Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 09:45

Avalanche81 schreef:
Sla erop. Met een hamer. Het helpt niet maar lucht wel op.

:D

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 09:55

:') Nou, spuit elf.

Ik was niet buitengewoon te spreken over het vuurwerk. Het lijkt wel alsof al het siervuurwerk op was en er alleen nog maar knal-ellende was.

Mijn arme hoefbevangen pony over de zeik omdat haar dochter over de zeik was. Gelukkig geen geren.
Mijn bange hond compleet van de wap. Zelfs de andere 4, die normaal niet bang zijn, waren er zenuwachtig en hijgerig van.

Het is gewoon asociaal gedrag, dat domme rotvuurwerk.

En ik erger me preventief alvast aan al het gelukkig nieuwjaarswensen. }> Daar heb ik zo’n hekel aan.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 09:57

Dat ik zo “slim” was om op 30 december een boosterprik te halen, terwijl ik van de tweede prik de volgende dag brak was.
Oftewel, ik heb wel eens een betere Oudejaars gehad. Echt bijna alle checkboxen van de bijwerkingen kunnen aanvinken op die site. |o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:00

Rambogirl schreef:
Tot noch toe is t al een k u t jaar.
Mijn vriend moest en zou met mij nieuwjaar vieren met zijn vrienden. Vrienden die we beide al geen jaar hebben gezien vanwege corona.
Eerst zit er 1 daar al de hele tijd te hoesten etc, en toen kwam t eten.
Gourmetten. Iedereen gooide de bakplaat vol en ik heb dus alleen brood gegeten omdat ze alles vol gooiden. Enorme ruzie met mn vriend want ik had toch iets kunnen zeggen, en draait t zo om dat ik me schuldig zou moeten voelen want hem en andere is t zo geleerd...
Mij is heel simpel geleerd. Je nodigd mensen uit om te eten dus je zorgt dat deze eten. Ben nog altijd witheet en weet nog niet wat ik ga doen.

Maar, je had toch gewoon het vlees van de andere een beetje aan de kant kunnen schuiven en daar je eigen vlees neer kunnen leggen?
Dat doe ik altijd :j
Ik ben met Gourmetten meer van het brood en de pannetjes, maar no way dat ik geen ruimte krijg voor mijn stukje vlees :+

Er zijn 2 kanten in het verhaal, tuurlijk hadden ze gewoon op je moeten letten, maar mensen, zeker mannen, zijn vaak wat asocialer als het om eten gaat :o
Maar ik ben het ook een beetje eens met je vriend, je op zitten vreten tijdens het eten en niks doen is ook niet handig. Je kan er beter meteen wat van zeggen, dan kan jij ook normaal eten, hoef jij je niet op te vreten, en krijgen jullie daarna waarschijnlijk geen ruzie :o

Blijft natuurlijk nog altijd een klote begin van het jaar. Ik zou even rustig afkoelen en dan later op de dag het gesprek aan gaan :j

Mijn ergenis, ik ben nog steeds super benauwd van gister :(

fjordjes

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:02

Dat ik nog geen 5 uurtjes heb geslapen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:03

Pfffrt, wat een nacht. Het ging maar door. Het is een slachtveld buiten...

En volgens mij is t vriendje teleurgesteld dat ie thuis was met Oud en Nieuw. Ik was blij thuis te zijn :D.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:54

Mensen die nu roepen; mijn hond/kat/paard/whatever is niet bang voor vuurwerk en dus hoeft jouw dier dat ook niet te zijn. Gewoon goed opvoeden, bla bla bla.

Ja allemaal leuk en aardig, maar mijn kat zat toch echt bij elke bom tegen het plafond... Het normale siervuurwerk vond ze nog wel interessant (kleurtjes/licht en een zacht knalletje), maar al die knallen warenbhaar toch echt te veel...

Leuk dat jij jouw dier niet angstig hebt voor vuurwerk, maar dat ligt toch voor een deel ook echt aan het karakter van het beestje en echt niet alleen aan de opvoeding....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 10:59

En het kan veranderen. Hier hond die nooit bang geweest is, altijd gewoon lag te snurken om 0.00 uur. Maar nu toch wat stress. Lang niet zoveel als oude hond, maar niet meer zo relaxed. En dat gewoon door asociale mensen en bizarre knallen. Want blijkbaar is het leuk om illegale knallers af te steken in poorten waar je niks te zoeken hebt of in voortuinen van huizen waar je zelf niet woont

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 11:08

bigone schreef:
Aan alle berichten over hulpverleners die met zwaar vuurwerk worden bekogeld. Stelletje asociale imbecielen.

Walgelijk volk, andere woorden heb ik daar niet voor!

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:15

iirrssjjee schreef:
Mensen die nu roepen; mijn hond/kat/paard/whatever is niet bang voor vuurwerk en dus hoeft jouw dier dat ook niet te zijn. Gewoon goed opvoeden, bla bla bla.

Ja allemaal leuk en aardig, maar mijn kat zat toch echt bij elke bom tegen het plafond... Het normale siervuurwerk vond ze nog wel interessant (kleurtjes/licht en een zacht knalletje), maar al die knallen warenbhaar toch echt te veel...

Leuk dat jij jouw dier niet angstig hebt voor vuurwerk, maar dat ligt toch voor een deel ook echt aan het karakter van het beestje en echt niet alleen aan de opvoeding....

Dus dit, plus een berg aan “tips”. Heb al het nodige geprobeerd natuurlijk maar helaas. 1 van mijn paarden trekt het echt heel slecht, onddanks de ander rustig is. Ze hebben geen idee. Ik kon gister wel huilen, zoveel verdriet het me doet om mijn paard zo te zien. En dat allemaal voor die zogenaamde traditie, pffff.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:17

Man en ik zijn moe. :') dit wordt een luie luie dag!!

De honden zijn niet moe. :') toch nog lui een rondje lopen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:20

Wij hadden ooit 2 hondjes.
Niet bang van vuurwerk of wat ook.
Totdat er een luchtballon bijna op ons dak hing en deze met de branders groot een botsing probeerde te voorkomen.
Sindsdien was voor 1 van die 2 hondjes alles in de lucht eng.
Vliegtuigen, onweer, ook vuurwerk. Uiteraard ook k.tballonnen.
Vliegtuigen was snel weer over, de rest heeft ze altijd extreem last van gehouden.
Helemaal rillen en hijgen dat ik echt vaak heb gedacht die valt hier dadelijk met een hartinfarct neer.

Dus lekker makkelijk dan moet je ze opvoeden. Na een trauma is dat zo makkelijk echt niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:21

Teckel mocht vannacht in bed dus wij liggen er nog in. Hij is een groot fan van mijn verzwaringsdeken. _O-

Teckel van 7 kilo onder een deken van 9 kilo maar hij wil het graag.

Zebrastreep

Zo duf en lui als maar kan en dan straks nog werken van 1 tot 10 :')

We gaan er maar een lekker rustig dagje van maken met iedereen. Denk dat ze op mijn werk ook wel aardig moe zijn van het late opblijven.

Solaria_Liz

Dat mijn man overal op reageert met: kan ik niets aan doen _-:(

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:22

DuoPenotti schreef:
Wij hadden ooit 2 hondjes.
Niet bang van vuurwerk of wat ook.
Totdat er een luchtballon bijna op ons dak hing en deze met de branders groot een botsing probeerde te voorkomen.
Sindsdien was voor 1 van die 2 hondjes alles in de lucht eng.
Vliegtuigen, onweer, ook vuurwerk. Uiteraard ook k.tballonnen.
Vliegtuigen was snel weer over, de rest heeft ze altijd extreem last van gehouden.
Helemaal rillen en hijgen dat ik echt vaak heb gedacht die valt hier dadelijk met een hartinfarct neer.

Dus lekker makkelijk dan moet je ze opvoeden. Na een trauma is dat zo makkelijk echt niet.

Zeker mee eens.

Of je gaat voor een herplaatser, waarvan achtergrond onbekend is, en komt er achter dat het dier toch echt bang is voor vuurwerk.

Ook dat is niet op te voeden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:22

Solaria_Liz schreef:
Dat mijn man overal op reageert met: kan ik niets aan doen _-:(

Sterkte... Dat is altijd lastig.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:28

Het is inderdaad niet alleen opvoeden. Hier staat ook een ruin die het eerste jaar dat hij hier op stal stond, in de oudejaarsnacht zijn hele stal overhoop had gehaald. Merk toch dat die nu hij merkt dat de anderen gewoon rustig blijven, hij ook rustiger wordt. Al viel het dit jaar bij ons heel erg mee. Was met een half uurtje vuurwerk en de kerkklok die luidde ook gedaan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:50

FriesWytske schreef:
Het is inderdaad niet alleen opvoeden. Hier staat ook een ruin die het eerste jaar dat hij hier op stal stond, in de oudejaarsnacht zijn hele stal overhoop had gehaald. Merk toch dat die nu hij merkt dat de anderen gewoon rustig blijven, hij ook rustiger wordt. Al viel het dit jaar bij ons heel erg mee. Was met een half uurtje vuurwerk en de kerkklok die luidde ook gedaan.

Dit kan inderdaad ook nog.

Mijn ruin ging van niet bang voor vuurwerk, naar de totale-paniek-en-alles-moet-kapot-inclusief-ikzelf-modus, omdat er een klote kind tijdens een rondje uitstappen op de weg rotjes onder zijn buik gooide, pony was toen 3 of 4 jaar oud.
Ik merk echt dat we nu, nu hij dit jaar 21 wordt, hij echt wel een stuk kalmer is onder het vuurwerk.
Nou moet ik ook zeggen dat de paarden om hem heen veranderd zijn, eerder stonden er ook een paar neuroten tussen en nu totaal niet, dus dat is ook positief. Hij stond er in ieder geval gister avond heel rustig bij en ik heb van de stalhouder gehoord dat er geen incidenten zijn geweest en dat hij gewoon netjes heeft gegeten :j
Dus ik ben #trots :') _O-

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:57

Ik vlieg vandaag weer terug naar huis maar moet nog wachten tot half 3 voor we richting het vliegveld gaan rijden. Maar het kan mij niet snel genoeg gaan. Ik wil altijd zo graag naar huis als het eenmaal zover is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:59

We zouden dus om 12 uur eten maar mijn bezoek slaapt nog. Geweldig.
Mijn logeerbed mag weer weg, ik hoef niemand meer die blijft slapen. Mijn huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 12:59

Ons hotel annuleert opeens onze boeking omdat het sinds 30 december is gesloten en het voorlopig niet opnieuw open gaat. Gekeken voor een andere accommodatie in dezelfde stad maar deze vallen allemaal duurder uit.

Susanne: Pak nu eens door en maak ze toch wakker.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:00

Dat ik 7 pagina's moest bijlezen maar eigenlijk wist dat het over het vuurwerk ging, dus prima had kunnen skippen.

Wel eens overigens dat het echt asociaal veel was dit jaar en vooral heel hard qua knallen.
Nu wonen wij in carbid schiet gebied, dus zijn wel wat gewend.

Suzanne, daar had ik een half uur geleden al even mijn hoofd om de hoek gestoken met een 'goedemorgen!'
Hup hup, mag best!
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 01-01-22 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:00

[***] schreef:
We zouden dus om 12 uur eten maar mijn bezoek slaapt nog. Geweldig.
Mijn logeerbed mag weer weg, ik hoef niemand meer die blijft slapen. Mijn huis.

Wakker maken, je hebt afspraken staan en je hoeft je niet te laten leiden door een gast :j

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 13:15

Gaan stofzuigen,met veel lawaai afwassen.