Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SVRL schreef:Ik heb job vermindering gevraagd en gekregen vanaf maart, maar de werkrooster was al af, dus moest ik nog mijn full time uren doen. Vanaf april sta ik minder ingepland en hoop om dan wat beter te kunnen recupereren. Ben sinds gisteren ook sedistress aan het nemen, is valeriaan.
Miserie is dat ik zoveel verlies als ik uit de zorg stap. Ik verlies loon, vrije dagen en de kans om naar 80% te gaan zodra onze lening afbetaald is. Zelfs als ik dichterbij huis ga werken in de zorg, verlies ik een hoop loon.
Maakt het allemaal nog moeilijker. Langs de ene kant valt er veel te winnen door uit de zorg te stappen, maar aan de andere kant verlies ik dan weer zoveel. Voor corona had ik al wel in mijn hoofd om ooit op een palliatieve dienst te gaan werken, maar uit de zorg gaan is echt iets wat door corona in het hoofd is gaan zitten.
tamary schreef:SVRL schreef:Ik heb job vermindering gevraagd en gekregen vanaf maart, maar de werkrooster was al af, dus moest ik nog mijn full time uren doen. Vanaf april sta ik minder ingepland en hoop om dan wat beter te kunnen recupereren. Ben sinds gisteren ook sedistress aan het nemen, is valeriaan.
Miserie is dat ik zoveel verlies als ik uit de zorg stap. Ik verlies loon, vrije dagen en de kans om naar 80% te gaan zodra onze lening afbetaald is. Zelfs als ik dichterbij huis ga werken in de zorg, verlies ik een hoop loon.
Maakt het allemaal nog moeilijker. Langs de ene kant valt er veel te winnen door uit de zorg te stappen, maar aan de andere kant verlies ik dan weer zoveel. Voor corona had ik al wel in mijn hoofd om ooit op een palliatieve dienst te gaan werken, maar uit de zorg gaan is echt iets wat door corona in het hoofd is gaan zitten.
Klap je er ziek uit, dan is ziekteuitkering % laatste loon, proberen overeind te blijven door lager in je uren te gaan zitten, snij je jezelf mee in de vingers gezien je situatie nu. Overleg met vakbond/jurist arbeidsrecht, want anders zit je zometeen stuk thuis zonder inkomen ivm te laag laatste loon, partner verdient teveel en dus geen recht op uitkering. Weet niet hoe dat in BE zit, maar hier loop je bij lagere salarissen veel rapper tegen restverdiencapaciteit op wat maakt dat je genoeg kan werken om niet in aanmerking te komen voor hoog genoeg afkeuringspercentage met alle ellende die daar financieel bij komt.
manubres schreef:Gisteren moest ik werken...Ik las dat 14% van het IC personeel ziek thuis is door Corona of overspannen. Dat we van de overheid moeten opschalen, maar dat de rek eruit is. Het is gewoon pech gehad...de grenzen zijn bereikt voor de verpleging. Mensen zijn de regels zat en houden zich er niet meer aan. Dat snap ik...maar laat ze dan ook een eventuele plek op een IC aan iemand geven die zich wel aan de regels heeft gehouden en ziek wordt.
kimmie261 schreef:Wat mooi geschreven en wat fijn dat je funtioneringsgesprek zo goed gevoel heeft gegeven. Ik denk dat er echt heel veel mensen zijn die achter jullie staan en jullie een warm hart toedragen![]()
Maar ik zie het hier ook hoor, de ziekenhuizen liggen helemaal vol met corona patienten, er is een avondklok gekomen, de besmettingen lopen finaal uit de hand, mijn buren , beide ongezond, ontvangen te pas en te onpas aan de lopende band visite, of gaan zelf weg, onze buurman, long patient loopt daar ook de deur plat ,deze gewaarschuwd, en goh hij schrok er toch wel van, nee hij ging er beter toch maar niet meer langs, om een dag later gezelli weer op de koffie te gaan.
Ik kan er met mijn verstand niet bij, dus vanmorgen zag ik de buurvrouw, die zei depressief te zijn want ze zag al maanden niemand meer...uhhhh...![]()
Dus ik heb mijn verhaal gedaan, gezegd hoe de gezondheids zorg erdoorheen zit, hoe moeilijk het personeel het heeft, en dat wíj alleen nog nog even op onze tanden moeten bijten het gaat echt beter worden..
Nou ja, ze houden vanmiddag een gezellige BBQ in de tuin, want dat kon vast geen kwaad, ze zei nog wel "ja er mag nog maar 1 huishouden langskomen", nee 1 persoon mag er nog maar langs komen, maar goed, ze zou de stoelen wel wat meer uit elkaar zetten.
Ik maak me er gewoon te boos over, maar heb mijn best gedaan uit te leggen waarom deze maatregelen er zijn, maar de "zwakkere" mens waarvoor we dit allemaal doen , hebben er zelf een dikke poep aan.
Nikass schreef:kimmie261 schreef:Wat mooi geschreven en wat fijn dat je funtioneringsgesprek zo goed gevoel heeft gegeven. Ik denk dat er echt heel veel mensen zijn die achter jullie staan en jullie een warm hart toedragen![]()
Maar ik zie het hier ook hoor, de ziekenhuizen liggen helemaal vol met corona patienten, er is een avondklok gekomen, de besmettingen lopen finaal uit de hand, mijn buren , beide ongezond, ontvangen te pas en te onpas aan de lopende band visite, of gaan zelf weg, onze buurman, long patient loopt daar ook de deur plat ,deze gewaarschuwd, en goh hij schrok er toch wel van, nee hij ging er beter toch maar niet meer langs, om een dag later gezelli weer op de koffie te gaan.
Ik kan er met mijn verstand niet bij, dus vanmorgen zag ik de buurvrouw, die zei depressief te zijn want ze zag al maanden niemand meer...uhhhh...![]()
Dus ik heb mijn verhaal gedaan, gezegd hoe de gezondheids zorg erdoorheen zit, hoe moeilijk het personeel het heeft, en dat wíj alleen nog nog even op onze tanden moeten bijten het gaat echt beter worden..
Nou ja, ze houden vanmiddag een gezellige BBQ in de tuin, want dat kon vast geen kwaad, ze zei nog wel "ja er mag nog maar 1 huishouden langskomen", nee 1 persoon mag er nog maar langs komen, maar goed, ze zou de stoelen wel wat meer uit elkaar zetten.
Ik maak me er gewoon te boos over, maar heb mijn best gedaan uit te leggen waarom deze maatregelen er zijn, maar de "zwakkere" mens waarvoor we dit allemaal doen , hebben er zelf een dikke poep aan.
Ik maak me boos om dezelfde dingen als jullie, vanuit de positie dat ik kwetsbare dierbaren heb die ik niet wil verliezen. Sinds eind februari 2020 dragen wij daarom al een mondkapje en gaan wij alle sociale contacten uit de weg.
Ik heb veel respect voor jullie, maar ik hoop dat jullie er voor mensen als ons nog wèl willen zijn?
Nikass schreef:Hoe gevaarlijk is het in de ziekenhuizen? Ik moet binnenkort geopereerd worden, maar ik overweeg de operatie uit te stellen, vanwege het risico van corona...
Hoe reëel zijn mijn zorgen?
Nikass schreef:Hoe gevaarlijk is het in de ziekenhuizen? Ik moet binnenkort geopereerd worden, maar ik overweeg de operatie uit te stellen, vanwege het risico van corona...
Cowgirl schreef:Nikass schreef:Hoe gevaarlijk is het in de ziekenhuizen? Ik moet binnenkort geopereerd worden, maar ik overweeg de operatie uit te stellen, vanwege het risico van corona...
ik was gisteren hier in het winkelcentrum en ik denk dat je in het ziekenhuis veiliger bent![]()
Vat dat wel even sarcastisch op.
DuoPenotti schreef:Gevaar is heel erg laag.
In enkele ziekenhuizen in het zuiden is een 1,5 maand geleden een kleine uitbraak geweest buiten de cohort en ic om. Terwijl die al een jaar lang in de "hotspot" zitten.
Daar zijn de maatregelen nu nog extra aangescherpt zoals medische mondmaskers uitdelen bij de ingang.