Barbabientje schreef:Moestuin schreef:Mijn man is altijd te laat. Hatelijk. Ik ben altijd overal te vroegWaar het fout loopt bij hem? Tijd inschatten. Hij maakt dan een planning, bv: Douchen om 11.00, aankleden om 11.10, haren en schoenen om 11.20, om 11.30 de deur uit en om 12.00 aankomen. Maar in werkelijkheid gaat het: 11.00 in de badkamer. 11.05 uitgekleed, handdoeken bij elkaar gezocht, oh ja nog snel een wasmachine insteken. 11.15 gedoucht. 11.20 afgedroogd en op de slaapkamer kleren aan het zoeken. 11.30 kleren gevonden en aan. Haren nog kamen en schoenen. Oh ja, tanden nog even poetsen, naar toilet gaan, honden wegsteken, portemonnee zoeken, jas aandoen. 11.45 in de auto. Oh ja, tanken... 11.55 tanken. Oei, de rit duurt geen 30 minuten maar 40 minuten. Ah ja, overdag is het drukker dan ‘s avonds op google maps. 12.25 aankomst.
Hij kan het gewoon echt niet inschatten. Echt niet.
Dit ben ik ten voete uit..
Ook altijd standaard 5-10’min te laat, maar spreek dan ook vaak met vriendinnen een “rond” tijd af..
Hier nog zo iemand. En hoe eerder ik er aan wil beginnen, hoe meer tijd ik denk te hebben waardoor ik het of alsnog teveel rek en te laat kom, of vervolgens denk nog wel tijd te hebben om andere dingen af te maken.
Ineke2 schreef:Degene die standaard 5 of 10 minuten te laat komen “ omdat ze zelf niet willen wachten” vinden het dus blijkbaar wel normaal dat hun vrienden dus wel moeten wachten?
Super egoïstisch noem ik dat.
Zie hierboven. En op de dagen dat ik wel ruim op tijd klaar ben dan denk ik vaak "nog wel even snel iets af te kunnen maken". Dan ben ik altijd net op tijd/net 2 minuten te laat klaar en vergeet vervolgens ook nog de 3 minuten die ik nodig heb om mijn schoenen en jas aan te trekken en naar mijn auto te lopen.
Of ik ben precies op tijd klaar maar kom tot de ontdekking dat er bijv. nog een was in de wasmachine zit. Dat wil ik niet een halve of hele dag nat daar in laten zitten dus gooi dat eerst nog in de droger. Of ik ben iets anders vergeten of kwijt. Noem maar op.
Het is echt niet zo dat ik bewust te laat kom, maar ik denk wel altijd dat ik meer tijd heb dan ik daadwerkelijk heb. Ook als ik "daarop probeer te plannen".
Tussen 12 en 1230 afspreken werkt hier dus ook vaak niet omdat ik dan vaak denk dat ik nog genoeg tijd heb om er "om 1230 wel te zijn". Wat dan vervolgens alsnog niet lukt want zie hierboven. Alhoewel ik de laatste tijd wel echt steeds meer probeer die 12u aan te houden zodat ik zelfs met dat soort uitloop toch op tijd ben.
Maar ook met belangrijke dingen zoals mijn werk en de dokter varieert het tussen 3 minuten voor tijd en 2 minuten te laat.
Overigens vind ik een uur of twee uur te laat ook wel erg lang hoor

Edit; het word trouwens bij mij wel altijd erger/langer op het moment dat ik niet goed in m'n vel zit. Weet niet zo goed waardoor maar ik denk dat het me dan meer energie kost en dat ik tevens trager ben dan normaal...
Waar het fout loopt bij hem? Tijd inschatten. Hij maakt dan een planning, bv: Douchen om 11.00, aankleden om 11.10, haren en schoenen om 11.20, om 11.30 de deur uit en om 12.00 aankomen. Maar in werkelijkheid gaat het: 11.00 in de badkamer. 11.05 uitgekleed, handdoeken bij elkaar gezocht, oh ja nog snel een wasmachine insteken. 11.15 gedoucht. 11.20 afgedroogd en op de slaapkamer kleren aan het zoeken. 11.30 kleren gevonden en aan. Haren nog kamen en schoenen. Oh ja, tanden nog even poetsen, naar toilet gaan, honden wegsteken, portemonnee zoeken, jas aandoen. 11.45 in de auto. Oh ja, tanken... 11.55 tanken. Oei, de rit duurt geen 30 minuten maar 40 minuten. Ah ja, overdag is het drukker dan ‘s avonds op google maps. 12.25 aankomst.

en zelfs dan mislukt het nog wel eens