Wat zouden jullie doen met “vaste” parkeerplekken in buurt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flavlip

Re: Wat zouden jullie doen met “vaste” parkeerplekken in buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 15:22

Ik zou dus wel het gesprek aangaan. Zeggen dat je bevroor en er even op terug wilt komen.
Ik heb het meegemaakt met de buurvrouw van mijn zus, ik ging dus op "hun" plek staan, zij hadden hun auto er op een heel klein stukje vanaf gezet (het vak erachter, maar dan dus bijna tegen mijn auto aan, terwijl het grote vakken zijn). Op het moment dat ik in wilde stappen kwam zij naar buiten, vrij onaardig, dat ik op hun plek stond. Mijn zus woonde er toen ook nog niet zo lang en bij haar was ze al eens aan de deur geweest, toen ze op "hun" plek stond.
Ik kreeg er ook een paniekaanval van, maar reageerde juist erg fel.
Had er geen goed gevoel bij en wilde gewoon fijn bij m'n zus op visite kunnen. Heb in overleg met m'n zus haar op de thee gevraagd. Heb het heel erg bij mezelf gehouden, wat het met mij deed, hoe ik me erbij voelde en wat mijn mening was. Toen haar verhaal over slecht ter been zijn van haar man en de boodschappen en dat zij dus ook was geschrokken van mijn reactie. Excuses over en weer. Gezegd dat ze dan best mogen aanbellen, dat we helpen tillen, maar dat vond ze moeilijk. Kwam er op neer dat ze best wel wist dat het haar plek niet was, maar dat het altijd een hele close buurt was geweest en nu heel anders. Gezegd dat ik er best rekening mee wilde houden, dat als er een ander plekje vrij was aan die kant ik daar zou parkeren, maar zo niet dat ik dan toch echt even daar stond. Ik vind het fijn niet te hoeven oversteken en zijn openbare plekken. Mocht het toevallig met de boodschappen oid zijn, ze altijd even kon aanbellen.
Vond het echt ontzettend moeilijk, maar we voelden ons beiden gehoord en het gaat nu echt heel goed. Zelfs zo goed dat ze nu voor m'n zus dr dieren/plantjes zorgt als zij er niet is. Dat soort dingen.
Je staat in je recht, maar je kunt 't ook aardig brengen.
Ze kan er wat mee of niet, dat is aan haar, dan heb jij je best gedaan. In mijn eigen buurt gaat het iets minder vloeiend, maar heb 't ook vriendelijk uitgelegd en vooral ook gezegd dat ik snap dat ze graag daar staan, voor de deur en ik ook, maar dat kan niet altijd en iedereen mag parkeren waar ie wil. Is de toon die de muziek maakt. Bij mij in de buurt is ze nog steeds niet heel blij, let's agree to disagree. Zeggen elkaar gedag en staan soms op "elkaars" plek.
Ik ben in beiden situaties heel blij dat ik het gesprek ben aan gegaan, terwijl ik vroeger dat niet gedaan zou hebben en juist daar was gaan staan, zelfs als alles vrij was. Daar gaat alleen heel veel energie en wrok inzitten en dat gaat echt ten koste van het woongenot, van allemaal.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 16:06

flavlip schreef:
Ik zou dus wel het gesprek aangaan. Zeggen dat je bevroor en er even op terug wilt komen.
Ik heb het meegemaakt met de buurvrouw van mijn zus, ik ging dus op "hun" plek staan, zij hadden hun auto er op een heel klein stukje vanaf gezet (het vak erachter, maar dan dus bijna tegen mijn auto aan, terwijl het grote vakken zijn). Op het moment dat ik in wilde stappen kwam zij naar buiten, vrij onaardig, dat ik op hun plek stond. Mijn zus woonde er toen ook nog niet zo lang en bij haar was ze al eens aan de deur geweest, toen ze op "hun" plek stond.
Had er geen goed gevoel bij en wilde gewoon fijn bij m'n zus op visite kunnen. Heb in overleg met m'n zus haar op de thee gevraagd. Heb het heel erg bij mezelf gehouden, wat het met mij deed, hoe ik me erbij voelde en wat mijn mening was. Toen haar verhaal over slecht ter been zijn van haar man en de boodschappen en dat zij dus ook was geschrokken van mijn reactie. Excuses over en weer. Gezegd dat ze dan best mogen aanbellen, dat we helpen tillen, maar dat vond ze moeilijk. Kwam er op neer dat ze best wel wist dat het haar plek niet was, maar dat het altijd een hele close buurt was geweest en nu heel anders. Gezegd dat ik er best rekening mee wilde houden, dat als er een ander plekje vrij was aan die kant ik daar zou parkeren, maar zo niet dat ik dan toch echt even daar stond. Ik vind het fijn niet te hoeven oversteken en zijn openbare plekken. Mocht het toevallig met de boodschappen oid zijn, ze altijd even kon aanbellen.
Vond het echt ontzettend moeilijk, maar we voelden ons beiden gehoord en het gaat nu echt heel goed. Zelfs zo goed dat ze nu voor m'n zus dr dieren/plantjes zorgt als zij er niet is. Dat soort dingen.
Ze kan er wat mee of niet, dat is aan haar, dan heb jij je best gedaan. In mijn eigen buurt gaat het iets minder vloeiend, maar heb 't ook vriendelijk uitgelegd en vooral ook gezegd dat ik snap dat ze graag daar staan, voor de deur en ik ook, maar dat kan niet altijd en iedereen mag parkeren waar ie wil. Is de toon die de muziek maakt. Bij mij in de buurt is ze nog steeds niet heel blij, let's agree to disagree. Zeggen elkaar gedag en staan soms op "elkaars" plek.
Ik ben in beiden situaties heel blij dat ik het gesprek ben aan gegaan, terwijl ik vroeger dat niet gedaan zou hebben en juist daar was gaan staan, zelfs als alles vrij was. Daar gaat alleen heel veel energie en wrok inzitten en dat gaat echt ten koste van het woongenot, van allemaal.

Mocht ze nog eens komen dan doe ik dat denk ik ook wel. Maar ik vind het te eng om daar vrijwillig even aan te bellen. Ik ben al blij dat ik niet uitvloog van paniek. Ik bevries gelukkig meestal eerst. Ik heb ook gewoon heel erg het gevoel dat ze ons arrogant vindt ofzo omdat we nog vrij jonge mensen zijn. Zo kwam ze in ieder geval wel over. Alsof ik de definitie van arrogantie ben. Ik kan er heel slecht tegen als mensen zeggen dat jongere mensen allemaal arrogant zijn. Ik ben eerder af en toe te lief voor deze wereld :')

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:39

LoveGlove schreef:
flavlip schreef:

Mocht ze nog eens komen dan doe ik dat denk ik ook wel. Maar ik vind het te eng om daar vrijwillig even aan te bellen. Ik ben al blij dat ik niet uitvloog van paniek. Ik bevries gelukkig meestal eerst. Ik heb ook gewoon heel erg het gevoel dat ze ons arrogant vindt ofzo omdat we nog vrij jonge mensen zijn. Zo kwam ze in ieder geval wel over. Alsof ik de definitie van arrogantie ben. Ik kan er heel slecht tegen als mensen zeggen dat jongere mensen allemaal arrogant zijn. Ik ben eerder af en toe te lief voor deze wereld :')

Ik ga vast heel bokt over me heen krijgen, so be it. Het is niet erg netjes van je buurvrouw, maar je maakt er best zelf een issue van en dat gaat nu al pagina's lang door. Je maakt er zelf iets dramatisch van incl. bijna paniekaanval status, maar vervolgens maak je vooral grapjes en ergens de grap nog om haar aan te rekenen dat je de aanval op haar kan rekenen, terwijl zij niks met jouw ptss nodig heeft en zij niks met jouw parkeergedrag.
Let it go, maar maak het niet zo groot. Ik denk dat je inmiddels genoeg gevoed bent met oh's en ah's :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 17:48

Ik vind het ook wel bijzonder dat je de buurvrouw aanrekent dat jij een paniekaanval kreeg. Het is misschien niet geheel tactisch geweest, maar laat het gaan.

Wij hebben in de straat en naast ons huis meer dan voldoende parkeermogelijkheden en parkeerplekken. Op onze oprit hebben wij 1 auto staan, naast ons huis in de parkeervakken staat de andere auto.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 20:01

Ik heb het topic ook niet aangemaakt om oh’s en ah’s te krijgen. Ik heb het gewoon aangemaakt omdat dit me even overkwam en ik wist dat het een interessant onderwerp zou zijn om op bokt te zetten, wetende dat hier hele mooie discussies uit zouden komen die leuk zijn om mee te volgen. Jullie stellen me verder vragen en ik antwoord er gewoon op. Meer wil ik er niet van. De grapjes zijn mijn manier van omgaan met dingen en ze loslaten. Anders duik ik helemaal in de slachtofferrol en dan heb ik helemaal bokt over me heen. Daar heb ik niet bepaald zin in. Als je het goede gedrag van me verwacht hoef je dat niet te doen want ik ben gewoon eenmaal niet goed met sociaal zijn. Dat betekend niet dat ik alles fout doe maar dat betekend wel dat ik meer fouten maak dan anderen.

Als het moet komt er gewoon een slotje op het topic om meer verkeerde dingen van mijn kant te voorkomen.

flavlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 20:05

@LoveGlove Als ze komt zal 't zijn, omdat jullie op "haar" plek staan en lijkt mij geen fijn moment voor het gesprek. Als dit voor jou werkt helemaal goed. Ik vond het fijn om het op een rustig moment te doen. Ik merkte dat de buurvrouw en ik ook veel aannames over elkaar hadden en 't juist fijn was om het uit te spreken.

Ik merkte dat ik 't niet los kon laten, dus ben toen toch het gesprek aangegaan, al vond ik het echt ontzettend moeilijk.

Ik ben juist wel benieuwd hoe 't verder gaat en denk dat het heel herkenbaar is voor mensen, ik vond het in elk geval fijn te lezen dat er veel meer mensen zijn die hiermee te maken hebben of hebben gehad.

Succes met wat je ook beslist te doen. Jouw keuze en soms helpt 't gewoon van je afschrijven ook en hoef je er verder niks mee.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-21 20:14

flavlip schreef:
@LoveGlove Als ze komt zal 't zijn, omdat jullie op "haar" plek staan en lijkt mij geen fijn moment voor het gesprek. Als dit voor jou werkt helemaal goed. Ik vond het fijn om het op een rustig moment te doen. Ik merkte dat de buurvrouw en ik ook veel aannames over elkaar hadden en 't juist fijn was om het uit te spreken.

Ik merkte dat ik 't niet los kon laten, dus ben toen toch het gesprek aangegaan, al vond ik het echt ontzettend moeilijk.

Ik ben juist wel benieuwd hoe 't verder gaat en denk dat het heel herkenbaar is voor mensen, ik vond het in elk geval fijn te lezen dat er veel meer mensen zijn die hiermee te maken hebben of hebben gehad.

Succes met wat je ook beslist te doen. Jouw keuze en soms helpt 't gewoon van je afschrijven ook en hoef je er verder niks mee.

Ja precies. Het van me af schrijven was wel fijn. En als mensen zeggen dat ik haar verschuldigd van mijn paniekaanval die avond. Ja, dat was ook haar schuld. Ze kon het niet weten maar daar hoor je me ook niet over. Maar het is wel haar schuld dat ik die paniekaanval kreeg. Maar dat ging absoluut niet over de auto’s. Het ging over hoe ze tegen me sprak wat me triggerde. En dat is niet makkelijk om meteen los te laten. De grapjes helpen me daar juist bij om het los te laten. Het klinkt af en toe ongepast voor anderen wat ik wel snap. Daar probeer ik ook rekening mee te houden. Ptss is complexer dan je denkt. Het is niet haar fout dat ik ptss heb en ze kon het ook niet weten. Anders had ze het misschien wel anders gezegd. Ik wil dat wel even duidelijk hebben voor iedereen.

Her is eenmaal een groot ding voor mij omdat het bij mij bijna dagelijks terug komt en ik er al mijn hele leven last van heb. Dus voor mij is ptss gewoon een mentale zware battle. Daardoor ervaar ik dingen vaak ook gewoon heftiger dan dat ze zijn. Ik weet goed dat het niks was. Mijn verstand snapt dat wel. Maar mijn lichaam en emoties niet. Ik hoop dat het de situatie een beetje verduidelijkt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 21:05

Ik snap het wel hoor.

Als je ergens woont en er is iets aan de hand, kan dat echt spanningen opleveren. Dat hoeft niet per se met moedwil de schuld van een ander te zijn, maar het aanspreken was wel de oorzaak. Jij wil gewoon thuis komen, parkeren en ontspannen naar je deur lopen en in huis zitten.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 06:13

Wij hadden vroeger ook zo van die buren. Knallende ruzies waren het resultaat, echt waar. Banden plat gestoken, buurtbemiddeling er politie erbij, je wilt het niet weten.

Openbare plekken zijn gewoon openbaar. Jij mag geen "vaste plek" claimen, en de buren ook niet.
Als je perse voor je eigen deur wilt staan, moet je doen wat wij gedaan hebben - verhuizen, en een huis met oprit huren/kopen.

We willen allemaal voor onze eigen voordeur parkeren, maar als dat openbare plekken zijn moet je je er gewoon bij neerleggen dat dat niet altijd zal gebeuren.
Het gemiddelde gezin heeft meer dan 1 auto, en het gemiddelde huis is niet breed genoeg om 2 auto's voor eigen deur te zetten. It's just that simple.

Wat doen jullie (en de buren) dan als er bezoek komt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 06:15

LWDaisy schreef:
Wij hadden vroeger ook zo van die buren. Knallende ruzies waren het resultaat, echt waar. Banden plat gestoken, buurtbemiddeling er politie erbij, je wilt het niet weten.

Openbare plekken zijn gewoon openbaar. Jij mag geen "vaste plek" claimen, en de buren ook niet.
Als je perse voor je eigen deur wilt staan, moet je doen wat wij gedaan hebben - verhuizen, en een huis met oprit huren/kopen.

We willen allemaal voor onze eigen voordeur parkeren, maar als dat openbare plekken zijn moet je je er gewoon bij neerleggen dat dat niet altijd zal gebeuren.
Het gemiddelde gezin heeft meer dan 1 auto, en het gemiddelde huis is niet breed genoeg om 2 auto's voor eigen deur te zetten. It's just that simple.

Ik vraag bezoek de straat naast de onze te parkeren. Daar staan geen huizen, want de tuinen van onze huizen lopen erlangs, maar er zijn wel parkeerplekken, en nog geen 2 minuten lopen naar onze poort :).

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 06:20

_San87_ schreef:
LWDaisy schreef:

Ik vraag bezoek de straat naast de onze te parkeren. Daar staan geen huizen, want de tuinen van onze huizen lopen erlangs, maar er zijn wel parkeerplekken, en nog geen 2 minuten lopen naar onze poort :).

Klinkt logisch, maar mijn bezoek mag gewoon in mijn straat parkeren hoor.. Want daar zijn het openbare plekken voor, toch?
Ik heb wel makkelijk praten - ik denk dat ik in de straat woon waar de meeste parkeerplekken ever zijn, echt niet normaal :') Op mijn oprit passen 2 (grote) auto's, en wij hebben voor de voortuin allemaal nog openbare plekken - hier passen ofwel 2 grote ofwel 3 kleinte auto's op. Ik woon hier nu 2 jaar, en heb echt nog nooit meegemaakt dat hier een andere auto dan de onze of van ons bezoek stond. Want iedereen hier heeft zo veel plaats, en daar bovenop hebben we in het begin, het midden én het einde van de straat nog parkeer-pleintjes.

Maar ik heb ook in drukkere straten gewoond, waar meer huizen en eigen auto's waren dan parkeerruimte.
En dan is het gewoon een kwestie van "wie eerst is, heeft plek". En wie geen plek heeft, zet hem achter de hoek, wat ze achter de hoek natuurlijk niet fijn vinden. Maar wat moet je dan, als er meer auto's dan parkeerplaatsen zijn? Je kan hem niet in de woonkamer zetten...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 06:22

LWDaisy schreef:
_San87_ schreef:

Klinkt logisch, maar mijn bezoek mag gewoon in mijn straat parkeren hoor.. Want daar zijn het openbare plekken voor, toch?
Ik heb wel makkelijk praten - ik denk dat ik in de straat woon waar de meeste parkeerplekken ever zijn, echt niet normaal :') Op mijn oprit passen 2 (grote) auto's, en wij hebben voor de voortuin allemaal nog openbare plekken - hier passen ofwel 2 grote ofwel 3 kleinte auto's op. Ik woon hier nu 2 jaar, en heb echt nog nooit meegemaakt dat hier een andere auto dan de onze of van ons bezoek stond. Want iedereen hier heeft zo veel plaats, en daar bovenop hebben we in het begin, het midden én het einde van de straat nog parkeer-pleintjes.

Maar ik heb ook in drukkere straten gewoond, waar meer huizen en eigen auto's waren dan parkeerruimte.
En dan is het gewoon een kwestie van "wie eerst is, heeft plek". En wie geen plek heeft, zet hem achter de hoek, wat ze achter de hoek natuurlijk niet fijn vinden. Maar wat moet je dan, als er meer auto's dan parkeerplaatsen zijn? Je kan hem niet in de woonkamer zetten...

Hier zijn het ook openbare plekken, inderdaad, maar die zijn 9 vd 10 keer toch al bezet. De straat naast ons is altijd leeg, dan hoeft bezoek iig niet te zoeken naar een plekje.

Bezoek staat er toch maar tijdelijk, dan kunnen ze prima om de hoek parkeren en kunnen bewoners in eigen straat de auto kwijt.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 06:25

_San87_ schreef:
Hier zijn het ook openbare plekken, inderdaad, maar die zijn 9 vd 10 keer toch al bezet. De straat naast ons is altijd leeg, dan hoeft bezoek iig niet te zoeken naar een plekje.

Bezoek staat er toch maar tijdelijk, dan kunnen ze prima om de hoek parkeren en kunnen bewoners in eigen straat de auto kwijt.

Wel handig hoor, dat zeker wel! En je stoort er niemand mee, fijn opgelost zo :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 06:58

LoveGlove schreef:
Wat ik wel heel toepasselijk vindt is hoe ze zelf parkeert. Ik zag het gisteren heel toevallig. Ze neemt zelf echt 2 plekken in beslag met parkeren :')
Het is een wat langere auto maar die past prima op een plek. Dat noem ik gewoon slecht en arrogant parkeren. Dan vind ik al helemaal niet dat ze bij de deur moet komen staan klagen :')

Als ze dan weer eens van mening is te moeten komen klagen gooi dat haar dan voor de voeten, kijken wat ze dan nog te melden heeft.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 07:00

Wat een vervelende buurvrouw zeg, het is een openbare weg dus iedereen mag hun eigen auto parkeren waar een plek vrij is.

In mijn oude dorp hadden we ook een grote gezin die maar liefst 5 auto's voor de deur hadden staan en waardoor de rest van de straat bijna elke dag hun auto's ergens anders moest parkeren, dit kon ook 2 straten verder op zijn. Natuurlijk is dat niet leuk en ik was het ook beu, op een avond daar aan gebeld en netjes gevraagd of ik mijn eigen auto voor mijn eigen deur mocht en kan blijven parkeren. Dat hebben ze toen gedaan, had geen ruzie gemaakt maar alles netjes uit gelegt.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 08:59

LoveGlove schreef:
Ik heb het topic ook niet aangemaakt om oh’s en ah’s te krijgen. Ik heb het gewoon aangemaakt omdat dit me even overkwam en ik wist dat het een interessant onderwerp zou zijn om op bokt te zetten, wetende dat hier hele mooie discussies uit zouden komen die leuk zijn om mee te volgen. Jullie stellen me verder vragen en ik antwoord er gewoon op. Meer wil ik er niet van. De grapjes zijn mijn manier van omgaan met dingen en ze loslaten. Anders duik ik helemaal in de slachtofferrol en dan heb ik helemaal bokt over me heen. Daar heb ik niet bepaald zin in. Als je het goede gedrag van me verwacht hoef je dat niet te doen want ik ben gewoon eenmaal niet goed met sociaal zijn. Dat betekend niet dat ik alles fout doe maar dat betekend wel dat ik meer fouten maak dan anderen.

Als het moet komt er gewoon een slotje op het topic om meer verkeerde dingen van mijn kant te voorkomen.

LoveGlove schreef:
Wat ik wel heel toepasselijk vindt is hoe ze zelf parkeert. Ik zag het gisteren heel toevallig. Ze neemt zelf echt 2 plekken in beslag met parkeren :')
Het is een wat langere auto maar die past prima op een plek. Dat noem ik gewoon slecht en arrogant parkeren. Dan vind ik al helemaal niet dat ze bij de deur moet komen staan klagen :')

Ik vind het gewoon vrij bijzonder dat je het zelf ernstig omschrijft met bijna een paniekaanval erbij, maar zelf ook het hoogste woord over de buurvrouw klaar hebt.
Misschien kan ze niet zo goed parkeren en is jouw reactie hier gewoon slecht en arrogant? Kan hoor. Kan andersom net zo goed, maar het lost niet zoveel op

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:18

Ik herken dat paniekerige gevoel wel, je wordt toch even overvallen met een boze buurvrouw aan de deur. Dan ook nog over een onderwerp waar je het totaal niet op verwacht. Je voelt je machteloos en misschien voor schut gezet op zo’n moment. Achteraf komt een ontlading van alles wat je door de freeze niet kon uiten.

Fijn dat sommigen meteen hun woordje klaar zouden hebben, maar niet iedereen is zo. Dus ik herken wat TS zegt wel. Ze uit hier haar gevoel wat ze op dat moment niet kon uiten.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:22

Daphara schreef:
Ik herken dat paniekerige gevoel wel, je wordt toch even overvallen met een boze buurvrouw aan de deur. Dan ook nog over een onderwerp waar je het totaal niet op verwacht. Je voelt je machteloos en misschien voor schut gezet op zo’n moment. Achteraf komt een ontlading van alles wat je door de freeze niet kon uiten.

Fijn dat sommigen meteen hun woordje klaar zouden hebben, maar niet iedereen is zo. Dus ik herken wat TS zegt wel. Ze uit hier haar gevoel wat ze op dat moment niet kon uiten.

Och och :')
We zijn 4 dagen en 7 pagina's inmiddels verder hè.
Dan is het ergens toch volwassen en goed als de freeze, emoties en door.... weer op gang komen ipv lang napraten en zelf hetzelfde nare gedrag gaan tonen :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:47

Echwel schreef:
Wat is de trigger om je auto voor je raam te parkeren.
Omdat je anders verder moet lopen?

Dus loop je naar auto, haalt hem op en dan..

Ik snap dat niet, ik heb ook favoriete parkeerplaats maar als er iemand staat heb ik pech, ik ga echt niet weer de deur uit om hem te verplaatsen, ben ik denk ik te lui voor

Ik begin om 7:00 op mijn werk en ik rij dus 6:20 weg.
Mijn buurvrouw van 2 huizen verderop heeft gemeld dat ze wakker van mij wordt in de ochtend als ik de auto start enzo. Vooral in de winter als ik mijn ramen moet krabben en de auto voor haar slaapkamerraam staat blijkt ze daar last van te hebben omdat ze zo licht slaapt.

Haar eigen man mag van haar ook niet voor hun deur parkeren in verband met dat hij vroeg de deur uit gaat. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:50

miss_lizje schreef:
Echwel schreef:

Ik snap dat niet, ik heb ook favoriete parkeerplaats maar als er iemand staat heb ik pech, ik ga echt niet weer de deur uit om hem te verplaatsen, ben ik denk ik te lui voor

Mijn buurvrouw van 2 huizen verderop heeft gemeld dat ze wakker van mij wordt in de ochtend als ik de auto start enzo. Vooral in de winter als ik mijn ramen moet krabben en de auto voor haar slaapkamerraam staat blijkt ze daar last van te hebben omdat ze zo licht slaapt.

Haar eigen man mag van haar ook niet voor hun deur parkeren in verband met dat hij vroeg de deur uit gaat. :')

Ik vind het wel heel lief hoor als je daar rekening mee houdt :j

Het is ook best een irritant geluid als je slaapkamerraam er vlak naast zit.
Helemaal als je dan stationair staat te draaien en krabgeluiden....ik kan me er wel wat bij voorstellen dat iemand daar wakker van wordt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 09:51

miss_lizje schreef:
Echwel schreef:

Ik had geantwoord dat ze dan lekker vroeg met de dag kon beginnen. :') Is ze helemaal gek jou verbieden om zo vroeg weg te gaan. _O-

Ik dacht dat ik een zeikerd was met geen hardstyle bij de buren na 23:00 en het niet tolereren van doordweekse feestjes onder mijn raam. Maar blijkbaar val ik mee. _O-

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:05

Snap ik, ze verbied mij niks. Heeft alleen gevraagd of als het mogelijk is niet voor haar deur te parkeren als ik weet dat ik zo vroeg weg ga. Dit is allemaal ook op vriendelijke toon met heel veel begrip van beide kanten gegaan. Want als het een keer echt niet anders kan, word ze daar ook niet boos om ofzo.

Maar daarom zet ik heb dus wel graag voor mijn eigen deur. Dan heeft de buur van 2 verderop er minder last van. En haar man heeft de plek voor de deur "geruild" met de andere buur.

Er is aan het einde van de straat ook een relatief grote parkeerplaats waar we ook altijd wel plek hebben. Maar ik zeg eerlijk dat ik niet graag zo vroeg in de ochtend die afstand loop in mijn eentje. Ondanks meerdere klachten is dat stuk slecht verlicht en voelt het niet "veilig" voor mijzelf zo vroeg. In de middag is het geen probleem.
Andersom is er wel een soort van "code" dat verjaardagsvisite dus wel parkeert op de parkeerplaats en niet voor de deuren van de buren.

Maar hier gaat iedereen er redelijk relaxed mee om en is een hoop gewoon bespreekbaar.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:09

miss_lizje schreef:
Echwel schreef:

Heb ik eens gehad, klagen dat ze wakker werden van mijn brommer terwijl manlief een oude barrel r

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:09

Wat een onzin, dit zou voor mij zo'n harde trigger om mijn auto op haar 'vaste plek' te zetten . Die buurvrouw koopt maar een huis met carport of parkeergarage 8)7

Ik heb ook wel favoriete parkeerplekjes, het liefst zo dicht mogelijk bij de deur. Maar is die bezet? Interesseert me niets. Het enige wat ik haat is scheefparkeerders

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 10:12

miss_lizje schreef:
Echwel schreef:

Heb ik eens gehad, klagen dat ze wakker werden van mijn brommer als ik om half acht naar mijn werk ging terwijl manlief een oude barrel reed waarvan de V snaar vreselijk jankte als hij zondagsmorgens om half zeven ging vissen O:)
Zo klaar mee _O-