Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 15:48

aalstreep schreef:
Leuk toppic!

Wij gaan november 2022 trouwen. Ik ben in augustus gevraagd in het sprookjesbos van de Efteling <3.
Locatie is het archeon ( middeleeuws klooster) en we laten de ringen aanvliegen door een uil. De dag sluiten we af met middeleeuws banket.

Jurk heb ik al. Geweldige wijde sprookjes jurk met sleep en sluier. Afgelopen week ben ik geweest voor verstellen en volgende week kan ik hem al halen, moest alleen in lengte en kleine aanpassing in decolleté.

Wat een leuk topic.
Vrienden van ons zijn vorig jaar getrouwd in het prehistorisch dorp in Eindhoven.
Was heel bijzonder en sfeervol. Absoluut niet mijn smaak, maar zag er wel de charme van in.
Enige puntje waar dus geen rekening mee was gehouden was dat toen het bruidspaar weg werd genomen voor een fotoshoot wij allemaal een rondleiding kregen. Hakken en zandpaden en stenen paden a la prehistorisch was geen goede combi...
Kreeg ik nog eens bij dat ik al de dood ben voor kippen, voor t eerst een hele dag hakken aan had, en de kippen steeds achter mij aan zaten :(

Mijn vriend heeft al vaker gehint dat tie graag wil, maar ik heb m gezegd dat wanneer tie de vraag stelt, ik t wel een memorabel moment moet vinden. Vaak zijn de dingen die tie doet niet zo goed doordacht :') Ook heeft tie al aan mn vader gevraagd of tie akkoord gaat dat wanneer we gaan trouwen, hij zijn achternaam over mag nemen. Vroeg tie eerst aan mij, maar ik ben niet de "eigenaar" van mijn achternaam. En mijn vader is nogal trots op zn achternaam, en daar heb ik respect voor.
De reden dat tie van zn eigen achternaam af wil is omdat tie voor zijn gevoel dan echt definitief alle banden heeft gebroken met zijn vader. Ik had juist graag zijn achternaam willen hebben. Ik heb zo'n lange achternaam dat tie bijna nooit in de vakjes past en die van hem is lekker kort :+
Laatst bijgewerkt door Rambogirl op 27-12-21 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Eulogy

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:02

Het is toch net zo goed jouw naam? := Ik had denk ik nee gezegd als mijn vriend naar mijn vader was gegaan haha. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Ik hou ook mijn eigen naam, dat zou ik denk ik sowieso gedaan hebben maar mijn vriend heeft ook gewoon een hele stomme achternaam :')

Hoop dat het allemaal goed komt voor iedereen hier, wat beperkingen betreft en zo, ik duim!! Mijn vrijgezellenfeest is in februari in Nederland, dus ik hoop ook dat het dan gewoon kan. Wel blij dat ik mijn jurk niet in Nederland gekocht heb uiteindelijk, dat was toch erg lastig geweest met passen en verstellen en zo.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:23

Bij ons was de achternaam bijna een breekpunt voor het huwelijk :o

We hebben er in ieder geval een heleboel discussies over gehad.
Ik wilde mijn naam aanhouden, want als ik straks het bedrijf van mijn ouders overneem erf ik door mijn naam niet alleen het bedrijf maar ook een groot deel van de door hun opgebouwde reputatie. Daarnaast vind ik mijn naam gewoon mooier...

Mijn man vond dus dat ik zijn naam moest aannemen, hij zag er het nut niet van om te trouwen als ik dat niet zou doen.

We hebben er denk ik bijna een jaar over gediscussieerd en uiteindelijk zijn we tot een soort van compromis gekomen?

Anyway, de opa van mijn man wilde graag dat ik zijn naam zou aannemen, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen deze wens te ontzeggen, Zeker aangezien hij 2 maanden voor ons huwelijk overleed en dit gewoon een grote wens voor hem was.

Ik heb daarom de naam van mijn man samengevoegd met mijn naam en zakelijk gebruik ik gewoon mijn eigen achternaam.

Dus basicly benoem ik de naam van mijn man nog steeds niet, maar het staat wel op officiële documenten :')

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:28

Wij nemen elkaars achternaam, dus eerst zijn achternaam en daarna die van mij. Zijn achternaam is net een voornaam, dus dat is wel mooi!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:35

Dat zou ik inderdaad ook graag zo gedaan hebben, vind dat echt een mooie oplossing! Maar wij hebben helaas allebei lange en vrij ingewikkelde achternamen (die van mij is Grieks, die van hem gewoon stom :+ ) dus dat wordt niet mooi.

Het zou bij mij ook wel een struikelpunt zijn als mijn vriend er echt op zou staan dat ik zijn naam aan zou nemen. Zou het zelf wel leuk vinden om dezelfde naam te hebben, maar niet per se zijn naam. Had allebei beide namen dus ook top gevonden maar dat ga ik onszelf echt niet aandoen, m'n eigen naam altijd 10x moeten spellen is al genoeg gedoe :+

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:44

Haha ik vond het "vanzelfsprekend" dat ik zijn achternaam zou nemen. :') Gelukkig wilde ik graag zijn achternaam, past prima ook *D

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:00

Oh jee het naam dilemma.... Voor mijn werk is mijn eigen naam blijven gebruiken veel makkelijker en mijn vriend vindt zijn achternaam lastig want creatieve spelling. Dus altijd spellen en dan nog klopt het meestal niet :D maar ik denk toch dat ik wel zijn naam voor de mijne ga zetten officieel. Ik vind het wel mooi symbolisch.

Wij hebben trouwens ook het ontwerp (en de offerte :x ) voor de taart binnen. Hij gaat zo prachtig worden :+:

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:28

naam ben ik ook nog niet helemaal uit. Waarschijnlijk traditioneel zijn naam-mijn naam.

We hebben de jurken voor de bruidsmeisjes binnen, ze zijn er heel blij mee, kleine prinsesjes.
Voor schoenen en bolero's zijn we ook geslaagd via www.gonnieskinderkleding.nl, die spullen zijn onderweg. De ringen zijn inmiddels ook besteld.

Afbeelding

nu alleen nog even de lockdown opheffen :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:59

Kylan, spannend! Wat voor soort taart wordt het? Ik vond dat eigenlijk nog een van de lastigste dingen, ook een van de weinige dingen waar we het niet meteen over eens waren :+

Juval, wat zien ze er mooi uit! Leuk :D Mijn "bruidsmeisjes" zijn volwassen omdat dat hier gebruikelijk is, zij hebben nog (steeds) geen jurken. Ik ben voor onze bruiloft ook niet meer in Nederland, dus samen kijken gaat ook niet meer lukken, dus ik ben daar wel een beetje zenuwachtig over :+

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 18:30

Wat mooi juval, de dames zien er ook zo mooi trots uit in hun jurken!

Eulogy komt vast goed met de jurken van jouw bruidsmeisjes. Videobellend shoppen?

Wij hebben geen bruidsmeisjes oid.
Onze taart wordt strakker vormgegeven, 4 lagen hoog met onze thema kleuren goud en groen erin verwerkt. En vooral heel lekker :9

Vanmorgen maar eens gemaild naar de locatie om afspraken te maken voor het doornemen van de opties voor het diner en voor de laatste doorloop afspraak 6 weken voor de bruiloft, zodat onze ceremoniemeester daar ook rekening mee kan houden.

Jessietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:17

Ik kom ook even binnenvallen.

Wij trouwen 24/08/2022 in Ibiza :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:46

Mijn vriend is vannacht op zijn knieën gegaan! :D Dus ik ga lekker volgen.. hopenlijk kunnen we dit jaar nog een data prikken, we gaan ons best doen en proberen lekker open minded en flexibel erin te gaan!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:48

Gefeliciteerd!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:45

pimaude schreef:
Mijn vriend is vannacht op zijn knieën gegaan! :D Dus ik ga lekker volgen.. hopenlijk kunnen we dit jaar nog een data prikken, we gaan ons best doen en proberen lekker open minded en flexibel erin te gaan!

Gefeliciteerd!

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:56

Gefeliciteerd @pimaude

Wij zijn deze week op 3locaties geweest. Nu wachten op de offertes.
Het word zo steeds echter en krijgt steeds meer vorm, echt super leuk <3

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:04

Jessietje: oh heerlijk! Hoe groot doen jullie dan je gezelschap wat erbij er? En die je dan 1 dag of verdeeld over meerdere dagen?

Primaude: gefeliciteerd!

Even een vraagje voor de mensen die hun bloemen al geregeld hebben. Wat betalen jullie voor je bruidsboeket en de corsages voor op de kleding van de getuigen/daggasten? Wij hadden een prijs doorgekregen waar we toch best wel van schrokken :x

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:13

Hoe denken jullie over de maatregelen? Mondkapjes, geen receptie, maximaal 50 personen. Wij willen graag voor de bruiloftdrukte trouwen en dat zou in ons geval prima kunnen, maar geen horeca is voor ons eigenlijk geen optie. Alleen de ceremonie is voor mij te kaal...

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:26

_Lorette_ schreef:
Hoe denken jullie over de maatregelen? Mondkapjes, geen receptie, maximaal 50 personen. Wij willen graag voor de bruiloftdrukte trouwen en dat zou in ons geval prima kunnen, maar geen horeca is voor ons eigenlijk geen optie. Alleen de ceremonie is voor mij te kaal...

Wij hebben nog even de tijd (16 april) en wij hebben verschillende senario’s bedacht.
Bij het niet mogen vieren van een feest gaan we gewoon lang tafelen met de daggasten. Horeca open tot 22:00 zelfde verhaal. Tot 20:00 gaan we gewoon wat eerder aan tafel.
Horeca tot 17:00 is nog een twijfel. We willen de dag wel graag laten doorgaan dus misschien dat het dan alleen taart, toast en lunch wordt.
Bij sluiting van de horeca gaan we het verplaatsten. Als we de dag niet op een manier met onze dag gasten kunnen vieren vinden we het niet leuk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:36

annepaardoes schreef:
Jessietje: oh heerlijk! Hoe groot doen jullie dan je gezelschap wat erbij er? En die je dan 1 dag of verdeeld over meerdere dagen?

Even een vraagje voor de mensen die hun bloemen al geregeld hebben. Wat betalen jullie voor je bruidsboeket en de corsages voor op de kleding van de getuigen/daggasten? Wij hadden een prijs doorgekregen waar we toch best wel van schrokken :x

Ik weet niet meer wat het zou kosten maar wij hadden gekozen om geen bruidsboeket of corsages te doen, vond het zonde van het geld en dat het boeketje dan misschien steeds ergens meegesleept moest worden :')

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:03

annepaardoes schreef:
_Lorette_ schreef:

Wij hebben nog even de tijd (16 april) en wij hebben verschillende senario’s bedacht.
Bij het niet mogen vieren van een feest gaan we gewoon lang tafelen met de daggasten. Horeca open tot 22:00 zelfde verhaal. Tot 20:00 gaan we gewoon wat eerder aan tafel.
Horeca tot 17:00 is nog een twijfel. We willen de dag wel graag laten doorgaan dus misschien dat het dan alleen taart, toast en lunch wordt.
Bij sluiting van de horeca gaan we het verplaatsten. Als we de dag niet op een manier met onze dag gasten kunnen vieren vinden we het niet leuk.

Deze scenario's zou ik ook aanhouden denk ik :j
Heb overigens ook wel veel meegemaakt dat de locatie er achter gesloten deuren niet zo heel moeilijk over doen als er een spotify lijst op gaat en mensen toch gaan dansen in de avond :o

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:06

Daarom doen wij idd alleen een bruidsboeket :j

Ik ben nu al heel bang voor alle maatregelen in juni straks :+ Ik wil geen maatregelen, dan verzetten we de boel een jaar.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:35

annepaardoes schreef:

Ik heb het nog niet geregeld, maar ik kies voor een heel klein bruidsboeket bestaande uit maar een paar bloemen, dus zal niet duur worden, max €20.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 12:55

Ik heb het er over gehad met mijn vriend en hij laat de ceremonie graag in elk geval doorgaan. Dan zouden we het op een andere dag gaan vieren. Het nadeel daarvan vind ik dat we de mensen die verder weg wonen laten komen voor een uurtje zitten en luisteren... Ik moet er nog eens goed over nadenken...

Blijkbaar heb ik onbewust een groot deel van 'huwelijkselementen' geschrapt. Geen taart aansnijden, geen bruidsmeisjes, geen feest/dans, geen 'first look' (dat apart klaarmaken en dat hij me moet ophalen voelt ergens raar), ik ga sowieso geen boeket weggooien, we twijfelen over ringen en ik draag wellicht een normale jurk. Het vastleggen van het aankleden/klaarmaken heeft voor mij geen meerwaarde. We doen zelfs geen fotoshoot. Misschien nog eens op een ander moment, maar sowieso nog op de dag zelf. Als we een fotograaf hebben, dan heeft die helemaal geen houvast wat 'momentjes' betreft. Maar goed, het is maar zo. We doen waar we zelf zin in hebben. Ik geniet er wel erg van om jullie plannen te lezen en te zien. <3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:26

Bij veel bruiloften waar ik vorig jaar heb gefilmd hadden de locaties mooie buitenplekken ingericht voor oa de receptie. Vaak met grote tenten en heaters in het voorjaar/najaar, waardoor er toch heel veel mogelijk was. Feliciteren enzo werd eigenlijk overal waar ik geweest ben gedoogd, en meestal inderdaad wat muziek erbij en dan werd er toch wat gefeest.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 13:31

Gefeliciteerd Pimaude!

Mijn boeket is £90, die van mijn bruidsmeisjes zijn £45 per stuk, corsages voor onze (stief)moeders £35 per stuk geloof ik en buttonholes voor mijn vriend en zijn best men zijn £7 per stuk. En ik hou niet van bloemen :+ Het wordt vooral veel groen, eucalyptus en zo, dat drukt de prijs iets denk ik maar alsnog best veel geld alles bij elkaar, zeker als ik het zo lees. Dat is dus niet in Nederland, ik weet niet hoeveel dat scheelt.