Sizzle schreef:Wie bepaald eigenlijk wat oppervlakkig is?
We zijn immers bijna allemaal geen Goethe.
Gelukkig niet zeg. Ik vind het heerlijk om eens een dag mijn hersenen niet te hoeven gebruiken.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Niobe schreef:Dagahra schreef:Misschien een idee om hiervoor een ander topic te openen?
Hoezo, het zijn toch allemaal argumenten voor het voor of tegen?
, maar nu ik haar heb en de intense liefde voel die erbij hoort..wil ik mijn leven echt niet meer inruilen tegen de periode zonder haar!
Qimm schreef:Het is bij mij meer dan eens op het werk voorgekomen dat een collega midden op de dag weg moest want de school belde, kind is ziek en moet -nu- opgehaald worden. Wat een ellende.
Vandaag hoefde ik niet te werken. Dus dat betekent voor mij lekker tot 9.30 in m'n nest, even met de paarden bezig, wat huishouden, afspraak bij de huisarts, moest nog even naar een andere afspraak, lekker boekje lezen met een tosti erbij. Heerlijk rommeldagje. Hoe ziet zoiets eruit met (1 of meer (jonge)) kinderen?
No thanks.
Mijn leven is een fijne combinatie van de mensen waar ik van hou, de plek waar ik woon, mijn dieren, mijn werk en mijn vrije tijd waarin ik graag (zonder al te veel inplan en organiseer werk) leuke dingen ga doen. Wat kunnen kinderen hier aan bijdragen zonder dat ze mijn andere gelukmakers inperken?
Cabelona schreef:Qimm schreef:Het is bij mij meer dan eens op het werk voorgekomen dat een collega midden op de dag weg moest want de school belde, kind is ziek en moet -nu- opgehaald worden. Wat een ellende.
Vandaag hoefde ik niet te werken. Dus dat betekent voor mij lekker tot 9.30 in m'n nest, even met de paarden bezig, wat huishouden, afspraak bij de huisarts, moest nog even naar een andere afspraak, lekker boekje lezen met een tosti erbij. Heerlijk rommeldagje. Hoe ziet zoiets eruit met (1 of meer (jonge)) kinderen?
No thanks.
Mijn leven is een fijne combinatie van de mensen waar ik van hou, de plek waar ik woon, mijn dieren, mijn werk en mijn vrije tijd waarin ik graag (zonder al te veel inplan en organiseer werk) leuke dingen ga doen. Wat kunnen kinderen hier aan bijdragen zonder dat ze mijn andere gelukmakers inperken?
Hier ziet mijn standaard vrije dag met mijn zoon (net 1 jaar) er als volgt uit:
Tussen 6.00 en 7.00 wordt mijn zoon wakker en krijgt hij de borst in bed, zodat ik nog even verder kan soezen. Mijn man gaat vervolgens met hem naar beneden en kan ik tot 8.00 blijven liggen. Om 8.00 gaat hij aan het werk (thuis). Als hij niet thuis werkt ga ik er natuurlijk eerder uit.
Beneden gaat zoonlief spelen, soms moet ik hem even op gang helpen. Maar in de ochtend red hij prima zijn gat en kan ik de eerste was aanzetten. Vaak komt hij "helpen". Dan samen even wat eten, hij fruit ik mijn ontbijt. De boel schoonmaken en gaat hij weer even lekker spelen. Ik ga de boodschappen online doen.
Rond 10.00 half 11 wilt hij de borst en gaat hij daarna naar bed. Dan heb ik tot 13.00 voor mezelf, die tijd pak ik dan ook. Ik ga dan bezig in de moestuin, spelletje achter de pc, boek lezen of beetje dom tv kijken (of huishouden als ik 's middag met hem weg wil). Na zijn slaapje wilt hij een broodje. Na zijn broodje gaan we lekker op pad, even naar het dorp of een rondje wandelen. Rond 15.00 wilt hij meestal weer de borst (dit belemmerd mij niet, want ik voed ook gewoon in het openbaar op een bankje oid). Rond 17.00 begin ik aan het eten en rond 19.00 gaat hij naar bed. Als hij in bed ligt kan een van ons buitenshuis sporten. We hebben (nog) geen oppas omdat we het zo nog kunnen regelen met elkaar.
Mijn man heeft hetzelfde alleen dan op een andere doordeweekse dag. Zijn taken zijn onder anderen stofzuigen en dwijlen.
In het weekend hebben we qua huishouden dan ook een stuk minder te doen en hebben we echt tijd voor ons 3en en voor onze hobby's.
Matheno schreef:Ik lees veel reacties die grofweg zeggen: "Ik wil mijn vrijheid niet opgeven".
Maar dat hoeft toch helemaal niet met kinderen? Reizen met een pasgeboren baby is misschien niet handig, maar is wél mogelijk.
Wat dat betreft beperken mijn dieren me meer in mijn vrijheid. Ik vind het moeilijk om de verzorging over te laten aan anderen. Kinderen neem je gewoon mee.
wemkelover schreef:Matheno schreef:Ik lees veel reacties die grofweg zeggen: "Ik wil mijn vrijheid niet opgeven".
Maar dat hoeft toch helemaal niet met kinderen? Reizen met een pasgeboren baby is misschien niet handig, maar is wél mogelijk.
Wat dat betreft beperken mijn dieren me meer in mijn vrijheid. Ik vind het moeilijk om de verzorging over te laten aan anderen. Kinderen neem je gewoon mee.
Sorry dat ik zeg. Maar dat valt je vies tegen. Ik heb er twee en heb ze niet overal lekker makkelijk mee. Misschien als je makkelijke kinderen hebt, maar ik heb 1 met rugzakje en dat ging niet altijd zomaar toen die jonger was.
Matheno schreef:Maar ben je dan nooit een soort van bang dat je leven erg oppervlakkig wordt?
Dat alles draait om werken, netflixen, barhangen? Nooit kans om oma te worden, potentieel die eenzame tante worden waar je neefjes en nichtjes een verplicht bezoekje moeten afleggen?

Matheno schreef:Werken is voor mij slechts een middel om mijn interesses, hobby's en passies te financieren: reizen, tekenen/schilderen, fotograferen, de paarden, lezen, leren, simpelweg ervaringen opdoen om mezelf te verrijken. Enne, deze "eenzame tante" is degene die op een trampoline staat met het kleine grut van familieleden of ze leert knikkeren of ermee gaat karten als ze wat ouder zijn, en zolang er eentje een driftbui kreeg omdat een bezoekje aan mijn ouders niet doorging en ze mij dus niet zou zien, denk ik dat ik me weinig zorgen hoef te maken.Maar ben je dan nooit een soort van bang dat je leven erg oppervlakkig wordt?
Dat alles draait om werken, netflixen, barhangen? Nooit kans om oma te worden, potentieel die eenzame tante worden waar je neefjes en nichtjes een verplicht bezoekje moeten afleggen?
En ja, soms wordt er ook een dagje genetflixt in pyjama, maar om nou meteen uit mijn voorbeeld te concluderen dat dat is waar mijn leven om draait, is wel een erg rare conclusie nietwaar? Sizzle schreef:Verootje, dat weerhoudt mij van een tweede (ben nu sowieso te oud).
Met slechts 1 kind herken ik amper iets van wat je schrijft eerlijk gezegd. Uiteraard wel extra zorgen voor een extra mens, maar zeker niet die planning en drukte. Wij hebben een relaxed leven als ik eerlijk ben.