Vriend trekt bij mij in, wat regelen we voor plan B?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 13:13

Ik zit nu in hetzelfde schuitje als jij ..

Ik heb de koopwoning (afbetaald) en hij komt over 3mnd hier wonen.
Ik heb afgesproken met hem dat we ieder de helft van de vaste lasten betalen (gas, water, elec en boodschappen rekenen we er ook onder),
De rest zet hij lekker opzij zodat we dan hopelijk over een paar jaar ons/zijn droomhuis kunnen kopen (hij heeft dan het voorschot bij mekaar gespaard), en ondertussen focus ik mij op de renovatie van mijn huidige huis.
Hij draagt dus niet bij, bij de renovatie van mijn huis, maar heeft zo wel tijd om uiteindelijk zijn eigen huisje te gaan kopen, waar ik dan mee ga inwonen. Ik draag dan ook niet bij, bij zijn hypotheek, maar wel in de overige lasten. Zo hebben we uiteindelijk dus beide ons eigen eigendom en ook in de toekomst geen gedoe met uitkopen. Zowieso een win win, want hij spaart 800euro aan huurkosten uit. Dus veel te zeuren heeft hij zowieso niet haha ..

Moesten we uit mekaar gaan heeft hij ook een eventuele buffer om dan alsnog te gaan huren/kopen/...

Mijn huis is onofficieel opgesplitst als soort van kangoeroewoning en mijn mama woont hier in. (Zij betaald geen huur oid alleen haar lasten), bedoeling is dus dat ik ook altijd mijn appartementje heb om terug te keren moesten we ooit dan het nieuwe huis hebben en we uit mekaar zouden gaan.

superpony

Re: Vriend trekt bij mij in, wat regelen we voor plan B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:04

Hahaha, alsof ze met 12 en 13 gingen samenwonen en dit huis hadden gekocht............Nee, niemand wordt verliefd op die leeftijd en nog nooit zijn mensen toen blijven plakken aan elkaar? Tjonge..........Elke keer als ik denk dat ik niet meer verbaasd kan raken op Bokt, gebeurt het toch weer.

TS, als je het over een paar maanden van plan bent, denk ik dat jullie nu al steeds meer samen zijn en ook dingen samen doen en ondernemen. Dan kan je ook al een beetje zien hoe dingen zullen verlopen.

Daarna het huurhuis nog even aanhouden, omdat echt samenwonen altijd anders is dan samen zijn. Geeft geen garanties, maar je moet toch even wat wennen en zien hoe de gemaakte afspraken in werkelijkheid verlopen. Nu kan alles leuk zijn in theorie, maar dat moet ook nog in de praktijk zo lopen.

In de loop der jaren kunnen er ook weer dingen veranderen; andere baan, kinderen etc. Dus op enig moment, moet je een stukje laten vallen en het als van jullie samen gaan zien. Zelfs als je apart spaart, is het vaak toch om het voor samen of elkaar uit te geven uiteindelijk.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 14:06

Ik heb zo snel niet terug kunnen vinden of hij zich opnieuw ingeschreven heeft nadat hij zijn huidige woning kreeg?
Inschrijftijd is vaak belangrijk. Dat zal sowieso helpen met het vinden van een nieuwe woning worst case scenario.

Spullen met emotionele waarde hoeft hij toch niet persé te verkopen? Je kunt voor weinig geld een box huren voor die spullen en daar afspraken over maken. Geen idee of je zijn stijl wat vind natuurlijk, maar het is niet onoverkomelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 15:44

anjali schreef:
Nou ts,ik word steeds verbaasder. Jij en je ex waren 12 en 13 toen jullie een relatie kregen.Waar waren en zijn jullie ouders in dit verhaal? Kunnen die geen tips en goede raad geven?

Waarom is het nodig om haar zo aan te vallen?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 17:18

Ik denk dat de tips wel zo'n beetje op zijn, aangezien er nu ineens rare vragen worden gesteld over hoe het kan dat ze 12 en 13 waren en een relatie kregen :roll: Heeft echt niets met de hele vraagstelling te maken :')