Test met proef evenementen in Corona tijd

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:04

Nogmaals, hebben jullie een bron? Ik zie er op de FB pagina van de Efteling nl niets over staan.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:09

Anoeska27 schreef:
Nogmaals, hebben jullie een bron? Ik zie er op de FB pagina van de Efteling nl niets over staan.

Het is vanuit de Efteling aan abonnement houders voor wie er een mogelijkheid is om het evenement te bezoeken.
Vriendin had de mail ook ontvangen.
Nu schrijft hart van Nederland (lekkere bron ook weer maar dat soort partijen maken zich er druk om) dat het dus een fieldlabtest is, dat anders dan de dierentuinen etc. En dat de eisen nog aangepast worden naar 4, ze verwachten een rectificatie van de Efteling.

Maar goed looopings/hart van Nederland hebben er over geschreven

Maar goed loopings/hart van Nederland heeft er over geschreven.

Een fieldlab test is gewoon een ander experiment dan wat nu sommige dierentuinen etc. hebben.
Ik zou het persoonlijk veel irritanter vinden dan er maar 11 attracties open zijn om zo drukte te simuleren :+

Loopings/ hart van Nederland hebben er over geschreven

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 07:41

Smee__ schreef:
Hier hetzelfde :') Laatste wat ik hoorde waren al meer dan 100.000 aanmeldingen :=


Oke laat maar...

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 08:41

Ik had er veel meer dan 100.000 verwacht ..

Booooo
Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:37

Anoeska27 schreef:
Nogmaals, hebben jullie een bron? Ik zie er op de FB pagina van de Efteling nl niets over staan.


Beste abonnementhouder,

Vorige week werd bekend dat de Efteling op zaterdag 24 april aanstaande voor het eerst sinds lange tijd weer haar poorten opent voor een officiële pilot van Fieldlab. Bij deze pilot zijn 8.000 abonnementhouders en verblijfsgasten, met reservering en negatieve corona test, welkom.

We hebben vorig jaar als groot natuurpark al laten zien dat we gezinnen, met inachtneming van alle maatregelen, zonder problemen kunnen ontvangen voor een veilig dagje uit. We werken nu graag mee aan de volgende fase: op basis van wetenschappelijk onderzoek testen hoe we ook veilig open kunnen met minder beperkende maatregelen.

Het gaat om een pilot in samenwerking met Fieldlab op één specifieke datum. Om deze pilot veilig te kunnen laten verlopen is alleen op deze dag naast een reservering en abonnement een negatieve coronatest noodzakelijk. Tijdens deze pilot dag worden de coronamaatregelen namelijk losgelaten. Voor jou als abonnementhouder is het een unieke kans om een deel van het park voor het eerst sinds maanden weer te bezoeken!

Omdat het om een Fieldlab-pilot gaat, zijn er wel een aantal zaken waar je rekening mee moet houden:

Vanaf maandag 19 april in de loop van de ochtend kun je reserveren voor deze dag.
Na het reserveren word je gevraagd een app van Fieldlab te downloaden. Via deze app krijg je meer informatie over je bezoek en het onderzoek.
Via deze app kun je een testafspraak maken. De test mag maximaal 24 uur oud zijn en daarbij wordt er gekeken naar de sluitingstijd van de Efteling op zaterdag. Daarnaast plan je, als onderdeel van het experiment, een hertest in op de vijfde dag na je bezoek.
Bezoekers worden gevraagd kwetsbare groepen tot 10 dagen na het parkbezoek te mijden of totdat men op dag 5 na het bezoek een negatieve testuitslag heeft ontvangen.
Bezoekers die tot een risicogroep behoren kunnen niet meedoen aan de Fieldlab pilot.​
Onderaan deze mail vind je alle veelgestelde vragen.

We hopen je weer te mogen verwelkomen op zaterdag 24 april!

Met vriendelijke groet,

Fons Jurgens
Algemeen directeur Efteling

***

VEELGESTELDE VRAGEN

Reserveren van je bezoek

Wanneer kan ik mijn bezoek op zaterdag 24 april reserveren?
Vanaf maandag 19 april in de loop van de ochtend is het mogelijk om een bezoek te reserveren voor zaterdag 24 april 2021. Het reserveren gaat op dezelfde manier zoals je sinds vorig jaar gewend bent. Wanneer het te druk is op de website zullen we gaan werken met een digitale wachtrij (vol = vol).

Kunnen alle abonnementhouders het park bezoeken?
Op zaterdag 24 april mogen we maximaal 8.000 gasten ontvangen. Helaas kunnen we dus niet alle abonnementhouders ontvangen op 24 april, maar hopelijk duurt het niet lang meer voordat de poorten van de Efteling weer voor iedereen open mogen. Vanwege het karakter van de pilot is toegang voor gasten die behoren tot de risicogroep niet mogelijk.

Kan ik me inschrijven als mijn abonnement verlopen is?
Hiervoor gelden dezelfde regels als op reguliere dagen. Je abonnement moet geldig zijn op zowel de dag van reserveren als de bezoekdag. Moet je jouw abonnement nog verlengen? Doe dat dan online via efteling.com/verlengen.

Heb je nu al 2 reserveringen in de toekomst?
Als abonnementhouder kun je naast 1 last minute reservering maximaal 2 reserveringen maken in de toekomst. De deelname aan het Fieldlab experiment telt hierbij mee. Je kunt dus alleen reserveren voor het Fieldlab experiment als je daarnaast maximaal 1 andere datum hebt gereserveerd.

Voor je bezoek

Wanneer moet ik me laten testen?
De test mag namelijk maximaal 24 uur oud zijn en daarbij wordt er gekeken naar de sluitingstijd van de Efteling op zaterdag.

Waar kan ik me laten testen en zijn hier kosten aan verbonden?
De testen zijn gratis en moeten worden afgenomen bij een van de aangesloten testlocaties van Fieldlab (waaronder Breda, Haaren en Gorinchem). Een afspraak maken kan via de app van Fieldlab. Hierover ontvang je meer informatie na je reservering.

Wie moet zich laten testen?
Iedereen die deze dag in het park is, moet getest worden. Dus ook baby’s en medewerkers. Dit geldt ook als je inmiddels al een vaccinatie gehad hebt.

Tijdens je bezoek

Wat moet je laten zien tijdens je bezoek?
Om toegang te krijgen tot de Efteling dien je naast je reservering en geldig abonnement een negatieve testuitslag te tonen. Dit geldt voor iedereen in je gezelschap.

Wat zijn de openingstijden en is alles open?
- De Efteling is onder voorbehoud open van 10.00 tot 18.00 uur. Toegang gaat net zoals vorig jaar met tijdsloten.
- Om een realistische situatie te creëren met 8.000 gasten is niet het gehele park open. In Anderrijk zijn Max & Moritz en Spookslot geopend. In Ruigrijk alle attracties behalve Joris en de Draak en de Traptreintjes. In Marerijk is het Sprookjesbos geopend, in het Fantasierijk Symbolica en in het Reizenrijk de Pagode. Er zullen ook een aantal restaurants en souvenirwinkels geopend zijn. Op het einde van de dag is Aquanura te bewonderen.
- Bij deze realistische situatie geldt dat er juist ook wachtrijen moeten staan. Dit is namelijk onderdeel van het experiment. Niet alle attracties draaien daarom op de volledige capaciteit.

Welke coronamaatregelen gelden deze dag in de Efteling?
Veel maatregelen, zoals de 1,5 meter afstand, worden deze dag losgelaten. Dit geldt zodra je door de kaartcontrole bent, vóór de kaartcontrole geldt 1,5 meter afstand dus nog wel. De bebording en aanwijzingen op de vloer in het park zijn nog wel aanwezig maar kunnen dus in het kader van het experiment worden genegeerd.

Staat het saldo dat je als compensatie krijgt al op je pas?
Mocht je nog een resterend saldo op je abonnementspas hebben staan vanuit de eerste of tweede sluiting dan kun je dit gewoon besteden. Het saldo dat je krijgt naar aanleiding van de derde sluiting staat nog niet op je pas. Dit komt op je pas te staan zo snel mogelijk nadat de Efteling weer mag openen. Over zaterdag 24 april zal ook gewoon saldo worden toegekend.

Na je bezoek

Moet ik na mijn bezoek nog ergens rekening mee houden?
Bezoekers wordt gevraagd op dag 5 na het parkbezoek wederom een test te doen bij een van de aangesloten testlocaties van Fieldlab.

Bezoekers wordt gevraagd kwetsbare groepen tot 10 dagen na het parkbezoek te mijden of totdat men op dag 5 na het bezoek een negatieve testuitslag heeft ontvangen.

Als de bezoeker in deze periode positief blijkt voor COVID-19, wordt een aanvullende test gedaan om te kijken of hij of zij besmet is geraakt tijdens het evenement.

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 10:53

Ja, de Efteling is dus duidelijk een Fieldlab event. Belangrijk om te beseffen dat die anders zijn qua opzet dan die testen voor toegang evenementen waar de meeste dierentuinen aan meedoen. Fieldlab is bedoeld om onderzoek te doen wat wel/niet werkt, en bijvoorbeeld een specifieke opdracht meegeven aan bepaalde groepen bezoekers, terwijl de testen voor toegang wat simpeler checkt hoe testen in combinatie met openstellen werkt (en wat de bereidheid van mensen is daartoe, ook niet onbelangrijk).

Ik heb kaartjes voor Racoon, ook een Fieldlab *\o/*

Vind het best spannend hoor, zo veel mensen bij elkaar. Al helemaal omdat ik al een ruim jaar echt compleet thuis werk en vrijwel nergens kom. Ben niets meer gewend aan drukte :')
Wel blij dat testen 24 uur van te voren moet i.p.v. 40 uur, en dat maakt het risico hopelijk net weer een beetje minder groot. Ik ga samen met iemand die reeds gevaccineerd is via werk. Ik denk dat die het minder spannend zal vinden, misschien moet ik die persoon gewoon ertussen stoppen als iemand te dichtbij komt voor mijn gevoel :+

Faelynn

Berichten: 3168
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:08

Ben wel benieuwd of er ook al van voorgaande evenementen duidelijkheid is over wat de testresultaten zijn, lijkt mij dat dit toch vrij snel binnen kan zijn, maar hoor er eigenlijk helemaal niks meer over. Iemand die weet waar je dit kan vinden?

Ik doe er zelf nog niet aan mee, al dat testen en mondkapjes gedoe zit ik niet zo op te wachten, hoop ook echt niet dat ze dingen als vaccinaties of testen op lange termijn gaan/blijven verplichten. Hoewel ik wel heel graag weer naar een evenement zou willen, wacht ik liever nog even tot je er gewoon normaal naar toe kan :j

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:20

Mag dat eigenlijk wel? Baby's laten testen?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:20

Faelynn schreef:
Ben wel benieuwd of er ook al van voorgaande evenementen duidelijkheid is over wat de testresultaten zijn, lijkt mij dat dit toch vrij snel binnen kan zijn, maar hoor er eigenlijk helemaal niks meer over. Iemand die weet waar je dit kan vinden?

Ik doe er zelf nog niet aan mee, al dat testen en mondkapjes gedoe zit ik niet zo op te wachten, hoop ook echt niet dat ze dingen als vaccinaties of testen op lange termijn gaan/blijven verplichten. Hoewel ik wel heel graag weer naar een evenement zou willen, wacht ik liever nog even tot je er gewoon normaal naar toe kan :j

Je kan wel al zien wat de resultaten zijn kwa positief geteste. Maar nog niet kwa bewegingen etc.

Femke_Tweety

Berichten: 12071
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:23

Ik snap dat gedoe om babies testen niet zo.

Als je niet mee wil doen met een wetenschappelijk experiment doe je toch gewoon niet mee?
Dan blijf je gewoon lekker thuis met dat kind.

Moeilijker is het niet.

Ik snap niet zo goed dat mensen erover vallen eigenlijk.

Het zijn wetenschappelijke experimenten. Waar je zelf nog voor betaalt om eraan mee te mogen doen ook... :')

Ik heb nog nooit zo massaal veel mensen gezien die bereid zijn om te betalen om mee te mogen doen aan wetenschappelijke experimenten.

Toch wel geinig om te zien.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:31

Femke_Tweety schreef:
Het zijn wetenschappelijke experimenten. Waar je zelf nog voor betaalt om eraan mee te mogen doen ook... :')

Ik heb nog nooit zo massaal veel mensen gezien die bereid zijn om te betalen om mee te mogen doen aan wetenschappelijke experimenten.

Toch wel geinig om te zien.


Vooral ook zorgelijk, eerlijkheidshalve. Maar goed, dat is een andere discussie -O- Niet dat ik iemand zijn uitje(s) niet gun. :)

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 11:38

Femke_Tweety schreef:
Het zijn wetenschappelijke experimenten. Waar je zelf nog voor betaalt om eraan mee te mogen doen ook... :')

Ik heb nog nooit zo massaal veel mensen gezien die bereid zijn om te betalen om mee te mogen doen aan wetenschappelijke experimenten.

Toch wel geinig om te zien.


Hoewel ik mezelf er ook schuldig aan maak, vindt ik dit ook wel geinig ja :+

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:39

Haha, ik ben zelf wetenschapper, dan wel in een ander vakgebied hoor (biomedicus). Ik vind het ook heel geinig dat mensen er voor betalen. Zorgelijk niet zo, ieder hun eigen keuze daar in en er blijkt ruim voldoende animo voor te zijn.

Ik snap wel dat de resultaten qua bewegingen / crowd management / ventilatie etc (de onderwerpen waar Fieldlab zelf aangeeft naar te kijken) er nog niet zijn. Lijkt mij best complex dat goed te analyseren en conclusies aan te kunnen verbinden eerlijk gezegd. Wordt ongetwijfeld hard aan gewerkt.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 11:41

Je kunt als overheid ook doorslaan. En dat gebeurd nu. Ik heb zelf geen kinderen en geen baby maar geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om mijn baby te laten testen.

En het is idd eigen keuze. Maar ik hoop dat dit teruggedraaid gaat worden.

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 12:05

Ik hoop sowieso dat dat testen voor uitjes een tijdelijk iets is :P .

Heb trouwens vooralsnog geen bericht dat ik een kaartje kan bestellen voor 538.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:06

Ik hoop het eigenlijk ook. Ik ben gevaccineerd dus hoop ergens dat het misschien nog een voordeel heeft straks, en zo niet dan niet.

Hier ook nog niks..

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:14

Je krijgt in beide gevallen bericht stond in de mail. Dus als je niet ingeloot bent voor kaarten krijg je dit ook te horen.

Olympia

Berichten: 55612
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:20

Je krijgt een mail als je niet ingeloot bent bij 538 en een sms als je kaarten mag bestellen en dan heb je 2 uur om dat te regelen.

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:20

Net op de radio dat de inschrijving pas net is gesloten. En dat je gedurende dag bericht krijgt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 12:24

Ik moet nog vrij regelen en al :+

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27745
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:42

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1100335 ... angstesten

Onderzoeksplatform Follow The Money (FTM) publiceerde dinsdag een artikel over de overeenkomst met de stichting. Vanuit de overheid vloeit 925 miljoen euro naar de stichting om de sneltesten uit te voeren, maar aan de deal ging geen aanbesteding vooraf. Over de voorwaarden van de overeenkomst is weinig bekend. De stichting heeft geen raad van toezicht en in de statuten staat niks over hoe het geld moet worden besteed, schrijft FTM. Vragen die FTM aan het ministerie stelde, werden niet beantwoord.

925 miljoen euro....
Die hadden ze beter aan vaccins kunnen besteden.

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 13:53

Faelynn schreef:
Ben wel benieuwd of er ook al van voorgaande evenementen duidelijkheid is over wat de testresultaten zijn, lijkt mij dat dit toch vrij snel binnen kan zijn, maar hoor er eigenlijk helemaal niks meer over. Iemand die weet waar je dit kan vinden?

Ik doe er zelf nog niet aan mee, al dat testen en mondkapjes gedoe zit ik niet zo op te wachten, hoop ook echt niet dat ze dingen als vaccinaties of testen op lange termijn gaan/blijven verplichten. Hoewel ik wel heel graag weer naar een evenement zou willen, wacht ik liever nog even tot je er gewoon normaal naar toe kan :j

Op de website van 3voor12 staat dit artikel: Eerste resultaten Fieldlab: 'Theaters kunnen open zonder 1,5 meter'

Citaat:
De eerste resultaten van het Fieldlab-onderzoek zijn binnen, en ze leveren een ronkend advies op aan het kabinet: theaters en zakelijke congressen kunnen volgens het onderzoek weer plaatsvinden zonder anderhalve meter tussen de bezoekers. In ruil daarvoor moeten bezoekers zich wel vooraf – op de dag zelf met een sneltest – laten checken op corona. Daarnaast moeten met slimme logistieke oplossingen publieksgroepen van elkaar gescheiden worden en is het advies om maximaal 50% van de zaalcapaciteit te gebruiken. Dat is nog altijd een stuk meer dan de capaciteit in de sneltest pilots die komende week van start gaan. Daar draaien veel theaters en concertzalen nog op amper 15% van hun volledige capaciteit.

Ik wacht nog even. Hoe graag ik weer naar een concert wil, ik vind alles eromheen nog even te veel gedoe. 'Vroeger' (lees: tot maart 2020) besliste ik nog weleens een uur van tevoren of ik ging als er nog kaartjes waren. Vorig jaar zomer en najaar heb ik ook nog best veel optredens gezien (op anderhalve meter) en dat was allemaal prima geregeld. Mijn laatste optreden was eind november, met dertig man in de bovenste zaal van TivoliVredenburg.

Ik snap waarom met Fieldlab en Testen voor Toegang alles gepland en geregistreerd wordt, maar ik wacht wel tot het op zijn minst weer kan zoals vorige zomer (of met prikbewijs). Het is niet dat ik niet getest wíl worden, maar dat moet ik dan ook nog van tevoren regelen en daar heb ik helemaal geen zin in. Te veel gedoe, maar goed, ik kan nog wel even zonder livemuziek. Het blijft natuurlijk een luxeprobleem. -O-

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:36

Hier ook nog geen bericht van 538 :P

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:40

Smee__ schreef:
Hier ook nog geen bericht van 538 :P

Nope :+

Fenneeee

Berichten: 2991
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Numansdorp

Re: Test met proef evenementen in Corona tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:56

Iemand hier al een sms gehad ?