Single jonge vrouw gezocht voor deze leuke man!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:35

En onder welke categorie vallen dan de meer praktische universitaire studies?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:37

Prima2Donna schreef:
Ik had dat ook in mijn bio staan hoor, dat ik meer zocht naar een hoogopgeleid iemand. Ik val gewoon niet op het (algemene) type wat MBO doet hihi. Ik wil echt niemand in hokjes plaatsen! Maar ik merk bij mezelf dat ik eerder iemand leuk vindt als hij een wat hoger IQ heeft. En donker haar (met lichte ogen) + slank figuur :o

Even als tegenlicht. Ik volg je. Persoonlijk heb ik opgemerkt aan mijzelf dat ik vaak beter klik met mannen die een HBO of WO studie hebben afgerond, dan met iemand die een MBO opleiding hebben afgerond.

Dat vond ik voorheen geen punt (ben bijna 10 jaar samen geweest met iemand die helemaal geen opleiding had afgerond), maar ik ben gewoon gaan merken dat ik al die jaren een stuk verbinding in intelligentie heb gemist met hem. Dus ja. Als ik de keuze heb, dan heb ik liever iemand tegenover mij zitten van een bepaald IQ of opleidingsniveau.

VuurVleugels

Re: Single jonge vrouw gezocht voor deze leuke man!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:40

Ik klik ook beter met mannen met een hoger denkniveau, maar mijn vriend is zeer hoogbegaafd maar is toch écht timmerman hoor! Net als zijn directe collega, ook hoogbegaafd en metselaar. Gewoon omdat ze niet onder een baas wilden werken en niet in een kantoor wilden zitten.

Geloof mij maar als ik zeg dat ze beiden vele malen intelligenter zijn dan het gros van mijn klasgenoten op de universiteit...

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:42

AMCM schreef:
:o wat een uitspraken hier.
Ik heb aan de universiteit gestudeerd en kan wel meegeven dat IQ en opleidingsniveau echt los staan van elkaar. Veel mensen kunnen een master behalen, zeker in deze tijd waar alles enorm vergemakkelijkt wordt.

Ik zou iedere single die opleidingsniveau mee op het eisenlijstje heeft staan dan ook echt aanraden dit zo snel mogelijk weg te stippen, wie weet wat voor leuke mannen loop je mis.

Al eens gedacht aan een rijke ondernemer die niet gestudeerd heeft maar altijd hard gewerkt? Of een succesvolle paardenfokker die geen boeken meer zag sinds zijn 16de.

Of gewoon een man, zoals die hier in de OP, met een gouden hart, die altijd wil werken en helpen en betrouwbaar is. Die je als je het moeilijk hebt in zijn armen sluit en een heel huis voor je bouwt!

Ik zou als man echt afknappen op dergelijke kortzichtigheid :o

Ik snap dit soort redenaties nooit zo goed, wat maakt jou het nou uit waar een ander op valt? Net als dat sommige vrouwen geen man zouden willen die korter is dan zijzelf. Dan kan hij nog zo leuk en lief zijn, als je daar niet op valt houdt het op.
Als je graag een partner wilt met een bepaald denkniveau, wie zijn wij om daar iets van te vinden :o

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:50

Maar is het dan “een hoger IQ” wat maakt dat je beter klikt met iemand? Ik denk echt dat dat niet perse zo is. Je klikt waarschijnlijk beter omdat je meer overeenkomsten hebt zoals een HBO of WO opleiding gedaan en op dat niveau werk gevonden. Dan heb je meer overeenkomsten en kan je makkelijker over bepaalde dingen praten want de ander weet makkelijker waar je het over hebt. Maar dat zegt weinig over iemands IQ. Er zijn serieus mensen die “lager opgeleid zijn” omdat ze een bepaalde opleiding / beroep gewoon heel graag willen doen of omdat ze niet de kansen gekregen hebben die anderen gehad hebben om verder te gaan studeren, maar bij wie IQ dus geen rol speelt.

TS, leuk topic, hopelijk heeft hij binnenkort een leuke date.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:51

Balenciaga schreef:
Ik snap dit soort redenaties nooit zo goed, wat maakt jou het nou uit waar een ander op valt? Net als dat sommige vrouwen geen man zouden willen die korter is dan zijzelf. Dan kan hij nog zo leuk en lief zijn, als je daar niet op valt houdt het op.
Als je graag een partner wilt met een bepaald denkniveau, wie zijn wij om daar iets van te vinden

Daar gaat het dus ook niet om en jij hebt het punt niet begrepen waar het wel om gaat.

Er wordt hier direct een link gelegd met theoretisch opgeleid dus hoog IQ en praktisch opgeleid dus laag IQ. Die link kun je niet één op één trekken.

Daarnaast heeft de praktisch opgeleide mens te maken met het stigma dat dit dus laag opgeleid is. Nee, dat klopt niet, hij of zij is praktisch opgeleid. Er zijn voorbeelden genoeg gegeven

Ooit een praktisch opgeleid iemand (mijn man) met een theoretisch en praktisch opgeleide persoon ineen samen aan het werk gezien. De vrouw (de 2de) rekende zaken gauw eventjes op papier uit vaak even met behulp van rekenmachine, de praktisch opgeleide man kwam iedere keer (vele male sneller als zij) met de juiste uitkomst en deed dat uit zijn hoofd en via kijken en meten.
De 2de heeft haar sporen verdiend en is bewezen hoog begaafd (dus super hoog IQ) , de 1ste heeft zijn sporen verdiend en is nooit getest want heeft een praktische opleiding gevolgd.

Dat staat dus los van voorkeuren. Als jij liever met iemand op de bank zit die VO heeft gedaan is dat je goed recht. Als jij liever op de bank zit met een ondernemer, of loodgieter etc. is dat ook je goed recht. HEt gaat om de waarde bepaling nl hoog cq laag IQ, hetzij "hoog" en "laag" opgeleid niveau.

Ik denk ook dat pateerke gelijk heeft met haar conclusie. En ik denk dat introvert of extrovert belangrijk is, wel/ niet geïnteresseerd in natuur, cultuur, etc.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-02-22 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:52

Balenciaga schreef:
AMCM schreef:
Ik heb aan de universiteit gestudeerd en kan wel meegeven dat IQ en opleidingsniveau echt los staan van elkaar. Veel mensen kunnen een master behalen, zeker in deze tijd waar alles enorm vergemakkelijkt wordt.

Ik zou iedere single die opleidingsniveau mee op het eisenlijstje heeft staan dan ook echt aanraden dit zo snel mogelijk weg te stippen, wie weet wat voor leuke mannen loop je mis.

Al eens gedacht aan een rijke ondernemer die niet gestudeerd heeft maar altijd hard gewerkt? Of een succesvolle paardenfokker die geen boeken meer zag sinds zijn 16de.

Of gewoon een man, zoals die hier in de OP, met een gouden hart, die altijd wil werken en helpen en betrouwbaar is. Die je als je het moeilijk hebt in zijn armen sluit en een heel huis voor je bouwt!

Als je graag een partner wilt met een bepaald denkniveau, wie zijn wij om daar iets van te vinden :o

Ik denk dat waar AMCM op doelt is dat opleidingsniveau moet worden losgekoppeld van IQ, nog helemaal losstaand van daten (is dan mijn toevoeging). Waar je op valt daar val je op en dat is prima. Maar door er niets van te zeggen als intelligentie aan opleidingsniveau wordt gekoppeld hou je het schadelijke beeld in stand dat 'lager'opgeleiden (praktisch opgeleid) minder zouden zijn dan 'hoger'opgeleiden (theoretisch opgeleid). Daar moeten we als samenleving vanaf, anders is er over 20 jaar geen loodgieter meer te vinden als je wc kapot is. We moeten af van het stigma dat theoretisch beter/hoger is dan praktisch.

En dat staat dan helemaal los van daten.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:54

Wat een misselijkmakende opmerkingen hier zeg. Ik denk niet dat TS hiervoor dit topic heeft geopend en laten we dan ook vooral weer on topic gaan

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 11:54

Opleidingsniveau zou voor mij ook niet uitmaken, inderdaad omdat dit niet veel hoeft te zeggen. Maar een bepaald denkniveau vind ik toch wel belangrijk hoor := En ik zou ook zeker geen romantische klik kunnen hebben met iemand die qua denkniveau ver van mij afligt.

Edit: bedankt voor jullie toelichtingen, ik denk dat we inderdaad wel op één lijn zitten :) Misschien wat onhandig verwoord

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:02

Sorry, ik verwoorde het niet zo handig. Mijn eigen ervaring met daten is zo dat het minder klikte met jongens die MBO deden, dan met de jongens in mijn eigen studie (WO). En IQ heeft daar inderdaad niet direct iets mee te maken, dat is te kort door de bocht geweest. Misschien ligt het gewoon aan de andere interesses die toevallig met het niveau te maken zouden kunnen hebben.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:04

Prima2Donna schreef:
Sorry, ik verwoorde het niet zo handig. Mijn eigen ervaring met daten is zo dat het minder klikte met jongens die MBO deden, dan met de jongens in mijn eigen studie (WO). En IQ heeft daar inderdaad niet direct iets mee te maken, dat is te kort door de bocht geweest. Misschien ligt het gewoon aan de andere interesses die toevallig met het niveau te maken zouden kunnen hebben.

Ja, vind ik een mooie! Denk dat dat een mooie afsluiter is van de off-topic drive, goed verwoord :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 12:35

Jildau schreef:
Prima2Donna schreef:
Ik had dat ook in mijn bio staan hoor, dat ik meer zocht naar een hoogopgeleid iemand. Ik val gewoon niet op het (algemene) type wat MBO doet hihi. Ik wil echt niemand in hokjes plaatsen! Maar ik merk bij mezelf dat ik eerder iemand leuk vindt als hij een wat hoger IQ heeft. En donker haar (met lichte ogen) + slank figuur :o

Hier kan ik dus zo slecht tegen. Wat heeft hoogte van je IQ te maken met opleiding? Als je een MBO opleiding doet dan heb je automatisch een laag IQ of hoe moet ik dat zien?

Nou anders ik wel. Ik had eens een heel leuk gesprek met een man op Tinder (jaren geleden) en toen raakten we aan de praat over wat we deden kwa werk enzo. Ik vertelde toen dat ik op dat moment nog thuis zat maar werkzoekende was waarop ik letterlijk als reactie kreeg oké, dag Annette.
Totaal niet vragen hoe het kon dat ik thuis zat of wat dan ook. Het feit dat ik blijkbaar geen hard fulltime werkende vrouw was was direct een afknapper. Bij die reclames voor zo'n datingsite voor hoger opgeleiden krijg ik ook altijd een beetje kokhals neigingen :x opleidingsniveau zegt niks over iemand als mens..

Edit ; sorry ik zat nog even in terug lees modus en kon het niet laten hier even op te reageren. Excuses aan ts dit is natuurlijk niet je bedoeling van dit topic. Ik ga weer onder de meelees steen!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:05

Prima2Donna schreef:

Wauw, wat kortzichtig. De meest onintelligente mensen die ik ben tegengekomen zaten toch echt op de universiteit. Goed kunnen leren heeft niets te maken met hoogeopgeleid zijn, namelijk.

Mijn eigen vriend heeft zelf geen middelbare school diploma. Heeft MBO gedaan, daarna HBO en is nu één van de grootste aanstormende talenten in het werk wat wij doen, en één van de meest bedachtzame, intelligente mensen die ik ken. Zelf kom ik van het VWO, overigens.

Het probleem met WO is dat er vaak ontzettend korzichtige mensen zitten, die WO als een soort ticket naar intelligentie, goede banen en een soort van elitair gevoel zien. Alsof je dan aan de top van de denkketen zit ofzo. En dat is echt ontzettend grappig, want zo werelds als zij denken te zijn, zo onwerelds zijn ze in het hebben van die gedachten. Uitzonderingen daar gelaten, natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Soepblik op 06-02-22 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:06

Anyway, heb je al iemand kunnen vinden TS?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:06

Balenciaga schreef:
AMCM schreef:

Excuses, ik had een enorm ochtendhumeur en sommige reacties.. maar je hebt gelijk, het is ieders eigen zaak hoe ze in het daten staan.

Ik wilde gewoon meegeven dat opleidingsniveau niets zegt over IQ en andersom. Maar mensen moeten dat zelf maar uitzoeken tijdens het daten.

Voor mij was IQ, talent en levenswijsheid héél belangrijk. Dat heb ik nodig in een tegenpartij. Dus uiteraard mag dat op je lijstje staan. Ik heb deze man ook gevonden, en toevallig heeft hij 2 masters, maar dat had ook echt anders kunnen zijn. Je hebt het of niet. En je kan die intelligente, getalenteerde man in alle sectoren treffen.
Dat bedoelde ik gewoon, het zou jammer zijn kansen te ontlopen door een papiertje te vragen.

De man uit dit topic lijkt me écht een topkerel! Ik hoop dat er een fijne dame hier zich aangesproken voelt:)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:08

Ik ben vooral benieuwd of er al een potentiële match gevonden is door TS :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:29

MJ_ schreef:
En onder welke categorie vallen dan de meer praktische universitaire studies?

Geneeskunde, als je de chirurgie in gaat :D

Dat laag en hoog opgeleid wordt onterecht opeens gelinkt aan intelligentie. Iedereen gaat maar met die termen aan de haal. Alsof het een waarde oordeel is, maar ooit werd het gewoon letterlijk gezien en gebruikt.

In mijn vak is iemand laag opgeleid als iemand de middelbare niet heeft afgemaakt. Dus letterlijk alleen de lagere school. Dat zegt helemaal niets over intelligentie maar enkel over schoolervaring. Net als hoog opgeleid, dat is vanaf het hbo (hogere beroepsopleiding). Ook dat zegt niks over intelligentie enkel welke papiertjes zijn behaald. En daar tussenin zit ook een hoop. Geen waarde oordeel, enkel een objectieve constatering. Iemand met een laag opleidings niveau kan prima boven gemiddeld intelligent zijn.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:37

Leuk dit, is er al een match gevonden ?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 14:58

germie schreef:
Ik volg.

Hier ook nog geen man gevonden.
Tinder 2 keer kort geïnstalleerd gehad, maar daar lijken alleen laaggeschoolde mannen zonder fatsoenlijke baan op te zitten. En ik zoek toch wel hoger opgeleid. Misschien moet ik dat bij mijn eisen gaan toevoegen.

Wat is er mis met een foto van een gevangen vis? Dat kan immers gewoon een hobby zijn.

Ik ben vegetarier en zeer diervriendelijk. Dus als iemand als beroep of hobby vissen of jagen heeft dan is dat een absolute no-go voor mij. Wat wel zeer goed valt is mannen met hun hondje of ander knuffeldiertje samen op de foto.In het geval van de vriend van ts is de foto samen met een paard naar mijn smaak dus ook zeer aantrekkelijk. (Ik ben niet op zoek overigens en ook veel te oud voor deze leuke man).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:57

Hmm ik volgde dit topic meer vanuit oprechte enthousiasme en interesse of het de ts zou lukken maar het topic is meer omgedraaid naar discussie over of iemand wel of niet hoog opgeleid is en Tinder?
Ja klopt deed er zelf ook even aan mee, had ik niet moeten doen :x hoop dat ts niet afgeschrikt is hierdoor gezien het aardig stil blijft..

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 19:00

Djoena schreef:
Wat een leuk initiatief dit topic! :))

Ik ben zelf al 15 jaar "van de markt", maar ik zal eens polsen bij vrijgezellige vriendinnen :D

Edit: misschien heb ik eroverheen gelezen, maar is een dame met kind(eren), maar nog wel een kinderwens ook een optie? Bijna al mijn vriendinnen hebben eigenlijk net zoals ik gekozen om vroeg aan kinderen te beginnen :+ en misschien is een portretfoto ook een goed idee? :D

Een vrouw met kinderen is geen probleem heeft hij mij ooit eens gezegd. Wel zou hij ook nog wel heel graag een kindje van hemzelf willen.
Portetfoto zal ik even moeten zoeken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 19:15

AMCM schreef:

Waar is de vind ik leuk knop *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:00

anjali schreef:
germie schreef:
Ik volg.

Hier ook nog geen man gevonden.
Tinder 2 keer kort geïnstalleerd gehad, maar daar lijken alleen laaggeschoolde mannen zonder fatsoenlijke baan op te zitten. En ik zoek toch wel hoger opgeleid. Misschien moet ik dat bij mijn eisen gaan toevoegen.

Wat is er mis met een foto van een gevangen vis? Dat kan immers gewoon een hobby zijn.

Ik ben vegetarier en zeer diervriendelijk. Dus als iemand als beroep of hobby vissen of jagen heeft dan is dat een absolute no-go voor mij. Wat wel zeer goed valt is mannen met hun hondje of ander knuffeldiertje samen op de foto.In het geval van de vriend van ts is de foto samen met een paard naar mijn smaak dus ook zeer aantrekkelijk. (Ik ben niet op zoek overigens en ook veel te oud voor deze leuke man).

Eigenlijk is dit dus hetzelfde als iemand niet willen omdat ie een bepaalde opleiding wel of niet heeft gedaan of wel of geen werk heeft.

Dat van hogeropgeleid en werk heeft bij mij een geschiedenis. Ik heb ooit een relatie met iemand gehad die letterlijk te lui was om te werken en het wel handig vond dat ik wel werk had. Dus daarom heb ik dat toch wel als eis gesteld. Ik wil gewoon geen huisman die op mijn centen teert zeg maar.
Ook zoek ik iemand om mee te praten op hetzelfde niveau. Dus alleen kroegtalk zit ik ook niet op te wachten, maar wel op meer inhoudelijke discussies.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:06

Loontje_ schreef:
Djoena schreef:
Wat een leuk initiatief dit topic! :))

Ik ben zelf al 15 jaar "van de markt", maar ik zal eens polsen bij vrijgezellige vriendinnen :D

Edit: misschien heb ik eroverheen gelezen, maar is een dame met kind(eren), maar nog wel een kinderwens ook een optie? Bijna al mijn vriendinnen hebben eigenlijk net zoals ik gekozen om vroeg aan kinderen te beginnen :+ en misschien is een portretfoto ook een goed idee? :D

Een vrouw met kinderen is geen probleem heeft hij mij ooit eens gezegd. Wel zou hij ook nog wel heel graag een kindje van hemzelf willen.
Portetfoto zal ik even moeten zoeken haha

Super leuk! :D Ik ga het doorgeven :))

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 22:29

Loontje_ schreef:
Hoe groot hij is weet ik niet zeker, ik gokkkk rond de 1.81/182m? Want de mijne is 1.89 en R. is iets kleiner.

Hij heeft een vaste baan bij de GMB, werkt voltijd.
Wat betreft sport rijdt hij geen paard als sport, hij kan paardrijden omdat hij dat veel gedaan heeft maar doet het niet op het moment (hij heeft ook geen paard). Verder wandelt hij in de bossen hier in buurt en doet hij aan boogschieten. :)

Kijk nou, het is bijna Valentijnsdag. Komt dat even mooi uit!
En IQ? EQ is véél belangrijker vind ik en dan niet de E van equus ferus caballus.