Morgen met trailer op pad? Think twice

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:07

Earth schreef:
Iejoorr schreef:
Aangezien hier wat meer experts zitten. Ik wil maandagmiddag met een vrachtwagentje mn pony verhuizen, is dat verstandig met windkracht 5/4 (wat nu de voorspelling is..)?

Mogelijk niet, want maandag is er ook kans op een kortstondige storm. Dus ik zou het er niet op gokken.

Verdorie... En ik dacht dat ik slim was om de kliniek afspraak maandag te doen, ipv deze week :=

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 22:14

Harmonie 'is binnen', dat is het meest fijnberekende model die er is, en die komt ook met een groot windveld van 150 kmpu aan de kust.

Afbeelding

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:23

Tancreda4 schreef:
Earth schreef:

Mogelijk niet, want maandag is er ook kans op een kortstondige storm. Dus ik zou het er niet op gokken.

Verdorie... En ik dacht dat ik slim was om de kliniek afspraak maandag te doen, ipv deze week :=

Ja oliebol, ik ook haha. Wilde eigenlijk morgen gaan, maar ivm de storm een paar dagen uitgesteld. Te kort dus.. Ik wacht zondag de voorspellingen nog maar even af..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:26

Wij wonen vlakbij een hoogspanningsmast. Daardoor hoor ik dat het hard waait nu.

Jorex

Re: Morgen met trailer op pad? Think twice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:35

@Earth is dat voor vrijdag?

Hier huilt de wind om de flatgebouwen heen. Was niet prettig terug lopen rond half negen van het restaurant letterlijk 100 meter verderop. Nu lekker de kat tegen me aan, ze vindt de wind echt drie keer niks. Maar ligt nu lekker rustig bij me.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-22 22:37

Jorex schreef:
@Earth is dat voor vrijdag?

Hier huilt de wind om de flatgebouwen heen. Was niet prettig terug lopen rond half negen van het restaurant letterlijk 100 meter verderop. Nu lekker de kat tegen me aan, ze vindt de wind echt drie keer niks. Maar ligt nu lekker rustig bij me.

Ja, tijd en datum staan rechts helemaal bovenin.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 06:27

Gaat hier al de hele nacht tekeer, blijft kracht 8/9. Hoor niks voorbij vliegen of van het dak waaien gelukkig. Hoop dat het aankomende nacht iets rustiger is, heb nu heel slecht geslapen. De nacht erna word heel spannend

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:05

Jeetje wat een wind weer!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:06

SusanH schreef:
Ik moet het nog zien. Mijn moeder noemde de storm van 1990 (wie weet dat nog hier? Ik wel, dat was best eng, heel veel stormschade ook toen) en dat deze mogelijk net zo heftig wordt. Maar KNMI doet er nog niet veel op uit. Die hebben alleen nu code geel tot morgen ergens, en vrijdag heel kort code geel er in staan. Ik heb een activiteit voor buiten op het programma staan vrijdagavond. Ik hoop eigenlijk wel dat dit door kan gaan.

Ja die weet ik nog.
Stonden als pubers bij school, en denk maar niet dat je toen eerder naar huis mocht.
School stond midden in de polder aan een dijk.
We stonden te schuilen onder het viaduct wat vlak langs school lag. Links en rechts ervan gingen er heel veel populieren om. Achteraf gezien was het echt link om zo naar huis te fietsen.
Thuis vlogen de dakpannen je om je oren, aan 1 kant was zo´n 75% van de dakpannen eraf gegaan.

Maar gaat hier nu ook lekker te keer al

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:27

Omdat het hier gaat over met de trailer op pad
Hoe ziet het er morgenochtend 9 tot ongeveer twee uur uit en dan Overijssel van zeg maar Raalte tot Denekamp
Kom er bij buienradar niet echt uit

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:34

Ik wil morgenmiddag (vrijdag) met de trailer op pad. 40 minuutjes binnendoor in Noord-Drenthe richting Zuid Oost. Ik kijk het vandaag en morgenochtend nog even aan voor ik besluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:35

Zw voorspellen dan nog veel zwaarder dan nu windkracht 7/8 staat hier al zuid oost drenthe. Dan ga je toch niet met de trailer :=

Sochtends is het minder ja vanaf de middag komt de nieuwe storm.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:38

_Anneruth schreef:
Ik wil morgenmiddag (vrijdag) met de trailer op pad. 40 minuutjes binnendoor in Noord-Drenthe richting Zuid Oost. Ik kijk het vandaag en morgenochtend nog even aan voor ik besluit.

Dat raad ik echt af. De voorspelling nu is juist vanaf begin middag het hoogtepunt van de storm en dat het nog veel erger te keer zal gaan als vandaag.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:41

Ik heb vannacht echt beroerd geslapen. Zoveel herrie door de wind.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:47

Ineke2 schreef:
_Anneruth schreef:

Dat raad ik echt af. De voorspelling nu is juist vanaf begin middag het hoogtepunt van de storm en dat het nog veel erger te keer zal gaan als vandaag.

Ik heb nog steeds hoop dat het mee gaat vallen, net als met Corrie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:48

Corrie was alleen voor de randstad voorspeld toen. Deze storm juist voor het noorden. Corrie viel niet mee op de plekken waar die voorspeld was.

Dan met de trailer op pad is echt onverantwoord in mijn ogen...

Naar een kliniek met spoed is wat anders. Maar verder kan ik me niet bedenken waarom je met windkracht 7/8 en zware windstoten met een trailer op pad wil.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-02-22 07:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:49

Dat zeg ik buienradar zegt wat anders
Dus het ze voorspellen klopt dan niet, daarom vraag ik het hier aan mensen die er meer van weten..

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:50

@ _Anneruth: en dan denk je dat het meevalt, ga je op pad en wordt je overvallen door zware windstoten zoals voorspelt en gebeurt het ergste. Of je kunt niet meer terug. Waarom zou je dat risico nemen inderdaad? Heel erg onverantwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:53

Buienradar geeft hier gewoon windkracht 7/8 aan. Zuid oost drenthe. En de ervaring is dat het meestal harder gaat dan Buienradar zegt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:53

Ik heb juist tot nu toe begrepen dat het zwaartepunt vooral op het westen en midden van het land ligt morgen. We gaan het zien.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:54

Spenk schreef:
Corrie was alleen voor de randstad voorspeld toen. Deze storm juist voor het noorden. Corrie viel niet mee op de plekken waar die voorspeld was.

Dan met de trailer op pad is echt onverantwoord in mijn ogen...

Naar een kliniek met spoed is wat anders. Maar verder kan ik me niet bedenken waarom je met windkracht 7/8 en zware windstoten met een trailer op pad wil.

Toevallig werd ik vannacht wakker en dacht ik echt mijn hemel... wat als je nu met spoed met de trailer weg zou moeten.. Ging hier zo hard tekeer dat je je dan denk ik af moet vragen wat een groter risico is. Niet naar de kliniek gaan of een mogelijk ongeluk door de wind. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:54

SusanH schreef:
Ik heb juist tot nu toe begrepen dat het zwaartepunt vooral op het westen en midden van het land ligt morgen. We gaan het zien.

Kun je nagaan hoe zwaar het daar dan wordt als hier al zoveel wind voorspeld staat.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 07:57

Hm. Ik moet gewoon naar buiten vandaag en morgen. Pony lief moet zijn medicijn hebben en we hebben een drachtige merrie die sinds gisteren herstellende is van koliek dus ik zal wel moeten.
Dus denk dat ik morgenmiddag even letterlijk uit ga waaien in de wei.

Gek genoeg lees ik nog nergens code geel of zo. Niet op NOS/buienradar. Alleen KNMI. Lees alleen een artikel over stormschade.

Vond het vannacht toch ook al aardig te keer gaan nu waait het wat, zie ik zon en blauwe lucht :D . Mijn pas geplante appelboompjes staan gelukkig nog en hopelijk doorstaan ze deze wind!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 08:00

Het KNMI geeft de codes uit, dus dat is je beste bron :).

Hier in het westen zijn we wel wat wind gewend, maar ik kijk niet echt uit naar morgen, dat wordt toch een tikkie harder dan normaal.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 08:03

Wacht windstoten van 120 km/h is pas code geel? Normaal ga ik altijd gewoon op pad met code geel, want dan valt t altijd wel wat mee.