WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lauratje_88

Re: WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 10:50

Ik zeg vaak dat ik geen cadeaus hoef, gewoon samen zijn is prima voor mij. Ze komen anders toch alleen maar af met rommel dat ik niet nodig heb... zoals een kussen met mijn gezicht op. Of een cadeaubon voor de action waar ik nooit wat koop.
Mijn partner daarin tegen koopt echt fantastische cadeaus maar ik weet nooit wat ik terug moet geven. Zijn hobby is nogal specifiek en ik voel mij niet comfortabel om daarvoor iets te kopen, ik koop toch waarschijnlijk iets waar hij niets mee is dan. Hij koopt zelf wat hij nodig heeft en als ik vraag wat hij wil antwoordt hij alleen maar met "Knuffel van jou is alles wat ik nodig heb" maar dan voel ik mij schuldig want zijn cadeaus zijn altijd spot on en de mijne... niet.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:21

Opa's en oma's zijn echt het ergste met cadeaus geven _O-

Toen ik een jaar of 16/17 was ging ik een avond stappen met vriendinnen. Oma belde om te vragen of ik voor de tijd even langs kwam fietsen, dan kon ze me wat toestoppen. Hartstikke lief! Dus ik op de fiets naar oma en ik kreeg €10 in mijn handen gedrukt. "Niets tegen opa zeggen, hoor! Ons geheimpje ;) "

Toen ik een aantal maanden later jarig was kreeg ik een kaartje met daarin de tekst: Hartelijk gefeliciteerd, wijffie! Dit jaar krijg je niks, want ik krijg nog een tientje van je. Liefs, Opa en Oma

Tot op de dag van vandaag kan ik niet begrijpen dat ze dit deed. Mijn ouders hebben haar er nog op aangesproken omdat ik echt sprakeloos was, maar ze haalde alleen haar schouders op.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:30

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 11:48

Wij hadden in een groeps app een gesprek betreft iemand zijn verjaardag.
Er werd gevraagd wat degene voor wensen had.
Waarop er enkel een plaatje werd gedeeld met een zak met geld.

Nu hebben wij geen enkel probleem ermee om geld voor een verjaardag te geven. Soms wil je dat graag omdat je iets wilt wat wat duurder is.
Wij voor de grap een super leuk tasje gevonden en die gevuld met enkel klein geld.
Degen vond het helemaal geweldig, want ja degene had idd echt een zak geld gekregen.

Een week later was mijn man jarig.
Kreeg hij een vies vodje met daarin nog wat klein geld (deel van de munten waren precies degene die wij gegeven hadden omdat daar bepaalde stickers opzaten).
Alle grotere muntstukken waren eruit gehaald en het restant kreeg hij terug. Was ook echt een raar bedrag

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:18

Hier een schoonmoeder die een ster is in cadeaus geven:

Vorig jaar wilde mijn zoontje (8 jaar en heel erg slim) een echte encyclopedie door zijn verjaardag. Was helemaal goed. Maar die was blijkbaar uitverkocht dus kreeg hij een kartonnen zoekboek met auto plaatjes... ik heb uiteindelijk de felbegeerde encyclopedie zelf gekocht.

Z'n broer van 11 was 2 weken later jarig. Die kreeg een ingewikkeld puber boek voor oudere kinderen. En dat terwijl hij erg achter loopt.in z'n ontwikkeling en nog niet eens goed kan lezen. Dan denk ik echt why?

Overigens krijgen alle Kids elke.verjaardag een boek. Terwijl onze Kids nooit een boek lezen en de boeken allemaal ongelezen in de kast liggen.

Ze geeft wel meer vage cadeaus.

- ministeck aan onze dochter van 5 maanden met sint
- een jaar later kreeg ze een grote kleurloos van Cars.
- zo kunnen we eindeloos doorgaan

Wij krijgen altijd nuttige cadeaus. Voor de dames vaak poets spullen, heel lief bedoelt hoor, maar ik wordt echt niet blij van poetslappen... manlief vaak sokken of een boek.veel cadeaus verdwijnen ongebruikt in de kast helaas....

Ach ja ze bedoelt het goed, maar ik.houd meer van een cadeau wat met liefde en aandacht is uit gezocht.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:03

elizabeth85 schreef:
Hier een schoonmoeder die een ster is in cadeaus geven:

Vorig jaar wilde mijn zoontje (8 jaar en heel erg slim) een echte encyclopedie door zijn verjaardag. Was helemaal goed. Maar die was blijkbaar uitverkocht dus kreeg hij een kartonnen zoekboek met auto plaatjes... ik heb uiteindelijk de felbegeerde encyclopedie zelf gekocht.

Z'n broer van 11 was 2 weken later jarig. Die kreeg een ingewikkeld puber boek voor oudere kinderen. En dat terwijl hij erg achter loopt.in z'n ontwikkeling en nog niet eens goed kan lezen. Dan denk ik echt why?

Overigens krijgen alle Kids elke.verjaardag een boek. Terwijl onze Kids nooit een boek lezen en de boeken allemaal ongelezen in de kast liggen.

Ze geeft wel meer vage cadeaus.

- ministeck aan onze dochter van 5 maanden met sint
- een jaar later kreeg ze een grote kleurloos van Cars.
- zo kunnen we eindeloos doorgaan

Wij krijgen altijd nuttige cadeaus. Voor de dames vaak poets spullen, heel lief bedoelt hoor, maar ik wordt echt niet blij van poetslappen... manlief vaak sokken of een boek.veel cadeaus verdwijnen ongebruikt in de kast helaas....

Ach ja ze bedoelt het goed, maar ik.houd meer van een cadeau wat met liefde en aandacht is uit gezocht.

Ministeck? Hahah dan vraag je je toch af hoe jouw man je schoonmoeder overleeft heeft _O-

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:21

kiki1976 schreef:
Wij hadden in een groeps app een gesprek betreft iemand zijn verjaardag.
Er werd gevraagd wat degene voor wensen had.

Waarop er enkel een plaatje werd gedeeld met een zak met geld.

Nu hebben wij geen enkel probleem ermee om geld voor een verjaardag te geven. Soms wil je dat graag omdat je iets wilt wat wat duurder is.
Wij voor de grap een super leuk tasje gevonden en die gevuld met enkel klein geld.
Degen vond het helemaal geweldig, want ja degene had idd echt een zak geld gekregen.

Een week later was mijn man jarig.
Kreeg hij een vies vodje met daarin nog wat klein geld (deel van de munten waren precies degene die wij gegeven hadden omdat daar bepaalde stickers opzaten).
Alle grotere muntstukken waren eruit gehaald en het restant kreeg hij terug. Was ook echt een raar bedrag

Ooh dat heeft een groepje (vrienden, stalgenoten) een keer voor mijn beste vriendin gedaan! Een groepsgesprek aangemaakt, en daar proberen bepalen wat we voor mijn beste vriendin konden kopen. De ideeën die zij hadden waren echt om te huilen, pasten totaal niet bij mijn vriendin :')

Ik heb me uiteindelijk, toen ik merkte dat bijsturen niet werkte, wijselijk uit dat gesprek terug getrokken en gezegd dat ik al een cadeau had.

Met mijn cadeau was mijn vriendin suuuuper blij, echt helemaal iets voor haar!

Met het cadeau van het groepje.. :') Ze kreeg een lief bedoelde canvas met foto's van haar paard, bedrukt met 4 foto's. Ik zeg het - lief bedoelt, maar jeetje, die foto's waren echt heel lelijk, oren vielen er af, vriendin stond er niet leuk op, oren van het paard stonden naar achter, ... :')

Ooh, doet me denken aan de onderzetters die ik een keertje kreeg. SUPER lief, met een foto van mij en m'n paard er op. Alleen jammer dat ze de lelijkste foto ever hadden gekozen hahaha, paard hing vol modder en oortjes vielen van de foto. Toen ik 29 of 30 werd, heb ik eens een bedrukt t-shirt gekregen met foto's van mij en m'n paard - wederom super lief, maar dat draag je op die leeftijd toch helemaal niet meer :') Ik heb de cadeau's wel bijgehouden hoor haha, want het was wel lief!

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:24

Bij ons kregen alle kleinkinderen voor hun 21e verjaardag 100 gulden.
Neef, nicht en mijn broer hadden dat al gehad. Toen ik 21 werd kreeg ik 50 gulden met de woorden dat die andere 50 voor mijn broer was anders was het zo sneu dat hij niks kreeg.

Nou was hij sowieso het lievelingetje van mijn oma. Neef ging op zichzelf wonen en kreeg een pan van de uitverkoop van de Blokker, mijn broer een cheque van 2000 gulden.

Erfenis van een zus van mijn oma verdeelde ze onder de kinderen en kleinkinderen. Allemaal 1000 euro, en de achterkleinkinderen 400. Mijn broer zijn 2 stiefkinderen kregen dat ook, mijn stiefzoon kreeg niks.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:03

Nog eentje: Ik krijg ieder jaar van de ouders van m'n eerste vriendje een verjaardagskaart toegestuurd. Naar het adres van mijn ouders, want ik woonde toen nog thuis. Toch fijn dat ze na 17 jaar nog steeds aan me denken :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:16

Wasmand van mn ex! :+
Of van een andere ex een mok die verkleurd als je er warme thee in doet! Leuk als je weet dat ik voor hem een uurwerk gekocht had _/-\o_

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:29

Ooit van mijn toenmalige vriend voor kerst een doos met van die mega goedkope make-up. Iets wat je eerder aan een jong meisje zou geven om lekker mee te kliederen. Zijn zus kreeg dezelfde doos. We hadden beiden niet zo veel met make-up, ikzelf wel gek van nagellak, maar nee, helaas.

En een keer voor mijn verjaardag van mijn broer een doos chocolaatjes. Het was van de Bijenkorf en was verpakt dat het net leek alsof het een sieradendoosje was (een ketting bijvoorbeeld). Het bleken 12 chocolaatjes. Bummer :+

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 15:00

Ik heb ooit laten vallen dat ik het luchtje Cool Water van Davidoff wel lekker vond. Dat was toen net uit en nu vind ik het echt zo'n vies luchtje en totaal niet mijn smaak... Kortom, mijn schoonmoeder neemt dit dus al 20 jaar iedere verjaardag voor mij mee :')

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 12:36

StonedRomy schreef:
Van mijn vader:

Een boek over een meisje wat in de hemel was na een auto ongeluk.

De beste man gaf me dit op mijn 13e verjaardag. Nadat ik 8 uur in het ziekenhuis was geweest omdat ze bang waren dat mijn hart ernstig beschadigd was na een auto ongeluk een paar weken daarvoor.

Op diezelfde verjaardag gaf hij mij een boek over een meisje met kanker. Ik had die dag te horen gekregen dat ik een gezwel had.

Het mooiste is ook nog dat hij speciaal voor deze boeken die dag naar de boekenwinkel is gegaan. :))

Maar hij heeft mijn moeder, die op dat moment stervende in het ziekenhuis lag door een darm ontsteking, eens een kookboek gegeven voor haar verjaardag. Tegenwoordig geeft hij boekenbonnen _O-

Wauw :') ik vind dit gewoon knap van de beste man :=

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:01

Gebruikte watervaste zwarte stiften en een paar gekleurde markers voor de verjaardag van een 4 jarige. 8)7

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:35

Jenkins schreef:
Ik kreeg dit ding, voor mijn 32ste verjaardag van mijn man _O-

[ [url=m/eUUQPH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hahahaha, dit is echt te erg _/-\o_

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-21 13:50

Lief bedoelt van mijn moeder. Ze had een aardigheidje meegenomen uit Spanje, daar was ze op vakantie.
Het was een badstof playsuit, dus een kortbroekje met daar aan vast een lijfje met hele brede schouderbandjes. De stof, het model, het was alles behalve van "mooi". De kleur was nog het ergst. Een soort rare groen met rood en geel. Hoe iemand het heeft kunnen maken vraag ik me nogsteeds af. Voor de vorm heb ik het even aan gedaan, maar het was ook nog eens 2 maten te klein. Ze zag toen zelf ook wel in dat het niet iets was wat ik zou gaan dragen. :')

MissSicarius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 21:57

Ik was nog niet heel lang samen met mijn vriend toen ik voor hoe eerste keer jarig was met hem erbij. Hij vond paradijsvogelbloemen zo leuk. Ik vond ze ook wel gaaf en ik zou een plant ervan krijgen. Hij kwam aanzetten met een bosje bloemen met paradijsvogelbloemen erin. Tja, die gaan natuurlijk na een paar weken dood. Hij vertelde wel vol trots dat hij ze had gereserveerd bij de bloemist. Kan het nog steeds geen plekje geven stiekem :n

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:38

MissSicarius schreef:
Ik was nog niet heel lang samen met mijn vriend toen ik voor hoe eerste keer jarig was met hem erbij. Hij vond paradijsvogelbloemen zo leuk. Ik vond ze ook wel gaaf en ik zou een plant ervan krijgen. Hij kwam aanzetten met een bosje bloemen met paradijsvogelbloemen erin. Tja, die gaan natuurlijk na een paar weken dood. Hij vertelde wel vol trots dat hij ze had gereserveerd bij de bloemist. Kan het nog steeds geen plekje geven stiekem :n

Dit is toch juist heel lief? <3

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:54

Mijn vader heeft mij een keer een soort setje met glitter knutsel dun nepleer gegeven voor sinterklaas? Van de xenos? ??? Ik heb werkelijk geen idee waarom. Ik heb nooit enige interesse getoond in iets wat ook maar enigzins in de buurt kwam :')
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 07-11-21 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:56

MissSicarius schreef:

Deze snap ik oprecht niet :')

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 22:59

Mri schreef:
van mijn ex voor mn verjaardag: een kleding vouw plank >;)
Ik hoor jullie denken: Een WAT?
Ja, een kleding vouw plank.
deze
https://www.bol.com/nl/nl/p/kleding-vou ... re_pdp_www

Als mijn man me dit gaf voor mijn verjaardag was hij de volgende verjaardag ook mijn ex

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:07

Een boodschappentasje met mijn naam erop, heel lelijk ding ook :') Ik werd overigens 28 en ik hoef geen dingen met mijn naam erop, heel leuk en praktisch in de kleuterklas voor iedereen die z'n tas kwijtraakt of verwisselt maar nee... deze kon ik niet begrijpen :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:15

just_kiki schreef:
Ik krijg ieder jaar chocolade van m’n schoonmoeder :r :r

En ik zeg ook ieder jaar weer dat ik geen chocolade lust :')

Lust je alcohol? :+
Dan kunnen we misschien ruilen. Ik krijg regelmatig (sterke) drank terwijl ik geen alcohol drink. _O- en ik houd van chocolade. _O-
Misschien moeten we een cadeau ruil-topic openen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:29

Ayasha schreef:
just_kiki schreef:
Ik krijg ieder jaar chocolade van m’n schoonmoeder :r :r

En ik zeg ook ieder jaar weer dat ik geen chocolade lust :')

Lust je alcohol? :+
Dan kunnen we misschien ruilen. Ik krijg regelmatig (sterke) drank terwijl ik geen alcohol drink. _O- en ik houd van chocolade. _O-
Misschien moeten we een cadeau ruil-topic openen.

Helaas :') lust ik ook niet. Drink geen druppel alcohol :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 23:34

Met een grijns ga ik dit typen.

M'n beste vriendin kan er nu wel om lachen.

Ze hadden net hun huis gekocht.
En ik zag een kinder boekje liggen in de Intratuin met "het stoute aapje"

Ik kon het niet laten!

"Wat...moet...ik ...hier...mee??"

Met een grote grijns!
"Bewaren voor de toekomst!"

Laat ik het anders brengen.
Ik gun het hun ontzettend, zodra ze er aan toe zijn! <3