Welke winkels ga jij missen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 08:46

Kinderkleding winkels :) omdat de maten per merk zoveel verschillen dat ik dat nooit online koop :) maar denk wel dat we het overleven :+

En de bouwmarkt :) maar gelukkig mag je daar wel bestellen en afhalen :)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:21

Niets, wat ik nodig heb doe ik online.. alleen boodschappen haal ik en verder kom ik nergens.. Heerlijk rustig..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:26

Geen, want als ik echt wat nodig zou hebben als spoed hop ik wel even snel de grens over naar België, 1km hier vandaan, of bestel het online. En dan gaat mijn voorkeur ook uit naar het laatste want ik ben altijd al te lui geweest om naar de stad te gaan.

Ik ga wel balen van mijn nagels die nu weer opnieuw gezet moeten gaan worden en de zonnebank.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:27

Keet schreef:
Kinderkleding winkels :) omdat de maten per merk zoveel verschillen dat ik dat nooit online koop :) maar denk wel dat we het overleven :+

En de bouwmarkt :) maar gelukkig mag je daar wel bestellen en afhalen :)

Ik zou graag eerst willen zien wat ik koop.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:31

De kapper en de kringloop.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:40

nps schreef:
ElSea schreef:
De bouwmarkt, gezien we midden in een verbouwing zitten... Echt poedersuiker met de hoofdletter K. Je hebt zovaak dat je iets op raakt/ineens nodig hebt en dan niet verder kan tot je weer voor de 4e keer die dag naar de bouwmarkt bent geweest :+

Dit :( wij hebben ook de laatste twee weken van december vrij genomen en hebben nog best wat grote dingen nodig (gipsplaten, verf). Ik hoop op (online) bestellen en afhalen.

Tipje, Bouwmaat is heel snel met leveren. Voor 15:00 is ook echt volgende dag geleverd. Hebben wij ook gipsplaten besteld. Zij hebben eigen lever service en geen PostNL nodig.
Hier hetzelfde probleem, hebben op dit moment de badkamer volledig gesloopt, dus we hebben geen douche, geen water en een provisorische toilet. Ik vind het dan toch vrij essentieel om ‘gewoon’ hiermee door te gaan om het af te krijgen. En ja, ook super vervelend dat de bouwmarkten dus dicht moeten. Ook wij stonden gister dus bij de gamma om zoveel mogelijk nog te kopen wat we nodig denken te hebben

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:45

Weet iemand of de epplejeck onder de dierenwinkels valt en dus gewoon open is?

En nee ik ga niet direct uitgebreid funshoppen...maar pony heeft zijn deken kapotgetrokken en bestellen duurt gewoon
langer...heb hem het liefst vannacht gewoon weer een deken op..( dit was al de reserve ..nog niet aan toegekomen om er weer een extra te bestellen)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 09:48

In jouw geval zou ik bellen. Mogelijk kan je het namelijk toch afhalen als ze niet open zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:01

De kapper ( ik had nú een afspraak |( ) en de pedicure.
De pedicure is voor mij eigenlijk wel noodzakelijk, want ik krijg last van mijn voeten als ze niet regelmatig worden bij gehouden ( en nee dat kan ik helaas niet zelf)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:02

Mizora schreef:
In jouw geval zou ik bellen. Mogelijk kan je het namelijk toch afhalen als ze niet open zijn.

Dit. Ik was er gister en ze zijn aan het nadenken over een drive-tru of een afhaalpunt. Wellicht kunnen ze al met je meedenken!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:04

_San87_ schreef:
Morrie schreef:
ik kom al vanaf maart niet meer in winkels, ik doe alles online. Met een beetje zoeken vaak nog goedkoper dan in de winkel!

Ik vind het dan weer wel een ding om lokale ondernemers te steunen. Dus ik ging wel lekker naar de winkels, de kapper en de pedicure :). Dat laatste gaat online bepaald niet lukken en nu baal ik dat ik vorige week geen afspraak heb gepland.

Tip voor de boekenbestellers :) Bij de website Libris.nl is een flink aantal boekhandels aangesloten (Broese, Paagman etc), als je daar iets online bestelt, dan kun je kiezen naar welke winkel de opbrengst moet gaan. Ongetwijfeld kost deelname ook iets voor die winkels, maar het is in ieder geval beter dan je geld naar bol.com of Amazon brengen.

Zo probeer ik mijn lievelingsboekhandel in Gouda wat te steunen.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:06

Mizora schreef:

Ga ik idd doen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:10

Kan je eigenlijk een PostNL bezorger gewoon een fooi geven? Die beste man staat hier zo vaak aan de deur en volgens mij verdienen ze zo beroerd, dat ik hem wel een extraatje gun.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:11

Tiggs schreef:
Kan je eigenlijk een PostNL bezorger gewoon een fooi geven? Die beste man staat hier zo vaak aan de deur en volgens mij verdienen ze zo beroerd, dat ik hem wel een extraatje gun.

Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:11

Moeten reclamebedrijven en bv makelaars etc ook dicht? Het is niet echt een winkel of detailhandel... Maar het is ook niet noodzakelijk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:13

Wat versta jij onder reclamebedrijven?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:13

Hutcherson schreef:
Moeten reclamebedrijven en bv makelaars etc ook dicht? Het is niet echt een winkel of detailhandel... Maar het is ook niet noodzakelijk.

Dat zijn geen doorloopplekken, dus ik gok dat die gewoon open blijven.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:14

Libris, die noemde ik idd al in dit topic. Daar kun je centraal bestellen bij je eigen lokale boekhandel (of een andere naar keuze als je iemand in een andere plaats een cadeautje wilt geven, ik noem maar wat). Sinds ik van die site weet, bestel ik vrijwel al mijn nieuwe boeken daar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:19

Geen winkel mis ik maar de hondenspeeltuin, ik heb een Roemeen in de opvang en die kon daar heerlijk los lopen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:19

Ik ga alleen de bouwmarkt missen denk ik. Ik had eigenlijk nog een potje beits nodig, dat wordt wat duur om online te bestellen dus dat moet maar even wachten.
Komende kerstvakantie gaan we klussen, dus ik hoop dat we alle gereedschap op voorraad hebben en niet onverwacht nog het een en ander nodig hebben. Maar dat overleven we ook wel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:20

Tiggs schreef:

Hartstikke lief van je! Ik zou hem een kerstkaartje geven met een fooi erin. Is ie vast erg blij mee.
Leuk idee, misschien doe ik dat ook wel. Wij hebben ook een erg aardige bezorgster.

Atalja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:22

Ik ging voor de lockdown al niet naar de winkel haha. De supermarkt blijft gewoon open, dus ik mis niets :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:26

Karin schreef:
Libris, die noemde ik idd al in dit topic. Daar kun je centraal bestellen bij je eigen lokale boekhandel (of een andere naar keuze als je iemand in een andere plaats een cadeautje wilt geven, ik noem maar wat). Sinds ik van die site weet, bestel ik vrijwel al mijn nieuwe boeken daar.

Ik zie inderdaad dat het mosterd was...
Nou ja, hopelijk valt het nu extra op ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:29

marleen_usar schreef:
Geen winkel mis ik maar de hondenspeeltuin, ik heb een Roemeen in de opvang en die kon daar heerlijk los lopen.

Die zijn toch gewoon open? Zie hier de hondenveldjes allemaal gewoon open en in gebruik hoor? Is geen winkel of doorlooplocatie

Reclamebedrijven en makelaars zijn gewoon bedrijven en geen winkels. Die zullen zoveel mogelijk thuis moeten werken waar dat kan.

Annemiek: kan je niet bestellen en afhalen? Kan bij onze hornbach bijvoorbeeld wel? Weet alleen niet hoeveel daar voor gerekend wordt

Postnl bezorger kan je volgens mij gewoon fooi geven. Of een zakje kerstkransjes of een blikje drinken oid. Die van mij is in de zomer altijd blij met een ijsje :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:31

Er bestaan ook commerciële hondenspeeltuinen, die vallen onder doorlooplocaties/doorloopbedrijven.