Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Berdien schreef:Maar je kunt toch ook online een afspraak maken? Ik heb me nu al 3x laten testen met milde klachten, vooral omdat ik geen kwetsbare mensen in mijn omgeving wil besmetten. 2x online ingepland, dat was zo geregeld. Hoef je ook geen GGD-belmiep te overtuigen.
purny schreef:Bloodymary schreef:Waarom zou je dan geen wijntje bij je eten mogen?
1 wijntje worden er al snel meer en dan worden mensen sneller tipsy... dus houden ze minder rekening met de regels
Relaxed schreef:Anna79 schreef:Nou dat testbeleid word je ook niet vrolijk van. Ik ben al dagenlang extreem moe met hoofdpijn (wat ik normaal nooit heb). Gisteren was nog in het nieuws dat dit waarschijnlijk ook coronasymptomen zijn. Ik werk in de zorg. Mijn man heeft dezelfde klachten maar ook spierpijn. Hij mag zich vanmiddag laten testen. Ik vanmorgen ook gebeld, maar mijn klachten staan niet op het lijstje van de ggd, dus mag niet getest worden. Nu hebben we genoeg testcapaciteit, ik werk met 80 plussers, mijn man heeft klachten. Waarom zo star aan dat lijstje vasthouden. Nou ja, we wachten af wat er bij mijn man uitkomt...
Echt heel vreemd idd.. Je zou je klachten haast aandikken om getest te kunnen worden.
pien_2010 schreef:Je moeder heeft naar hetzelfde programma gekeken als ik, vandaar dat jouw ervaring mij zo verbaast.
Anna79 schreef:pien_2010 schreef:Je moeder heeft naar hetzelfde programma gekeken als ik, vandaar dat jouw ervaring mij zo verbaast.
Ja mij ook! Ook omdat ik er bij vermeldde dat mijn man klachten had en ik in de zorg werk. Ook dat het in het nieuws was geweest erbij vermeld, maar het meisje aan de telefoon ging keurig het rijtje af en mijn klachten stonden er niet tussen.
Anna79 schreef:Ik vind het ook allemaal heel bijzonder, er werd mij geadviseerd de huisarts te bellen, die kon dan eventueel een test adviseren. Ik moet maandag weer werken dus dan weet ik hopelijk ook de uitslag van mijn man en kan ik de huisarts bellen. Ik vind het echt idioot dat je blijkbaar moet liegen voor een test, alsof je het voor je lol doet![]()
Mijn moeder zei dat er gisteren een viroloog bij 1 vandaag was die zei dat vermoeidheidsklachten en hoofdpijn binnenkort opgenomen zouden worden als coronaklachten en dat men verwachtte daarmee veel besmettingen op te sporen.
elnienjo schreef:Anna79 schreef:Ik vind het ook allemaal heel bijzonder, er werd mij geadviseerd de huisarts te bellen, die kon dan eventueel een test adviseren. Ik moet maandag weer werken dus dan weet ik hopelijk ook de uitslag van mijn man en kan ik de huisarts bellen. Ik vind het echt idioot dat je blijkbaar moet liegen voor een test, alsof je het voor je lol doet![]()
Mijn moeder zei dat er gisteren een viroloog bij 1 vandaag was die zei dat vermoeidheidsklachten en hoofdpijn binnenkort opgenomen zouden worden als coronaklachten en dat men verwachtte daarmee veel besmettingen op te sporen.
Bij de GGD lopen ze volgens mij telkens achter op wat er in het nieuws wordt meegedeeld.
Sowieso niet gaan werken zolang je nog ziek bent en eerst laten testen.
Bloodymary schreef:Nou zonder wijn hoef ik niet uit eten hoor.
Anna79 schreef:Maar ja, wat is ziek. Ik heb deze vermoeidheid en hoofdpijn al een paar dagen en ben wel aan het werk geweest omdat ik dit zelf ook niet aan coronaklachten linkte. Ik bel maandag de huisarts en wacht uiteraard de test van mijn man af, die is wel echt ziek.
purny schreef:Bloodymary schreef:Waarom zou je dan geen wijntje bij je eten mogen?
1 wijntje worden er al snel meer en dan worden mensen sneller tipsy... dus houden ze minder rekening met de regels
elnienjo schreef:Anna79 schreef:Maar ja, wat is ziek. Ik heb deze vermoeidheid en hoofdpijn al een paar dagen en ben wel aan het werk geweest omdat ik dit zelf ook niet aan coronaklachten linkte. Ik bel maandag de huisarts en wacht uiteraard de test van mijn man af, die is wel echt ziek.
Vind het niet gek dat er zo vaak uitbraken zijn bij zorginstanties als het personeel niet standaard uit voorzorg meermaals per week getest wordt. Er zijn immers ook veel mensen asymptomatisch al besmettelijk. Best 'n kwalijke zaak.