Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
flavlip schreef:Ik zou dus wel het gesprek aangaan. Zeggen dat je bevroor en er even op terug wilt komen.
Ik heb het meegemaakt met de buurvrouw van mijn zus, ik ging dus op "hun" plek staan, zij hadden hun auto er op een heel klein stukje vanaf gezet (het vak erachter, maar dan dus bijna tegen mijn auto aan, terwijl het grote vakken zijn). Op het moment dat ik in wilde stappen kwam zij naar buiten, vrij onaardig, dat ik op hun plek stond. Mijn zus woonde er toen ook nog niet zo lang en bij haar was ze al eens aan de deur geweest, toen ze op "hun" plek stond.
Ik kreeg er ook een paniekaanval van, maar reageerde juist erg fel.
Had er geen goed gevoel bij en wilde gewoon fijn bij m'n zus op visite kunnen. Heb in overleg met m'n zus haar op de thee gevraagd. Heb het heel erg bij mezelf gehouden, wat het met mij deed, hoe ik me erbij voelde en wat mijn mening was. Toen haar verhaal over slecht ter been zijn van haar man en de boodschappen en dat zij dus ook was geschrokken van mijn reactie. Excuses over en weer. Gezegd dat ze dan best mogen aanbellen, dat we helpen tillen, maar dat vond ze moeilijk. Kwam er op neer dat ze best wel wist dat het haar plek niet was, maar dat het altijd een hele close buurt was geweest en nu heel anders. Gezegd dat ik er best rekening mee wilde houden, dat als er een ander plekje vrij was aan die kant ik daar zou parkeren, maar zo niet dat ik dan toch echt even daar stond. Ik vind het fijn niet te hoeven oversteken en zijn openbare plekken. Mocht het toevallig met de boodschappen oid zijn, ze altijd even kon aanbellen.
Vond het echt ontzettend moeilijk, maar we voelden ons beiden gehoord en het gaat nu echt heel goed. Zelfs zo goed dat ze nu voor m'n zus dr dieren/plantjes zorgt als zij er niet is. Dat soort dingen.
Je staat in je recht, maar je kunt 't ook aardig brengen.
Ze kan er wat mee of niet, dat is aan haar, dan heb jij je best gedaan. In mijn eigen buurt gaat het iets minder vloeiend, maar heb 't ook vriendelijk uitgelegd en vooral ook gezegd dat ik snap dat ze graag daar staan, voor de deur en ik ook, maar dat kan niet altijd en iedereen mag parkeren waar ie wil. Is de toon die de muziek maakt. Bij mij in de buurt is ze nog steeds niet heel blij, let's agree to disagree. Zeggen elkaar gedag en staan soms op "elkaars" plek.
Ik ben in beiden situaties heel blij dat ik het gesprek ben aan gegaan, terwijl ik vroeger dat niet gedaan zou hebben en juist daar was gaan staan, zelfs als alles vrij was. Daar gaat alleen heel veel energie en wrok inzitten en dat gaat echt ten koste van het woongenot, van allemaal.

LoveGlove schreef:flavlip schreef:Ik zou dus wel het gesprek aangaan. Zeggen dat je bevroor en er even op terug wilt komen.
Ik heb het meegemaakt met de buurvrouw van mijn zus, ik ging dus op "hun" plek staan, zij hadden hun auto er op een heel klein stukje vanaf gezet (het vak erachter, maar dan dus bijna tegen mijn auto aan, terwijl het grote vakken zijn). Op het moment dat ik in wilde stappen kwam zij naar buiten, vrij onaardig, dat ik op hun plek stond. Mijn zus woonde er toen ook nog niet zo lang en bij haar was ze al eens aan de deur geweest, toen ze op "hun" plek stond.
Ik kreeg er ook een paniekaanval van, maar reageerde juist erg fel.
Had er geen goed gevoel bij en wilde gewoon fijn bij m'n zus op visite kunnen. Heb in overleg met m'n zus haar op de thee gevraagd. Heb het heel erg bij mezelf gehouden, wat het met mij deed, hoe ik me erbij voelde en wat mijn mening was. Toen haar verhaal over slecht ter been zijn van haar man en de boodschappen en dat zij dus ook was geschrokken van mijn reactie. Excuses over en weer. Gezegd dat ze dan best mogen aanbellen, dat we helpen tillen, maar dat vond ze moeilijk. Kwam er op neer dat ze best wel wist dat het haar plek niet was, maar dat het altijd een hele close buurt was geweest en nu heel anders. Gezegd dat ik er best rekening mee wilde houden, dat als er een ander plekje vrij was aan die kant ik daar zou parkeren, maar zo niet dat ik dan toch echt even daar stond. Ik vind het fijn niet te hoeven oversteken en zijn openbare plekken. Mocht het toevallig met de boodschappen oid zijn, ze altijd even kon aanbellen.
Vond het echt ontzettend moeilijk, maar we voelden ons beiden gehoord en het gaat nu echt heel goed. Zelfs zo goed dat ze nu voor m'n zus dr dieren/plantjes zorgt als zij er niet is. Dat soort dingen.
Je staat in je recht, maar je kunt 't ook aardig brengen.
Ze kan er wat mee of niet, dat is aan haar, dan heb jij je best gedaan. In mijn eigen buurt gaat het iets minder vloeiend, maar heb 't ook vriendelijk uitgelegd en vooral ook gezegd dat ik snap dat ze graag daar staan, voor de deur en ik ook, maar dat kan niet altijd en iedereen mag parkeren waar ie wil. Is de toon die de muziek maakt. Bij mij in de buurt is ze nog steeds niet heel blij, let's agree to disagree. Zeggen elkaar gedag en staan soms op "elkaars" plek.
Ik ben in beiden situaties heel blij dat ik het gesprek ben aan gegaan, terwijl ik vroeger dat niet gedaan zou hebben en juist daar was gaan staan, zelfs als alles vrij was. Daar gaat alleen heel veel energie en wrok inzitten en dat gaat echt ten koste van het woongenot, van allemaal.
Mocht ze nog eens komen dan doe ik dat denk ik ook wel. Maar ik vind het te eng om daar vrijwillig even aan te bellen. Ik ben al blij dat ik niet uitvloog van paniek. Ik bevries gelukkig meestal eerst. Ik heb ook gewoon heel erg het gevoel dat ze ons arrogant vindt ofzo omdat we nog vrij jonge mensen zijn. Zo kwam ze in ieder geval wel over. Alsof ik de definitie van arrogantie ben. Ik kan er heel slecht tegen als mensen zeggen dat jongere mensen allemaal arrogant zijn. Ik ben eerder af en toe te lief voor deze wereld
flavlip schreef:@LoveGlove Als ze komt zal 't zijn, omdat jullie op "haar" plek staan en lijkt mij geen fijn moment voor het gesprek. Als dit voor jou werkt helemaal goed. Ik vond het fijn om het op een rustig moment te doen. Ik merkte dat de buurvrouw en ik ook veel aannames over elkaar hadden en 't juist fijn was om het uit te spreken.
Ik merkte dat ik 't niet los kon laten, dus ben toen toch het gesprek aangegaan, al vond ik het echt ontzettend moeilijk.
Ik ben juist wel benieuwd hoe 't verder gaat en denk dat het heel herkenbaar is voor mensen, ik vond het in elk geval fijn te lezen dat er veel meer mensen zijn die hiermee te maken hebben of hebben gehad.
Succes met wat je ook beslist te doen. Jouw keuze en soms helpt 't gewoon van je afschrijven ook en hoef je er verder niks mee.
LWDaisy schreef:Wij hadden vroeger ook zo van die buren. Knallende ruzies waren het resultaat, echt waar. Banden plat gestoken, buurtbemiddeling er politie erbij, je wilt het niet weten.
Openbare plekken zijn gewoon openbaar. Jij mag geen "vaste plek" claimen, en de buren ook niet.
Als je perse voor je eigen deur wilt staan, moet je doen wat wij gedaan hebben - verhuizen, en een huis met oprit huren/kopen.
We willen allemaal voor onze eigen voordeur parkeren, maar als dat openbare plekken zijn moet je je er gewoon bij neerleggen dat dat niet altijd zal gebeuren.
Het gemiddelde gezin heeft meer dan 1 auto, en het gemiddelde huis is niet breed genoeg om 2 auto's voor eigen deur te zetten. It's just that simple.
Wat doen jullie (en de buren) dan als er bezoek komt?
. _San87_ schreef:LWDaisy schreef:Wij hadden vroeger ook zo van die buren. Knallende ruzies waren het resultaat, echt waar. Banden plat gestoken, buurtbemiddeling er politie erbij, je wilt het niet weten.
Openbare plekken zijn gewoon openbaar. Jij mag geen "vaste plek" claimen, en de buren ook niet.
Als je perse voor je eigen deur wilt staan, moet je doen wat wij gedaan hebben - verhuizen, en een huis met oprit huren/kopen.
We willen allemaal voor onze eigen voordeur parkeren, maar als dat openbare plekken zijn moet je je er gewoon bij neerleggen dat dat niet altijd zal gebeuren.
Het gemiddelde gezin heeft meer dan 1 auto, en het gemiddelde huis is niet breed genoeg om 2 auto's voor eigen deur te zetten. It's just that simple.
Wat doen jullie (en de buren) dan als er bezoek komt?
Ik vraag bezoek de straat naast de onze te parkeren. Daar staan geen huizen, want de tuinen van onze huizen lopen erlangs, maar er zijn wel parkeerplekken, en nog geen 2 minuten lopen naar onze poort.
Op mijn oprit passen 2 (grote) auto's, en wij hebben voor de voortuin allemaal nog openbare plekken - hier passen ofwel 2 grote ofwel 3 kleinte auto's op. Ik woon hier nu 2 jaar, en heb echt nog nooit meegemaakt dat hier een andere auto dan de onze of van ons bezoek stond. Want iedereen hier heeft zo veel plaats, en daar bovenop hebben we in het begin, het midden én het einde van de straat nog parkeer-pleintjes. LWDaisy schreef:_San87_ schreef:
Ik vraag bezoek de straat naast de onze te parkeren. Daar staan geen huizen, want de tuinen van onze huizen lopen erlangs, maar er zijn wel parkeerplekken, en nog geen 2 minuten lopen naar onze poort.
Klinkt logisch, maar mijn bezoek mag gewoon in mijn straat parkeren hoor.. Want daar zijn het openbare plekken voor, toch?
Ik heb wel makkelijk praten - ik denk dat ik in de straat woon waar de meeste parkeerplekken ever zijn, echt niet normaalOp mijn oprit passen 2 (grote) auto's, en wij hebben voor de voortuin allemaal nog openbare plekken - hier passen ofwel 2 grote ofwel 3 kleinte auto's op. Ik woon hier nu 2 jaar, en heb echt nog nooit meegemaakt dat hier een andere auto dan de onze of van ons bezoek stond. Want iedereen hier heeft zo veel plaats, en daar bovenop hebben we in het begin, het midden én het einde van de straat nog parkeer-pleintjes.
Maar ik heb ook in drukkere straten gewoond, waar meer huizen en eigen auto's waren dan parkeerruimte.
En dan is het gewoon een kwestie van "wie eerst is, heeft plek". En wie geen plek heeft, zet hem achter de hoek, wat ze achter de hoek natuurlijk niet fijn vinden. Maar wat moet je dan, als er meer auto's dan parkeerplaatsen zijn? Je kan hem niet in de woonkamer zetten...
_San87_ schreef:Hier zijn het ook openbare plekken, inderdaad, maar die zijn 9 vd 10 keer toch al bezet. De straat naast ons is altijd leeg, dan hoeft bezoek iig niet te zoeken naar een plekje.
Bezoek staat er toch maar tijdelijk, dan kunnen ze prima om de hoek parkeren en kunnen bewoners in eigen straat de auto kwijt.
LoveGlove schreef:Wat ik wel heel toepasselijk vindt is hoe ze zelf parkeert. Ik zag het gisteren heel toevallig. Ze neemt zelf echt 2 plekken in beslag met parkeren![]()
Het is een wat langere auto maar die past prima op een plek. Dat noem ik gewoon slecht en arrogant parkeren. Dan vind ik al helemaal niet dat ze bij de deur moet komen staan klagen

LoveGlove schreef:Ik heb het topic ook niet aangemaakt om oh’s en ah’s te krijgen. Ik heb het gewoon aangemaakt omdat dit me even overkwam en ik wist dat het een interessant onderwerp zou zijn om op bokt te zetten, wetende dat hier hele mooie discussies uit zouden komen die leuk zijn om mee te volgen. Jullie stellen me verder vragen en ik antwoord er gewoon op. Meer wil ik er niet van. De grapjes zijn mijn manier van omgaan met dingen en ze loslaten. Anders duik ik helemaal in de slachtofferrol en dan heb ik helemaal bokt over me heen. Daar heb ik niet bepaald zin in. Als je het goede gedrag van me verwacht hoef je dat niet te doen want ik ben gewoon eenmaal niet goed met sociaal zijn. Dat betekend niet dat ik alles fout doe maar dat betekend wel dat ik meer fouten maak dan anderen.
Als het moet komt er gewoon een slotje op het topic om meer verkeerde dingen van mijn kant te voorkomen.
LoveGlove schreef:Wat ik wel heel toepasselijk vindt is hoe ze zelf parkeert. Ik zag het gisteren heel toevallig. Ze neemt zelf echt 2 plekken in beslag met parkeren![]()
Het is een wat langere auto maar die past prima op een plek. Dat noem ik gewoon slecht en arrogant parkeren. Dan vind ik al helemaal niet dat ze bij de deur moet komen staan klagen

Daphara schreef:Ik herken dat paniekerige gevoel wel, je wordt toch even overvallen met een boze buurvrouw aan de deur. Dan ook nog over een onderwerp waar je het totaal niet op verwacht. Je voelt je machteloos en misschien voor schut gezet op zo’n moment. Achteraf komt een ontlading van alles wat je door de freeze niet kon uiten.
Fijn dat sommigen meteen hun woordje klaar zouden hebben, maar niet iedereen is zo. Dus ik herken wat TS zegt wel. Ze uit hier haar gevoel wat ze op dat moment niet kon uiten.

Echwel schreef:Wat is de trigger om je auto voor je raam te parkeren.
Omdat je anders verder moet lopen?
Dus loop je naar auto, haalt hem op en dan..
Ik snap dat niet, ik heb ook favoriete parkeerplaats maar als er iemand staat heb ik pech, ik ga echt niet weer de deur uit om hem te verplaatsen, ben ik denk ik te lui voor
miss_lizje schreef:Echwel schreef:Wat is de trigger om je auto voor je raam te parkeren.
Ik snap dat niet, ik heb ook favoriete parkeerplaats maar als er iemand staat heb ik pech, ik ga echt niet weer de deur uit om hem te verplaatsen, ben ik denk ik te lui voor
Ik begin om 7:00 op mijn werk en ik rij dus 6:20 weg.
Mijn buurvrouw van 2 huizen verderop heeft gemeld dat ze wakker van mij wordt in de ochtend als ik de auto start enzo. Vooral in de winter als ik mijn ramen moet krabben en de auto voor haar slaapkamerraam staat blijkt ze daar last van te hebben omdat ze zo licht slaapt.
Haar eigen man mag van haar ook niet voor hun deur parkeren in verband met dat hij vroeg de deur uit gaat.

miss_lizje schreef:Echwel schreef:Wat is de trigger om je auto voor je raam te parkeren.
Mijn buurvrouw van 2 huizen verderop heeft gemeld dat ze wakker van mij wordt in de ochtend als ik de auto start enzo. Vooral in de winter als ik mijn ramen moet krabben en de auto voor haar slaapkamerraam staat blijkt ze daar last van te hebben omdat ze zo licht slaapt.
Haar eigen man mag van haar ook niet voor hun deur parkeren in verband met dat hij vroeg de deur uit gaat.
Is ze helemaal gek jou verbieden om zo vroeg weg te gaan.