Napie schreef:Ik hou het gewoon op lekker ouderwets oudhollands Wiet.
Dat is geen stof.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Je moet je hoofd naar links draaien toch? Dan zie ik dus geen krab.
De dubbele benzeenring dat zijn de ogen
Sokje_6 schreef:Ik zie er ook geen krab in, hoogstens een beest met 4 poten uit zijn rugJe moet je hoofd naar links draaien toch? Dan zie ik dus geen krab.
Katyatje schreef:Sokje_6 schreef:Ik zie er ook geen krab in, hoogstens een beest met 4 poten uit zijn rugJe moet je hoofd naar links draaien toch? Dan zie ik dus geen krab.
Draai je hoofd een keer naar rechts![]()
Dan zitten de poten onderaan en die volledige 'cirkels' zijn dan de twee ogen.
Verder heb ik hier ook niks bij te dragen en lees nieuwsgierig mee tot aan de ontknoping.

Dat snap ik, maar dan zou je toch de COOH, H3Cl ed. andersom schrijven, als je 'm zo zou moeten zien?

Morganlefay schreef:Mijn kennis van scheikunde is beperkt, maar ik denk dat je deze formule overdrachtelijk moet lezen.
Dus de vraag is terug wat moest het volgens vriendlief worden en dan bedoel ik het thema.
Sokje_6 schreef:Dat snap ik, maar dan zou je toch de COOH, H3Cl ed. andersom schrijven, als je 'm zo zou moeten zien?
Roodvos schreef:Morganlefay schreef:Mijn kennis van scheikunde is beperkt, maar ik denk dat je deze formule overdrachtelijk moet lezen.
Dus de vraag is terug wat moest het volgens vriendlief worden en dan bedoel ik het thema.
Daar ben ik het mee eens, met dat overdrachtelijk. De formule zal niet voor niets gekozen zijn, dus de aard danwel naam of herkomst van de formule (fotosynthese van voornamelijk grassen/granen) heeft er waarschijnlijk mee te maken.Sokje_6 schreef:Dat snap ik, maar dan zou je toch de COOH, H3Cl ed. andersom schrijven, als je 'm zo zou moeten zien?
Die H3Cl is wat mij nog hoofdbrekens bezorgd wat hiermee bedoeld wordt. Het is in elk geval geen triwaterstofchloride, want dat bestaat niet. Dan zou het HCl zijn. Dat zou kunnen, dat het een hydrochloride is, dus gestabiliseerd met waterstofchloride (ofwel zoutzuur). Wat dan nog overblijft is H3C l , triwaterstofkoolstof met een vrij electron paar. Probleem hier is dan weer dat een koolstof met 3 bindingen geen vrij elektronpaar meer heeft, maar nog maar 1 vrij elektron en dat wordt weergegeven met een stip. Als het H3C is, dan is dat een radicaal en die zijn heel erg reactief,
Radicalen kom je normaliter niet tegen, tenzij ze humaan van vorm zijn.
Maar geen idee verder. H3Cl klopt inderdaad ook niet erg, dat zag ik ook.