Fishing en maandag 200 euro kwijt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 12:12

Het geld blijkt al afgeschreven te zijn terwijl ze niet rood kan staan. De ING vertelde mij gisteren dat ze wel rood kan staan maar dat wilde ik niet dus ook nooit aangevinkt.Hij zegt dat dat wel is ingesteld.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:13

marleen_usar schreef:
Het geld blijkt al afgeschreven te zijn terwijl ze niet rood kan staan. De ING vertelde mij gisteren dat ze wel rood kan staan maar dat wilde ik niet dus ook nooit aangevinkt.Hij zegt dat dat wel is ingesteld.

Je kunt dat zien in de ing app of dat is ingesteld of niet en voor hoeveel.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 12:15

Dat zien wij ook dat ze niet rood kan staan en toch is het afgeschreven.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:18

Afschrijvingen gaan er vaak eerst wel af en worden een paar dagen later vaak weer terug gestort "Omdat er onvoldoende saldo aanwezig is." Als je niet rood kunt staan. Kan dus best zijn dat het er morgen of dinsdag weer staat en nogmaals word afgeschreven als haar uitkering gestort is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:21

Dat afschrijven zal dan tijdelijk zijn omdat het een incasso is. Alleen zou je een incasso gewoon moeten kunnen storneren. Ik werk voor een bank en snap hier helaas niets van. Welke transactie afkorting staat er bij de afschrijvingen?

purny

Re: Fishing en maandag 200 euro kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 12:29

Heb je de bank wel op de hoogte gebracht van het feit dat je bent opgelicht?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 12:35

Ja we hebben 4 keer gebeld en ze kunnen niks voor ons doen we moeten eerst de primera bellen morgen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 12:35

Ingedebruin ik heb je een pb gestuurd.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 20-06-21 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:02

ingedebruijn schreef:
Dat afschrijven zal dan tijdelijk zijn omdat het een incasso is. Alleen zou je een incasso gewoon moeten kunnen storneren. Ik werk voor een bank en snap hier helaas niets van. Welke transactie afkorting staat er bij de afschrijvingen?

Dat bedoel ik nou, wat staat er bij de afschrijvingen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 13:05

Er staat niks bij.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 20-06-21 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:06

sasja0705 schreef:
ingedebruijn schreef:

Dat bedoel ik nou, wat staat er bij de afschrijvingen...

Uit de pb kon ik niets halen dus inderdaad even de details opgevraagd. Dan weet je precies of het een incasso, pintransactie of overschrijving is. Ik vermoed de laatste anders had ING gewoon actie kunnen ondernemen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:08

marleen_usar schreef:
Er staat niks bij alleen dit.
[ [url=m/bbFJbQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat lager staat Omschrijving met meer informatie. Als ik dit vergelijk met mijn overboekingen is het een zelf uitgevoerde transactie en dus geen incasso. Dat is dan ook direct de reden dat ING dit niet kan storneren.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:09

Dit lijkt idd gewoon een iDeal transactie te zijn geweest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:10

marleen_usar schreef:

Dit bankrekeningnummer wordt door Buckaroo gebruikt als je met iDeal betaalt.
Het lijkt dan toch dat er iemand met de bankrekening van je dochter met IDeal spullen bij de Primera koopt.
Het is dus geen incasso.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:17

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:20

Gek… Buckaroo gebruikt dat rekeningnummer ook echt. Net nog nagekeken in mijn internetbankieren. Bij een IDeal transactie van mij naar een bedrijf wat buckaroo gebruikt staat dat rekeningnummer ook.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:21

AnnedB schreef:
Het is wel duidelijk een oplichtersnummer.
https://meldnu.nl/meldingen/5926-oplich ... 265186420/

Grof dit.

Dan zijn ze verdomde gehaaid. Heb net even op mijn eigen ING afschriften gekeken. De afschrijving van Topbloemen gaat via hetzelfde Buckaroo rekeningnummer.

Uiteraard had ik die topbloemen zelf besteld...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:24

Maar ook dropshippers en heel veel andere bedrijven gebruiken dit nummer, ook oplichters , buckaroo is niets meer dan een verzamelplaats waar betalingen worden doorgezet naar diverse bedrijven en oplichters .

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:24

Ik zat ook even te kijken en zie dat je op de buckaroo website de transactie en rekeningnummer waar het naartoe is gegaan kunt invullen. Dan kunnen zij checken waar het naartoe is gegaan. Misschien is dat nog een idee

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:26

Is het dan niet zo'n tussen rekening net als wat marktplaats heeft als je eerlijk oversteken gebruikt? Dat het geld daar even 'vast staat' tot je het product hebt ontvangen?
Geen idee hoe buckaroo verder werkt.

Als je de berichten leest van de website hier boven dan lees je dat het telkens het zelfde iban nummer is maar telkens andere 'bedrijfen'.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:27

Iinge_ schreef:
Ik zat ook even te kijken en zie dat je op de buckaroo website de transactie en rekeningnummer waar het naartoe is gegaan kunt invullen. Dan kunnen zij checken waar het naartoe is gegaan. Misschien is dat nog een idee

Klopt . Zo ben ik een dropshipper op het spoor gekomen die me bedonderde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:28

verootjoo schreef:
marleen_usar schreef:

Dit bankrekeningnummer wordt door Buckaroo gebruikt als je met iDeal betaalt.
Het lijkt dan toch dat er iemand met de bankrekening van je dochter met IDeal spullen bij de Primera koopt.
Het is dus geen incasso.

Mocht dit echt zo zijn dan zou ik 3 keer het verkeerde gebruikersnaam en wachtwoord invoeren zodat de internetbankieren word geblokkeerd. Dan kunnen ze niet meer inloggen toch? Of is dit te makkelijk gedacht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:31

Ts, vul dit eens in :

https://status.buckaroo.nl/

En grote kans dat er gewoon Primera uitkomt wat dus betekend dat iemand op het rekeningnummer van je dochter cadeau kaarten aan het kopen is en het enigste waar je achter moet komen is hoe ze aan die gegevens zijn gekomen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-06-21 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 13:32

Dat is helemaal niet raar. Buckaroo is niet de oplichter. Iemand heeft de nummers van haar pasje gebruikt om naar ik aanneem cadeau bonnen te kopen. Begonnen met 50 en net zo lang doorgegaan tot het niet meer ging. 4 X dus. Ik zou toch mijn bank hiervoor verantwoordelijk stellen. Die eerste 50 euro stond er al niet op, hoezo is dat goedgekeurd? En dan nog 3 keer. Wanneer die rekening geen toestemming heeft om rood te staan had dat nooit goedgekeurd mogen worden. Kunnen ze zeggen 'dat kan wel' maar dat is met een automatische afschrijving ofzo. Die betaling wordt dan gedaan en vaak later weer terug gehaald waarna je een boete mag betalen. Maar wanneer je met je pasje naar een automaat gaat krijg je daar geen geld uit want niet voldoende saldo. Deze betaling had nooit goedgekeurd mogen worden door de bank. Zit ergens een gaatje. Kunnen ze op hun kop gaan staan maar wat mij betreft zijn zij fout en dat zou ik ze laten weten ook. Mijn bank stuurt me bij online betalingen een SMS en dan moet ik dat in de app met een code goedkeuren. En dan heb ik voldoende saldo. Hier gaat iets helemaal mis en die bank moet dat beter aanpakken én ook oplossen in mijn ogen. Ze zouden aan mij iig geen makkelijke hebben in deze en ik zou bij het eerste openingsuur op de stoep staan

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-21 13:38

Ik heb weer met de ING gebeld en de fraude afdeling werkt vandaag niet ze gaan haar terug bellen. Nou ik ben morgen de 1e die hun gaat bellen.