Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:58

SusanH schreef:
Misschien maak ik mezelf ook wat wijs hoor...om goed te praten dat ik online zoveel bestel :o :')

Roosch schreef:
Ik probeer hetzelfde. Tot er weer iemand nuchter uit de hoek komt. :')

Graag gedaan, geen dank, you're welcome :))

Het enige waar ik echt op bespaar is kleding. Ik kom momenteel toch bijna nergens. Verder draag ik vooral zwart, dus als ik drie keer achter elkaar in hetzelfde vest bij een overleg via Teams zit, dan valt dat toch niemand op. :+

Het afgelopen jaar heb ik twee paar outdoorschoenen/-laarzen gekocht, een gloednieuwe jas bij de kringloop (oh ja en een rokje) en wat basics, vooral bij de Hema. Verder kan ik niets meer bedenken. Maar ja, die collecties boeken en cd's blijven ondertussen maar groeien. }>

Steenbok12

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:04

Wel eens aan Spotify of de bieb gedacht? Hier leen ik alle boeken. Heb een hele voorraad dus als het weer even open mocht toen meteen heel veel gaan halen maar hier bezorgen ze ook aan huis.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:09

Spotify gebruik ik al jaren, maar ik steun graag de artiesten die nu niet kunnen optreden en daardoor veel inkomsten mislopen. Spotify levert hen niets op. :(:)

Ik maak overigens ook graag gebruik van minibiebs (en ruil dus ook regelmatig), maar sommige boeken heb ik gewoon graag in mijn kast staan. Omdat ik ze mooi vind, maar ook om nog eens te lezen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:13

2de hands kleding of schoenen hoef ik echt niet.

Het idee dat het eerder gedragen is, nee.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:19

Karin schreef:
SusanH schreef:
Misschien maak ik mezelf ook wat wijs hoor...om goed te praten dat ik online zoveel bestel :o :')

Roosch schreef:
Ik probeer hetzelfde. Tot er weer iemand nuchter uit de hoek komt. :')

Graag gedaan, geen dank, you're welcome :))

Het enige waar ik echt op bespaar is kleding. Ik kom momenteel toch bijna nergens. Verder draag ik vooral zwart, dus als ik drie keer achter elkaar in hetzelfde vest bij een overleg via Teams zit, dan valt dat toch niemand op. :+

Het afgelopen jaar heb ik twee paar outdoorschoenen/-laarzen gekocht, een gloednieuwe jas bij de kringloop (oh ja en een rokje) en wat basics, vooral bij de Hema. Verder kan ik niets meer bedenken. Maar ja, die collecties boeken en cd's blijven ondertussen maar groeien. }>

Och heden, ik ben jaloers op je. :))

Van fitnessapparaten tot vitaminesupplementen, van boeken tot jurkjes tot ondergoed, van een halve kapperswinkel tot de inhoud van een hele Ritualswinkel..tja. Ik dacht het ervan te nemen nu ik toch de hele tijd thuis ben om de pakketjes aan te nemen. :')

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:21

Daar heb ik nou totaal geen moeite mee. Ik heb gelukkig ook een uitstekende wasmachine. }>

Afgedragen spullen hoef ik niet. Maar iets wat duidelijk iemands miskoop is geweest (en daardoor niet of nauwelijks gedragen) mag gerust bij mij een nieuw leven krijgen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:25

Net even gesnuffeld op Vinted...mijn wensenlijstje staat vol. :D Ook veel kleding/schoenen gezien met het prijskaartje er nog aan. Dus zeker de moeite waard om even op te kijken.

Ik mis een paar leuke kaarsen in huis. Die kocht ik altijd bij de action,een dump winkel van de Kruidvat of bij een kringloop.
Nu branden hier alleen waxine lichtjes. Best wel saai in een wind licht zo'n klein dingetje :D .

Agradi heeft weer kortingsweken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:31

Roosch schreef:
Ik dacht het ervan te nemen nu ik toch de hele tijd thuis ben om de pakketjes aan te nemen. :')

:D

Met drie thuiswerkdagen pre-corona deed ik dat toch al, maar vooral voor buren. Nu de meeste van mijn buren ook thuis zijn (dus hun eigen pakketjes kunnen aanpakken) vind ik het extra leuk dat het nu eindelijk eens allemaal voor mij is. :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:43

Karin schreef:
Roosch schreef:
Ik dacht het ervan te nemen nu ik toch de hele tijd thuis ben om de pakketjes aan te nemen. :')

:D

Met drie thuiswerkdagen pre-corona deed ik dat toch al, maar vooral voor buren. Nu de meeste van mijn buren ook thuis zijn (dus hun eigen pakketjes kunnen aanpakken) vind ik het extra leuk dat het nu eindelijk eens allemaal voor mij is. :D

Dat is ook leuk! :j

Wel jammer dat mijn bankrekening me wat minder leuk vindt. Ach. Met die word ik later wel weer vriendjes. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:47

Wij bestellen nu wat vaker bij restaurants, in het weekend een borrelbox, kaarten voor online theater. Wat ik bespaar op uitgaan geef ik net zo hard weer uit hoor :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:14

Mijn favo schoenenmerk heeft hele leuke laarsjes in de opruiming maar dan denk ik waarvoor :o? ik ga niet weg of uit en het is gewoon voor de heb want ik heb schoenen zat |o

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 19:55

Hebben jullie wel spaardoelen?
Dat motiveert hier wel enorm.. en juist nu maakt impuls aankopen beter tegen te gaan.

Kleding recyclen zou ik zelf minder moeite mee hebben omdat het altijd gewassen kan worden.
Schoenen liever niet omdat de wasmachine daar toch niet zo goed voor is.

Voor mijn zoon (1jaar) koop ik de helft tweedehands. Dikke prima in het rappe tempo waarop speelgoed en kleding erdoorheen gaat!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:04

Sparen lukt gelukkig ook nog steeds en mijn enige impulsaankopen doe ik in de kringloop (en soms in de Action, omdat ik daar niet zo heel vaak kom, dus dan sla ik maar meteen goed in). Daar voel ik weinig van, want daar kost het toch al geen drol. Maar momenteel dus niet - of het moet die deegroller zijn die ik als laatste toevoegde aan mijn Hema-bestelling om boven de 25 euro uit te komen. Maar die had ik feitelijk ook nodig nu ik weer een goed werkende oven heb. :D

Waar mijn geld momenteel naartoe gaat, dat zijn bijna goede doelen te noemen: artiesten, de lokale horeca en de lokale boekhandel. Dan werkt het voor mij twee kanten op: ik geef ze een steuntje in de rug in lastige tijden én ik schaf iets aan waar ik zelf plezier van heb. :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:15

Ik merk er niets van dat spullen in de supermarkt echt duurder zijn geworden door de Corona. Seizoensgroentes zijn nog steeds laag geprijsd, de rest is weer duurder maar net als het voorbeeld van de komkommer, die is al jaren in deze tijd van het jaar 99 cent.

We bestellen wel wat meer online, ook omdat we nu thuis zitten en het aan kunnen nemen. Waar we eerder alleen postnl als bezorger lieten komen (rest is een drama als je niet thuis bent, ook qua tijdvak dus dan bestelden we het niet) komen nu dus alle bezorgers.
Bestellen voornamelijk bij Bol, vanwege select. Maar zijn vrij makkelijk, meeste is niet strikt noodzakelijk, dus als we het niet kunnen bestellen, jammer dan.
Kleding heb ik al meer dan een jaar niet meer gekocht. Heb genoeg goede kleren die nog jaren meegaan, dan zou het alleen voor de leuk zijn en niet noodzakelijk. En ik loop haast nooit meer in normale kleren, heb de hele dag mijn wandelkloffie/stalkloffie aan. Met thuiswerken ziet niemand dat, teams gebruiken we zonder video (mijn mannelijke collega's durven de Corona coupe niet te laten zien :') ) en wel zo goed voor mijn goede kleren met een hond die nogal haart of buiten loopt en dan met natte aansporen op je schoot kruipt. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:50

Hmm nou ik moet een radiator vervangen ( huidige is nu lek) en mijn auto krijgt vrijdag een grote beurt. Flinke bak met geld weg dus in februari voor mij :x

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:22

Ik vind het ook echt heel irritant dat afhalen niet mag. Veel winkels hebben het ook online niet op orde nu dus er is veel uitverkocht of 'alleen op voorraad in de winkel'. Ik heb een tweede kruiwagen nodig en mijn huidige was bij Cranenbroek 25 euro. Online zijn ze minstens 60-70 euro en dat weiger ik uit principe te betalen. Dus lopen al weken te klooien want ik krijg een volle kruiwagen de mesthoop niet meer op (zwanger) en ik heb vaak 2 volle kruiwagens dus dan moet manlief tussendoor komen legen :+ .

Wij moeten ook nieuwe keuken en badkamer uitzoeken en dat begint inmiddels ook aardig een probleem te worden. De levertijden lopen namelijk ook op tot 12 weken en showrooms zijn straks 8 weken dicht (en gaan denk ik ook niet open). Dan hebben wij nog veel geluk dat we niet perse hoeven te verhuizen op een bepaalde datum, maar irritant en zonde is het wel.

Supermarkt is voor mijn gevoel ook duurder geworden. Ik denk dat het voor mensen die bv. een weekbudget hebben echt heel lastig aan het worden is. Je moet imo toch gewoon ergens sokken of handschoenen af kunnen halen bij een Zeeman, hoezo is dat niet essentieel?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:35

25 euro voor een kruiwagen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:43

Zit de itek niet in de buurt. Daar kun je afhalen. Die hebben vaak wel eenzelfde soort kruiwagens.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:53

Een goede stevige kruiwagen voor 25 euro? Dat is wel een droomprijs gok ik.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:56

Hm dat is in Limburg zie ik, helaas niet in de buurt.
En ja voor 25 euro en echt een fijne, gaat al bijna 2 jaar mee, staat altijd buiten, wordt dagelijks gebruikt. Ze hebben trouwens ook altijd goedkope kalk bij Cranenbroek.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:58

Wij hebben er drie staan voor die prijs. Begonnen met 1. Beviel goed dus nog 1.
Ik merkte dat deze ook goed waterdicht was. Dus nog 1 bijgekocht die ik in die tijd heb gebruikt om hooi te weken.
Dus 2 zijn rond de 15 jaar oud. Ander 10 schat ik.
1 itek. 2 cranenbroek.
2 hebben er een massieve band gekregen door lek zijn. Voor de rest nog heel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:05

fokfanaat schreef:
25 euro voor een kruiwagen?

Ja die heb ik. Ding is nog steeds niet kapot. *\o/*

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:14

Oh als Cranenbroek toch een website had <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:17

Nee doe maar niet en heb zonder baan toch geen cent te makken. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:20

Hmm ja ik heb als referentie gemiddeld tot grote pensionstallen. Ik weet niet wát mensen er mee deden, maar zelfs flink dure kruiwagens gingen stuk :+