Nog zorgverleners die het zat zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jojoni

Re: Nog zorgverleners die het zat zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:21

Pff de mensheid. Wat kunnen we er nog can zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:44

Gisteren mijn functioneringsgesprek gehad en vond het echt een heel waardevol gesprek deze keer. Waar ik ook naartoe ga met mijn loopbaan, de feedback die ik gisteren kreeg was echt to the point en ik kan er wel wat mee.

Nadeel is dat mijn ego enorm gestreeld is en ik door het gesprek pas ben beginnen te beseffen hoezeer ik door mijn collega's gerespecteerd wordt. Super fijn gevoel natuurlijk, maar dan kom je nadien op de gang en slaat covid je weer om de oren.

Gisteren was iedereen zo boos om die uit de hand gelopen 1 aprilgrap. Denk dat er amper over iets anders gesproken is. Tuurlijk is het zo dat de meeste mensen die een verhoogd risico lopen om ernstig ziek te worden van covid, ook in normale tijden de hoofdpopulatie zijn van onze gang. En ja, als het gaat om een ongezonde levensstijl, dan liggen ze bij ons ten gevolge van de keuzes die ze maakten. Ergens zou je dan nog kunnen zeggen dat mensen nu er ook voor kunnen kiezen om de maatregelen niet te volgen, het is toch hun leven. Alleen is een virus toch wel wat anders als tabac of alcohol. Je verwoest er niet alleen jezelf mee, maar ook al de andere mensen die met jou in contact komen. En op de gevolgen van een ongezonde levensstijl, zijn we voorzien. Er zijn daar cijfers over, je bedden zijn erop afgestemd. Je hebt altijd wel plek voor iemand met een COPD opstoot, daar moet je geen operaties voor uitstellen. Moeten we met dit virus wel doen. Morgen is het Pasen. Heel veel gezinnen zullen toch afspreken met familie, paaseitjes rapen is nu eenmaal traditie. Ik mag er echt niet aan denken hoeveel jongeren vanop dat feestje morgen bij zwakkere familieleden zullen binnen vallen. Zelf waarschijnlijk niet ziek, onwetend dat ze het virus bij zich dragen. Ik hou echt mijn hart vast voor de komende weken.

F.ck corona, ik snap het, ik snap de jongeren echt. Maar blijf maar eens gemotiveerd als zorgverlener bij de beelden van mensen die alle regels aan hun laars lappen. Dinsdag gaan we naar fase 2, het gaat nog even doorploeteren worden vrees ik.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:15

Wat mooi geschreven en wat fijn dat je funtioneringsgesprek zo goed gevoel heeft gegeven. Ik denk dat er echt heel veel mensen zijn die achter jullie staan en jullie een warm hart toedragen <3

Maar ik zie het hier ook hoor, de ziekenhuizen liggen helemaal vol met corona patienten, er is een avondklok gekomen, de besmettingen lopen finaal uit de hand, mijn buren , beide ongezond, ontvangen te pas en te onpas aan de lopende band visite, of gaan zelf weg, onze buurman, long patient loopt daar ook de deur plat ,deze gewaarschuwd, en goh hij schrok er toch wel van, nee hij ging er beter toch maar niet meer langs, om een dag later gezelli weer op de koffie te gaan 8)7 .

Ik kan er met mijn verstand niet bij, dus vanmorgen zag ik de buurvrouw, die zei depressief te zijn want ze zag al maanden niemand meer...uhhhh... :?
Dus ik heb mijn verhaal gedaan, gezegd hoe de gezondheids zorg erdoorheen zit, hoe moeilijk het personeel het heeft, en dat wíj alleen nog nog even op onze tanden moeten bijten het gaat echt beter worden..

Nou ja, ze houden vanmiddag een gezellige BBQ in de tuin, want dat kon vast geen kwaad, ze zei nog wel "ja er mag nog maar 1 huishouden langskomen", nee 1 persoon mag er nog maar langs komen, maar goed, ze zou de stoelen wel wat meer uit elkaar zetten.

Ik maak me er gewoon te boos over, maar heb mijn best gedaan uit te leggen waarom deze maatregelen er zijn, maar de "zwakkere" mens waarvoor we dit allemaal doen , hebben er zelf een dikke poep aan.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:31

Ik herken het wel ven zzper in de zorg.
Werk vooral in de thuis situatie van de cliënt. Veelal 24 uurs zorg. Cliënten met ALS en beademing.
Veel collega's zzpers hebben corona gehad. Vaak via anders Cliënten of het was onbekend hoe ze er aankwamen. Ik heb min kapot gewerkt om alle afwezigheid op te kunnen vangen. Gelukkig word het nu bij mij wat rustiger.

Maar ik ben ook zo boos geweest op Facebook. Heb heel wat "vrienden" verwijderd. Ik had geen zin meer om steeds te worden geconfronteerd met de corona bestaat niet en allerlei andere leuzen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:33

SVRL schreef:
Ik heb job vermindering gevraagd en gekregen vanaf maart, maar de werkrooster was al af, dus moest ik nog mijn full time uren doen. Vanaf april sta ik minder ingepland en hoop om dan wat beter te kunnen recupereren. Ben sinds gisteren ook sedistress aan het nemen, is valeriaan.

Miserie is dat ik zoveel verlies als ik uit de zorg stap. Ik verlies loon, vrije dagen en de kans om naar 80% te gaan zodra onze lening afbetaald is. Zelfs als ik dichterbij huis ga werken in de zorg, verlies ik een hoop loon.

Maakt het allemaal nog moeilijker. Langs de ene kant valt er veel te winnen door uit de zorg te stappen, maar aan de andere kant verlies ik dan weer zoveel. Voor corona had ik al wel in mijn hoofd om ooit op een palliatieve dienst te gaan werken, maar uit de zorg gaan is echt iets wat door corona in het hoofd is gaan zitten.

Klap je er ziek uit, dan is ziekteuitkering % laatste loon, proberen overeind te blijven door lager in je uren te gaan zitten, snij je jezelf mee in de vingers gezien je situatie nu. Overleg met vakbond/jurist arbeidsrecht, want anders zit je zometeen stuk thuis zonder inkomen ivm te laag laatste loon, partner verdient teveel en dus geen recht op uitkering. Weet niet hoe dat in BE zit, maar hier loop je bij lagere salarissen veel rapper tegen restverdiencapaciteit op wat maakt dat je genoeg kan werken om niet in aanmerking te komen voor hoog genoeg afkeuringspercentage met alle ellende die daar financieel bij komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:49

tamary schreef:
SVRL schreef:
Ik heb job vermindering gevraagd en gekregen vanaf maart, maar de werkrooster was al af, dus moest ik nog mijn full time uren doen. Vanaf april sta ik minder ingepland en hoop om dan wat beter te kunnen recupereren. Ben sinds gisteren ook sedistress aan het nemen, is valeriaan.

Miserie is dat ik zoveel verlies als ik uit de zorg stap. Ik verlies loon, vrije dagen en de kans om naar 80% te gaan zodra onze lening afbetaald is. Zelfs als ik dichterbij huis ga werken in de zorg, verlies ik een hoop loon.

Maakt het allemaal nog moeilijker. Langs de ene kant valt er veel te winnen door uit de zorg te stappen, maar aan de andere kant verlies ik dan weer zoveel. Voor corona had ik al wel in mijn hoofd om ooit op een palliatieve dienst te gaan werken, maar uit de zorg gaan is echt iets wat door corona in het hoofd is gaan zitten.

Klap je er ziek uit, dan is ziekteuitkering % laatste loon, proberen overeind te blijven door lager in je uren te gaan zitten, snij je jezelf mee in de vingers gezien je situatie nu. Overleg met vakbond/jurist arbeidsrecht, want anders zit je zometeen stuk thuis zonder inkomen ivm te laag laatste loon, partner verdient teveel en dus geen recht op uitkering. Weet niet hoe dat in BE zit, maar hier loop je bij lagere salarissen veel rapper tegen restverdiencapaciteit op wat maakt dat je genoeg kan werken om niet in aanmerking te komen voor hoog genoeg afkeuringspercentage met alle ellende die daar financieel bij komt.

Hier krijg je vanaf de 2de maand maar een bepaald bedrag uitbetaald als je in de ziektewet gaat. In mijn geval is mijn basisloon veel hoger als het bedrag dat ik dan krijg. Na 5 jaar dienst binnen het ziekenhuis, past de werkgever dat verschil gedurende 1 jaar bij. Heb in 2019 3 maand out geweest, maar omdat ik op dat moment nog geen 5 jaar terug bij mijn werkgever was (heb 4 maanden korter bij huis gewerkt, wat me niet beviel, dus ben ik terug gegaan) kreeg ik die bijpassing niet. Heb toen dus 2 maand mijn spaarrekening moeten aanspreken. Daarnaast woon ik feitelijk samen, voor de wet ben ik dus een alleenstaande als ik degene ben die moet betalen, moet men mij iets uitkeren, wordt mijn partner wel in rekening gebracht. Typisch Belgisch.

Ik heb gisteren overigens wel gesproken over mijn gezondheidsproblemen en aangegeven wat mijn teamleider kan doen om kwa uren mijn werkregeling dragelijk te maken. Mijn leiding heeft een beetje de touwtjes in handen genomen, zonder overleg en hierop mijn uurrooster gemaakt. Zo krijg ik regelmatig geen nachten, terwijl ik best wel 3 nachtjes aan kan. Een nachtshift is 10 uur, dus je spaart daar ook een dag mee uit. Geef je me geen nachten, moet ik dus meer werken die maand. Ik heb ook heel veel problemen met een vroege. Als ik wakker word, neem ik mijn pijnmedicatie en ga ik nog een half uurtje rusten. Voor een vroege zou ik dan om 4 uur mijn wekker moeten zetten, wat natuurlijk niet echt haalbaar is, dus vraag ik vooral late dienst. Alles staat nu genoteerd en ik heb de belofte dat men hier rekening mee gaat houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:38

Het is alvast heel fijn dat je werkgever positieve feedback geeft en wil meedenken om je zo goed mogelijk te ondersteunen in je werk. Kan je binnen de zorg geen andere functie opnemen? Bijvoorbeeld naar een meer technische dienst zoals beeldvorming, dagkliniek, labo? Dan heb je wel nog het zorgende, je kennis komt van pas maar vaak wel betere uren. Bij Poly vallen weekends en feestdagen ook nog weleens weg. Ok, daar mis je dan op qua premies maar het geeft je wel misschien een betere tijdsverdeling.
In sommige functies kan je goed onderhandelen over je loon. Mijn werkgever neemt bijvoorbeeld relevante anciënniteit deels of geheel over.
En overgaan tot nachtverpleging deeltijds? Een kennis van mijn moeder deed dat, die werkte enkel nachten op feestdagen en 1 weekend op 2. Die had voor zover ik weet absoluut geen verkeerd loon.

De ergernis op FB begint me bij sommigen ook teveel te worden. In begin van het hele toneel heb ik al iemand eraf gegooid wegens niets anders dan klagen "jamaar wij zelfstandige hebben niks" en "wij vallen uit de boot om te herstarten" en "wij kunnen niet volgens die regels werken" etc etc etc. Dan had ik echt zoiets van mens, alsjeblieft. Er zijn nog zovele sectoren die in hetzelfde Schuitje zitten en die hoor je niet...
Ook een paar personen die constant artikels delen over "gevaren van de vaccins" en iedereen is een schaap, mondmasker is schadelijk voor kinderen, het is paniekzaaierij van de regering. Elk heeft recht op een eigen mening, alleen is daar geen gesprek mee te voeren op dat vlak. En waar ik vroeger nog iets had van laat maar gaan begin ik me daar steeds vaker in op te jagen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 14:14

Gisteren moest ik werken...Ik las dat 14% van het IC personeel ziek thuis is door Corona of overspannen. Dat we van de overheid moeten opschalen, maar dat de rek eruit is. Het is gewoon pech gehad...de grenzen zijn bereikt voor de verpleging. Mensen zijn de regels zat en houden zich er niet meer aan. Dat snap ik...maar laat ze dan ook een eventuele plek op een IC aan iemand geven die zich wel aan de regels heeft gehouden en ziek wordt.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 19:29

manubres schreef:
Gisteren moest ik werken...Ik las dat 14% van het IC personeel ziek thuis is door Corona of overspannen. Dat we van de overheid moeten opschalen, maar dat de rek eruit is. Het is gewoon pech gehad...de grenzen zijn bereikt voor de verpleging. Mensen zijn de regels zat en houden zich er niet meer aan. Dat snap ik...maar laat ze dan ook een eventuele plek op een IC aan iemand geven die zich wel aan de regels heeft gehouden en ziek wordt.

Ik snap je mening en het is waar, lijsten met openstaande diensten werden in het begin zonder moeite opgelost, nu moeten we weer opschalen en de lijst blijft voorbij komen, ondanks de extra-werken toeslag die we krijgen. De rek is er uit.
Maar dat laatste kan niet, het is ten eerste al niet controleerbaar & ethisch niet mogelijk.

Maar een 50 jarige in het lichaam van een 80+er niet meer aan de beademing slingeren is wél te onderbouwen of een gewichtsgrens.... >150kg komt namelijk best wel eens voor... wat ook niet heel gunstig is voor je behandeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:20

En wie gaat het mogen ontgelden? De zorgverleners, want zij moeten maar zorgen dat de zorg aan het bed gepresteerd wordt. Waar men niet bij stil staat is dat je geen 10 bedden tegelijk kan helpen. Als we binnenkort nog bedden beschikbaar hebben tenminste.
Want wat doe je bij code zwart, en je collega gaat out met covid, maar je hebt geen plekje vrij om die collega zorg te geven?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 08:31

kimmie261 schreef:
Wat mooi geschreven en wat fijn dat je funtioneringsgesprek zo goed gevoel heeft gegeven. Ik denk dat er echt heel veel mensen zijn die achter jullie staan en jullie een warm hart toedragen <3

Maar ik zie het hier ook hoor, de ziekenhuizen liggen helemaal vol met corona patienten, er is een avondklok gekomen, de besmettingen lopen finaal uit de hand, mijn buren , beide ongezond, ontvangen te pas en te onpas aan de lopende band visite, of gaan zelf weg, onze buurman, long patient loopt daar ook de deur plat ,deze gewaarschuwd, en goh hij schrok er toch wel van, nee hij ging er beter toch maar niet meer langs, om een dag later gezelli weer op de koffie te gaan 8)7 .

Ik kan er met mijn verstand niet bij, dus vanmorgen zag ik de buurvrouw, die zei depressief te zijn want ze zag al maanden niemand meer...uhhhh... :?
Dus ik heb mijn verhaal gedaan, gezegd hoe de gezondheids zorg erdoorheen zit, hoe moeilijk het personeel het heeft, en dat wíj alleen nog nog even op onze tanden moeten bijten het gaat echt beter worden..

Nou ja, ze houden vanmiddag een gezellige BBQ in de tuin, want dat kon vast geen kwaad, ze zei nog wel "ja er mag nog maar 1 huishouden langskomen", nee 1 persoon mag er nog maar langs komen, maar goed, ze zou de stoelen wel wat meer uit elkaar zetten.

Ik maak me er gewoon te boos over, maar heb mijn best gedaan uit te leggen waarom deze maatregelen er zijn, maar de "zwakkere" mens waarvoor we dit allemaal doen , hebben er zelf een dikke poep aan.

Ik maak me boos om dezelfde dingen als jullie, vanuit de positie dat ik kwetsbare dierbaren heb die ik niet wil verliezen. Sinds eind februari 2020 dragen wij daarom al een mondkapje en gaan wij alle sociale contacten uit de weg.
Ik heb veel respect voor jullie, maar ik hoop dat jullie er voor mensen als ons nog wèl willen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 09:34

Nikass schreef:
kimmie261 schreef:

Ik maak me boos om dezelfde dingen als jullie, vanuit de positie dat ik kwetsbare dierbaren heb die ik niet wil verliezen. Sinds eind februari 2020 dragen wij daarom al een mondkapje en gaan wij alle sociale contacten uit de weg.
Ik heb veel respect voor jullie, maar ik hoop dat jullie er voor mensen als ons nog wèl willen zijn?

Dat is de split waarin we zitten. Ja, er is de boosheid om zij die er hun voeten aan vegen, maar we zijn uiteindelijk wel in de zorgsector gestapt, omdat we zorg willen dragen voor onze medemens.
De frustraties zitten er vooral, omdat er al jaren door de overheden misbruik gemaakt wordt van ons en dan dit erbovenop. We maken de fout dat we onze zorgvragers op de eerste plaats zetten. Als men wel bezuinigen, doet men dat op ons. Hier in België moet 1 nachtverpleegkundige 20,soms 30 patiënten verzorgen. Tuurlijk lukt dat niet, maar men ploetert door. Ik werk in een perifeer ziekenhuis, overheid zegt dat wij minder zware pathologie hebben op onze IC, dus moeten krijgen wij 1 verpleegkundige voor 3 patiënten. Dan is de rek al enorm aangespannen voor er een pandemie is. Straks heb ik opnieuw late, we staan maar met 2 voor max 6 patiënten. Toen ik gisteren vertrok, was er gemeld dat spoed een oproep had gehad om met de mug iemand die covid positief was te gaan ophalen. We hadden gisteren al 2 heel onstabiele beademde ptn, 1 wakkere met hoge zuurstof nood die je strikt moet opvolgen om intubatie te voorkomen en dan nog eentje die al wat beter is en de bel een leuk speeltje vindt. Dat red je niet met 2 en omdat we cohort staan, kunnen we niet zomaar eens even extra hulp erbij krijgen van de andere intensieve. Deze pandemie is gewoon de druppel die de emmer liet overlopen. We waren al aan het ploeteren en nu verzuipen we.

En we weten dat onze inspanning heel snel vergeten gaat worden. In België krijgen we een loonsverhoging door de volledige uitrol van een nieuw loonmodel, de ific. Men vergeet wel te zeggen dat men dit al een paar jaar in fases aan het doen was, het is dus geen beloning voor onze inzet. Maar men gaat wel verwachten dat we dan zwijgen en verder ploeteren, er is immers geen sprake van extra handen aan het bed voor de IC. Door ons nu uit de naad te werken, gaat de overheid ervan uit dat we het eigenlijk allemaal wel aankunnen en dat we wel zullen zwijgen na de loonsverhoging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:21

Die ific is niet voor iedereen interessant. Ik ben er niet ingestapt, omdat ik rond pensioenleeftijd minder zou hebben maandelijks dan nu met het oude systeem.
Wat ik ook zo dwaas vind, is dat je als verpleegkundige bij pensioen enkel uitbetaald wordt op je basisloon. Geen enkele ploegenpremie, weekendpremie, nachtpremie, feestdagpremie etc... Wordt mee in rekening genomen. Je doet dan zovele jaren hard werk, fysiek en mentaal. Al die ploegdiensten en onregelmatige tijden, je wordt al keihard belast daarop en dan wordt je er na je loopbaan nog niet eens voor beloond met een passend pensioenbedrag. De kostprijs van een kamertje in het WZC maandelijks, dat haal je dus niet eens eh!

We kiezen als zorgverlener om te zorgen voor anderen. Maar ik krijg steeds vaker het gevoel dat ik dat niet meer onvoorwaardelijk kan en wil doen. Ik krijg steeds vaker de gedachte "krijg maar covid en dan mag het nog stevig zijn ook". We kiezen wel voor zorg. Zolang we waardering krijgen. En niet dat gezeik dat we overdrijven. Iemand die zo graag werkt in een pandemie kiest vaak specifiek voor dat soort functies in het buitenland. Volgt bijscholing tropische geneeskunde. Schoolt zich om tot legerverpleegkundige.
Ik denk dat weinig vpk's in België in de zorg zijn gestapt met het idee van "we gaan eens een pandemie meemaken". Er zullen heel weinig mensen in onze landelijke zorg zijn die ooit hadden gedacht dit mee te maken. Dat verwacht je as je ervoor kiest om naar Azië of Afrika te gaan. Dat verwacht je niet in ons kleine kikkerland.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:32

Werken in de zorg doe ik niet meer. Wel herken ik je beschrijving van de houding van mensen, het niet verantwoordelijk willen zijn voor elkaar en schijt hebben aan de regels en onverantwoorde dingen doen. Onbegrijpelijk.
Ik weet hoe hard de zorg werkt, hoe demotiverend de hele situatie is. IK wil jullie heel erg bedanken. Gelukkig heb ik nog geen zorg nodig gehad voor covid of anderszins. Mijn man en ik doen er alles aan om dit zo te houden. Dit zowel voor onszelf als voor jullie die al te hard te lang moeten werken.
Houvol en weet dat er ook heel veel mensen zijn zoals mijn man en ik, die jullie ongelooflijk dankbaar zijn en heel erg bewust zijn van het feit dat in 2020 en 2021 de ware helden werken in de zorg. Massaal hebben jullie, vinden wij, een lintje verdiend van de koning en ook een klap geld erbij!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 04-04-21 10:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 10:39

Ik begrijp jullie, en ik vind het heel erg!!
Ik begrijp ook niet dat de meerderheid in Nederland weer achter een regering aanholt die al jarenlang de zorg -zacht uitgedrukt- onderwaardeert, en die ook nu nog steeds niets voor de zorg wil doen.
En daarnaast hoop ik dat het zwaard van damocles aan ons voorbij trekt, dat we niet ziek worden als gevolg van de "f*ck corona" mentaliteit...
Ik duim voor jullie, en jullie krijgen van mij een zeer gemeend DANK!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:30

In de jaren '80 toen ik in de verpleging begon , was Lubbers van CDA minister president, die ook de zorg onderwaardeerde, die ook zwaar bezuinigde op de zorg, waar er "stiptheidsacties" op de afdelingen gehouden werden om de regering 'wakker' te maken...

Hielp niets hoor, behalve dat je na dat uurtje "actie" je 10 slagen in de rondte werkte om dat verloren uurtje in te halen, :+ , je had alleen jezelf ermee...

Het is niet alleen deze regering die bezuinigd het is echt al jaren een bezuinigings post.. Ook onder Wim Kok is er flink bezuinigd...

Maar er is gewoon ook heel weinig animo van mensen die in de zorg willen werken.

Daarnaast heb ik het idee dat ook ziekenhuizen zelf snel op personeel bezuinigen, ziekenhuis waar ik werkte had elk jaar weer omzet verlies en dat moest dan 'opgelost' worden, zo werd bv de soep eruit bezuinigd, werd de koffie en schoonmaak mevrouw weg bezuinigd, en uiteindelijk ook personeel, de operaties die je normaal met 2 assisterenden deed ,maar uit nood alleen ging doen zodat de OK's door konden gaan werd dus altijd maar met 1 assisterende... en vooral niet klagen, dat werd afgedaan met "de poppetjes moeten niet zo zeuren" , dat er wekenlang geen aflos was zodat we geen enkele pauze hadden was "je gaat heus niet dood van een week geen lunchpauze hebben, je hapt maar een hapje snel tussen door als je naar het toilet moet" of "regel het maar met de anesthesie, die kunnen best even omlopen op een OK..."

Dit heeft niets met regeringen te maken, wél met ziekenhuis beleid...

Ik heb echt met liefde mijn werk gedaan , jaren lang, maar denk dat ik het nu niet meer zou kunnen, juist vanwege de mentaliteit en de harde uitgesproken meningen van het '( onwetende maar vooral na roeptoeterende) volk' ...
Overigens had mijn preek het blijkbaar goed gedaan bij de buren want alleen mijn buurman stond in d tuin, geen andere gasten voor de paas BBQ en er werd nog gevraagd of wij iets wilde eten omdat er zoveel vlees en lekkers over was ( vriendelijk voor bedankt... :) )

Misschien is er dan toch iets geweest wat indruk gemaakt heeft in mijn relaas, :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 12:50

Hoe gevaarlijk is het in de ziekenhuizen? Ik moet binnenkort geopereerd worden, maar ik overweeg de operatie uit te stellen, vanwege het risico van corona...
Hoe reëel zijn mijn zorgen?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:18

Nikass schreef:
Hoe gevaarlijk is het in de ziekenhuizen? Ik moet binnenkort geopereerd worden, maar ik overweeg de operatie uit te stellen, vanwege het risico van corona...

ik was gisteren hier in het winkelcentrum en ik denk dat je in het ziekenhuis veiliger bent }>

Vat dat wel even sarcastisch op.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 13:21

Gevaar is heel erg laag.

In enkele ziekenhuizen in het zuiden is een 1,5 maand geleden een kleine uitbraak geweest buiten de cohort en ic om. Terwijl die al een jaar lang in de "hotspot" zitten.
Daar zijn de maatregelen nu nog extra aangescherpt zoals medische mondmaskers uitdelen bij de ingang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:19

Mijn achterburen zijn vrolijk aan de BBQ. Stel jonge kerels van jaar of 23. Al vaker feestjes gezien, volgens mij hebben ze niet door dat alle buren naar binnen kunnen kijken. En alle bezoek laten ze via ons gemeenschappelijke doorgang komen, dat komt in hun tuin uit. Poortje heb ik afgesloten. Wie feest wil houden mag de ballen hebben om het dan via de voordeur erin en eruit te laten.

Karma is wel meewerkend, alle vlees valt ofwel tussen de rooster in de kolen of komt er potzwart vanaf _O-

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:32

Nikass schreef:

Ik denk dat het reuze meevalt. Wij werken continu met mondkappen voor. Heb nu al een paar positieve collega's gehad, maar verder niemand was door hen besmet geraakt. Dus als een team zich goed aan de maatregelen houdt, dan is er niks aan de hand. Bij ons is er op een afdeling wel een uitbraak geweest met veel verpleegkundigen en patiënten. Maar ik heb nog steeds niet gehoord hoe dat kan. Het kan niet anders dat patiënten en of verpleegkundigen zich niet aan de regels hebben gehouden...zou ik denken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:33

Bezoek kan het ook binnen brengen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:38

Annenas Tuurlijk is hetgeen ik zeg niet controleerbaar & ethisch niet mogelijk. Maar het zou mensen een beetje wakker moeten schudden. Mensen die reisje, festivals, feestjes etc. belangrijker vinden dan hun gezondheid. Mensen denken dat ze altijd recht hebben op zorg als het hun uitkomt. Maar als je je iets bewuster zou zijn dat er ook eens geen plek meer zou zijn zullen ze mss iets meer nadenken...hoop je dan :o

Kimmie 261 Ik zit ook al 30 jaar in het vak en het is altijd gezeik en moeilijk gedoe geweest. De waardering is altijd ver te zoeken geweest. Ik heb zelfs wel eens van een leidinggevende gehoord: jullie moeten niet zeuren, wees blij dat je interessant werk hebt en niet achter de kassa zit. Sommigen van ons zeggen wel eens: als het zo doorgaat zit ik liever achter de kassa...je hebt veel minder stress en zoveel minder verdien je niet als basisloon.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:38

Cowgirl schreef:
Nikass schreef:

ik was gisteren hier in het winkelcentrum en ik denk dat je in het ziekenhuis veiliger bent }>

Vat dat wel even sarcastisch op.

Ja doe ik ;) maar in een winkelcentrum kom ik sowieso al niet :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:40

DuoPenotti schreef:
Gevaar is heel erg laag.

In enkele ziekenhuizen in het zuiden is een 1,5 maand geleden een kleine uitbraak geweest buiten de cohort en ic om. Terwijl die al een jaar lang in de "hotspot" zitten.
Daar zijn de maatregelen nu nog extra aangescherpt zoals medische mondmaskers uitdelen bij de ingang.

Zoals op de afdeling cardiologie in het Catherina zkh in Nijmegen?