De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:36

KNMI website is nu overbelast >;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:38

prompter schreef:

Idd, wilde net de windkaart bekijken maar kreeg een 502 Bad Gateway :+

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:40

Onverwachts toch in de late Middag
wat draaien op het werk. Ook in de ggz gaat het gewoon door, ongeacht het weer. Je kan ze niet alleen laten.
Code rood of niet, er zijn beroepen die gewoon door moeten. Anticiperen op de situatie, iets eerder van huis weg, snelheid aanpassen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:44

xPabloBokt schreef:
prompter schreef:

Idd, wilde net de windkaart bekijken maar kreeg een 502 Bad Gateway :+

Ja, ik dacht ook ff kijken hoe we er voor staan.
Via andere sites krijg ik nu dat alle kust provincies naar rood zijn.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:45

Hier in Belgisch Limburg is het nu ook redelijk windstil en geen regen. Ik moet vandaag nog 2 uur autorijden (verspreid over de hele dag), en ik rij ook een Citroën C1, hopelijk valt dit mee. Ik ga rond 13h naar stal om te kijken of mijn paard gewoon rustig is (ik denk het wel), en om zijn stalletje te voorzien van een gevuld hooinet voor de nacht. Verder staat hij op een pensionstal dus alles gaat gewoon zijn normale gangetje gaan denk ik.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:48

Mijn werk gaat niet door vandaag, en de ochtend shift van morgen ook niet (omdat die producten deze middag opgehaald zouden moeten worden), gelukkig krijg ik dit wel uitbetaald.

Vanochtend bleek de les bij de uni ook niet door te gaan..... maar dat vond ik pas uit toen ik al voor het lokaal stond, en ik was te laat voor de online les :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:50

Dennis schreef:
Ja, ik dacht ook ff kijken hoe we er voor staan.
Via andere sites krijg ik nu dat alle kust provincies naar rood zijn.

Om half 11 was het hier windkracht 7

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:50

Ik lees nu dat we maandag waarschijnlijk storm Franklin krijgen... :(

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:52

Ok hád een afspraak staan om 14u zou er nog wel komen, maar terug naar huis gaan word een probleem..ziet hier al geen bus meer rijden

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:53

Miekje23 schreef:
Ok hád een afspraak staan om 14u zou er nog wel komen, maar terug naar huis gaan word een probleem..ziet hier al geen bus meer rijden

Ja dat is ook mijn probleem. Ik zie slapen op m'n werk ook niet zitten haha.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:56

Spenk schreef:
Rijstijl aanpassen... het is inmiddels code rood voor de helft van het land. Dat betekend ga de weg niet meer op want het is zeer gevaarlijk

En ook die opmerking snap ik.
Echter kan jij niet voor mij de keuze of afweging maken om wel of niet de weg op te gaan. de reden om wel te gaan weegt nu (nog) zwaarder dan de argumenten en situatie om niet te gaan.

Iedereen die nu met een trailer, aanhangwagen of dakkoffer de weg op gaat verklaar ik wel voor gek

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:58

Ben aan het werk op kantoor, alles nog onder controle hier in Eindje.
De logée die vanavond zou komen, komt vanmiddag al omdat de treinen na 14u niet rijden. Ze werkt dan vanaf mijn huis nog even een paar uur.

Mijn hooi-haal actie vanmiddag ga ik niet doen met de aanhanger, maar ik ga een zeil in mijn auto leggen en dan hoop ik iets meer dan 2 baaltjes in de auto mee te kunnen nemen van de fouragehandel. Als het morgen rustiger weer is dan evt. wel met de aanhanger op pad, anders nog een keer met de bank plat en een zeil onderin. Dacht erover om een busje te huren, maar dat is net zo prijzig als 10 baaltjes.... beetje zonde van het geld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:03

Mri schreef:
Spenk schreef:
Rijstijl aanpassen... het is inmiddels code rood voor de helft van het land. Dat betekend ga de weg niet meer op want het is zeer gevaarlijk

Echter kan jij niet voor mij de keuze of afweging maken om wel of niet de weg op te gaan. de reden om wel te gaan weegt nu (nog) zwaarder dan de argumenten en situatie om niet te gaan.

Iedereen die nu met een trailer, aanhangwagen of dakkoffer de weg op gaat verklaar ik wel voor gek

Diegene die met trailer weggaat heeft misschien ook zwaarwegende argumenten dat wel te doen? Paard dat met spoed naar de kliniek moet, of zo?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:07

Mri schreef:
Spenk schreef:

Ik snap je motivatie hoor, maar tegen omvallende bomen is geen rijstijl opgewassen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:17

Wij wonen aan het bos maar de windrichting is voor ons 'gunstig', mocht er wat om gaan dan verwachten we niet dat dit ons huis gaat raken, al weet je het nooit natuurlijk.

Straks in de middag pauze snel naar stal en verder blijf ik binnen, heb mijn kantoordagen deze week geskipt en werk mooi thuis. Voordeel van een beroep waarbij je als je maar internet hebt, overal kan werken.

Voor de zorg ed sterkte. Hopelijk kunnen jullie het regelen dat je aanvang dienst niet midden in de storm zit en je dus eerder of later kan gaan werken of kan blijven.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:20

Je hebt niet altijd de keuze.
Kijk mijn dochter moet gewoon werken. En normaliter gaat ze op de scooter, maar met harde wind breng en haal ik dr. Zou toch echt zo de weg op moeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:21

Wij gaan vanavond naar de sauna. Eindelijk, maanden verder eindelijk eens wat gepland. Vriend gaat eerder naar huis van z'n werk en is gelukkig wel wat gewend onder gekke weersomstandigheden te rijden maar ik vind storm altijd een beetje eng dus vind het toch een beetje spannend en daarna gaan we naar zijn huis richting platteland dus daar zal het nog wel harder gaan dan hier in de stad..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:22

Alle losse spullen uit de tuin gehaald en binnen gezet. De winkel waar ik werk gaat dicht gelukkig. Dus mijn zoon haal ik zo op van school, geen BSO vanmiddag. Lekker binnen blijven vanmiddag.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:23

Ik moet vanavond om 2200 richting werk. Spoedzorg blijft doorgaan, ik ga wel met de grotere auto en niet met mijn kleine Opel Karl

Buiten net alle losse voorwerpen verzameld en de paarden opgesloten op een stukje voor de stal, daar staan geen bomen. Wind pakt wat op maar kan verder niet veel doen denk ik

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:25

Ik ga maar eerder naar huis, het OV rijdt hier (Den Haag) vanaf 14.00 uur niet meer. Of ik pak een deel-scooter om thuis te komen. Tot nu aan toe vind ik het eigenlijk best meevallen met de storm, als ik zo eens uit het raam kijken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:26

Ik wilde pony vandaag na maanden niet onder het zadel te zijn geweest even aan de longeerlijn nemen met een zadel en hoofdstel als voorbereiding voor het rijden aankomende week. (Vind het niet zo eerlijk om er maar zo op te stappen). Maar ik geloof dat ik dat maar uitstel tot dinsdag of zo, ik heb geen haast met hem.
De kunststof tuintafel zal ik wel ondersteboven leggen dan kan de wind hem niet pakken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:26

JoT schreef:
Ik ga maar eerder naar huis, het OV rijdt hier (Den Haag) vanaf 14.00 uur niet meer. Of ik pak een deel-scooter om thuis te komen. Tot nu aan toe vind ik het eigenlijk best meevallen met de storm, als ik zo eens uit het raam kijken.

Wow, op een scooter ben je veel kwetsbaarder dan in de bus. Sterkte hoor.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-22 12:27

Hier ook nog niks aan de hand maar het begint vanaf 14 ongeveer toch?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:27

Oh, dat is goed dat ik het weet, dan heb ik nog wel even de tijd voor de pony.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:34

Annet_Dottie schreef:
Wij gaan vanavond naar de sauna. Eindelijk, maanden verder eindelijk eens wat gepland. Vriend gaat eerder naar huis van z'n werk en is gelukkig wel wat gewend onder gekke weersomstandigheden te rijden maar ik vind storm altijd een beetje eng dus vind het toch een beetje spannend en daarna gaan we naar zijn huis richting platteland dus daar zal het nog wel harder gaan dan hier in de stad..

Zou je dat wel doen? Ik verwacht met deze weersvoorspelling dat dit soort dingen dicht zouden gaan voor de veiligheid.