Kapsel of variatie voor jongen met heel lang haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:31

Su_Cr_Cheese schreef:
bigone schreef:
Vraagje, heb je het bewust lang laten groeien?

jazeker in het begin wel maar toen hij zijn eigen mening ontwikkelde mocht het er ook niet af :D
Ik vind het zelf ook prachtig maar als hij zegt dat hij het eraf wil dan mag dat

En mocht hij het er ooit toch af willen hebben: Doneer dan het mooie haar. Dan heeft iemand anders er nog wat aan

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:32

Su_Cr_Cheese schreef:
Kapper zit ahum behoorlijk volgeboekt de komende weken :D

Deze mama gaat lekker inspiratie opdoen en oefenen , ooit komt de perfecte vlecht

Vanmorgen hebben we lekker makkelijk gedaan en is hij met een lage knot naar school gegaan

[ [url=m/iWPaJR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig! <3

En alle mensen die het over onverzorgde puntjes hebben... Zijn jullie vergeten dat de kappers al weet ik het hoelang dicht zijn? :+ Mijn haar ziet er op dit moment ook niet optimaal verzorgd uit, hoor...

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:38

Die perfecte vlecht is niet nodig hoor ;)
Mijn moeder was een enorme perfectionist als ze mijn haar deed. Resultaat: duurde ontzettend lang, moest tig keer over, en ze trok het altijd zo strak dat ik er hoofdpijn van kreeg. Om het er vervolgens alsnog weer uit te halen en het riedeltje overnieuw te beginnen (inclusief allerlei random haarproducten :+ ). Het resultaat was dat ik al heel jong echt geen zin had dat mijn moeder mijn haar deed, en het dus altijd maar los droeg.

Accepteer de scheve vlechten of andere "knutselwerken" voorlopig. Je wordt er vanzelf een keer handiger in haha :D

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:41

Wat een prachtig haar heeft jouw zoon TS! Mijn zoon, jaartje jonger, is er jaloers op. Die wil zijn blonde haren net zo lang laten groeien. Geen tips voor vlechtwerk, maar ik zag ook prachtige voorbeelden langs komen waar je helemaal los op kunt gaan.

Iemand noemde hier de 'net-niet-fase', daar heb ik wel tips voor omdat mijn zoon die net voorbij is (altijd haar in je oog omdat het nog te kort is om achter de oren weg te stoppen): hoedjes, petten, mutsen en de 'David Beckham haarband'. Staat nog leuk ook.

En omdat ik zelf ook licht krullend haar heb wat snel neigt naar pluizen: weinig wassen, 2x per week conditioner zonder zooi erin en alleen nat kammen met een grove kam = geen pluis meer en glanzend, doch niet vet haar.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:41

Ik wil ook zo'n dikke bos lang haar -O-

Mijn man had voor we elkaar kenden ook lang haar, laten we zeggen dat ik blij ben dat hij nu veelvuldig gebruik maakt van de tondeuse, staat hem wel een stuk beter.

Maar als het joch er blij mee is, lekker laten toch? Hij kan het altijd nog doneren mocht hij er vanaf willen.

Ik was mijn haar overigens met 2-1 hemp shampoo van dr organics, te koop (vaak met aanbieding) bij Holland and barret. Zelfs ik heb nu glanzend en fluffy haar, wel was ik het 2x tijdens het douchen tot het echt goed schuimt (2-3x per week, anders wordt het weer droog).

Hoef je hem ook geen wiet meer te laten roken, beter voor zijn longen :P

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:07

Het enige wat ik je mee wil geven is om (irritatie van) de hoofdhuid in de gaten te houden.

Ik heb ook een heel vol bos met haar en slag/krul. En ik heb het ook jarenlang behoorlijk lang gehad. Maar zo'n bos haar is toch aardig zwaar, en op gegeven moment raakte mijn hoofdhuid daarvan behoorlijk geïrriteerd (pijn, jeuk, korstjes). Ik was toen wel zo'n jaar of 10 ouder dan jouw zoon nu is hoor.

Het duurde even voor ik achter maar de oorzaak was. Ik heb er toen een flink stuk af laten knippen en dat was een heuse opluchting. Nu met de kappers dicht werd mijn haar ook weer erg lang en zwaar. En ik heb begin dit jaar uiteindelijk uit ellende er maar een flink stuk vanaf gehaald.

Matheno

Re: Kapsel of variatie voor jongen met heel lang haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:09

Cowboy magic doet wonderen tegen klitten. :j

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:20

Ik word echt vet verdrietig van die foto's. Man, zit ik hier met mijn zielige hoopje haar :') en dan nu ook nog haaruitval na de geboorte van dochterlief |o

Viking stijl is zoals al vaak gezegd heel tof. Misschien kunnen jullie samen eens op Pinterest rondkijken wat bij hem past? :D

En die hele discussie... Als hij zich hier zelf goed bij voelt is het toch helemaal top? +:)+ Wat een onzin dat iedereen maar hetzelfde zou moet doen/zijn. Dan zou het leven al snel heel saai worden!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:21

Gaaf haar heeft ie TS! Ik heb vergelijkbare slag in m'n haar en zou ook de curly girl methode aanraden. Zoek maar eens op facebook, zijn een heleboel groepen voor te vinden. Ook speciale curly girl kids groepen, waarin sowieso meer ouders zitten met jongens met lang haar. Misschien hebben die ook nog leuke tips! En daar worden ook goede haarproducten voor kinderen aangeraden.

Je kan het ook nog in een losse lage vlecht doen en die vervolgens in een knot draaien :)

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:31

Kaka schreef:
Iemand noemde hier de 'net-niet-fase', daar heb ik wel tips voor omdat mijn zoon die net voorbij is (altijd haar in je oog omdat het nog te kort is om achter de oren weg te stoppen): hoedjes, petten, mutsen en de 'David Beckham haarband'. Staat nog leuk ook.

Die haarband hebben veel jongens bij ons op school (hoedjes, petten en mutsen mogen bij ons op school alleen buiten). Er is ook een jongen die geregeld naar mij toe komt voor school met de vraag of ik even snel een "invlecht" wil doen, zijn moeder is daar wat minder handig in. Bij ons op school zijn best veel jongens met langer haar, niemand die daar verder iets van vind. Het hoort gewoon bij ze, net zoals we ook verschillende meiden hebben met stekeltjeshaar.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:50

ik zou wel even aan hem vragen of hij echt wel strakke vlechtjes wil.Kan pijnlijk zijn.Ik eindigde een keer met een half gevlochten dochter omdat ze niet meer wilde.Pas een paar dagen later af kunnen maken.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:02

Tjeee... mooie bos haar! Toch wel grappig om te zien dat sommige kinderen al snel zo'n enorme bos kunnen kweken en andere erg lang met een soort babyhaar rond blijven lopen. (Observatie mbt neefjes en nichtjes.)

Maarre ik zou zeker veel vlechten en gewoon beginnen met de gewone, overhandse en invlechten. Dus niet gelijk strakke vlechten.

O ja, voor mensen die zeggen dat het kort geknipt moet worden, want dan komt het dikker terug. (Ik weet niet of je dat moet willen met deze dikke bos. :D ) Maar het is haar, geen struik! Ja, als je een struik knipt, krijg je vaak veel nieuwe kleine takjes en wordt de struik dichter.
Het knippen van het haar heeft geen invloed op de groeisnelheid of dikte van het haar. Want je knipt het stuk af dat niet leeft. Het afknippen van haar leidt er niet toe dat je ineens meer haar krijgt of dikker haar. Dit kan wel gebeuren doordat je ouder wordt, hormonen en eten/drinken/gezondheid. Kinderen beginnen vaak met nesthaar dat op een gegeven moment uitvalt en een kind dan van dat fijne babyhaar krijgt. En vaak veranderd het haar in de loop van de jaren totdat je grijs bent.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:10

Ik lees hier dat kinderen hem zouden kunnen plagen/pesten, maar het kind in kwestie is een kleuter. Kleuters, en in het geheel kinderen, zien dit niet eens als anders. Laat staan dat ze weten dat dit ‘raar’ of ‘afwijkend’ zou zijn. Dat is wat de ouders ze leren.
Waarom wordt kinderen toch geleerd dat je je vooral moet schikken naar wat men vindt hoe het moet, en mogen zij niet zelf kiezen hoe ze eruit willen zien?
Juist tof dat hij zo trots is op zijn haar. Het mag er ook zeker wezen. Wat je ermee moet doen heb ik geen flauw idee van. Mijn zoon houdt het liefst van versgeknipt kort haar :=

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 22:18

Kaka schreef:
Wat een prachtig haar heeft jouw zoon TS! Mijn zoon, jaartje jonger, is er jaloers op. Die wil zijn blonde haren net zo lang laten groeien. Geen tips voor vlechtwerk, maar ik zag ook prachtige voorbeelden langs komen waar je helemaal los op kunt gaan.

En omdat ik zelf ook licht krullend haar heb wat snel neigt naar pluizen: weinig wassen, 2x per week conditioner zonder zooi erin en alleen nat kammen met een grove kam = geen pluis meer en glanzend, doch niet vet haar.

Die net niet fase hebben wij ook gehad idd.
Ook opgelost met een soort haarbanden/bijna bandana's
We hebben toen een paar gevonden van Cars waar hij fan was dus hij droeg ze ook graag en ik vond het er ook nog eens stoer uitzien

KarenQ schreef:
Tjeee... mooie bos haar! Toch wel grappig om te zien dat sommige kinderen al snel zo'n enorme bos kunnen kweken en andere erg lang met een soort babyhaar rond blijven lopen. (Observatie mbt neefjes en nichtjes.)

Het kind is ook nog eens zo kaal als wat geboren

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:34

melody2 schreef:
Ik heb niet alles gelezen en weet dus niet of deze al voorbij is gekomen, maar dit vind ik superstoer voor een jongen.
https://nl.pinterest.com/pin/381328293449912658/

Past een beetje in de vikingstijl die genoemd werd, heel gaaf! :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:41

Ik vind het ook al snel wat stoerder/mannelijker staan als het wel verzorgd is, maar niet super netjes. Dus niet te uitgebreid geborsteld, beetje imperfecte vlechten etc etc.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 22:51

detos240 schreef:
\

En mocht hij het er ooit toch af willen hebben: Doneer dan het mooie haar. Dan heeft iemand anders er nog wat aan

Mocht het ooit zover komen dan denken we hier zeker aan

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:57

Su_Cr_Cheese schreef:
[ [url=m/uiwkyl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/p186xi.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:04

Bij voetballers zie je wel van die haarbandjes, lijkt mij wel handig en stoer als hij het los wil dragen.

Hij heeft prachtig haar, op de 1e foto zou ik zeggen die hele lichte punten eraf knippen. Dat lijkt het weer een stuk netter.

Ik heb een neefje met lang haar. Hij is inmiddels 18 en heeft het vanaf zijn 3e ongeveer al lang. Ermee gepest is hij nooit, alleen wou en wil hij het absoluut niet vast en dat gaf wel problemen met sporten.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:23

Brock O'hurn is er bekend door geworden, vanwege zijn lange manen die hij op meerdere instagram filmpjes in gave rommelige knotten deed. Ik kijk er in ieder geval heel graag naar! :9

Misschien wat rommelig en niet te gestyled TS?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:22

Sannens schreef:
Brock O'hurn is er bekend door geworden, vanwege zijn lange manen die hij op meerdere instagram filmpjes in gave rommelige knotten deed. Ik kijk er in ieder geval heel graag naar! :9

Misschien wat rommelig en niet te gestyled TS?

Maar hij is een viking :D

Yolanthe heeft ook een zoontje met heel lang haar en volgens mij is zij ook wel creatief met zijn kapsels, misschien kan je daar ideeën bij opdoen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:28

Ik moest Brock O'hurn even googlen.

Slecht plan ...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:36

Maflinger_S schreef:
Ik moest Brock O'hurn even googlen.

Slecht plan ...

Oh hello... die mag mijn dorpje wel komen plumderen := :oo

Anoniem