Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Ik geloof niet dat mensen anderen blijven ontwijken
Huertecilla schreef:lenaa_tje schreef:Ik geloof niet dat mensen anderen blijven ontwijken
Post Covid is het simpelweg niet realistisch. Drukte is voor de meeste mensen gewoon niet te vermijden.
Dan zijn er daarnaast de sociale contacten met familie, vrienden, bekenden, clubactiviteiten.
Nog afgezien van dat flirten, daten, zoenen, vrijen voor veel mensen een prettige bezigheid is.
Is dat allemaal niet helder of iemand vreemd; bioscoop? theater? concert? noem het op en dan nog bus, trein, vliegtuig.
Sterkte met 1,5 meter afstand houden...
lenaa_tje schreef:Ik geloof niet dat mensen anderen blijven ontwijken
Shadow0 schreef:Tiggs schreef:Voor de geïnteresseerden: check Tijn Broekman op Twitter. Hij weet de getallen goed te duiden en het lijkt erop alsof de besmettingen weer gaan dalen.
Op een andere community werd Tijn juist aangehaald in hoe vaak hij het net precies verkeerd weet te interpreteren![]()
Al denk ik wel dat het aantal besmettingen wel weer ietsjes naar beneden gaat - lekker met 800 in de disco gaan misschien ietsjes minder mensen doen nu?
Shadow0 schreef:lenaa_tje schreef:Ik geloof niet dat mensen anderen blijven ontwijken
Dat is weer een beetje dat alles-of-niets, alsof daar niets tussen zit.
We zouden ervoor kunnen kiezen om gewoon in sommige situaties wat meer ruimte te geven, iets vaker ziek thuis te blijven en niet toch doorgaan. Iets betere ventilatie. Wel her en der mondkapjes, bv in net wat te kleine wachtruimtes bij de huisarts (ik was al van plan om dat echt wel te gaan doen tijdens griepseizoen.)
Misschien wat meer stoelruimte her en der.
Dan hoeft het helemaal geen totale isolatie te zijn of elkaar totaal te vermijden, maar gewoon op sommige hele drukke punten gewoon net een beetje minder.
Coby schreef:Ik ben anders om de twee maanden goed verkouden. En flink beroerd. Dat zal wel bij het vak leerkracht horen. Nu al de tijd geen enkele verkoudheid gehad. Ideaal !
Bij ons was het principe om bij binnenkomst alle leerlingen een hand te geven.
Ik ga mij ook na Corona toch beter aan de hygiëne houden. Scheelt toch een paar hoestende en proestende nachten.
bigone schreef:Denk dat vooral handen wassen van groot belang is en ventileren. Hoe vaak zit je na het handen schudden niet even aan bvb je neus of lippen. Dus dat wat vaker wassen houd ik er zeker in.
Relaxed schreef:bigone schreef:Denk dat vooral handen wassen van groot belang is en ventileren. Hoe vaak zit je na het handen schudden niet even aan bvb je neus of lippen. Dus dat wat vaker wassen houd ik er zeker in.
Geloof ik niks van, ik heb niks gedaan qua extra handen wassen of desinfecteren en dus nu pas voor het eerst weer eens serieus verkouden..
Huertecilla schreef:Post Covid is het simpelweg niet realistisch. Drukte is voor de meeste mensen gewoon niet te vermijden.
Dan zijn er daarnaast de sociale contacten met familie, vrienden, bekenden, clubactiviteiten.
Nog afgezien van dat flirten, daten, zoenen, vrijen voor veel mensen een prettige bezigheid is.
Is dat allemaal niet helder of iemand vreemd; bioscoop? theater? concert? noem het op en dan nog bus, trein, vliegtuig.
Brainless schreef:Huertecilla schreef:Post Covid is het simpelweg niet realistisch. Drukte is voor de meeste mensen gewoon niet te vermijden.
Mijn 3 autisten hebben iig al een prima jaar gehad.
Die hopen echt dat mensen wat meer afstand blijven houden.
Hoeft geen 1 1/2 meter te zijn, maar geen lichamelijk contact, niet duwen/trekken, even elkaar de ruimte gunnen is heel gewenst.
Brainless schreef:Huertecilla schreef:Post Covid is het simpelweg niet realistisch. Drukte is voor de meeste mensen gewoon niet te vermijden.
Hoeft geen 1 1/2 meter te zijn, maar geen lichamelijk contact, niet duwen/trekken, even elkaar de ruimte gunnen is heel gewenst.
Huertecilla schreef:Brainless schreef:Mijn 3 autisten hebben iig al een prima jaar gehad.
autisme - aandoening waarbij je moeilijk contact maakt met anderen
Representatief voor normaal sociaal ja
Suzanne F. schreef:En ik las net dat het OMT ging adviseren dat gevaccineerden toch ook een negatieve test moeten overleggen als ze ergens naar toe willen….
Nee dat schiet op dan. Dan denk ik dat de vaccinatiebereidheid hard afneemt de aankomende tijd.