Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LWDaisy schreef:Aan degene die vroeg of ik mijn vriend dan als mijn eigendom beschouw - nee, natuurlijk is hij mijn eigendom niet. Ik heb hem niet gekocht.
Maar is het dan niet normaal om te hopen, te willen, dat jij als partner net wat meer mag/krijgt/ziet dan de rest van de wereld? Dat heeft voor mij echt niets met eigendom te maken hoor. Ik beschouw mezelf ook niet als mijn vriend zijn eigendom, ik ben zijn vriendin, zijn partner. Ik ben het cadeautje dat enkel hij mag uitpakken.
Als de buurman en de bakker en de slager mij allemaal in mijn blootje zien - dan voelt mijn naaktheid (voor mij!) minder speciaal naar mijn vriend toe.
Dat heeft echt totaal niets met "eigendom" te maken. Dat heeft te maken met "de wereld kan een heleboel van mij krijgen, maar niet alles". En daar voel ik me niet ongemakkelijk of minder vrij door
Toffeltje schreef:Ik ben benieuwd wat jullie van het volgende artikel vinden:
https://nos.nl/artikel/2363911-te-sexy- ... el-in.html
Volgens mij is dit echt een voorbeeld van doorgeslagen preutsheid en dat ook nog een een ander op willen leggen
Ayasha schreef:LiselotZorro schreef:Ik kan me niet herinneren dat ik jou heb zien schrijven dat het geen gedoe is. Of dat gedoe het waard is moet natuurlijk ieder voor zich bepalen, maar doen alsof het geen enkele extra moeite kost, dat klopt simpelweg niet.
Ik heb letterlijk geschreven dat ik ook creatief zou zijn met douchen.
Of het je de moeite waard is, bepaalt ieder voor zichzelf. Dat heeft niets met intelligentie te maken.
Volgens mij is dit echt een voorbeeld van doorgeslagen preutsheid en dat ook nog een een ander op willen leggen
LiselotZorro schreef:Daar ging het niet om, Ayasha. Het punt was dat sommige beweerden dat het geen gedoe en extra moeite is en dat is niet juist. Of het gedoe het je waard is, is zoals ik al zei ieders eigen keus. Daar vind ik ook verder niks van, ik zou je er nog mee helpen als dat kon
Magrathea schreef:LWDaisy schreef:Aan degene die vroeg of ik mijn vriend dan als mijn eigendom beschouw - nee, natuurlijk is hij mijn eigendom niet. Ik heb hem niet gekocht.
Maar is het dan niet normaal om te hopen, te willen, dat jij als partner net wat meer mag/krijgt/ziet dan de rest van de wereld? Dat heeft voor mij echt niets met eigendom te maken hoor. Ik beschouw mezelf ook niet als mijn vriend zijn eigendom, ik ben zijn vriendin, zijn partner. Ik ben het cadeautje dat enkel hij mag uitpakken.
Als de buurman en de bakker en de slager mij allemaal in mijn blootje zien - dan voelt mijn naaktheid (voor mij!) minder speciaal naar mijn vriend toe.
Dat heeft echt totaal niets met "eigendom" te maken. Dat heeft te maken met "de wereld kan een heleboel van mij krijgen, maar niet alles". En daar voel ik me niet ongemakkelijk of minder vrij door
Maar nu doe je wel een beetje alsof je álles van jezelf blootgeeft als je naar de sauna gaat, ofzo. Met die mensen in de sauna heb ik geen seks, ik heb geen diepe emotionele band met ze en ze kennen me niet door en door. Maar om te stellen dat naaktheid hetgene moet zijn wat je deelt met je partner is wat mij betreft wat kort door de bochter is zoveel meer (en imo belangrijkers!)
LiselotZorro schreef:Ayasha schreef:
Ik heb letterlijk geschreven dat ik ook creatief zou zijn met douchen.
Of het je de moeite waard is, bepaalt ieder voor zichzelf. Dat heeft niets met intelligentie te maken.
Daar ging het niet om, Ayasha. Het punt was dat sommige beweerden dat het geen gedoe en extra moeite is en dat is niet juist. Of het gedoe het je waard is, is zoals ik al zei ieders eigen keus. Daar vind ik ook verder niks van, ik zou je er nog mee helpen als dat kon
LiselotZorro schreef:Daar ging het niet om, Ayasha. Het punt was dat sommige beweerden dat het geen gedoe en extra moeite is en dat is niet juist. Of het gedoe het je waard is, is zoals ik al zei ieders eigen keus. Daar vind ik ook verder niks van, ik zou je er nog mee helpen als dat kon
LWDaisy schreef:Ik vind het ook geen gedoe/extra moeite hoor, om iets aan te doen/ervoor te zorgen dat een ander mij niet in mijn blootje kan zienJij vind misschien dat dat "moeite doen" is, ik helemaal niet
Gini schreef:Het geen moeite vinden is subjectief.
Het moeite vinden is een feitelijke constatering.
Met andere woorden: wat je zelf vindt, is een feitelijke constatering. Wat iemand anders vindt, is subjectief.
Gini schreef:Het geen moeite vinden is subjectief.
Met andere woorden: wat je zelf vindt, is een feitelijke constatering. Wat iemand anders vindt, is subjectief.
Huertecilla schreef:LWDaisy schreef:Ik vind het ook geen gedoe/extra moeite hoor, om iets aan te doen/ervoor te zorgen dat een ander mij niet in mijn blootje kan zienJij vind misschien dat dat "moeite doen" is, ik helemaal niet
Dat ÍS meer dan niet te doen/ervoor te zorgen.
Niets subjectiefs aan, geen waardeoordeel, een feitelijke constatering.
Het geen moeite vínden is subjectief.
Interessant dat er op deze draad een correlatie lijkt te bestaan tussen minder of meer ´preuts´ en dit wel of niet begrijpen.
oomens schreef:Gini schreef:Het geen moeite vinden is subjectief.
Iets aantrekken is altijd meer moeite dan dat niet doen, gezien we allemaal zonder kleding* geboren worden.
Daar kun je van alles over vinden of niet, maar wanneer je de douche uitkomt, dan heb je vooral heel veel níet aan, en dat verschijnt niet spontaan om je lichaam heen als je het niet eerst zelf aantrekt.
Dat heeft weinig te doen met de vraag of je HC's opvattingen over preutsheid deelt, en het is dan ook flauw om het daarop te gooien.
*Behalve een enkeling die met een helm op begint.
superpony schreef:Ik kom standaard naakt onder de douche vandaan. Vanaf de straat kan je nu nog naar binnen kijken als we het licht aan hebben. Ik wist dat niet. Mijn man zegt het me 100x. Hij is zo slim om een onderbroek mee te nemen naar de douche, Ik denk daar echt nooit aan.
LWDaisy schreef:Het is idd meer moeite doen dan het niet te doen, dat is waar.
Maar ben ik dan preuts omdat ik die moeite (die mij geen moeite kost) wil doen?
Huertecilla schreef:LWDaisy schreef:Het is idd meer moeite doen dan het niet te doen, dat is waar.
Maar ben ik dan preuts omdat ik die moeite (die mij geen moeite kost) wil doen?
Lees éven terug naar waar ik wat opmerk over het woord ´preuts´.
Ik gebruik dat woord liever niet. Gebruik gerust ´gereserveerd´ of wat anders.
Het staat echter in de onderwerptitel en ja, meer doen om minder huid te laten zien is meer ´dat´; moeite, aandacht, handelingen, preuts, gereserveerd, dan niet.
Huertecilla schreef:Gini schreef:Ok, dus er moeten meer handelingen gebeuren. Dat vind ik al een heel wat genuanceerdere uitspraak. Daar kan ik het mee eens zijn.
![]()
![]()
![]()
en voor míj zouden die extra handelingen meer aandacht, meer energie, meer moeite zijn; het meer doen meer gedoe zijn.