De "Weigeraars"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:45

Pandora2 schreef:
BigBen schreef:
Ik heb er begrip voor dat mensen zich niet willen laten vaccineren, maar echt geen enkel respect. Om het simpel te zeggen, ik vind het gewoon achterlijk. Persoonlijk denk ik dat vaccineren verplicht zou moeten worden. Net zoals je verplicht antibiotica moet nemen bij tbc. Ik vind het niet acceptabel dat er in België weer eens een uitbraak is in een woonzorgcentrum, omdat één van de zorgkundigen de vaccinatie had geweigerd, en besmet was geraakt.

Maar dan kan die ' uitbraak ' toch ook geen kwaad als al de rest gevaccineerd was ?
Als het goed is, zouden de andere mensen er dan hoogstens wat ongemak mogen van ervaren.

Niet als er een mutatie is waar ze minder goed tegen beschermd zijn...Daarom moeten er dus zoveel mogelijk mensen vaccineren. Ben sowieso van mening als je ouderen of kwetsbaren zorg doet je gewoon gevaccineerd moet zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:47

janderegelaa schreef:
En die virus gedraagt zich zo raar met de mutaties dat je nooit groepsimmuniteit zult bereiken zonder vaccinatie.

Dat is een drogredenering:
Zonder vaccinatie krijg je wél een groepsimmuniteit, alleen gaan er voordien veel mensen dood aan.
Mét vaccinatie krijg je NOOIT een groepsimmuniteit en moet de vaccinatie continue herhaald worden, zelfs zonder mutaties.

Wat beteft die mutaties zijn er ook valide argumenten voor een versnelde mutatie juist door de vaccinatie: Mutaties zijn een evolutionair gegeven. De selectie is op effectiviteit van de varianten. Survival of the fittest. Vaccinatie, verhoogt de drempel, selecteert op besmettelijker, dwingt tot steeds effectiever vaccins en herhaling. Daar heeft de pharma belang bij :)*

Het is allemaal niet zo simpel als vaccinatie-redding prediken.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:50

janderegelaa schreef:
Zodat jullie samen complottheorieën en verkeerde medische aannames kunnen verheerlijken.

Als iemand zich niet wil laten vaccineren uit een overtuiging dat hun eigen immuunsysteem het wel trekt dan kan ik daar prima mee leven, hun eigen pech als ze wel ziek worden.

Maar ik ben van mening dat als mensen zich niet laten vaccineren op basis van verkeerde en bangmakende informatie je daar tegen moet strijden. Niet zozeer voor de mensen die er heilig van overtuigd zijn maar wel voor de twijfelaars die ze mee trekken.

Wow! Wat een klote post! Jij vind dat je moet strijden tegen bangmakerij? Wie ben jij om te bepalen of iemands angst om welke reden dan ook gegrond is? Je hebt het recht niet je daarmee te bemoeien!
En iedereen die zich niet laat enten is van de complottheoriën? Ga toch fietsen, en dat voor iemand die van goede beargumentatie houdt.

Zoals ik het recht niet heb, en nooit zal doen, om iemand de vaccinatie uit het hoofd te praten omdat IK het niet relevant vind, heb jij het recht niet zo te oordelen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:53

janderegelaa schreef:
Niet als er een mutatie is waar ze minder goed tegen beschermd zijn...Daarom moeten er dus zoveel mogelijk mensen vaccineren. Ben sowieso van mening als je ouderen of kwetsbaren zorg doet je gewoon gevaccineerd moet zijn.

Ook al was die persoon dan wel gevaccineerd, zou het resultaat hetzelfde blijven als het om een mutatie gaat waarbij het vaccin niet zo goed beschermt.
Ze weten immers nog niet precies in hoeverre en voor hoe lang je nog besmettelijk bent in geval van vaccinatie.
In BE zijn alle rusthuisbewoners trouwens gevaccineerd met Pfizer, wat zou beschermen tegen alle varianten tot nu toe.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:54

Ik laat me ook niet vaccineren. In de buurt toch aardig wat mensen die er flink ziek van zijn geweest. Zelfs iemand aan overleden een dag nadat ze gevaccineerd was. Ik raak er ook echt geërgerd van als mensen eisen dat ik me voor mijn keuze moet verantwoorden bij hen. Het maakt mij niet uit of iemand zich laat vaccineren en van dat irritante gedrag van sommige mensen die zich beter voelen dan de ander als ze zich wel (of niet) laten vaccineren ben ik ook wel zat.
Laatst bijgewerkt door Solica op 01-06-21 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:55

Huerticilla, als jou theorie zou kloppen, dan zou de wereld nu overspoeld zijn door Polio, Mazelen, Hepatitis, Tetanus en noem maar op. Vaccinatie is een bewezen concept en een zeer succesvol concept om een virus de kop in te drukken. Jouw theorie is uit de lucht gegrepen...Ergens de klok horen luiden over de evolutie theorie en er een eigen draai aan geven...maar geen idee hebben waar die klepel werkelijk hangt.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:57

Poekkie schreef:
Dit vaccin is een vrije keuze in een land met vrije meningsuiting, en beide mogelijke opties heb jij gewoon te respecteren, punt.

Ik heb begrip, maar geen enkel respect voor de optie 'niet vaccineren'.
En dat is mijn volste recht.
Punt :+ .
Laatst bijgewerkt door BigBen op 01-06-21 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Schemerdier

Palmera schreef:
janderegelaa schreef:
Zodat jullie samen complottheorieën en verkeerde medische aannames kunnen verheerlijken.

Als iemand zich niet wil laten vaccineren uit een overtuiging dat hun eigen immuunsysteem het wel trekt dan kan ik daar prima mee leven, hun eigen pech als ze wel ziek worden.

Maar ik ben van mening dat als mensen zich niet laten vaccineren op basis van verkeerde en bangmakende informatie je daar tegen moet strijden. Niet zozeer voor de mensen die er heilig van overtuigd zijn maar wel voor de twijfelaars die ze mee trekken.

Wow! Wat een klote post! Jij vind dat je moet strijden tegen bangmakerij? Wie ben jij om te bepalen of iemands angst om welke reden dan ook gegrond is? Je hebt het recht niet je daarmee te bemoeien!
En iedereen die zich niet laat enten is van de complottheoriën? Ga toch fietsen, en dat voor iemand die van goede beargumentatie houdt.

Zoals ik het recht niet heb, en nooit zal doen, om iemand de vaccinatie uit het hoofd te praten omdat IK het niet relevant vind, heb jij het recht niet zo te oordelen!

Nou als je geen vaccin wil omdat je bang bent onvruchtbaar te worden hiervan, en iemand zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken want dat dat onjuiste informatie is (dat een vaccin leidt tot onvruchtbaarheid) dan is dat toch juist goed?
Want dan hoef je niet meer bang te zijn, en kan je heroverwegen of je al dan niet gevaccineerd wil worden.

Roodvos

@neetoch: in jouw geval begrijp ik volledig je twijfel en (voorlopige?) besluit. Het is ook genomen in overleg met een arts. Dat noem ik niet dom, wappie of anderszins, maar juist verstandig en voorzichtig.

Juist voor mensen zoals jij is een hoge vaccinatiegraad belangrijk. Zodat mensen die zich, zoals jij, niet kunnen laten vaccineren ook beschermd zijn door de kudde-immuniteit.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:58

BigBen schreef:
Poekkie schreef:
Dit vaccin is een vrije keuze in een land met vrije meningsuiting, en beide mogelijke opties heb jij gewoon te respecteren, punt.

Ik heb geen enkel respect voor de optie 'niet vaccineren'.

Ik heb geen enkel respect voor mensen die zo kortzichtig een mening hebben over mensen die zich wel of niet laten vaccineren, zonder daar de achterliggende reden van te weten. Punt. :+ :x
Edit: dat is nu precies waar dit hele topic om draait.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 01-06-21 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

oji schreef:
Huerticilla, als jou theorie zou kloppen, dan zou de wereld nu overspoeld zijn door Polio, Mazelen, Hepatitis, Tetanus en noem maar op. Vaccinatie is een bewezen concept en een zeer succesvol concept om een virus de kop in te drukken. Jouw theorie is uit de lucht gegrepen...Ergens de klok horen luiden over de evolutie theorie en er een eigen draai aan geven...maar geen idee hebben waar die klepel werkelijk hangt.

Yep _/-\o_

Nietsmar

Janderegelaar, jij bent voor mij echt het perfecte voorbeeld waarom dit topic geopend is. Laat een ander lekker in z'n waarde, als iemand niet wil dan wil ie niet.

Als het vaccin zo goed werkt, hoef je je als gevaccineerde toch niet zo druk te maken? Is ook beter voor je bloeddruk :)*
Laatst bijgewerkt door Nietsmar op 01-06-21 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 10:59

BigBen schreef:
Poekkie schreef:

We zijn het gewoon een keer eens BigBen *\o/*

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:01

Amy223 schreef:
Janderegelaar, jij bent voor mij echt het perfecte voorbeeld waarom dit topic geopend is. Laat een ander lekker in z'n waarde, als iemand niet wil dan wil ie niet.

En jij bent het beste voorbeeld waarom ik hier wel post.

Poekkie

BigBen schreef:
Poekkie schreef:

Voor de optie wel/niet vaccineren mag je je mening hebben.
Voor de persoon zelf die die keuze maakt dien je gewoon respect te hebben. Dat is gewoon een basisrecht. Of gaan we discussies als homohaat etc ook moeten oproepen in dit topic om dit punt te verduidelijken?

Nietsmar

janderegelaa schreef:
Amy223 schreef:

Want, vertel? :j

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:03

Daihyo schreef:
Ik heb geen enkel respect voor mensen die zo kortzichtig een mening hebben over mensen die zich wel of niet laten vaccineren, zonder daar de achterliggende reden van te weten. Punt. :+ :x
Edit: dat is nu precies waar dit hele topic om draait.

Natuurlijk kunnen er goede, medische redenen zijn om geen vaccinatie te nemen.
Daar heb ik geen probleem mee.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:03

Omdat dit het ideale topic is waar er duidelijk nog veel ongelovigen zijn bij wie Jan zeker zijn mening nog even door de strot moet duwen :+

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:04

Poekkie schreef:
Voor de persoon zelf die die keuze maakt dien je gewoon respect te hebben. Dat is gewoon een basisrecht. Of gaan we discussies als homohaat etc ook moeten oproepen in dit topic om dit punt te verduidelijken?

Basisrecht ?
Respect krijg je nooit cadeau. Dat moet je verdienen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:05

....en zo is een draad voor/door niet enten in de grond gestampt met een vermeend hogere moraal.

Tolerant voor dezelfde mening als jezelf doch alle andere moet verboden worden. Extremisme geïllustreerd.

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:05

Ik ben een weigeraar en ik heb daar zo mijn eigen redenen voor. Ik ben ook niemand verschuldigd om uitleg te geven.

Ik vind dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wat hij of zij doet. En wat ik heel belangrijk vind is om ieder in zijn eigen waarde te laten en met respect te behandelen.

Wat ik persoonlijk wel heel jammer vind is dat er een tweedeling ontstaat en in mijn ogen sommige mensen die zich laten vaccineren heel stellig en bijna agressief reageren op mensen die ervoor kiezen om het niet te doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:09

Eelco schreef:
Ik ben een weigeraar en ik heb daar zo mijn eigen redenen voor. Ik ben ook niemand verschuldigd om uitleg te geven.

Ik vind dat iedereen zelf moet kunnen bepalen wat hij of zij doet. En wat ik heel belangrijk vind is om ieder in zijn eigen waarde te laten en met respect te behandelen.

Wat ik persoonlijk wel heel jammer vind is dat er een tweedeling ontstaat en in mijn ogen sommige mensen die zich laten vaccineren heel stellig en bijna agressief reageren op mensen die ervoor kiezen om het niet te doen.

Volgens mij gaat dat beide kanten op? Daar is dit topic in mijn ogen een duidelijk voorbeeld van...

Poekkie

BigBen schreef:
Poekkie schreef:

Basisrecht ?
Respect krijg je nooit cadeau. Dat moet je verdienen.

Yes... laten we dan maar iedereen aftuigen die niet gevaccineerd is, homo is, transgender is, een andere religie heeft dan jij, een oud paard heeft verkocht en weet ik veel wat nog meer :D

Blijf jij maar uit mijn buurt, want ongeacht of ik mij vaccineer als niet, mensen met zulke gedachtengang horen imo niet thuis in een samenleving.

janderegelaa

Amy223 schreef:
janderegelaa schreef:

Want, vertel? :j

Omdat ik het kan begrijpen dat iemand om moverende redenen niet vaccineert. Dus ja of nee is geen issue.

Wat wel een issue is: mensen die niet vaccineren omdat ze door te weinig kennis al die domme verhalen geloven die complotdenkers en aluhoedjes de wereld in strooien. En daarom post ik hier. Voor een tegengeluid. En als dat er voor zorgt dat 1 iemand zich wel laat vaccineren dan is dat heel positief.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 11:11

DuoPenotti schreef:
Echt dat zijn wappie redenen om het niet te doen.
Zoals gezegd een kennis van me doet het ook niet, maar die heeft niet van die rare ideeën en van haar respecteer ik het dus ook.

Als ik jou was zou ik niet zo snel oordelen, ik doe het niet omdat ik het onnodig vind. Net als mijn moeder van 81 en mijn tante van 93. En nog veel meer mensen om mij heen.