Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:07

Ik zie hier veel mensen trouwens zeggen "zorg dat je thuis bent" maar met corona zijn de bezorgtijden behoorlijk onvoorspelbaar geworden. Soms wacht je een week, soms is het de dag er na al. (en ja ook bij sites die je al lang gebruikt en normaal vrij constant zijn.) als ik gewend ben dat het de dag er na of max 2 dagen er na hier is. En het duurt dan ineens een week. Ja, dan kan het zijn dat ik uitgerekend die dag niet aanwezig ben. Als ik een ziekenhuisafspraak heb staan dan kan ik helaas niet altijd op het "geschatte tijdstip" thuis zijn. En dan nog krijg ik van veel bezorgdiensten tegenwoordig geen echt tijdstip meer maar "tussen 9 en 20 uur" oid.

Dus je kan het ook niet altijd inschatten. :) Heb daarom ook geen moeite met pakketjes aanpakken en vindt het al evenmin erg als ze hier een paar dagen blijven staan. Maar ik zou me wel ergeren aan de attitude van deze bewuste vrouw die TS omschrijft. :)

Ik heb trouwens ook echt geen nummers van mijn buren. En niet iedereen heeft nog een huisnummer/staat in de telefoongids. Wij hebben hier bv enkel gsm's. We staan niet in een telefoongids en de meeste van onze buren ook niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:09

pillow schreef:
Ineke2 schreef:
Ik heb geen telefoonnummer van mijn buren hoor?

Nou ik wel hoor?

Je woont dan ook niet in de grote stad in de randstad.
Mijn vorige buren had ik wel beter contact mee, maar de nieuwe buren niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:14

Ineke2 schreef:
Je woont dan ook niet in de grote stad in de randstad.
Mijn vorige buren had ik wel beter contact mee, maar de nieuwe buren niet.

Ik woon in Alkmaar en we hebben een groepsapp met de buurt. Echt ideaal.

Maar ik weet niet of Alkmaar een grote stad is.

Ineke2

Re: Pakje van buren aangenomen: brengen of laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:20

Ik zou dat dus weer liever niet willen. Al die onzin berichten op whatsapp :+ en daarbij hoeft toch niet de hele buurt te weten dat er een pakje van ‘ naam’ bij ‘ naam’ ligt.
Maargoed dat is best off topic

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:21

Ceffyl schreef:
Ik ben dus net geweest en ze waren niet thuis, maar ik weet nu wel waarom de directe buren het niet hebben aangenomen ;( Schijnbaar halen ze dus nooit zelf op en de mensen naast hen nemen daarom niks meer aan. Hun directe buurman zei letterlijk: “oh heb je het al sinds woensdag? Nou veel sterkte dan maar.”

Ik heb wel een briefje bij ze in de bus gegooid dat ik 2x ben langs geweest en dat ze het kunnen komen halen. Ben benieuwd!

Retour afzender. Onbekend op dit
adres .

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:24

Ik laat het altijd van de situatie afhangen. Als ik weet dat wij bijvoorbeeld niet veel thuis zijn en het pakje staat in de weg dan wil ik het zo snel mogelijk weg hebben en dan breng ik het weg.

Ik wacht altijd met ophalen tot buiten kantoortijden. Dan komt het wel eens voor dat mijn buren er niet zijn (anders heb ik het idee dat ik 10keer per dag voor de deur sta). en dan komt het wel eens voor dat de buren het langs komen brengen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:24

Bij mij zou het afhankelijk zijn van welke buren het zou zijn. Ik zou wel verwachten dat ze het ophalen. Maar als ik toevallig met de auto voorbij zou rijden, wil ik nog wel afgeven bij de meeste. Bij de buren die het kortst bij wonen niet. Die doen voor niemand de deur open. Dus nee die moeite ga ik niet eens doen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:39

Ik haal het toch echt zelf op, soms belt de thuiszorg van de buurvrouw aan met het pakketje, dat vind ik heel lief maar voel mij dan toch een beetje alsof ik te lui ben om even zelf te lopen :=

Ik zou ze dus gewoon zelf laten halen en de volgende keer gewoon nee zeggen :Y)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:42

Het is mij nog nooit overkomen, maar ik kan goed met mijn buren dus het is me om het even. Waarschijnlijk zou ik het zelf even langs brengen. Maar zoals jouw buurvrouw reageert... Daar zou ik dan niet snel enige moeite voor doen.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:45

Onze tegenover buurman heeft geen deurbel. Dus regelmatig terwijl hij gewoon thuis was stonden ze bij ons aan de deur. Vervolgens komt hij het pas na een paar dagen ophalen.
Daar neem ik echt niets meer voor aan. Dat weet de bezorger inmiddels ook, dus als hij vraagt of we iets voor de buren aan willen nemen zegt hij al meteen dat het niet voor de overburen is.
Verder komt iedereen het zelf ophalen en haal ik het zelf ook meteen op mocht dat van ons elders afgegeven worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:48

Alvaron schreef:
Niet @Karuna? Inloggen op je PostNL account, dan naar Mijn gegevens, Bezorgvoorkeuren en daar kan je een Niet-thuis voorkeur invullen:
- de buren
- een PostNL-punt in de buurt
- een afgesproken plek

Ik wist niet dat dat regiogebonden was?
Volgens mij wonen wij nl. niet zo gigantisch ver bij elkaar vandaan.

Helaas, :n wij vallen er net buiten. -O- anders zou het postpunt in de buurt worden. Nu is het hopen dat ze geen vertraging hebben en gewoon hun tijd nakomen. Dan ben ik eigenlijk wel thuis. Anders postpunt, hup ik daar wel langs.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:05

Ik heb nog nooit een pakje ontvangen voor de buren. Hier zet de postbezorger het altijd achter het huis. En voor DHL kun je aangeven waar je het wilt hebben. DPD zou ik zo niet weten, maar dan plak ik een briefje op de voordeur.

Maar afhalen lijkt mij het meest normaal.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:16

Balou_k schreef:
We hebben hier heel goed contact in de buurt. Soms breng ik het, soms halen ze het op en andersom.
Als ik een pakje heb liggen en ik zie ze thuis komen dan ren ik even naar buiten. Als ik er geen erg (het vergeet) in heb dat mijn pakje bij de buren ligt komen ze het even langs brengen. Gewoon heel fijn.

Chagrijnig worden omdat het niet wordt gebracht vind ik heel raar. :+

Hier net zo, moet wel zeggen dat ik heel weinig buren heb en dat alleen mijn directe naaste buren (en ikzelf) veel online bestellen. Zowel hun als mijn andere buren zijn oudere mensen die zelf zelden of nooit pakketjes ontvangen. De bezorgers houden daar ook wel rekening mee, die proberen het altijd eerst bij één van ons tweeën.

Ik heb persoonlijk (hier) nog nooit meegemaakt dat een pakketje verder dan dat wordt afgeleverd, maar als een pakketje 15 deuren verderop afgeleverd wordt dan is de kans zéér gering dat ik daar zelf achteraan ga :+ en helemaal als je in een doorsnee woonwijk of flat woont. dan kun je wel bezig blijven met achter je buren aanlopen?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 15:47

Ze zijn nog niet geweest hoor. Kun je eigenlijk wel retour sturen als jij niet de officiële ontvanger bent?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:50

Je hebt nu al een briefje bij hun in de bus gedaan, nu nog eentje met daarop dat ze morgen op moeten halen anders gaat het de vuilcontainer in. Gewoon kort en krachtig en nooit weer een pakket voor ze aannemen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 15:53

Heel eerlijk, dat durf ik echt niet. Ik geef ze nog tot woensdag en dan gooi ik een laatste waarschuwing in de bus dat ze voor het weekend moeten komen. En ik neem inderdaad nooit meer wat voor ze aan -O-

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:56

kan je het niet voor hun deur achter laten? of hebben ze geen voortuin of zo.
kunnen hun directe buren niet helpen?

wat een vervelende situatie, zit je mooi mee opgescheept zo

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:06

Hier ook gehad met buren aan de overkant van de straat. Drie keer langs geweest waarvan twee keer nadat ik iemand thuis zag komen. Werd gewoon niet open gedaan, ze kwamen het ook niet halen.

Een paar dagen nadat ik het pakketje kreeg kwam dezelfde pakketbezorger weer een pakketje bezorgen (voor mij). Ik vroeg of hij een briefje door de bus had gedaan want ze kwamen het niet halen. Hij gaf aan dat andere buren geen pakketjes meer aannemen voor onze overburen omdat ze niet worden opgehaald. Aangegeven dat hij dat hier ook niet meer hoeft te doen :') Hij begreep het helemaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:07

Ceffyl schreef:
Heel eerlijk, dat durf ik echt niet. Ik geef ze nog tot woensdag en dan gooi ik een laatste waarschuwing in de bus dat ze voor het weekend moeten komen. En ik neem inderdaad nooit meer wat voor ze aan -O-

Ze bijten niet ! Zou het in je berging leggen en niets meer doen .

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:16

Retour sturen nadat je het zelf vrijwillig hebt aangenomen vind ik not done. Als het niet te groot is zou ik het lekker laten liggen, ze komen vanzelf een keer. En volgende keer niks meer aannemen

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:19

Ik heb een briefje op deur. Pakket of achter of afleveren bij post nl punt. Werkt prima

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 16:23

Ceffyl schreef:

Laatste waarschuwing en weg gooien als het in de weg staat vind ik een prima plan.

Duc_je schreef:
Retour sturen nadat je het zelf vrijwillig hebt aangenomen vind ik not done. Als het niet te groot is zou ik het lekker laten liggen, ze komen vanzelf een keer. En volgende keer niks meer aannemen

Zo met je buren om gaan alsof ze je knecht zijn is dat ook. Misschien leren ze zo een keer dat de wereld en de mensen rondom hen niet gemaakt zijn speciaal voor hen te dienen.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:12

Duc_je schreef:

Ik vind het echt not done dat je je pakket weken bij de buren laat liggen.
Als de buren vertikken het pakket op te halen vind ik het niet meer dan logisch om retour te sturen.

Ts, kun je geen contact opnemen met de afzender van het pakket? Misschien kunnen hun meedenken of eventueel het pakket weer laten ophalen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:18

Ts, ik vind je echt meer dan coulant. Je hebt meer dan genoeg gedaan. Ik zou inderdaad nog een laatste briefje in de brievenbus stoppen (morgen), met als het niet binnen 3 dagen opgehaald wordt, het retour gezonden wordt. Wat een aso's zeg.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 17:58

Ik zou vanavond nog afwachten en het daarna voor de deur zetten en een foto ervan maken met duidelijk het huisnummer erop. Heb je bewijs voor als ze wel langs kan komen.
Nooit meer wat aannemen inderdaad.

Is het een groot pakket? Je kan het anders misschien ook wel gewoon wegzetten en eens afwachten hoe lang ze erover doet.