Welke rijstrook snelweg veiligst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Welke rijstrook snelweg veiligst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:01

Bij inhalen gaf ik altijd extra gas.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:46

Iedereen heeft natuurlijk wel eens een momentje van onoplettendheid op de weg, omdat je moe bent omdat je je zonden aan het overdenken bent ofzo maar ik vind het altijd nogal irritant als mensen systematisch vinden dat de regels niet voor hen gelden (of dat nu de snelheid of de baan of het gebruiken van je richtingaanwijzer is).

Ik vind het trouwens bijna nergens zo lekker rijden als op die paar stukken bij Utrecht met traject controle, mits er geen file staat). Er zijn maar weinig plekken in Nederland waar iedereen zo lekker eensgezind dezelfde snelheid door tuft als daar en dat rijd echt prima. Wat mij betreft maken ze daar gewoon een landelijk ding van.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:54

Ik snap sommige dingen echt niet. :') Je zit op een baan waar je 100 mag rijden, je rijdt 100, twee vrachtwagens voor je rijden 90 en je steekt deze netjes voorbij aan de toegelaten snelheid van 100.
En dan zou jij diegene zijn die gevaarlijk rijdt en het verkeer ophoudt? Omgekeerde wereld is dat.
Dat jij liever aan 120 wilt rijden en dat "risico" ook neemt, dat is oké, heb ik zelfs niets op tegen, maar dat maakt andere mensen niet opeens irritant of gevaarlijk omdat zij zich aan de regels houden. Dan neem je rustig gas terug, houd je voldoende afstand, wacht je tot de wagen voor je terug naar de rechterrijbaan gaat en dan kan je terug gassen naar een snelheid die jij leuker vindt, maar niet zozeer toegelaten is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:54

Gini schreef:
Ik snap sommige dingen echt niet. :') Je zit op een baan waar je 100 mag rijden, je rijdt 100, twee vrachtwagens voor je rijden 90 en je steekt deze netjes voorbij aan de toegelaten snelheid van 100.
En dan zou jij diegene zijn die gevaarlijk rijdt en het verkeer ophoudt? Omgekeerde wereld is dat.
Dat jij liever aan 120 wilt rijden en dat "risico" ook neemt, dat is oké, heb ik zelfs niets op tegen, maar dat maakt andere mensen niet opeens irritant of gevaarlijk omdat zij zich aan de regels houden. Dan neem je rustig gas terug, houd je voldoende afstand, wacht je tot de wagen voor je terug naar de rechterrijbaan gaat en dan kan je terug gassen naar een snelheid die jij leuker vindt, maar niet zozeer toegelaten is.

Stel je haalt die rij vrachtauto's in met 92 ;), dat gebeurt............. weet je dan hoe lang het duurt voordat de 1e auto en alle auto's inmiddels daarachter, deze vrachtauto's zijn gepasseerd?

En dan gaan sommigen nog niet na het passeren van de vrachtauto's opzij naar de rechterbaan, maar blijven nog lekker even plakken om de auto die achterop komt (en hard rijdt ?) even te irriteren, als ik sommigen in dit topic mag geloven ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:57

Ik vind niet voor niets dat zeker op 2 baans wegen het in de spits verboden mag worden dat vrachtwagens elkaar in gaan halen. Duurt zo ellendig lang en de rij erachter word maar langer en langer.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:00

Ze zouden ook automobilisten moeten verbieden die op het tempo van een vrachtwagen inhalen }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:01

Inhalen doe je gewoon vlot en snel, dus geef gewoon ff gas bij.. Maar goed, ik heb sowieso een bloedhekel aan mensen die met 1 km verschil in gaan halen en dan ook nog alle tijd nemen om weer terug naar rechts te gaan.

Qua vraag uit de OP, als het rustig is rij ik gewoon rechts, maar als het drukker is met veel vrachtverkeer blijf ik meestal ook in het midden rijden.. Maar eigenlijk ben ik vooral op links en dooorrr te vinden :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:05

sureido schreef:
Ze zouden ook automobilisten moeten verbieden die op het tempo van een vrachtwagen inhalen }>

Ja, alleen gaat dat nou eenmaal niet omdat het niet verboden is.

Zelf rijd ik meestal 110 -120 op mijn teller tenzij dat door drukte niet te doen is. Ik hou wel van gewoon normaal doorrijden.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:10

Nope, ik weet het.

Achja, ik heb net besloten: je kan jezelf er wel constant druk om maken maar een sloom iemand gaat toch niet harder rijden, en een asociale bumperklevers niet langzamer :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:10

Zolang je maar rekening met elkaar houd... en altijd om je heen blijft kijken :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:31

Electra63 schreef:
Gini schreef:

Stel je haalt die rij vrachtauto's in met 92 ;), dat gebeurt............. weet je dan hoe lang het duurt voordat de 1e auto en alle auto's inmiddels daarachter, deze vrachtauto's zijn gepasseerd?

En dan gaan sommigen nog niet na het passeren van de vrachtauto's opzij naar de rechterbaan, maar blijven nog lekker even plakken om de auto die achterop komt (en hard rijdt ?) even te irriteren, als ik sommigen in dit topic mag geloven ;)

Weet je hoe irritant het is voor die vrachtwagenchauffeur als je 'm strak voorbij die vrachtwagen meteen naar rechts gooit?
Het is niet alleen dat ze vlak voor je komen rijden (en jij dus NOOIT kunt voldoen aan de 50mtr afstand die de wet je oplegt!!) ik wil ze de kost niet geven die er dan ook het gas af trekken waardoor ze dus ook niet meer van je weg rijden. Leg uit waarom!?!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:29

@ikke,
Ik voel me niet aangesproken :D
Ik gooi mijn auto niet naar rechts, al vind ik dat dit prima kan, zolang je maar goed gas geeft en dus snel afstand creëert.

Mijn voorbeeld ging over met 92 km per uur een colonne vrachtauto's inhalen, hoe lang dat duurt, files veroorzaakt en vooral irritaties tot gevolg heeft.
Geef een beetje gas met inhalen, 140 hoeft niet, maar even iets boven de honderd zou toch moeten lukken. De kans op een bekeuring is heel klein, maar ik denk, dat mensen gewoon hun gaspedaal niet in durven te trappen? Of is iedereen echt zo braaf?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 01:35

Ik zigzag soms ook als ik een afslag moet pakken en zorg ervoor dat ik dan met de juiste snelheid voor een vrachtwagen langs ga. Je moet wel echt gas geven om dit te doen zonder ze te belemmeren. Laatste wat ik wil is dat ze moeten remmen voor mij. Ik zorg ervoor dat ik goed heb gekeken achter de vrachtwagen en ervoor zodat ik zeker weet dat er niks achter rijd en dan ga ik.