Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:54

@Ibbel: Haha ik snap je helemaal, was ook waarom ik het heel lang heb tegengehouden. Mijn vriend was van huis uit een poetsvrouw gewend dus die had er minder problemen mee.

@nps: Wij zitten bij een poetsbureau die werkt met immigranten, die oa wegens de taalbarrière moeilijk ander werk vinden. Wij hebben een leuke Hongaarse vrouw van middelbare leeftijd die echt geen woord engels, frans, ... kan, enkel Hongaars :D dus dat is communiceren via google translate en gebarentaal.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 09:58

Haha...that's me! Alleen dat speelgoed is gelukkig verleden tijd...kids zijn nu groot.
Huishouden is niet aan mij besteed, zo zonde van je tijd...en zo zinloos...want de volgende dag kan je weer opnieuw beginnen 8)7

Dit is mijn quote...ook een beetje om mijn slechte huishouden goed te praten...haha...

Afbeelding

Anne.

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:10

Jaaaa. Eindelijk herkenning :') Wij zijn een partij ellendelingen wat opruimen betreft. Eens in de zoveel tijd begin ik me enorm te storen aan alle troep en dan ruim ik alles op. En dan heb ik weer een paar weken om alles weer te verzamelen tot het me gaan storen :P
Zeker nu we een kindje hebben. We draaien onwijs veel was en het gaat er ook echt snel doorheen.. dus opvouwen? Wat is dat? :P

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:13

Ik haat huishouden doen }>
Dat vat het meeste wel samen denk ik :')

Ik heb geen vaatwasser en geen poetsvrouw. Ook geen kinderen, maar gelukkig wel 3 poezen die graag 160 keer per dag in en uit lopen. :D

De paarden staan zowat aan de achterdeur, dus hooi en vlas is er altijd wel te vinden in huis.

Ik maak schoon als ik het zelf te vuil vind worden en als ik goesting heb.
Wat anderen ervan vinden, boeit me weinig eerlijk gezegd.
Ik laat geen kleding of andere dingen rondslingeren, dus dat scheelt al veel voor ' het zicht ' :D

De wasmachine 3 keer laten draaien, herken ik dan weer niet. :')
Gewoon was erin, opzetten en als het klaar is wordt het opgehangen. Liefst buiten aan de draad.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 10:15

Hier gaat het echt met vlagen goed en met vlagen Bagger (ja, met een hoofdletter :') ).
Ik heb een schoonmaakapp, sweepy, en dat werkt echt heel fijn in reguliere weken waarin we niet veel afgesproken hebben enzo. Ik hoef dan niet na te denken over wat ik moet doen wat in mijn geval heul veul tijd scheelt want ik krijg stofzuigblack-outs zegt mijn vriend altijd liefkozend :'). Alle klusjes staan erin (ik heb het ook echt uitgebreid gevuld tot aan eens in de zoveel tijd gordijnen wassen en plinten stofzuigen aan toe) en ik kan gewoon per dag even kijken wat er moet gebeuren en vriend en ik doen dan even taakjes verdelen. Dan is het ook niet zoveel werk, hoewel wij toch een behoorlijk vrijstaand huis hebben. Sinds ik wasparfum gebruik vind ik de was doen ook serieus leuker, want dat ruikt zoooo lekker dat ik het graag in het trappengat hang, dan ruik je het door het hele huis!

In weken waarin we het druk hebben doen we echt alleen opruimen en stofzuigen en dweilen (want 2 honden, een kat, maar ook kinderen) maar dan vind ik het toch voelen alsof ik dan daarna 2 x zoveel moet doen. Terwijl dat helemaal nergens op slaat want de badkamer is echt niet zoooooveel vuiler na 2 weken als na 1 dat ik er daadwerkelijk langer op poets. Voordeel: Het resultaat is dan beter zichtbaar en dan ben ik toch wel trots.

Huidige staat: afgelopen week was een drukke week :') and it shows :') En ik ben aan het denken over een huishoudster *\o/* Vriend moet nog worden overtuigd, die vind het zonde van het geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:40

Schoonmaakster is echt ideaal en iedere keer probeer ik het dan weer netjes te houden, maar helaas :') Ze dwingt me iig om eens per 2 weken op te ruimen (nou ja, ik dwing mezelf omdat zij komt)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:42

zonnebloem18 schreef:
Mijn trucje is nu om de lamp in het washok aan te laten, dan zie ik dat als ik door de gang loop en dan weet ik dat er een was draait. Mijn man doet dat inmiddels ook en het is nu bijna nooit meer nodig om de was nog een keer aan te zetten.

Dat doe ik ook inderdaad, licht aan = er moet nog iets met de was! Heel handig :P

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:43

Een fijne schoonmaakster is zeker aan te bevelen. Mits je zelf gewoon er niet aan toekomt. Ik heb rugklachten, dus de badkamer, de wc's en stofzuigen en dweilen zijn sowieso voor mij heel vervelend om te doen en deed mijn man al vaker, maar toen ik een andere baan kreeg waar ik meer uren ging maken, heb ik toch mijn man over kunnen halen om iemand hiervoor te zoeken. Inmiddels werk ik weer minder uren en hebben we de schoonmaakster van 1x per week naar 1x per twee weken laten komen. En wat hierboven al gezegd wordt: je huis is veel opgeruimder. En als ik zelf thuis ben als zij komt, doe ik wat dingen waar ik anders niet aan toekom: de niet wekelijkse huishoudklusjes zoals de koelkast schoonmaken of toch nog wat werken. Op de bank zitten als zij er is, kan ik niet hoor. Dat zou ik gek vinden. Dus ga dan ook wat doen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:51

Dat dit topic al zo veel pagina's heeft zegt wel genoeg haha.
Ik kan soms wel echt een opruimbui hebben, maar meestal heb ik na een half uur spijt dat ik eraan begonnen ben :') .
Heb even een poetshulp gehad, maar mijn vriend vond die te duur voor wat ze deed.
Dus nu heb ik gezegd dat hij het moet doen :D .

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:53

VogeltjeM schreef:
zonnebloem18 schreef:
Mijn trucje is nu om de lamp in het washok aan te laten, dan zie ik dat als ik door de gang loop en dan weet ik dat er een was draait. Mijn man doet dat inmiddels ook en het is nu bijna nooit meer nodig om de was nog een keer aan te zetten.

Dat doe ik ook inderdaad, licht aan = er moet nog iets met de was! Heel handig :P

Doen wij ook, het washok is aan de andere kant van het huis dus we horen de zoemer niet, en met het licht aan valt onze euro wel dat daar nog iets te doen is :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:06

Goeie tip die van de wasmachine en het licht aan doen! Mijn wasmachine staat op een andere verdieping en die geeft alleen maar een klein piepje wanneer die klaar is, die hoor ik dus nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:08

Oh de wasmachine vergeet ik eigenlijk nooit, ik doe wel altijd 1 dag en dan alles achter elkaar wassen, meestal in het weekend..

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:09

Ik heb vaker een schoonmaakster gehad en van de 4 maar 1 goede en die is ermee gestopt. Zij kwam altijd onder mijn werkuren dan kwam ik in een heerlijk schoon huis thuis.
De anderen zagen het werk niet of liepen de kantjes ervan af.
Nu ik niet meer werk is een schoonmaakster te duur en ik kan er niet tegen als iemand om mij heen loopt te rennen en te vliegen, ben dan heel snel overprikkeld.

Vandaag ben ik voor het eerst sinds 3 weken weer alleen thuis en heb een begin gemaakt met achterstallig werk.

Was in de kast, witte was aan die gaat in de droger dus vergeet ik niet. Zakken textiel en een printer naar de millieustraat, aanrecht opgeruimd (staat nu alweer vol omdat de vaatwasser vol was en nu draait) Salontafel opgeruimd, ligt nu weer vol met speelgoed etc wat ik met stofzuigen onder de bank vandaan heb gehaald.
Pffff... zo eerst boodschappen en dan rust.

Zo ontkom ik niet aan het gevoel dat ik altijd achter de feiten aanloop. Met mijn beperkte energie kan ik niet meer dan een stuk of 4 klusjes van een kwartier, dus nooit even echt doorpakken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:55

Oh wasmachine vergeten. Ik zet de wasmand in het midden van de trap. Als ik dan naar bed ga zonder m'n was eruit te halen kom ik er dan wel achter, omdat ik dan echt over de wasmand heen moet. Een was draaien overdag zet ik hem voor de voordeur of op m'n schoenen. Om te voorkomen dat ik de deur uit ga zonder de was eruit te halen :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:32

Prrrr schreef:
een rommelige boekenkast met één centrale plek voor belangrijke post, die daar dan wel vijf jaar belangrijk ligt te zijn

De reden dat ik alle rekeningen automatisch laat afschrijven, anders zou ik in no time een deurwaarder aan de deur hebben :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:40

Haha post.. Bij mij gaat het eerst naar boven, daar ligt het ik weet niet hoe lang in een bakje. Dan krijg ik het soms op mijn heupen en ga ik opruimen en verdwijnt meer dan de helft alsnog bij het oud papier :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:43

Toverbal schreef:
ik ben echt het tegenovergestelde, werk ook parttime om het huis en gezin in gareel te houden hahahaha :+
Maar goed dan moet je wel die mogelijkheid hebben.

Niet alleen de mogelijkheid, je moet het ook willen.
Ik werk echt veel liever dan dat ik schoonmaak namelijk :+

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:12

Vreselijk hoe kun je zo leven.

Hier ook alles schoon, netjes, geordend, en nog net niet steriel :D

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:22

Coentjuh schreef:

Niet zo moeilijk hoor. Ik zie het niet en ik heb er geen last van.
Kan mijn tijd wel aan leukere dingen besteden

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:34

Coentjuh schreef:

Als we zo gaan beginnen dan heb ik als wedervraag 'Hoe kun je je slaaf maken van je eigen huis? '

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:14

_/-\o_ , F_Orumster.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:16

Coentjuh schreef:

Maar hoe doe je dat? Hoeveel tijd ben je er aan kwijt?
Ik zou wel willen daar niet van maar iets met aard vh beestje denk ik.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:17

Ibbel schreef:
Tijdje één gehad, vind het vreselijk.
Dan liever wat meer zooi, maar een 'vreemde' in huis (en zeker als je er zelf niet bent) is een no-go hier. En een vreemde waardoor je verplicht 'mee moet gaan doen', no thanks :))

Dit heb ik ook Ibbel, ik ga er niet meer aan beginnen....een vriendin van mij heeft een schoonmaakhulp en die gaat dan op de andere etage tv kijken oid terwijl er gepoetst wordt door een ander....ik moet er niet aan denken.....
En ach, boven ligt er wel wat rommel en stofzuig ik niet iedere week, maar beneden zitten m’n vogels en zoals velen hier worden m’n dieren tot in de puntjes verzorgd en schoongemaakt. Paard idem. En ach, gezien we beiden fulltime werken zijn we niet veel thuis, ik al helemaal niet want ik ga elke dag naar m’n paard. Ik maak me dus in het weekend 2 uurtjes goed druk en poets dan alles. Doordeweeks doen we dan aan damage control :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:18

Ik ga liever een avondje rommelen met spullen en wat opruimen dan eindeloos TV kijken wat de meeste mensen doen. Dat vind ik tijdverspilling. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:35

meisje_ schreef:
Coentjuh schreef:

Maar hoe doe je dat? Hoeveel tijd ben je er aan kwijt?
Ik zou wel willen daar niet van maar iets met aard vh beestje denk ik.

Kost mij nauwelijks tijd om alles netjes opgeruimd te houden hoor. Wel een beetje discipline om alles gelijk op de goede plek te leggen.
En ik kan makkelijk dingen weg doen.