Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 20:41

zigranta schreef:
Denise_Storm schreef:
Dit topic is zó confronterend := Je kan mij beter vragen wat ik niet kwijt ben geraakt. Telefoon in de koelkast, telefoon in de wasmachine, de stal- en huissleutel omgewisseld, weggegaan met m’n eigen auto en de sleutel van de auto van m’n vriend meegenomen (die naar de garage moest) en ik heb de hele dag volgehouden dat ik hem echt niet had (hij vond hem, in mijn tas, die jawel, de hele dag mee was geweest naar werk) :+ Buiten staan om de hond uit te laten, riem in mijn hand, tot ik aan het eind van de straat erachter kwam dat ik de hond was vergeten. Nog meer sleutels (die spannen wel echt dr kroon, rot dingen zijn het met pootjes!). Tja… :=

Je kan bij de Action een sleutelhanger kopen die in contact staat met je telefoon :D

Die was ik dus al kwijt voor ik hem goed en wel gekoppeld had en kon gebruiken… Ik zei toch al; dit topic is zoooo confronterend :') _O-

gwennndolyn

Re: Wat raakte jij kwijt en waar vond je het uiteindelijk terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:12

Ik was mijn id kaart kwijt, maar had die die dag nodig..
Wist 100% zeker dat hij in mijn portemonnee zat.

Heb echt weet ik het hoe vaak elk pasje eruit gehaald, maar id kaart zat er niet tussen..
Toch nog even 1x gekeken voor ik een nieuwe zou gaan aanvragen en ja hoor, zat er toch in terwijl ik echt elk vakje zorgvuldig was nagegaan.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:27

Ik ben eens een armband verloren op een buitenrit in een regenwoud in Australië. Drie weken later vond ik hem daar toevallig weer terug! :)

Verder ben ik een meester in denken 'dat is een handige plek' en het dan voor altijd kwijt zijn tot je een nieuwe koopt :j

gerlienkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:33

Mn portemonnee was ik kwijt met pinpas en rijbewijs/id kaart 2 keer. :')
Een keer terug gevonden in de auto op de vloer en de andere keer door m'n moeder terwijl ze het bed afhaalde. Toen had ik al melding gedaan bij de politie en pinpas geblokkeerd. :')

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:39

Ik was m'n mobiel kwijt. Hele ochtend gezocht (en chronisch ziek dus dat kost bakken energie).. Toen groef mijn toen nog in opleiding zijnde hond de mobiel op uit z'n mand om die vrolijk te komen brengen en vervolgens met vragende ogen vroeg waar dat koekie bleef.

Ik had de dag daarvoor de nieuwe oefening voor mobiel halen geoefend...

Mijn assistentiehond is soms beetje te slim. Hij jat ook de portomonnee handtassen van visite

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 21:49

VillaNeusjes schreef:
Ik was m'n mobiel kwijt. Hele ochtend gezocht (en chronisch ziek dus dat kost bakken energie).. Toen groef mijn toen nog in opleiding zijnde hond de mobiel op uit z'n mand om die vrolijk te komen brengen en vervolgens met vragende ogen vroeg waar dat koekie bleef.

Ik had de dag daarvoor de nieuwe oefening voor mobiel halen geoefend...

Mijn assistentiehond is soms beetje te slim. Hij jat ook de portomonnee handtassen van visite

Hahaha, niet fijn op dat moment natuurlijk, maar ik zie het zo voor me. Fantastische dieren!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:34

Mn autosleutels. Op 300 km van huis. Dacht, dat ik ze ergens buiten was verloren. Overal gezocht, al mn bagage etc uitgepakt. Niets.

Toen is mn vader 200 km ( enkele reis ) gereden en mn man vanaf huis met de reservesleutel ook nog 150 km ( enkele reis ).

Vond m 2 weken later in een klein vakje in mn eigen tas :oo >;) . Waar ik ze goed had opgeborgen, zodat ze er niet zomaar uit zouden vallen.

" schat, ik heb goed nieuws ....... tadaaaaaa sleutel gevonden " *D :oo >;) {:)-:(

Mobieltje ook al tig keer kwijt...kaartjes Efteling. Paspoort op vliegveld London....

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 22:38

Mijn as sierraad, die raakte ik tijdens het rijden kwijt in de bak, een bak van 20x 60
Na 5 dagen, incl dagelijks de trekker erover vond een stalgenoot hem ineens tijdens het wandelen en ze was niet eens aan het zoeken.
Ik was zo blij!
Zat het as van mijn ouders in en ik had het de ketting al 5 jaar om mijn hals.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 06:47

Denise_Storm schreef:
Ik zei toch al; dit topic is zoooo confronterend :') _O-

Echt he...

Weet je nog dat ik 1 van de kuikens kwijt was?
En die terug vond tussen de schone was op het logeerbed? :')

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 07:29

Mri schreef:
Denise_Storm schreef:
Ik zei toch al; dit topic is zoooo confronterend :') _O-

Echt he...

Weet je nog dat ik 1 van de kuikens kwijt was?
En die terug vond tussen de schone was op het logeerbed? :')

Een kuiken?? Verklaar u nader :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:21

Het hoesje van mijn lange lepel is kwijt.

Had hem eergisteren nog, gisteren met inpakken foetsie.

Hij ligt òf ergens in de grote puinbende in mijn auto òf hij is weggewaaid.

Ik zal wel zien, over 1,5 week als ik thuis de Panda ga leegtrekken.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 08:36

Het hoesje van mijn lange lepel ? wat is dat.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:08

pillow schreef:
Het hoesje van mijn lange lepel ? wat is dat.

Een extra lange lepel om gemakkelijk uit de zakjes outdoor food te kunnen eten.

Er zit een oranje hoesje bij.

Foto is net gemaakt: hoesje lag "gewoon" op de voorstoel van de auto. (Waar ie niet hoort overigens...)

Afbeelding

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 09:32

meisje_ schreef:

Brahma kuikens die bij mij in de woonkamer en tuin opgroeide totdat ze groot genoeg waren om naar bokker Hobby te gaan. Ze zijn bij Denise_storm uit de broedmachine gekomen. 1 haan was iets TE bijdehand. Die kwam buurten tijdens het koken. Prima, maar wel op de grond. Meneer vond van niet, die ging via de stoel op de eettafel en op het aanrecht. Die kreeg dus een zwieper naar beneden.

De deur naar de gang (en de trap) stond open (normaal nooit ivm 6 inmiddels grote kuikens die los in de woonkamer liepen) en meneer dacht: als ik niet op het aanrecht mag dan zoek ik een ander leuk plekje.
Zo ging hij de trap op en de enige kamer in die open was. De logeerkamer.

Ik heb buiten overal gezocht. Ook jn de tuin van de buren (via het hok konden ze ook naar de tuin van de buren). Nergens te vinden.
Totdat ik boven de was ging vouwen en meneer op bed lag tussen de schone was :+

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 10:32

Ook onze dochter van toen 4 in een grote supermarkt in Frankrijk.Gelukkig heel snel terug gevonden.Ze stond naast me,ik draai mij even om en weer terug en weg.

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 14:30

Ben continu spullen kwijt. Sleutels, haar elastieken, de theepot, stalschoenen, nette gympen, kleding etc.

Heb een man van 2 meter die alles weglegt op voor hem logische plaatsen (die voor mij met mijn 1m65 niet te zien zijn. )

Als ik iets kwijt ben vraag ik maar meteen aan mijn man waar het is. Die vind het wel.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 15:51

Ik ben wéken de afstandsbediening van mijn televisie kwijt geweest. Hele huis op zijn kop gezet, bank ondersteboven gekeerd, tussen alle kussens gekeken, in de koelkast (uiteraard :') ), kun je je beter vragen.. Ik woonde toen net voor het eerst op mezelf....

Zit ik op een avond tv te kijken met een inmiddels aangeschafte universele afstandsbediening, ligt plots die originele AB ineens voor me op de chaise longue....... >;) 8)7

Volgens mij zat mijn overleden vader gewoon met me te spoken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:03

yesss, ik heb mijn horren weer gevonden! Op een totaal onlogische plek natuurlijk. Ik heb ze meteen maar gemonteerd, kan ik ze niet weer kwijtraken.
Nu is mijn man aan het opruimen geslagen (= alle zooi in lades en kasten proppen) Ik ga dus weer enorm zoeken naar dingen komende tijd.....

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:32

Mri schreef:
meisje_ schreef:

Brahma kuikens die bij mij in de woonkamer en tuin opgroeide totdat ze groot genoeg waren om naar bokker Hobby te gaan. Ze zijn bij Denise_storm uit de broedmachine gekomen. 1 haan was iets TE bijdehand. Die kwam buurten tijdens het koken. Prima, maar wel op de grond. Meneer vond van niet, die ging via de stoel op de eettafel en op het aanrecht. Die kreeg dus een zwieper naar beneden.

De deur naar de gang (en de trap) stond open (normaal nooit ivm 6 inmiddels grote kuikens die los in de woonkamer liepen) en meneer dacht: als ik niet op het aanrecht mag dan zoek ik een ander leuk plekje.
Zo ging hij de trap op en de enige kamer in die open was. De logeerkamer.

Ik heb buiten overal gezocht. Ook jn de tuin van de buren (via het hok konden ze ook naar de tuin van de buren). Nergens te vinden.
Totdat ik boven de was ging vouwen en meneer op bed lag tussen de schone was :+

Hahaha heeerlik! Is ook niks fijners als de geur van ‘verse’ was. Ik snap die haan wel! :j

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:48

5m4 weken lang was ik mijn favoriete halstertouw kwijt, overval gezocht, auto, trailer, weiland, bleek het gewoon aan Maddy haar stal te hangen :+ , ze staan dus 24/7 buiten nu, de stallen staan leeg en gebruik ik niet.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 23:56

De judoband van mijn zoontje. Ik leg dat ding altijd op de schoenenkast in de gang. Want vaste plek. Handig. Alleen 2 weken geleden voor de judo les was dat ding kwijt. Alles afgezocht, niet te vinden. Ik dacht dat ik dat ding perongeluk in het mandje van het oud papier had gelegd wat bovenop het kastje staat en dus dat ie met het oud papier weg was gegaan. Nog 2 weken gezocht, niks. Maar de dag van de judoles een nieuwe gaan halen. En vandaag vind ik dat ding terug in het kastje op de gang, in het mandje waar mijn schoenen in liggen. |o

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 00:15

Ketting met de naam van mijn man (toen vriend), op m'n stage mochten we die niet om dus deed 'm na stage weer om. Blijkbaar had ik 'm niet goed vastgemaakt en was ik 'm kwijt. Kon 'm nergens vinden, wilde een nieuwe kopen. Uiteindelijk vond ik 'm rondom de achteras van m'n fiets, ketting was stuk maar naamplaatje niet.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 00:34

mijn airpods, vrijdag middag kwam ik er achter op het station dat ze niet in het bakje zaten. ik schrok me rot, dus ik ging kijken op spotify welk liedje ik voor het laatst had geluisterd. ik kon me herinneren dat ik die donderdag avond had opgezet, ik kwam thuis en mijn vriend kwam meteen naar de voordeur met een bos bloemen omdat ik was geslaagd voor mijn rij examen. dus ik had ze toen uitgedaan en in alle haast en blijdschap ergens neergelegd. bloemen afgesneden, plastic weggegooid en in de vaas. vrijdag middag kwam ik er dus achter dat ze kwijt waren, dus ik thuis zoeken en zoeken. overal gezocht. tot ik me bedacht; hey, die bloemen en dat plastic... dus ik doe de prullenbak open, en ja hoor...

Afbeelding

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 00:39

gwennndolyn schreef:
Ik was mijn id kaart kwijt, maar had die die dag nodig..
Wist 100% zeker dat hij in mijn portemonnee zat.

Heb echt weet ik het hoe vaak elk pasje eruit gehaald, maar id kaart zat er niet tussen..
Toch nog even 1x gekeken voor ik een nieuwe zou gaan aanvragen en ja hoor, zat er toch in terwijl ik echt elk vakje zorgvuldig was nagegaan.

Dit! Kwam erachter dat ik mm ID kwijt was de avond voor ik moest afrijden. Was m verloren bij de incheck paaltjes op het station m. Gelukkig was mijn ID ingeleverd bij de kiosk op het station en kon ik gewoon afrijden.
Helaas gezakt.

M'n vriend was goed pissig :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 01:02

Ik ben nu een badslipper kwijt

Ben vorige week naar de sauna geweest en had de tas naast de wasmachine gezet. Handdoeken etc in de was maar de slippers zaten nog in de tas. Wilde het vandaag opruimen maar ipv 4 slippers heb ik er nu 3