Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:00

Idd, maar zou niet nodig moeten zijn.. Testen testen testen wordt er steeds geroepen.. Er is capaciteit, teststraat waar ik vaak langsrijd is vaak niks te zien..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:04

Maar je kunt toch ook online een afspraak maken? Ik heb me nu al 3x laten testen met milde klachten, vooral omdat ik geen kwetsbare mensen in mijn omgeving wil besmetten. 2x online ingepland, dat was zo geregeld. Hoef je ook geen GGD-belmiep te overtuigen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:15

Berdien schreef:
Maar je kunt toch ook online een afspraak maken? Ik heb me nu al 3x laten testen met milde klachten, vooral omdat ik geen kwetsbare mensen in mijn omgeving wil besmetten. 2x online ingepland, dat was zo geregeld. Hoef je ook geen GGD-belmiep te overtuigen.

Als je in de zorg werkt moet je bellen met het nummer voor priorireits testen. Daar gaat die vlieger helaas niet op.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:23

Móet dat? Het onderwijs had/heeft het ook, maar als je gewoon een uur later al een test kan inplannen dachten we ook: heeft weinig zin, dat prioriteitsnummer...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:53

Met die webpagina kan je toch gewoon een test aanvragen?
En idd, als je getest wil worden, kan je toch overdrijven? En anders zeg je “denk je aan testen, laat je testen, en nu die afspraak graag, en een beetje vlot”

Qua winkels en besmettingen .. ik denk dat tuincentra en ikea echt niet voor heel veel besmettingen hebben gezorgd ... die paniek om die winkels snap ik echt niet goed ... kroegen, carnaval, concerten etc snap ik allemaal, grote verjaardagen (imo vergelijkbaar met kroegen) precies t zelfde.. maar de rest ? Ik denk dat t drukker is in de supermarkt dan bij de schoenenwinkel :roll:

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:02

Sheran schreef:
Móet dat? Het onderwijs had/heeft het ook, maar als je gewoon een uur later al een test kan inplannen dachten we ook: heeft weinig zin, dat prioriteitsnummer...

Mijn ervaring is dat de uitslag wel sneller is.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:04

purny schreef:
Bloodymary schreef:
Waarom zou je dan geen wijntje bij je eten mogen?

1 wijntje worden er al snel meer en dan worden mensen sneller tipsy... dus houden ze minder rekening met de regels

Nou zonder wijn hoef ik niet uit eten hoor. Dan is de culinaire beleving toch heel anders. Beetje onzin ook, alsof je dan ineens het hele restaurant gaat knuffelen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:07

Sheran schreef:

Dan heb je de uitslag niet gegarandeerd op dezelfde dag.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:08

Relaxed schreef:
Anna79 schreef:
Nou dat testbeleid word je ook niet vrolijk van. Ik ben al dagenlang extreem moe met hoofdpijn (wat ik normaal nooit heb). Gisteren was nog in het nieuws dat dit waarschijnlijk ook coronasymptomen zijn. Ik werk in de zorg. Mijn man heeft dezelfde klachten maar ook spierpijn. Hij mag zich vanmiddag laten testen. Ik vanmorgen ook gebeld, maar mijn klachten staan niet op het lijstje van de ggd, dus mag niet getest worden. Nu hebben we genoeg testcapaciteit, ik werk met 80 plussers, mijn man heeft klachten. Waarom zo star aan dat lijstje vasthouden. Nou ja, we wachten af wat er bij mijn man uitkomt...

Echt heel vreemd idd.. Je zou je klachten haast aandikken om getest te kunnen worden.

Ik zou ook de klachten overdrijven om getest te kunnen worden en sowieso voorlopig niet gaan werken want je bent ziek. Denk niet dat die 80plussers en hun dierbaren het kunnen waarderen als zorgpersoneel met deze klachten toch komt werken terwijl er al om de haverklap uitbraken en veel sterftes zijn in dat soort zorginstellingen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:13

Kans is redelijk groot dat in Zwitserland eind maart en uiterlijk 1 april de restaurant of in iedergeval minimaal de terrassen weer open gaan.
Volgende week maandag eerst de winkels.
Kappers waren al die tijd al open en scholen ook.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:14

Ik hoop in juni naar Zwitserland/Oostenrijk te kunnen gaan (eigen auto en hotels op de bonnefooi) dan is het wel fijn dat er weer dingen mogelijk zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:17

In Juni denk ik niet dat er nog wat dicht is, vorig jaar was toen ook echt alles open en zonder maskers, al zullen die maskers nu nog wat langer blijven waarschijnlijk.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:04

Ik vind het ook allemaal heel bijzonder, er werd mij geadviseerd de huisarts te bellen, die kon dan eventueel een test adviseren. Ik moet maandag weer werken dus dan weet ik hopelijk ook de uitslag van mijn man en kan ik de huisarts bellen. Ik vind het echt idioot dat je blijkbaar moet liegen voor een test, alsof je het voor je lol doet 8)7
Mijn moeder zei dat er gisteren een viroloog bij 1 vandaag was die zei dat vermoeidheidsklachten en hoofdpijn binnenkort opgenomen zouden worden als coronaklachten en dat men verwachtte daarmee veel besmettingen op te sporen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:09

Je moeder heeft naar hetzelfde programma gekeken als ik, vandaar dat jouw ervaring mij zo verbaast.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:09

pien_2010 schreef:
Je moeder heeft naar hetzelfde programma gekeken als ik, vandaar dat jouw ervaring mij zo verbaast.

Dit is al vaker in het nieuws geweest maar die test eisen zijn nog nooit verandert

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:15

pien_2010 schreef:

Ja mij ook! Ook omdat ik er bij vermeldde dat mijn man klachten had en ik in de zorg werk. Ook dat het in het nieuws was geweest erbij vermeld, maar het meisje aan de telefoon ging keurig het rijtje af en mijn klachten stonden er niet tussen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:17

Anna79 schreef:
pien_2010 schreef:

Ja mij ook! Ook omdat ik er bij vermeldde dat mijn man klachten had en ik in de zorg werk. Ook dat het in het nieuws was geweest erbij vermeld, maar het meisje aan de telefoon ging keurig het rijtje af en mijn klachten stonden er niet tussen.

Op internet is dat trouwens ook zo. Als je invult andere klachten dan dat rijtje krijg je te zien dat testen niet nodig is. Ook daar moet je dus overdrijven

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:48

Anna79 schreef:
Ik vind het ook allemaal heel bijzonder, er werd mij geadviseerd de huisarts te bellen, die kon dan eventueel een test adviseren. Ik moet maandag weer werken dus dan weet ik hopelijk ook de uitslag van mijn man en kan ik de huisarts bellen. Ik vind het echt idioot dat je blijkbaar moet liegen voor een test, alsof je het voor je lol doet 8)7
Mijn moeder zei dat er gisteren een viroloog bij 1 vandaag was die zei dat vermoeidheidsklachten en hoofdpijn binnenkort opgenomen zouden worden als coronaklachten en dat men verwachtte daarmee veel besmettingen op te sporen.

Bij de GGD lopen ze volgens mij telkens achter op wat er in het nieuws wordt meegedeeld.

Sowieso niet gaan werken zolang je nog ziek bent en eerst laten testen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:51

elnienjo schreef:
Anna79 schreef:

Bij de GGD lopen ze volgens mij telkens achter op wat er in het nieuws wordt meegedeeld.

Sowieso niet gaan werken zolang je nog ziek bent en eerst laten testen.

Maar ja, wat is ziek. Ik heb deze vermoeidheid en hoofdpijn al een paar dagen en ben wel aan het werk geweest omdat ik dit zelf ook niet aan coronaklachten linkte. Ik bel maandag de huisarts en wacht uiteraard de test van mijn man af, die is wel echt ziek.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:01

Bloodymary schreef:
Nou zonder wijn hoef ik niet uit eten hoor.

Dan dient de regel het doel ook :)*

Wel jammer voor het restaurant.

Hier per afgelopen middernacht de horeca weer open tot 18.00.
Mooi weer en gelijk ´druk´. Nog steeds >750 / 100.000 dus :roll:
Ga wel na het weekeinde; steunt hen ook én is minder risico.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:20

Anna79 schreef:
Maar ja, wat is ziek. Ik heb deze vermoeidheid en hoofdpijn al een paar dagen en ben wel aan het werk geweest omdat ik dit zelf ook niet aan coronaklachten linkte. Ik bel maandag de huisarts en wacht uiteraard de test van mijn man af, die is wel echt ziek.

Vind het niet gek dat er zo vaak uitbraken zijn bij zorginstanties als het personeel niet standaard uit voorzorg meermaals per week getest wordt. Er zijn immers ook veel mensen asymptomatisch al besmettelijk. Best 'n kwalijke zaak.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:24

Maar niet heel realistisch aangezien mensen nog weken positief kunnen blijven na een besmetting dan houden we helemaal geen personeel meer over.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:33

purny schreef:
Bloodymary schreef:
Waarom zou je dan geen wijntje bij je eten mogen?

1 wijntje worden er al snel meer en dan worden mensen sneller tipsy... dus houden ze minder rekening met de regels

Heb je wat cijfers waar deze info vandaan komt?

Hier is de horeca goddank alweer een paar maanden geopend. Anderhalve meter tussen de tafels (veel minder mensen binnen dus, wel stijgende lasten, want ze zijn tenslotte nog niet genoeg genaaid), niet meer dan 6 personen aan tafel en er word gewoon normaal geschonken.

En er zijn niet meer besmettingem hier op het eiland dan voorheen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 16:37

elnienjo schreef:
Anna79 schreef:

Vind het niet gek dat er zo vaak uitbraken zijn bij zorginstanties als het personeel niet standaard uit voorzorg meermaals per week getest wordt. Er zijn immers ook veel mensen asymptomatisch al besmettelijk. Best 'n kwalijke zaak.

Ik werk niet in een instelling dus weet niet hoe het daar is. Ik kom bij mensen thuis.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:24

Dat testen is schijnveiligheid. Test is slechts een momentopname. En idd mensen die al besnet zijn testen heel lang positief. Dus ik zie dat niet als een oplossing. Uiteraard is testen bij klachten of verdenking van corona na contact met een besmet persoon wel nuttig en zinvol.