dus dan noemt men het een terugval. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dus dan noemt men het een terugval. Ibbel schreef:Sja, er zijn wel meer dingen verplicht als je in de zorg werkt. Verplicht bijscholen bijvoorbeeld, verplicht allerlei protocollen volgen. Ik vind verplicht vaccineren niet zo raar. En is Hep A/B niet allang verplicht?
Niet toegelaten worden in een buitenland zonder vaccinatie: probeer maar eens zonder gele koorts Hep A/B difterie vaccinatie naar de tropen te gaan. Tja, jammer dan dat het ook voor Europa zou kunnen gaan gelden.
Je hebt altijd de vrijheid ander werk te zoeken en niet op vakantie te gaan...
Onali schreef:Sorry?![]()
Ook zorgpersoneel heeft wilsbeschikking over eigen lijf en ledematen.
Shaya_ schreef:Onali schreef:Sorry?![]()
Ook zorgpersoneel heeft wilsbeschikking over eigen lijf en ledematen.
Amen![]()
Mijn werk beslist niet wat ik in mijn lichaam laat spuiten. Nu niet, nooit niet.
Ik werk in de zorg en doe dit graag en met veel passie.
Maar een overheid of werkgever gaat mij niet verplichten wat ik in mijn lijf spuit.
Ik heb een huis en gezin, zal dus inkomen nodig hebben. Dit gaat dan nog een uitdaging worden als dadelijk heel veel zorgmedewerkers zich gaan omscholen...
Onali schreef:Jarenlang een opleiding gevolgd, ws ook je examenvakken erop uitgekozen. Bijscholingen, cursussen etc, collega's en vrienden opgebouwd, pensioen opgebouwd en dan gedwongen worden een ander vak/ beroep te gaan doen omdat je om wat voor soort reden dan ook geen vaccinatie wilt hebben
Shadow0 schreef:Onali schreef:Jarenlang een opleiding gevolgd, ws ook je examenvakken erop uitgekozen. Bijscholingen, cursussen etc, collega's en vrienden opgebouwd, pensioen opgebouwd en dan gedwongen worden een ander vak/ beroep te gaan doen omdat je om wat voor soort reden dan ook geen vaccinatie wilt hebben
Maar bij al die examenvakken, bijscholingen, cursussen en opleiding hebben jullie het nooit over besmettelijke ziektes, preventie en ethiek gehad? Wonderlijk.
Shadow0 schreef:Onali schreef:Jarenlang een opleiding gevolgd, ws ook je examenvakken erop uitgekozen. Bijscholingen, cursussen etc, collega's en vrienden opgebouwd, pensioen opgebouwd en dan gedwongen worden een ander vak/ beroep te gaan doen omdat je om wat voor soort reden dan ook geen vaccinatie wilt hebben
Maar bij al die examenvakken, bijscholingen, cursussen en opleiding hebben jullie het nooit over besmettelijke ziektes, preventie en ethiek gehad? Wonderlijk.
Babootje schreef:Ayasha schreef:Maar in die ethiek lessen zal het vast ook gegaan zijn over het zelfbeschikkingsrecht/wilsbeschikking. En die wordt hen nu dus indirect ontnomen.
Als je werkt met kwetsbare mensen (ouderen en zieken) is het zelfbeschikkingsrecht het minste waar je je zorgen over zou moeten maken.
Ayasha schreef:Babootje schreef:Als je werkt met kwetsbare mensen (ouderen en zieken) is het zelfbeschikkingsrecht het minste waar je je zorgen over zou moeten maken.
Bullsh*t. We mogen nooit stoppen met ons zorgen maken over ons zelfbeschikkingsrecht.
Sclimpre schreef:En wat met de rechten van de patienten?
Verder vind ik het raar dat zoveel mensen het vreemd vinden dat er aan zorgpersoneel medische eisen gesteld worden. Terwijl bv. piloten, buschauffeurs, vrachtagenchauffeurs enkel hun job kunnen uitvoeren wanneer ze door medische testen goedgekeurd worden. testen die om de zoveel tijd herhaald worden.
Babootje schreef:Ayasha, wat is dat het recht van de mensen waar je mee werkt? Heb je dat al bedacht?