Crisissituatie in Londen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:09

pien_2010 schreef:
Polly schreef:
Ik volg ze eigenlijk helemaal niet meer, ik zit er op mijn werk middenin..

Ik weet het polly, sterkte! :knuffel: Ça va? → Gaat het nog met je?

Het moet hè, aan opgeven heeft niemand wat maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik dan weer eens moed verzameld heb om wel een corona bericht te lezen dat de moed me soms in de schoenen zakt als ik alle reacties lees van mensen die zich niet aan de maatregelen willen of gaan houden (overal op internet hoor, niet alleen hier).

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:21

Polly schreef:
Ik volg ze eigenlijk helemaal niet meer, ik zit er op mijn werk middenin..

Dat kan ik mij wel voorstellen.
Hou de moed erin zou ik zeggen ! Al is dat natuurlijk gemakkelijk gezegd vanachter mijn scherm.

pien_2010

Re: Crisissituatie in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:30

Begrijp het polly, dat lijkt me ook heel moeilijk.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 15:41

Polly schreef:
Het moet hè, aan opgeven heeft niemand wat maar ik moet eerlijk zeggen dat als ik dan weer eens moed verzameld heb om wel een corona bericht te lezen dat de moed me soms in de schoenen zakt als ik alle reacties lees van mensen die zich niet aan de maatregelen willen of gaan houden (overal op internet hoor, niet alleen hier).

Lijkt me heel moeilijk. En zo'n eikel op het museumplein die beweert dat op de IC's niemand ligt en artsen duizenden euro's per leugen krijgen etc. -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:46

Arabesk schreef:
Lijkt me heel moeilijk. En zo'n eikel op het museumplein die beweert dat op de IC's niemand ligt en artsen duizenden euro's per leugen krijgen etc. -O-

Dat is toch echt van de zotte hé :')
Loopt er dan zo'n grote groep hersenloze wezens rond ?
Of zijn die mensen zelf zo bang dat ze zulke dingen voor waarheid aannemen ?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:09

pien_2010 schreef:
Janneke, de UK is wel over het randje gegaan hoor. Als de ziekenhuizen te vol zitten, als goederen niet meer geleverd kunnen worden daar teveel mensen ziek zijn, als winkels hun klanten niet meer kunnen bedienen daar er teveel mensen ziek zijn. Ik ben erg blij dat het weer kantelt in de UK. Geeft de burger moed.
Hoe gaat het inmiddels in Ierland? Weet iemand dat?

Lief dat je er naar vraagt!!

Ik schreef gisteren dit in het gewone COVID topic:
Citaat:
Die Engelse variant loopt hier in Ierland ook aardig rond te draaien.
Hier zijn we 1 december uit een 6-weekse lockdown gekomen en ging 4 december de horeca weer open, toen zaten we op zo'n 200/300 gevallen per dag. Dat liep in de week voor Kerst op naar 500/1000 gevallen. Dat liep toen heel vlug op naar meerdere duizenden, met een dieptepunt van 8000 gevallen de 2e week van januari (vergelijkbaar met 32,000 infecties per dag in NL; er zijn 4.5 mln Ieren). Wij zijn Oudejaarsdag dus weer volledig in lockdown gegaan, horeca was al dicht sinds Kerstavond.
Visite mag hier pertinent niet, al sinds 1 oktober, tenzij sociale bubbels voor mantelzorg ed. Er is een uitzondering geweest voor de 2 weken van Kerstvakantie, waarin max 3 huishoudens samen mochten komen.

We zijn nu terug naar ong 3000 gevallen per dag. Het lijntje naar beneden gaat best rap; op 10 januari nog 6800 besmettingen en nu al een paar dagen rond die 3000. Voor Ierland is dat nog steeds véél te veel, wat ziekenhuizen aankunnen.

Qua ziekenhuisopnames dus niet best, maar de besmettingen zijn wel flink gedaald en lijken toch ook te blijven zakken, we zitten nu onder de 3000 gevallen, met positieve uitschieter 2100 gisteren.
De staatsziekenhuizen liggen vol, maar de priveziekenhuizen zullen worden gebruikt.....

Polly, zet hem op. Sterkte :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:26

Dank je wel Sodera. Ik vind het juist heel interessant wat Europa landen doen, (en zelfs daarbuiten) want daar kunnen we van leren.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:31

Wie vond het in Ierland een strak idee om de horeca open te gooien dan? Maar geen thuis bezoek, heel apart.
Sterkte daar in ieder geval, en dat geldt ook voor Polly :(:)

Hadden we maar een strak beleid zoals in Australië, daar hebben ze onwijs streng opgetreden, maar daar is het nu echt redelijk goed onder controle. Met uitzondering van wat brandhaarden in grote steden.

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:36

inderdaad Earth, ik heb veel familie in Australiën en die zeiden in het najaar met de oplopende cijfers al iets van "waarom doet jullie regering niks", zij hebben daar een hele strenge lockdown gehad en zijn er idd voor het grootste deel vanaf

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:43

Ik zal hiermee wel een knuppel in het hoenderhok gooien, maar aan de andere kant van de wereld is het nu zomer.
Zelfs dhr Gommers kwam afgelopen week met deze verklaring, waarom het aan de andere kant van de aarde zo goed gaat

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:45

Hubbels schreef:
Ik zal hiermee wel een knuppel in het hoenderhok gooien, maar aan de andere kant van de wereld is het nu zomer.
Zelfs dhr Gommers kwam afgelopen week met deze verklaring, waarom het aan de andere kant van de aarde zo goed gaat

Je knuppelt niet, want ik dacht precies hetzelfde. Familie woont in Perth.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:47

pien_2010 schreef:
Hubbels schreef:

Je knuppelt niet, want ik dacht precies hetzelfde. Familie woont in Perth.

Gelukkig :o

Polly
Moderator Algemeen
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:07

zeker geen knuppel hoor; dat scheelt ook zeker en dat zal er ook mee te maken hebben dat zij afgelopen (onze) zomer de ellende hadden en wij nu, ik gok dat als het voorjaar aanbreekt dat de aantallen ook naar beneden gaan maar dat moet het eerst nog even worden.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:07

Earth schreef:
Wie vond het in Ierland een strak idee om de horeca open te gooien dan? Maar geen thuis bezoek, heel apart.
Sterkte daar in ieder geval, en dat geldt ook voor Polly :(:)

Hadden we maar een strak beleid zoals in Australië, daar hebben ze onwijs streng opgetreden, maar daar is het nu echt redelijk goed onder controle. Met uitzondering van wat brandhaarden in grote steden.

Tweeledig denk ik; huis(zuip)feestjes voorkomen en de horeca toch een kans geven: die zijn van maart tot ver in juli dicht geweest en toen van oktober tot december weer.
Eind november was het niet zo'n gekke zet. Het is hier echt in een week uit de hand gelopen; 19 december nog 430 besmettingen, 30 december 1143, 3 januari 4960 en 6 januari 7832. Nu dus weer terug naar ong 2500.

De UK variant zal hier een énorm aandeel in hebben gehad ook, via de besmettelijkheid. Er is een hele grote groep Ieren die in de UK wonen/werken en toch voor de Kerst naar hier zijn gekomen...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:22

Polly schreef:
inderdaad Earth, ik heb veel familie in Australiën en die zeiden in het najaar met de oplopende cijfers al iets van "waarom doet jullie regering niks", zij hebben daar een hele strenge lockdown gehad en zijn er idd voor het grootste deel vanaf

Dat zei onze ( vlaamse ) correspondent in China ook. Jullie laten voor de 3e maal het virus binnen zonder grote maatregelen te nemen en zij keek verbijsterd :')

Maar in Europa ben je veel te afhankelijk van verkeer van goederen en diensten over de grenzen, dus een systeem zoals ze in Australië en Nieuw-Zeeland toegepast hebben, gaat hier blijkbaar niet want dan is alles failliet.
China is natuurlijk nog een heel ander verhaal. Daar kiezen ze voor gezondheid en economie. Individuele vrijheid telt niet mee in geval van een epidemie.
Dat krijg je hier ook niet verkocht :+

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 06:49

Inderdaad met je eens Pandora2, deze 2 gebeiden zijn veel makkelijker af te sluiten en China, dat land is natuurlijk helemaal niet geloofwaardig met betrekking tot het geven van info, zo corrupt als de pest.

En australié en nieuw zeeland hebben de mazzel dat er nu een vaccin is, die zij gelijk in kunnen zetten als de zomer is afgelopen en het virus weer grip krijgt.

En de boel helemaal op slot gooien is toch ook wat! Je zult zelfstandige zijn en je inkomsten hangt er van af en je verdient helemaal niks. want neem van mij aan dat er niet zoveel gecompeseerd wordt als onze regering doet voorkomen. Als je in loondienst bent of je werk mag evengoed doorgaan , dan is het makkelijk praten en zeggen gooi de boel maar dicht

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:17

Ik heb in Engeland gewoond.... en zo vreselijk veel mensen zijn zo afschuwelijk ongezond daar.
Er is fundamenteel zoveel mis met de voedselkwaliteit, toegang tot gezond voedsel, luchtkwaliteit, waterkwaliteit, etc.... (het is in NL niet veel beter). In combinatie met stress en in het huidig seizoen loopt het dan snel uit de hand....

Mag duidelijk zijn dat we een hoge prijs betalen voor onze mondiale 'lifestyle'.....

Ziektepreventie lijkt werkelijk nergens op de agenda te staan.... je zou zeggen dat dat de hoogste prioriteit zou moeten krijgen.

Ik ben bang dat we achteraf gaan schrikken van de gevolgschade van al die lockdowns.....

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:15

Een jaar geleden, februari of maart- dacht men ook aan het weer.

Maar: de uitbraak cijfers van de Arabische landen lieten zien dat 'hoge buitentemperatuur' op zich het virus niet stopte.

En in Zuid Afrika is momenteel ook een nare, extra besmettelijke mutatie gaande - zomer of niet.

Op basis van de cijfers zou je idd wel denken dat de Nederlandse zomer de cijfers doet dalen - in april oid kan de lockdown weg.

En ik ben alles behalve een fan van deze regering, maar 'ze doen niet voorkomen dat er veel gecompenseerd zou worden', er worden miljoenen en miljoenen uitgegeven, maar ik ken beslist mensen die buiten de verschillende regelingen vallen. Daar wordt ook niet schimmig over gedaan, compensatie voor 'ik heb voor een fortuin winterkleding gekocht, die kan ik niet verkopen' is er niet.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 20-01-21 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:17

Ik meen ergens gelezen te hebben met vitamine D opname in de zomer, en dat mensen die standaard in een warm land wonen via hun huid niet veel vit D opnemen... zoiets... (maar je mag niet echt hardop over vit D praten 8-) )

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:26

Cer schreef:
Ik meen ergens gelezen te hebben met vitamine D opname in de zomer, en dat mensen die standaard in een warm land wonen via hun huid niet veel vit D opnemen... zoiets... (maar je mag niet echt hardop over vit D praten 8-) )

Hoe donkerder je huid, hoe moeilijker de opname van vitD inderdaad.

Hoge temperaturen houdt het virus blijkbaar niet tegen. Veel mensen gingen feesten in de Emiraten met de kerstperiode, maar er kwamen wel wat besmettingen mee terug. :+

Ninx Klopt wat je zegt. Maar aan preventie wordt niks tot zeer weinig verdiend, dus zal nooit een prioriteit krijgen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:29

Daar heb ik nu nog nooit van gehoord... Waar mensen al geen taboes van maken!!

Ik hou niet van onzin, dus zonder meel in de mond: als diersoort mens komen we allemaal uit Afrika.
Wiens groot over bet kwadraat ouders richting Scandinavië gingen, stelden zich maximaal open voor vitamine D.
... nooit geweten dat daar een taboe op rust.
(De nazi's dweepten om andere redenen met een bepaald type, dat ze ook nog eens verkeerd benoemden.)

En mensen wier ouders nog recent in Afrika woonden, of daar zelf wonen zijn prachtig bruin.
Algemeen bekend, lijkt me.
Maar vitamine D opnemen in Nederland gaat dan wat trager.

En de inwoners van de Arabische landen zijn om één of andere reden niet echt donker van huidskleur - het is waarschijnlijk meer een cultureel iets. Wij zitten graag in de zon, 's zomers.
Anyway: het corona virus spaarde de Emiraten niet.

En' s winters vitamine D slikken is baaie verstandig.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 20-01-21 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:30

Ik weet niet wat je precies een taboe vindt nu hoor?

Overigens, de emiraten zijn er nu wel vanaf toch?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:32

"Je mag niet over vitamine D praten" vind ik klinken als een taboe.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:38

Weet je wat vooral goed helpt in landen als Australië en Nieuw-Zeeland? De verplichte quarantaine van 14 dagen (op eigen kosten).

De UK-variant is ook daar het land binnengekomen, maar is tegengehouden in quarantaine. Die heeft zich dus (vooralsnog) niet kunnen verspreiden onder de gemeenschap.

Er zitten nu ook toptennissers in quarantaine. Die waren naar Australië gekomen voor de Australian Open. Je houdt er rekening mee dat je 'schoon' bent en dat je 'alleen maar' even in quarantaine hoeft, en dan word je besmet op de vlucht en dan mag je ter plekke niet eens trainen. Risico van het vak, maar het is wel zoals het daar werkt.

https://www.nu.nl/tennis/6102748/austra ... pelen.html

En glipt er toch eentje tussendoor, dan gaat meteen lokaal de boel op slot. Overigens zijn boetes niet mals:

Citaat:
Penalties for breaching a self-isolation direction in NSW include a maximum fine of $11,000, six months in prison, or both, with an additional fine of $5500 for each day the breach continues.

https://www.smh.com.au/national/nsw/no- ... 56viv.html

...en dan kun je zeggen 'lekker makkelijk, dat zijn eilanden': de UK en Ierland zijn ook eilanden. Je kunt er ook voor zorgen dat niemand dat eiland meer op komt en is dat toch nodig, dan na aankomst in uiterst strenge quarantaine. Maar goed, ik heb makkelijk praten. Ik ben geen beleidsmaker, ik ben een van die stuurlui aan wal. ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 10:40

Ohhh zo... ja dat was een beetje sarcastisch van mij idd :j
maar ik heb het zelf op heel veel verschillende platforms terug gelezen... en ik heb nu de aanpak 'baat t niet dan schaadt t niet' vwb vit D :j
maar de samenhang tussen opname VitD door huidskleur had ik ergens gelezen..
Ik wil er niks wetenschappelijks aan ophangen hoor!