Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kuggur schreef:xSCWx schreef:Energiestromen zijn er zeker. Je voelt immers ook de zon op je huid. Ik geloof ook dat iemand met eigen energie iets kan bewegen. Om in de “supernatural” sfeer te blijven
Vreemde opmerking, niemand ontkent het bestaan van energie, stromend of niet.
Bovennatuurlijke energie staat ter discussie.
En natuurlijk kan ik iets met mijn eigen energie bewegen, jij ook, pak een bal op en gooi hem weg, tadáááh!
(En nee telekinese bestaat niet).

) Kuggur schreef:Oh, wat jammer, tot vijf jaar geleden had je daar een miljoen voor kunnen incasseren. Gemiste kans!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/One_Mil ... _Challenge
Femke_Tweety schreef:Dit zou een fysieke/wetenschappelijke verklaring kúnnen zijn:
https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... de-oorzaak
Er zijn meer mogelijkheden te bedenken die binnen het 'normale' vallen en niet binnen het 'paranormale:'
germie schreef:Ik ben niet zweverig, of wat dan ook, maar ik geloof wel in toeval. Waarom ben je soms op een plaats waar je eigenlijk niet hoort te zijn en kunt op dat moment iemand helpen?
Dat is mij een keer overkomen.
Waarom weet je soms de weg op een plek waar je de weg helemaal nog niet kunt weten? Ook dat is mij eens overkomen.
Waarom zijn er soms mensen die zeggen tegen een ander: je moet nu dat of dat doen, want anders onheil. Bijvoorbeeld een dokter zoeken.
Dit zijn voorbeelden die plaatsvinden, maar waar geen verklaring voor is. Dit noem ik ook geen lichtwerkers, maar het vindt wel plaats. Echter, de prijs van laten zien dat paranormaliteit bestaat lukt niet. Je kunt het niet opwekken immers.

Suzanne F. schreef:Morganlefay schreef:Telekinese is het verplaatsen van materie.
Mentaal kan je iets niet verplaatsen alleen fysiek, tenzij je met de tijd gaat rommelen.
Eens, maar hier werd eerder gezegd dat iemand hier ervaring mee had of misschien heb ik het verkeeed begrepen.
xSCWx schreef:[Ik weet dat telekinese bestaat dus ik vind het een rare opmerking van jou.
Ailill schreef:Wat een ontzettend nare en denigrerende sfeer binnen dit topic.
we hebben een ander soort humor, laat ik het daar op houden. Ik kan best tegen kritiek maar denigrerende opmerkingen gaan mijn nekharen recht overeind van staan en doe ik niks mee.
dus I’m out
Dus ik zei al dat het waarschijnlijk dromen waren. Zij beweerde dat het echt was. Nu blijkt ze ademstops te hebben van wel 90 seconden. Gewoon zuurstoftekort. Geen wonder dat ze rare dingen denkt te zien, niks geen geesten. xSCWx schreef:Ja en als het wel vastgelegd wordt dan zeggen de sceptici dat het bewerkt is.