Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kaitlyn schreef:Nee dat snap ik ook. Maar ik zou ze dan aanspreken en goed duidelijk maken dat ik het niet nog een keer wil zien omdat ze dan kunnen vertrekken met hun paard. Regels en/of afspraken moet je van beide kanten respecteren.
. Volgens mij kan je daar zelfs een boete van krijgen.Kaitlyn schreef:7ofhearts schreef:Ik vind dat helemaal niet zo raar.
A) brandgevaar door een smeulende verkeerd weg gegooide peuk.
B) in welk restaurant, sportschool, bios ....... openbaar gebouw mag je nog wel roken dan??
Dat iemand rookt betekent niet dat ze op stal ook roken.![]()
Ik snap heel goed dat je geen rokende rokers in je stal wilt hebben, maar vind het wel abnormaal dat je niet iemand op stal wil hebben waarvan je weet dat die roker is. Daar kun je toch gewoon afspraken over maken of in je stal reglement zetten?
Pas in de auto of thuis stak ik een sigaret op. 'Mijn' ruimte. Dus gewoon een kwestie van respect hebben voor de keuze van anderen als jij gebruik maakt van hun ruimte. Anders ga je maar ergens anders heen.
Het was niet gemakkelijk, want het is gewoon een verslaving. Poekkie schreef:_Toverbal, wat goed dat het je is gelukt te stoppen! Daar mag je terecht trots op zijn!
Dat het een verslaving is klopt idd. Juist dat maakt het zo moeilijk om anti-rook regels na te leven, de drang naar sigaretten is vaak te groot. Vandaar dat ook in luchthavens en bedrijven etc rook-ruimtes worden ingericht, sommigen kunnen gewoon niet x uur zonder. Ken iemand die echt letterlijk van rookhok naar rookhok crosste op de luchthaven en geen vluchten buiten europa kon/wou nemen hierdoor. Het kan echt een sterk beperkende factor worden in je leven (los van de stank/overlast/rommel voor anderen idd).
__Toverbal schreef:Poekkie schreef:_Toverbal, wat goed dat het je is gelukt te stoppen! Daar mag je terecht trots op zijn!
Dat het een verslaving is klopt idd. Juist dat maakt het zo moeilijk om anti-rook regels na te leven, de drang naar sigaretten is vaak te groot. Vandaar dat ook in luchthavens en bedrijven etc rook-ruimtes worden ingericht, sommigen kunnen gewoon niet x uur zonder. Ken iemand die echt letterlijk van rookhok naar rookhok crosste op de luchthaven en geen vluchten buiten europa kon/wou nemen hierdoor. Het kan echt een sterk beperkende factor worden in je leven (los van de stank/overlast/rommel voor anderen idd).
Thanks!!
Ieder zo zijn/haar eigen keuze natuurlijk. En je kan mensen moeilijk dwingen te stoppen, wanneer ze het zelf niet willen/kunnen. Maar daarom vind ik het wel belangrijk om een voorbeeld te zetten voor de volgende generatie en snap de leraren/leraressen ook niet die alsnog op het plein roken.
Ja het is vervelend ergens anders moeten roken, maar je bent letterlijk een persoon die iets moet leren aan kinderen, roken hoort daar niet bij als we naar een rookvrije generatie willen.
nikkel schreef:Wie is het gelukt om daadwerkelijk te stoppen met roken.? Ik probeer het na 47 jaar gerookt te hebben, maar het valt om de drommel niet mee.
nikkel schreef:Hoe. ?
Mars schreef:nikkel schreef:Hoe. ?
Zelf willen. Ik ergerde me al even aan mijn rookgedrag, de kosten, de stank etc.
Op een dag zat ik op mijn balkon te roken en ineens dacht ik 'dit was de laatste' sigaret uit gemaakt, rest van t pakje weggegooid en er nooit meer een aangeraakt.
Zeg ik wel eerlijk: was mijn derde keer stoppen dus ik weet wel van terugvallen etc. Maar die laatste keer was ik t zó zat dat ik daadwerkelijk heb volgehouden.