Lichtkinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:34

Lante

Re: Lichtkinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:40

Ik ken telekinese alleen uit goocheltrucs. Met een magneet onder een voorwerp en zo.
Er is geen wetenschappelijk bewijs voor telekinese, net zo min als voor elfjes en engelen. Telekinese geloof je dus dat het er is, zeker weten doe je het niet. Maar geloven is prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:50

Kuggur schreef:
xSCWx schreef:
Energiestromen zijn er zeker. Je voelt immers ook de zon op je huid. Ik geloof ook dat iemand met eigen energie iets kan bewegen. Om in de “supernatural” sfeer te blijven ;)

Vreemde opmerking, niemand ontkent het bestaan van energie, stromend of niet.
Bovennatuurlijke energie staat ter discussie.
En natuurlijk kan ik iets met mijn eigen energie bewegen, jij ook, pak een bal op en gooi hem weg, tadáááh!
(En nee telekinese bestaat niet).

Afbeelding

(Sorry, dit was een inkoppertje. :)) )

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:28

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 21:49

Tsja, deze prijs stond 51 jaar lang beschikbaar voor wie dan ook, als je een toetsbare demonstratie kon geven van een paranormaal vermogen. Dat is een behoorlijk lange tijd voor zo'n open challenge....

@Mkango; Glup! :oo

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:11

Dat is die test die Derek Ogilvie heeft gedaan (en verprutst) toch? Idd al die bijzondere lichtwerkers hadden rijk kunnen zijn nu.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 02:25

Echte lichtwerkers voelen zich niet verheven, willen er niet rijk van worden, dwingen niemand, ook hun kinderen niet, om lichtwerker te worden, weigeren geen medische hulp en zullen ook bij andere mensen aanraden om eerst medische hulp te zoeken. Dus mensen die hun kind weg houden bij anderen omdat dat kind de wereld zou moeten redden slaan door, mensen die medische hulp weigeren of andere mensen afraden medische hulp te zoeken slaan door...... net zoals in elk ander geloof het te ver gaat als je doorslaat en je doel voorbij schiet.

Femke_Tweety schreef:
Dit zou een fysieke/wetenschappelijke verklaring kúnnen zijn:

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... de-oorzaak

Er zijn meer mogelijkheden te bedenken die binnen het 'normale' vallen en niet binnen het 'paranormale:'

Dit was het in elk geval niet. Het waren 3 gele bollen die ineens het wolkendek in schoten. Licht wat vanaf de grond komt herken ik wel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 07:55

Ik ben niet zweverig, of wat dan ook, maar ik geloof wel in toeval. Waarom ben je soms op een plaats waar je eigenlijk niet hoort te zijn en kunt op dat moment iemand helpen?
Dat is mij een keer overkomen.

Waarom weet je soms de weg op een plek waar je de weg helemaal nog niet kunt weten? Ook dat is mij eens overkomen.

Waarom zijn er soms mensen die zeggen tegen een ander: je moet nu dat of dat doen, want anders onheil. Bijvoorbeeld een dokter zoeken.

Dit zijn voorbeelden die plaatsvinden, maar waar geen verklaring voor is. Dit noem ik ook geen lichtwerkers, maar het vindt wel plaats. Echter, de prijs van laten zien dat paranormaliteit bestaat lukt niet. Je kunt het niet opwekken immers.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 08:53

germie schreef:
Ik ben niet zweverig, of wat dan ook, maar ik geloof wel in toeval. Waarom ben je soms op een plaats waar je eigenlijk niet hoort te zijn en kunt op dat moment iemand helpen?
Dat is mij een keer overkomen.

Waarom weet je soms de weg op een plek waar je de weg helemaal nog niet kunt weten? Ook dat is mij eens overkomen.

Waarom zijn er soms mensen die zeggen tegen een ander: je moet nu dat of dat doen, want anders onheil. Bijvoorbeeld een dokter zoeken.

Dit zijn voorbeelden die plaatsvinden, maar waar geen verklaring voor is. Dit noem ik ook geen lichtwerkers, maar het vindt wel plaats. Echter, de prijs van laten zien dat paranormaliteit bestaat lukt niet. Je kunt het niet opwekken immers.

Eens. Hier ook ervaring mee. Of denken aan iemand en ineens krijg je van diegene een appje of belletje.
Maar goed, telekinese is van een hele andere orde. Dat geloof ik pas als ik het zie, zelf zie en niet op een video.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:31

Telekinese is het verplaatsen van materie.
Mentaal kan je iets niet verplaatsen alleen fysiek, tenzij je met de tijd gaat rommelen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:47

Ik ben hoogsensitief (helaas? gelukkig?) maar heb geen bijzondere krachten buiten kunnen huilen vanuit een intense emotie en dat kan nu echt eens vanalles zijn.

Ik had liever lichtjes gezien, dat is tenminste nog iets 'vast' :')

Ik was tevens volgens ons mam ook een makkelijk kind, eentje waar je niet naar moest kijken want ik trok braaf mijn plan, huilde nooit, altijd vrolijk op een stille wijze. Easy peasy.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 10:51

Morganlefay schreef:
Mentaal kan je iets niet verplaatsen alleen fysiek, tenzij je met de tijd gaat rommelen.

Eens, maar hier werd eerder gezegd dat iemand hier ervaring mee had of misschien heb ik het verkeeed begrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:55

Suzanne F. schreef:
Morganlefay schreef:

Eens, maar hier werd eerder gezegd dat iemand hier ervaring mee had of misschien heb ik het verkeeed begrepen.

Als iemand ervaring heeft met het toepassen van telekinese dan had dit wel wereldwijd bekend geweest.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:27

xSCWx schreef:
[Ik weet dat telekinese bestaat dus ik vind het een rare opmerking van jou.

Wel, xSCWx schijnt meer te weten, gezien ze me dit antwoord gaf eerder in dit topic.
Er staat dus een wetenschappelijke revolutie voor de deur!
Ik kan niet wachten op meer nieuws, een demo filmpje zou gewaardeerd worden ( maar ik kan me voorstellen dat ze dat liever direct via de internationale nieuwskanalen doet, dit is wellicht te groot voor bokt.)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:38

Wat een ontzettend nare en denigrerende sfeer binnen dit topic. Ik kan me indenken dat sommige mensen hiervoor te nuchter (of realistisch) zijn, maar om dan met zulke sneren en flauwe opmerkingen je gelijk te willen halen? Zonde en erg kinderachtig.

TS, in mijn kring zijn er wat mensen die zich hier in verdiept hebben en zodoende hoor ik weleens iets of het komt ter sprake. Ik ben er zelf denk ik te nuchter voor, ergens geloof ik een soort van, maar kan het niet verklaren en/of onderbouwen. Wel ben ik van mening dat de mens in z'n geheel toe is aan verandering, ik zie dat alleen niet snel gebeuren.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:54

Ailill schreef:
Wat een ontzettend nare en denigrerende sfeer binnen dit topic.

Tsja, mij valt het op dat hoe irrationeler het geloof in iets,is of dat nu om elfjes, platte aardes, aura lezen, of een of andere fundamentalistische interpretatie van een godsdienst gaat, hoe overgevoeliger mensen worden voor kritiek, speciaal als die kritiek wat humoristisch wordt gebracht.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:00

Ja echt heel grappig Kuggur :roll: we hebben een ander soort humor, laat ik het daar op houden. Ik kan best tegen kritiek maar denigrerende opmerkingen gaan mijn nekharen recht overeind van staan en doe ik niks mee.

Als je een serieus gesprek wil voeren zal je eerst op een serieuze en volwassen manier moeten reageren.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:32

Oh, dat was humoristisch? Dan hebben we een ader gevoel voor humor :) . Niks mis mee hoor, mag. Maar om te verwachten dat via een forum, waar berichten toch vaak anders overkomen dan bedoelt, dat iedereen meteen snapt dat het om te lachen is, is misschien niet helemaal realistisch :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:03

Ok, je hebt er om gevraagd, dan bloedserieus.

Je lanceert hier een absolute bewering "ik weet zeker dat telekinese bestaat".
Je gedraagt je onmiddelijk geprikkeld zodra iemand hier zijn skepsis over uitspreekt.
En vergeet niet je bewering is net zo onwaarschijnlijk als "tovenarij bestaat",, "eenhoorns bestaan" of "er woont een kaboutertje in mijn kelder". In termen van waarschijnlijkheid van dat kaliber.
Kán allemaal waar zijn, maar dermate extreem onwaarschijnlijk dat de kans dat het waar is nadert tot nul.

Terug naar je bewering. Twee mogelijkheden, waar of niet waar. In geval van een dergelijke uitspraak citeer ik graag Carl Sagan, "extraordinary claims require extraordinary evidence"

Jouw claim is zeer buitengewoon. Die simpelweg in de groep gooien in de verwachting dar je serieus genomen wordt is absurd.

Kortom, kom met je buitengewone bewijs, of accepteer dat mensen vaststellen dat je nonsens praat, en jammer er niet over dat er grappen worden gemaakt (zo'n claim wanneer niet gefundeerd is inherent belachelijk).

Ik vermoed dat er in plaats van dat bewijs weer een tirade komt hoe respectloos mijn post wel niet is, maar wie weet verbaas je me.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:08

Kuggur ik zou willen dat het op te roepen was maar zo ver ik weet is het niet op commando te doen. Dus nee ik kan helaas niet met bewijs komen, ik zou willen dat ik toen een camera had.
Dat mensen vinden dat ik onzin praat prima hoor, iedereen moet dat voor zich weten.
Overigens ging het daar niet eens over maar over lichtkinderen :+ dus I’m out
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 09-01-21 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:15

Maar dat is nou het hele probleem met bovennatuurlijke krachten: er is nooit iemand bij, het staat nooit duidelijk op film en het kan nooit bewezen worden. Met zoveel mensen op aarde die bijna allemaal een camera op hun telefoon hebben die ze 24/7 bij zich dragen is het haast onmogelijk dat dit nooit is vastgelegd als het mogelijk is.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:17

Ja en als het wel vastgelegd wordt dan zeggen de sceptici dat het bewerkt is.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:21

Tja, ik denk dat veel “bovennatuurlijke” verschijnselen heel goed wetenschappelijk te verklaren zijn. Zo zag mijn moeder ook een tijdje geesten. Maar altijd ‘s nachts, nooit eens wanneer ze op de wc zat of stond te koken :') Dus ik zei al dat het waarschijnlijk dromen waren. Zij beweerde dat het echt was. Nu blijkt ze ademstops te hebben van wel 90 seconden. Gewoon zuurstoftekort. Geen wonder dat ze rare dingen denkt te zien, niks geen geesten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:27

xSCWx schreef:
Ja en als het wel vastgelegd wordt dan zeggen de sceptici dat het bewerkt is.

Natuurlijk, beeldmateriaal, foto's of filmpjes, met de huidige stand van technologie is bepaald geen "extraordinary proof" ( je kunt realisisch beeldmateriaal maken van twee dinosauriers die in het centrum van New York op leven en dood vechten, betekent niet dat het echt gebeurt is).
Maar geen nood, dit soort paranormale vermogens zijn gemakkelijk te toetsen, de onderzoekopzet is niet gecompliceerd, dus bewijs leveren zou geen probleem hoeven te zijn.

(Fantstisch, anno 2021 nog een serieuze discussie voeren of tovenarij bestaat...)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:34

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd, het negatief bespreken van anderen is niet toegestaan
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 11-01-21 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verwijderd