Ik wilde als kind ook nooit rokken en jurken dragen. Moeder vond dat geen issue maar mijn meter was ook iemand die vond dat meisjes rokken/jurken moesten dragen. Ze heeft het lang proberen volhouden (bvb zeggen dat we niet naar de dierentuin/park gingen als ik geen rok aan deed, ok dan gingen we niet
) maar uiteindelijk ook laten vallen en me, tot haar grote spijt, in broeken laten rondlopen als we samen op stap gingen.Nu was ik ook het soort kind blijkbaar dat gilde als een speenvarken en ze met 3 man moesten vasthouden (in de winkel
) om de eerste keer schoentjes aan te krijgen
.Draag nu nog steeds enkel bij uitzonderlijke gelegenheden jurken of rokken.
Mijn zus was het tegenovergestelde, die wilde nooit broeken aan. Die kreeg dus de rokken die m'n meter voor mij gekocht had. Zuslief loopt nu nog steeds liefst in rokken en jurkjes.
En dan hadden we nog mijn broer, die ook drama kon maken als de voorgestelde kleren niet naar z'n smaak waren. Die heeft m'n moeder ooit een keer letterlijk in pyjama naar school gestuurd omdat meneer niets anders wilde aandoen
.Moeder kon zich er niet echt druk om maken en we zijn toch allemaal tot normale volwassenen uitgegroeid die een gewoon normaal leven leiden.
Als jij je niet druk maakt om wat je dochter draagt dan heeft oma dat ook niet te doen. En anders, pech voor oma.