Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Druk van na melden niet te vaccen. Wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:41

Ik zie hier werkelijk niemand die zegt dat je moet enten...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:45

Ik ben de eerste om te erkennen dat ik erg sceptisch was over het vaccin, zo snel geproduceerd, dat kon toch nooit goed zijn. Inmiddels heb ik me ingelezen en weet ik beter hoe het vaccin tot stand is gekomen.
Zodra het mag zal ik me laten vaccineren, maar niet voor mezelf. Ik doe het voor mijn naasten en voor de 'vrijheid' die het zal geven, al heb ik er een erg dubbel gevoel over. Hoewel ik meestal niet gevoelig ben voor groepsdruk is dat met dit vaccin toch wel iets anders.

Ik vraag mensen niet of ze gevaccineerd zijn en zal niet in discussie gaan, we hebben een zelfbeschikkingsrecht en ieder moet voor zichzelf bepalen of ze er wel of niet 1 willen. Ik weet alleen van familie, vrienden en collega's dat ze gevaccineerd zijn omdat ze dit zelf hebben aangegeven.

Ik snap wel dat het frustrerend is als je de vraag steeds krijgt en je je bewust niet laat vaccineren. Liegen hebben ik dan wel moeite mee, maar als je aangeeft dat je dit i.v.m. privacy niet deelt weten mensen waarschijnlijk ook wel hoe de vork in de steel zit.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:47

De enige reden waarom ik eerst niet wou vaccineren , was bij mij inderdaad mijn angst voor naalden. Als het kan ga ik het liever uit de weg. Angst voor bijwerkingen kwamen pas na de prik. Maar toch vond ik het ergens heel stoer van mijzelf dat ik ondanks mijn angst voor naalden ben gegaan. Ik moet in de toekomst ook insuline prikken , dus ik zal die angst echt even los moeten laten. Ik ben wel minder bang geworden voor naalden.

En dat een vaccinproducent zegt we nemen geen schadevergoedingen op , vindt ik ergens wel logisch. Kijk maar naar Amerika waar je dan echt mensen hebt die al dan een schadeclaim willen omdat ze last hadden van hun arm. Hier in Nederland zal dat toch echt minder snel gebeuren , maar ik snap het besluit van bijvoorbeeld Pfizer om dat niet te gaan doen.

En op lange termijn denk ik weer van ( ondanks dat ik het spannend vindt) ik kan morgen ook onder een bus komen. Je hebt 0,0 zekerheid in het leven , dus daar wil ik mij niet te druk om maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:58

Mensen die liever niet vaccineren, hoe staan jullie tegenover testen als alternatief?

@Hutcherton, dat je niet wilt vaccineren prima, maar ik schrik er wel van dat je daar tegenover liegt. Je gaat er van uit dat de ander al is gevaccineerd, maar wat als daar nou eens iemand tussen zit die niet kon vaccineren, die geef je dan toxh geen keus? Ik vind dat wel kwalijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:00

Mindim schreef:
Mensen die liever niet vaccineren, hoe staan jullie tegenover testen als alternatief?

Testen bij klachten, prima, geen enkel probleem (alhoewel ik die testen helemaal poedersuiker en pijnlijk vind).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:02

Ik praat et openlijk over met.mijn hulp
Gelukkig laat zij zich vaccineren
Was het niet zo had ik haar niet meer willen hebben
Ik krijg 2de vaccin.pas 2 juli en ben dus nog kwetsbaar

Dat je je niet wil.laten enten prima
Maar.niet bij.mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:03

Mindim schreef:

@Hutcherton, dat je niet wilt vaccineren prima, maar ik schrik er wel van dat je daar tegenover liegt. Je gaat er van uit dat de ander al is gevaccineerd, maar wat als daar nou eens iemand tussen zit die niet kon vaccineren, die geef je dan toxh geen keus? Ik vind dat wel kwalijk.

Ik zou liever niet vaccineren maar van testen raak ik dusdanig in paniek dat ik meerdere dagen niks kan. Lang leve ptss. Daarom laat ik me toch maar vaccineren om straks niet opgesloten te hoeven zitten :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:06

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Let er op dat posts inhoudelijk op de discussie gericht blijven en niet gericht tegen medegebruikers

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:11

Hutcherson schreef:
Kuggur schreef:
ONGELOVELIJK.
Ik heb hier woorden voor, maar die zijn te heftig om hier op te schrijven.

Stel je niet aan. Er is niets van dit ter sprake. Bovendien, de mensen zijn zelf gevaccineerd toch? Ik ben dan toch degene die gevaar zou lopen?

Je loopt geen gevaar bij de gratie van de mensen om je heen die zich wél laten vaccineren, maar daar gaat het me niet om, dat is jouw persoonlijke egocentrische beslissing.

Waar het mij om gaat dat je als zorgverlener glashard tegen je clienten liegt, en dat blijkbaar helemaal ok vindt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:14

Als mensen redenen hebben om niet te enten dan oké, denk ik daar wellicht anders over, maar oké. Maar als zorgverlener liegen tegen mensen dat je wel je entingen gehad hebt dat vind ik zo ontzettend slecht.

Ik heb nu van dichtbij meegemaakt hoe wel geënte mensen alsnog corona kregen en hoe ziek ze daar alsnog van werden. Nee, ze hoefden niet naar het ziekenhuis. Maar er zijn genoeg mensen die hier wekenlang ontzettend last van kunnen hebben. Dit kan echt niet. Ik moet echt op mn handen zitten om niet een enorme preek te geven.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:15

Hutcherson schreef:
Tiggs schreef:
Geen woorden voor Hutcherson, jij liegt dus tegen cliënten om ze ten onrechte een veilig gevoel te geven? Als je bij mij werkte en ik merkte dat, dan lag je eruit.

Gelukkig werk ik niet voor een baas en zou jij dan als werkgever een probleem hebben als je iemand eruit zet om die reden.

Liegen en niet navolgen van veiligheidsmaatregelen is volgens mij, zeker in de zorg, een zware beroepsfout. In dat geval is ontslag op staande voet gerechtvaardigd.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:15

Hoe weet jij trouwens dat die mensen gevaccineerd zijn? Misschien durven die niet of hebben ze een medische reden waarom ze niet gevaccineerd kunnen worden

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:16

Hutcherson schreef:
Gelukkig werk ik niet voor een baas en zou jij dan als werkgever een probleem hebben als je iemand eruit zet om die reden.

Dat denk ik niet. Tegen kwetsbare cliënten liegen dat je gevaccineerd bent, is bewust je cliënten in gevaar brengen. Een zéér gegronde reden voor ontslag op staande voet.

En dat je dan nog durft te zeggen 'Gelukkig werk ik niet voor een baas', alsof het dan geen probleem is waar je mee bezig bent, echt. BAH. |o |o |o

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:24

Moderatoropmerking:
Bericht voldoet niet aan de regels van [CV] Corona Vragen
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 05-06-21 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:25

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd. Let er op dat posts inhoudelijk op de discussie gericht blijven en niet gericht tegen medegebruikers

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:26

Mindim schreef:

Dit is niet aan de orde.
Ik lieg nergens over. Dat staat overal ook.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:29

Je liegt nergens over? Je zegt letterlijk:

Citaat:
En clienten die me een vaccin opdringen krijgen als antwoord : ik ben al gevaccineerd.

Hoe noem je dat dan?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:36

Celestial schreef:
Moderatoropmerking:

Uiteindelijk zal de pandemie vanzelf stoppen op het moment dat iedereen het heeft gehad. Een deel zal sterven en een deel zal overleven. Dat is gewoon de natuur en zo gaat het bij meer ziektes (mens en dier).

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:38

Terug naar de middeleeuwen dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:41

De vraag is voor mensen die nu niet vaccineren dus aan mijn antwoord heb je weinig.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:42

Blue_Eyes schreef:

Citaat:
En clienten die me een vaccin opdringen krijgen als antwoord : ik ben al gevaccineerd.

Hoe noem je dat dan?

Lees de rest van de post en die erna.
Niemand claimt of eist iets van me. Tot nu toe vraagt niemand er eigeenlijk naar of ik kan gewoon aangeven dat ik niet gevaccineerd ben daar blijfft het bij. Er is nooit een discussie ontstaan, het heeft me nooit beperkt in mijn werk.
Er is dus niets van dit aan de hand.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:45

nynke55 schreef:
Terug naar de middeleeuwen dus.

Ja zoiets :') Gelukkig heb ik al een paard :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:45

Hutcherson schreef:
[quote="Blue_Eyes"

Citaat:

Hoe noem je dat dan?[/quote

Lees de rest van de post en die erna.
Niemand claimt of eist iets van me. Tot nu toe vraagt niemand er eigeenlijk naar of ik kan gewoon aangeven dat ik niet gevaccineerd ben daar blijfft het bij. Er is nooit een discussie ontstaan, het heeft me nooit beperkt in mijn werk.
Er is dus niets van dit aan de hand.

Maar.. je zou dus wel liegen als daarnaar gevraagd wordt / er een discussie dreigt te ontstaan?

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:46

Moderatoropmerking:
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 05-06-21 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:48

Sorry, maar nee. Ik heb al je posts gelezen, maar dit blijft toch echt staan. Natuurlijk komt er geen discussie met die mensen op het moment dat je zegt dat je al gevaccineerd bent. Het blijft liegen en daarmee is het absoluut onacceptabel.

Je herhaalt het zelfs nog een keer:
Citaat:
En als mensen van mij eisen dat ik ga vaccineren (gelukkig doet niemand dat) en ik continue een discussie aan moet gaan terwijl het mijn goed recht is om eigen keuze te maken, dan zeg ik zeer zeker weten dat ik gevaccineerd ben. Puur om van het gedoe wat niet relevant is voor mijn werk, af te zijn.

Dat het op dit moment misschien nog niet aan de orde is geweest, maakt het niet minder fout. En mega-stom om het op een openbaar forum te zetten, dat ook.