Help, mijn kind gelooft nog steeds in Sinterklaas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 08:29

Mwoah op zich had ik er geen moeite mee in het kader van niet liegen maar wel prikkelen om dan bij grote uitzondering eens te vragen aan die kleine als hij stomvervelend deed "wat zou Sinterklaas daar van denken...?".

Als Sinterklaas kan helpen om een beetje een fatsoenlijk geweten / wat zelfreflectie op te bouwen: prima hoor :)

Mungbean

Re: Help, mijn kind gelooft nog steeds in Sinterklaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 08:33

Ik ben gelovig opgevoed en heb daardoor een vreselijke afkeer gekregen voor wat een fictief figuur daar van denkt.
Maar dat is gewoon persoonlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 08:37

Kan ik me helemaal voorstellen :j

Zoiets constant gebruiken vind ik ook niks, maar voor een keertje vind ik zoiets geen probleem hoor.
Een beetje net zoals zeggen: "ik weet niet of *naam knuffel* daar nou zo blij mee is" als ze daar bovenop staan te springen met baggerlaarzen ofzo. Beetje mee gaan in de fantasie en daarbij wat fatsoen er in krijgen / rekening houden met anderen dat vind ik wel prima hoor :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 08:58

Nee, daar doe ik niet aan mee, opvoeden doe ik met mijn partner, niet met Sinterklaas.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:12

Ik ben mijn kinderen keihard aan het voorliegen in ieder geval :D Vind het ook een heerlijke periode en die verwonderde koppies kan ik echt van genieten.
Vertel ze ook dat de tandenfee en de spenenfee bestaat. En dat ik aan hun wijsvinger kan ruiken of ze liegen. Heerlijk dat geloof.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:23

MarcoBorsato schreef:
Nee, daar doe ik niet aan mee, opvoeden doe ik met mijn partner, niet met Sinterklaas.

Haha, doet me in deze context een beetje denken aan "wacht maar tot pappa thuiskomt" :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:28

Bij ons thuis zijn we nogal van Herman Finkers.

'Oh-oh, als Sinterklaas dat hoort...'
'Sinterklaas is namelijk een beetje doof...'

:+

Er werd echt weleens geroepen 'pas op, Piet ziet alles hoor en die vertelt het allemaal aan Sinterklaas!' Vooral de Gluurpiet was hier favoriet. In die tijd hadden we wat overbuurvrouwen die van achter hun gordijntjes de straat goed in de gaten hielden. Met het fenomeen 'gluren' waren we dus wel bekend. Maar ik herinner me dat hele sinterklaasfeest vooral als een geinig toneelstuk aan het eind van het jaar, net zoiets als het kerstspel. En eerlijk... ik heb Sinterklaas altijd een intrigerende man gevonden. Wie bedenkt zoiets en dat-ie het dan al zo lang volhoudt om dat spel mee te spelen, ieder jaar weer :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 10:32

Ach die kleine van ons weet het en vindt het nog net zo leuk allemaal hoor, eigenlijk leuker heb ik het idee, omdat de ergste spanning er vanaf is en het nu gewoon een leuk feest is :)

Wij zeggen dit soort dingen ook altijd als een soort van grapje, en die kleine voelt dat al behoorlijk fijn aan, die is goed getraind :j Maar het is gewoon leuk om met dergelijke uitspraken te testen in hoeverre ze in "de magie" willen geloven, want de antwoorden die je op zulke opmerkingen krijgt die spreken boekdelen :j