Avalanche81 schreef:Sla erop. Met een hamer. Het helpt niet maar lucht wel op.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rambogirl schreef:Tot noch toe is t al een k u t jaar.
Mijn vriend moest en zou met mij nieuwjaar vieren met zijn vrienden. Vrienden die we beide al geen jaar hebben gezien vanwege corona.
Eerst zit er 1 daar al de hele tijd te hoesten etc, en toen kwam t eten.
Gourmetten. Iedereen gooide de bakplaat vol en ik heb dus alleen brood gegeten omdat ze alles vol gooiden. Enorme ruzie met mn vriend want ik had toch iets kunnen zeggen, en draait t zo om dat ik me schuldig zou moeten voelen want hem en andere is t zo geleerd...
Mij is heel simpel geleerd. Je nodigd mensen uit om te eten dus je zorgt dat deze eten. Ben nog altijd witheet en weet nog niet wat ik ga doen.
iirrssjjee schreef:Mensen die nu roepen; mijn hond/kat/paard/whatever is niet bang voor vuurwerk en dus hoeft jouw dier dat ook niet te zijn. Gewoon goed opvoeden, bla bla bla.
Ja allemaal leuk en aardig, maar mijn kat zat toch echt bij elke bom tegen het plafond... Het normale siervuurwerk vond ze nog wel interessant (kleurtjes/licht en een zacht knalletje), maar al die knallen warenbhaar toch echt te veel...
Leuk dat jij jouw dier niet angstig hebt voor vuurwerk, maar dat ligt toch voor een deel ook echt aan het karakter van het beestje en echt niet alleen aan de opvoeding....
DuoPenotti schreef:Wij hadden ooit 2 hondjes.
Niet bang van vuurwerk of wat ook.
Totdat er een luchtballon bijna op ons dak hing en deze met de branders groot een botsing probeerde te voorkomen.
Sindsdien was voor 1 van die 2 hondjes alles in de lucht eng.
Vliegtuigen, onweer, ook vuurwerk. Uiteraard ook k.tballonnen.
Vliegtuigen was snel weer over, de rest heeft ze altijd extreem last van gehouden.
Helemaal rillen en hijgen dat ik echt vaak heb gedacht die valt hier dadelijk met een hartinfarct neer.
Dus lekker makkelijk dan moet je ze opvoeden. Na een trauma is dat zo makkelijk echt niet.
FriesWytske schreef:Het is inderdaad niet alleen opvoeden. Hier staat ook een ruin die het eerste jaar dat hij hier op stal stond, in de oudejaarsnacht zijn hele stal overhoop had gehaald. Merk toch dat die nu hij merkt dat de anderen gewoon rustig blijven, hij ook rustiger wordt. Al viel het dit jaar bij ons heel erg mee. Was met een half uurtje vuurwerk en de kerkklok die luidde ook gedaan.