Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Mkango schreef:Bovendien zijn er een hoop merken die juist opgezet zijn om duurzame kleding te produceren en die zijn wel volledig transparant over hun productieproces. Je vindt ze alleen vaak niet in de high street, maar dat het zo moeilijk is om ze te vinden, is onzin.
lenaa_tje schreef:Daarom zeg ik ook: je vindt ze vaak niet in de high street. Ook lang niet altijd in grote steden - soms zelfs juist niet, want de huurprijzen zijn daar niet te betalen voor kleine ontwerpers/merken.Mkango schreef:Bovendien zijn er een hoop merken die juist opgezet zijn om duurzame kleding te produceren en die zijn wel volledig transparant over hun productieproces. Je vindt ze alleen vaak niet in de high street, maar dat het zo moeilijk is om ze te vinden, is onzin.
Ligt er natuurlijk wel aan waar je woont. Niet iedereen heeft een centrum om de hoek liggen.
Echt niet dat je in het dorp van mijn werk veel van dat soort winkels vindt.
Mkango schreef:Want online bestellen kan alleen bij de H&M? Zo kun je voor elke oplossing wel een probleem blijven zoeken.
lenaa_tje schreef:Er zijn ook heel veel mensen die wel online kleding bestellen, er zijn ook heel veel mensen die wel kleding kunnen betalen die niet bij de Primark vandaan komt, er zijn ook heel veel mensen die wel duurzame merken op het internet kunnen vinden, en "williknieMkango schreef:Want online bestellen kan alleen bij de H&M? Zo kun je voor elke oplossing wel een probleem blijven zoeken.
Er zijn heel veel mensen die nooit online kleding bestellen omdat ze het graag willen passen. Dat kwam eerder ook naar voren.
Misschien gek maar die bestaan nog steeds.
Ja ik snap het dus wel
" is altijd een slechte reden. "Williknie" denken die mensen die 7 dagen per week, 16 uur per dag in die sweat shops moeten werken ook, maar die hebben geen keuze en hebben een stuk meer reden om "williknie" te zeggen dan wij hier in Noordwest Europa.DuoPenotti schreef:Altijd nog beter voor het milieu dan alle chemicaliën die in het ecosysteem terechtkomen in het productieproces, containerschepen die met al hun smerige motorolie door de oceanen varen (en daarmee ook een negatief effect hebben op walvissen) met onze ladingen fast fashion, waarvan ook een groot aandeel gewoon vernietigd wordt, om nog maar te zwijgen over de arbeidsomstandigheden in fabrieken.Als dat is altijd zo fijn klopte die maattabel.
Ja rij ik weer 5 km naar het postkantoor
Echt goed voor het milieu
lenaa_tje schreef:Nee, maar de mensen die het niet kúnnen betalen, kun je er ook niet op aanspreken. Kun je wel, maar wil je niet, moet je jezelf gewoon in een hoekje gaan zitten schamen.Daarom denk ik dat de overheid hier echt winst kan behalen. Ik ben echt pro duurzaamheid maar als je dus niet in een stedelijke omgeving woont, is het gewoon belabberd gesteld.![]()
En snap ik heel goed dat mensen dan dus maar simpel naar de wibra gaan. Die heb je tenminste nog steeds overal.
@mkango dat weet ik en daar vind ik wat van en dat zijn niet de mensen die ik bedoel
Mkango schreef:lenaa_tje schreef:Nee, maar de mensen die het niet kúnnen betalen, kun je er ook niet op aanspreken. Kun je wel, maar wil je niet, moet je jezelf gewoon in een hoekje gaan zitten schamen.Daarom denk ik dat de overheid hier echt winst kan behalen. Ik ben echt pro duurzaamheid maar als je dus niet in een stedelijke omgeving woont, is het gewoon belabberd gesteld.![]()
En snap ik heel goed dat mensen dan dus maar simpel naar de wibra gaan. Die heb je tenminste nog steeds overal.
@mkango dat weet ik en daar vind ik wat van en dat zijn niet de mensen die ik bedoel
Zo sla je elke discussie gewoon dood. "Ja, sommige mensen kunnen het niet betalen." Maar over die mensen gaat het ook niet.

MarcoBorsato schreef:DuoPenotti schreef:Als dat is altijd zo fijn klopte die maattabel.
Ja rij ik weer 5 km naar het postkantoor
Echt goed voor het milieu
Als je 5 km moet rijden voor het postkantoor is de C&A ook niet naast de deur. En ach ach de moeite.
Ik snap niet waarom mensen tegenwoordig niet meer zelf willen nadenken over hun consumptiepatroon, maar vinden dat de overheid daar wat aan moet doen... Je kunt toch zelf ook wel bedenken dat elke week shoppen bij de Primark of 20 telefoonhoesjes bij AliExpress bestellen gewoon niet oké is?DuoPenotti schreef:Waar heb ik het over "heel duur" dan?Mkango
Nee bestellen dat jij noemde is beter dan primark maar niet beter dan C&A.
Dat hele dure wat jij wilt koop ik nooit ga ik ook nooit doen.
Primark ben ik ook nooit geweest.
Tussen in is goed genoeg
Ik heb het over duurzaam, niet over duur. DuoPenotti schreef:Bijzondere conclusie, maar als jij dat wilt invullen, mij best hoor.Jij hebt er over dat het niet overal te krijgen is. Dan is het in mijn beleving nooit gemiddeld aan prijs maar duur.
Duurzaam had ik het niet over.

lenaa_tje schreef:Als we op het punt zijn aanbeland dat mensen spontaan het bestaan van een algemene "je" vergeten, is het tijd om de discussie te verlaten.De overheid stimuleert de boel wel door dit soort vervuilende winkels een plek te geven. Een primark is ook geen voorbeeld die zich zelf erg probeert te verbeteren. Toch worden ze door steden met open armen ontvangen.
Terwijl een c en a naar mijn weten ook best een oké lijn heeft waarin ze wel duurzaam hoeven te zijn.
Je hoeft mij er verder niet op aan te spreken. Is niet van toepassing

lenaa_tje schreef:De overheid stimuleert de boel wel door dit soort vervuilende winkels een plek te geven. Een primark is ook geen voorbeeld die zich zelf erg probeert te verbeteren. Toch worden ze door steden met open armen ontvangen. Dat vind ik bijzonder.
Anders hoeft de overheid toch ook geen milieu eisen te stellen? Kunnen burgers dan ook wel zelf bedenken.
Terwijl een c en a naar mijn weten ook best een oké lijn heeft waarin ze wel duurzaam hoeven te zijn.
Je hoeft mij er verder niet op aan te spreken. Is niet van toepassing
Fem schreef:Mijn broeken komen voornamelijk van de C&A en die zijn spotgoedkoop. Zeg dat ik 8 broeken heb voor iets van 100/150 euro en daar 1 jaar mee zou doen. Dan is dat nog goedkoper dan merkbroeken die meerdere jaren meegaan.
. Heb ook wel eens broeken gekocht van 100+ euro waar dan na een paar maanden de gaten in vielen...