Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 01:15

dakplaat schreef:
Citaat:
Nou... ik wist het toen mijn partner de kroeg binnen kwam. Hij zou de vader van mijn kinderen zijn.

Ben jij..? :wow:

Wanneer gaat er getest worden TO, en hoe snel kan zoiets?
Lijkt me bijzonder stressvol om hierop te wachten, de uitkomst zal ook dubbel zijn lijkt me.

De test moet worden aangevraagd via de huisarts en omdat mijn vriend vrijwillig onder bewind staat gaat het via het bewind die het geld moet regelen ervoor dus even afwachten waneer die ja zegt. En dan aanvragen

Urbanus

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 01:22

Misschien een stomme vraag maar wat zeggen je ouders over deze situatie?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 01:51

Wat een lastige en super vervelende situatie zeg AL. Ik denk dat het vooral van belang is rust in de tent te bewaren en met elkaar blijven te praten. Het is natuurlijk een rollercoaster van emoties en dat maakt het nog lastiger! Stom is dat ook hè dat je dan ineens zover van elkaar weg woont je je het liefst nu naar hem toe wilt. Ik herken dat zo! Hele dikke knuffel en hou je taai :knuffel:

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 01:51

Is het wel handig om zoveel info over het privéleven van jouw vriend op Bokt te zetten? :7

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 02:09

MarcoBorsato schreef:
Misschien een stomme vraag maar wat zeggen je ouders over deze situatie?

Mijn moeder vind het voornamelijk een idiote actie van die ex.
En dat we eerst die test moeten afwachten en vanuit daar verder moeten kijken en beslissingen moeten maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 03:59

BaileyMix schreef:
Moestuin schreef:
We weten het ondertussen al BaileyMix. Je begint nogal te drammen.

Ah ja, je mag natuurlijk alleen ja en amen zeggen. Het is belachelijk dat een heel afhankelijke, ongezonde situatie hier wordt goedgepraat onder het mom van liefde door sommige bokkers.

En natuurlijk is het heel vervelend voor alle betrokkenen. En uiteindelijk is het ook aan al die betrokkenen. Maar als er zoveel rare oliebol wordt gezegd mag daar echt wel op gereageerd worden. Dat bepaal jij gelukkig niet op een openbaar forum. TO opent hier immers zelf een topic met wat te doen, en dit is er één van.

Nee, zeer zeker niet. Iedereen is hier vrij om zijn mening te geven. Maar als ongeveer elke reactie continu een tegenreactie van dezelfde persoon krijgt en het niet uit maakt wat iemand zegt, omdat dezelfde persoon constant in herhaling valt, dan is het drammen. Deel gerust jou mening, maar niet na ongeveer elke geplaatste post.

Vergelijk het met de vraag: Wat is de mooiste autokleur? Dat iemand zegt: Zwart, en jij zegt rood. Dat persoon 2 zegt Geel, en jou reactie daarop weer is: Nee rood. En bij persoon 3 zeg je: Ik weet dat wij niet op dezelfde golflengte zitten maar het is toch echt rood! Op een gegeven moment is het goed geweest hoor en weten wij wel dat je veel liever rood ziet. Dus deel gerust jou mening, maar de manier waarop nu is ontzettend storend.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 06:18

Veraaaaah schreef:
Hoe dan ook gaat het gezeik opleveren als het wel zijn kind is. Want ex zal proberen hem terug te winnen, of hem chanteren/dingen ontzeggen met zijn kindje.

Of ze wil ex helemaal niet terug en het verloopt in goede harmonie.
Schrik niet, maar ook dat kan gebeuren hoor. Het zijn niet allemaal rare heksen :')

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:44

Even advocaat van de duivel hoor. Maar was je erbij toen jouw vriend het nieuws kreeg? Of hoorde je het naderhand? Kan het zijn dat hij het al wist, en nog niet aan jou had verteld...?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 09:49

Laat hem eerst eens testen.
Is hij de vader laat het beide eens rustig zakken.
Ja jullie zitten er dan samen een leven aan vast.
Maar je relatie is nog pril. Misschien is hij de man van je leven, misschien ook niet.
Is hij de man van je leven, zijn jullie voor elkaar gemaakt komen jullie er ook wel aan uit met het kindje en de ex in jullie leven. Tijd komt raad.
Ga nu in de emotie geen beslissingen maken, laat het even. Over 3 maanden kun je ook nog weer verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:07

Ik heb het hele topic doorgelezen, sinds gisteravond eigenlijk al maar had toen geen tijd rustig te reageren.

Om te beginnen wat een vervelende situatie. Echter schrok ik er wel een beetje van toen de sfeer hier omsloeg doordat de scheldwoorden in het rond vlogen en je mede bokkers maar even moesten dimmen. Dat vind ik echt wel jammer, je opent tenslotte zelf hier een topic over dit verhaal wat op dit moment echt heel dichtbij jou staat en mensen zullen niet altijd reageren hoe jij dat misschien wil.
Wel ben ik het met veel reacties eens zoals bijv. MB die niet zei dat je vriend een slappe zak is hoewel jij dat anders leest, maar wel dat hij als hij een echte vent is z'n verantwoordelijkheid voor z'n kind neemt.

Verder kan ik heel veel zeggen maar ik heb in het verleden (tussen leeftijd 15-18 ong.) ook vriendjes gehad die ik via internet had leren kennen en die aan de andere kant van Nederland woonden en dat was ook perfect uitgedacht maar mijn persoonlijke mening is dat zo'n grote afstand vaak uiteindelijk niet werkt.

Daarnaast gaan er bij mij ook wel wat alarmbellen af dat je 2,5 maand samen bent met hem maar wel uitspraken doet als hij is mijn lichtpuntje, ik kan zonder medicijnen slapen etc. Zorg er alsjeblieft voor dat je niet te afhankelijk van hem word want stel dat valt weg kan dat een enorme klap voor je opleveren waardoor je zelfs misschien nog verder terugvalt. Het is fijn dat hij je gelukkig maakt maar ik krijg er een beetje de kriebels van als jou problemen ineens weg zijn door je relatie met hem, en nu dit erbij ik weet niet, krijg er geen heel goed gevoel bij allemaal :x

Verder omtrent de hele situatie, het is vervelend maar helemaal omdat jij op afstand zit is er niet veel wat je kan doen dus probeer het je niet teveel aan te trekken. Oprecht vind ik als volwassen vrouw de ex van je vriend uitmaken voor poedersuiker openbaar op internet echt niet kunnen en ik hoop echt voor je dat je vriend of zijn ex daar niet achter komen, überhaupt alle privé dingen die je hier deelt vraag ik me af of je vriend daar blij mee zal zijn maar dat terzijde.
Als we gaan rekenen moet het kind dus wel van je vriend zijn of zijn ex is in de relatie vreemdgegaan.
Daarnaast vraag ook ik me af of zij zelf wel wist dat ze zwanger was want ook dat gebeurd nog vaker dan je denkt dat vrouwen het niet weten, mijn ex stiefzusje was gewoon ongesteld en kwam wel wat aan maar niet specifiek zwanger buikje en kwam er met 6 maanden puur toevallig achter.

Dan als laatste wil ik je meegeven als het een situatie is wat je zo van slag maakt om alvast met mensen om je heen (dus niet bokt) te gaan praten hierover en ga ook kijken naar de scenario's. Als de test positief is en hij is de vader, wat wil JIJ? Niet alleen maar denken we hebben het er samen over we overleggen alles, maar denk even aan jezelf. Wat wil jij als blijkt dat degene die je net kent ineens een pasgeboren kind heeft bij zijn ex. Weet waar je dan aan begint en bedenk of je dat ziet zitten op lange termijn.

Ik hoop niet dat ik nu ook een boze reactie krijg want dit is mijn realistische kijk er op, en dat is waar je zelf om vraagt met dit topic.
Ik wens je heel wijsheid toe in deze situatie!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:22

Mooie post Annet Dottie!

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:31

AD _/-\o_

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:32

Ook helemaal mee eens. Mooi gezegd :j

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:33

Ts, vat dit aub niet verkeerd op.
Maar je gaf al aan dat je zat te wachten op iets dat verkeerd zou gaan, omdat dat vaak gebeurd in jouw leven.
En dit nu het bewijs is.

Maar ligt dat niet gewoon aan de keuze die je zelf maakt?

Ik snap dat je ontzettend verliefd bent, maar dit zijn wel rode vlaggen om een gezonde basis te krijgen voor een relatie.

Een baby bij een andere vrouw, die "bewust" heeft gelogen.
En je partner staat onder bewind, dus mogelijk heeft hij eerder zelf verkeerde keuzes gemaakt.

En jij stap daar nu zelf bewust in, je laat je bewust mee voeren met dit drama. Terwijl zoals ik lees je eigenlijk genoeg hebt aan jezelf. Kort gelden een burn-out en medicijnen.

Ik wil niet vervelend zijn, maar jij hebt echt een partner nodig die stabiel is en jouw leert op eigen benen te staan! Deze man waar je nu verliefd op bent, die heeft genoeg aan zijn eigen drama op dit moment.

Echt kies voor jezelf!!! En zorg dat je niet afhankelijk bent van een partner (echt geloof mij uit eigen ervaring, als je dit kan, sta je zo sterk op jezelf, dan maak je hele andere keuzes) en voor jezelf kan zorgen en blijf bij andermans drama vandaan!!!

Mijn advies, kap ermee hoe moeilijk het ook is!!

Richt je op je eigen herstel en studie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:42

Wauw Annet, wat helder uitgeschreven! Ben het er echt helemaal mee eens.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:44

Heel goed geschreven. Daar valt niets meer aan toe te voegen :j

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:47

Twee mooie Posts hierboven wat mij betreft. TS, soms is het juist beter om naar mensen te luisteren die er verder vandaan staan en niet hoog in hun emoties zitten. :(:)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:49

Toverbal schreef:
Ts, vat dit aub niet verkeerd op.
Maar je gaf al aan dat je zat te wachten op iets dat verkeerd zou gaan, omdat dat vaak gebeurd in jouw leven.
En dit nu het bewijs is.

Maar ligt dat niet gewoon aan de keuze die je zelf maakt?

Ik snap dat je ontzettend verliefd bent, maar dit zijn wel rode vlaggen om een gezonde basis te krijgen voor een relatie.

Een baby bij een andere vrouw, die "bewust" heeft gelogen.
En je partner staat onder bewind, dus mogelijk heeft hij eerder zelf verkeerde keuzes gemaakt.

En jij stap daar nu zelf bewust in, je laat je bewust mee voeren met dit drama. Terwijl zoals ik lees je eigenlijk genoeg hebt aan jezelf. Kort gelden een burn-out en medicijnen.

Ik wil niet vervelend zijn, maar jij hebt echt een partner nodig die stabiel is en jouw leert op eigen benen te staan! Deze man waar je nu verliefd op bent, die heeft genoeg aan zijn eigen drama op dit moment.

Echt kies voor jezelf!!! En zorg dat je niet afhankelijk bent van een partner (echt geloof mij uit eigen ervaring, als je dit kan, sta je zo sterk op jezelf, dan maak je hele andere keuzes) en voor jezelf kan zorgen en blijf bij andermans drama vandaan!!!

Mijn advies, kap ermee hoe moeilijk het ook is!!

Richt je op je eigen herstel en studie.

Toen ts schreef dat haar vriend onder bewind staat en dat er daarom eerst geld vrijgemaakt moet worden voor die test,toen dacht ik eerlijk gezegd ook dat dit toch niet zo'n droompartner is.Want als ts hiermee doorgaat dan mag zij straks gaan betalen voor van alles en nog wat omdat hij financiele problemen heeft.Ik snap best dat je verliefd kunt worden maar blijf liever op jezelf wonen en houd wat afstand,anders wordt je straks meegezogen in zijn problemen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:55

Wat een veroordelende posts. Dit is een relatie die afgesloten is. De dame is per ongeluk zwanger geworden. Jongeman krijgt een nieuwe relatie en dame in kwestie vertelt pas na het werpen ervan dat ze een kind verwachtte. In hoeverre precies is dit de fout van de jongeman?

Het (vrijwillige) bewind en de afstand staat hier toch los van? TS vraagt niet "vorm een mening over mijn relatie" toch?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 10:58

Zo het hele topic in 1 keer uitgelezen en had jou mooiere dingen gewenst in deze relatie.

Maar zoals ik nu lees zijn het alleen maar rode vlaggen, ong 300 km verderop zitten, ineens vader van een dochter en dan ook nog in de bewindvoering zitten.
Het waren niet mijn keuzes geweest om aan deze relatie te beginnen alhoewel de dochter dus later kwam.

Ik zou idd de vaderschapstest afwachten en vanuit daar verder denken
Ook zou ik proberen om toch eerder bij elkaar te komen dan volgend weekend om dit te bespreken.
Dit is heftig voor beide partijen en dit moet je bepraten als je bij elkaar zit en elkaar kunt vast houden als het nodig is...

Waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoelang de vorige relatie heeft geduurd en hoe het komt dat jij ook contact hebt met de dame?

Wil je in ieder geval veel goeds en wijsheid wensen want het is niet niks.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:04

Ik denk dat ik maar 1 tip heb: ga het zo luchtig mogelijk bekijken en blijf dat doen.
Je vriend is pas net in je leven, echt een vaste relatie kun je het nog niet noemen. Dat er nu ellende op zijn pad komt is niet jouw probleem.

Neem wat meer afstand en bekijk hoe de situatie tussen hem en zijn ex gaat lopen. En analyseer de hele rambam regelmatig of het hele verhaal met je vriend jou gelukkig maakt. Zo niet, kies voor jezelf. Jij hebt iedere dag de keuze om te kiezen wat het beste is voor jou.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:05

Ik verbaas me echt over sommige reacties in dit topic :=
Mensen die je ontmoet via internet en alleen in de weekenden ziet kan je geen relatie mee hebben, ben ik oneens, ik woon intussen al meer dan een halfjaar samen met iemand die ik via Bokt ken (die ook 1,5 uur verderop woonde). Nu ruim 2 jaar samen. Onze eerste afspraak was 20 december, 1 januari waren we officieel een stel en daarvoor hadden we al ruim een maand veel contact, hier gaat het ook prima. Ook financieel was het niet optimaal aan het begin (ook iets met verkeerde keuzes soms), maar als je denkt dat je relatie sterk genoeg is kan je er alsnog voor gaan. Momenteel hebben we, een halfjaar later, ruim genoeg geld op de spaarrekening staan en houden we allebei geld over aan het einde van de maand, wat eerst absoluut niet zo was. Dus alle 'red flags' hier, vind ik soms kort door de bocht. Wij kennen natuurlijk jouw vriend niet, maar van wat ik hier heb gelezen heb ik geen enorm slechte indruk opgedaan.

Als het kind inderdaad van hem blijkt te zijn, is het aan hem wat hij ermee doet. Daar zou ik als ik jou was niet tussen gaan zitten. Wel kan je op basis daarvan gaan beslissen wat je doet. Als hij beslist niets met het kind te maken te willen hebben, is dat zijn keuze en heeft iedereen daarmee te dealen (mits hij wel aan de wettelijke afspraken voldoet). Misschien niet netjes, wel zijn keuze. Mocht hij wel actief betrokken willen zijn in het leven van zijn kindje, ook goed. In beide situaties is het aan jou om te besluiten wat je wil doen. Vind je zijn beslissing goed en ben je bereid te leven met de gevolgen (bijvoorbeeld: regelmatig een kind te logeren, evt. uiteindelijk alleen naar Limburg verhuizen, maar ook een mogelijke boze ex of de kans dat zijn dochter hem later alsnog opzoekt) en de relatie is goed, zou ik vooral doorgaan zoals het nu gaat. Mocht je de gevolgen toch te groot vinden, is dat een reden om de relatie eventueel te beëindigen.

Verder sluit ik me inderdaad aan bij Hannanas. Maakt het je gelukkig: ga door zoals je wil. Gaat het je ongelukkig maken, is elke dag een nieuwe dag om er toch mee te stoppen, hoe rot dat misschien dan ook is.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:15

Roosch schreef:
Wat een veroordelende posts. Dit is een relatie die afgesloten is. De dame is per ongeluk zwanger geworden. Jongeman krijgt een nieuwe relatie en dame in kwestie vertelt pas na het werpen ervan dat ze een kind verwachtte. In hoeverre precies is dit de fout van de jongeman?

Het (vrijwillige) bewind en de afstand staat hier toch los van? TS vraagt niet "vorm een mening over mijn relatie" toch?

Ik gaf alleen een waarschuwing.Iemand die verliefd is kijkt door een roze bril en ziet de realiteit niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:15

Al die rooie vlaggen hebben geen enkele invloed op wat je voor een ander kunt voelen, punt. Wanneer mensen daarop afgerekend worden of ze wel of geen relatie waard zijn hebben we binnenkort een land vol van vrijgezellen.
Ts kan alleen maar afwachten of het wel of niet zijn kind is en dan kan ze bezien hoe het verder gaat. Zijn er rode vlaggen? Jazeker, kun je daardoor geen relatie aangaan? Zeker niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 11:22

Tlijk kunnen rode vlaggen niks doen aan je gevoel.
Maar je kunt wel beslissen wat je met je gevoelens doet.