Wie nog meer eigen website/webshop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moonfight

Re: Wie nog meer eigen website/webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:27

Ik volg dit topic sinds het begin en ben ook erg nieuwsgierig hoe het nu gaat met alle nieuw opgezette webshops! Zijn de eerste klanten en bestellingen al binnen?

Nirvana_: Ik heb zelf een winkel en vanuit daaruit ook een webshop (met 1 persoon personeel naast mijzelf). Iets andere situatie dan je noemt maar als ik ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag :)

Ik heb dus bijna 6 jaar een winkel met daarbij ook een webshop. Deze webshop was eerst een verlenging van de winkel en extra service naar onze klanten. Maar merk nu (zeker met corona) dat de webshop nu groeit en ook veel nieuwe klanten bestellen nu bij ons zonder dat ze de winkel kennen. Lees hier graag mee :)

Mijn website/webshop:
https://hartje-winterswijk.nl/

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:32

Wat leuk Moonfight! Kan me voorstellen dat de webshop idd wel een boost krijgt met corona. Al zal het alsnog flink balen zijn dat de winkel dichtmoet. Vangt de webshop dat een beetje goed op?

Mijn webshopje is nu vanaf begin december open en zitten toch al tegen de 40 bestellingen. Al met al dus best tevreden voor de eerste 1,5 maand :D merk dat het langzaam groeit dus ben heel benieuwd hoe het er over een paar maanden voor staat :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:37

Corona zorgt ook voor gekkenhuis hier in de shop. T is qua drukte en groei echt hard gegaan.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 11:38

Nirvana_ schreef:
Zijn er hier toevallig webshop houders die van webshop thuis naar externe locatie zijn overgegaan, of zelfs winkel, van geen personeel naar personeel, van geen stagiaires naar stagiaires?

Door de toch wel enorme groei loop ik tegen een aantal zaken aan waar ik nooit gedacht had mee te maken te gaan krijgen. Als iemand wil sparren, graag :D Ben vooral benieuwd waar anderen in dat proces tegenaan zijn gelopen.

Wat gaaf dat het zo goed gaat! Helaas (nog) geen ervaring met een externe locatie!

Hier gaat het ook heel goed! Zelfs zo goed dat mijn voorraden echt constant op zijn :+ Kan er niet tegenop bestellen. Maar wel héél leuk.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:39

Dat de winkel dicht moet is best een aardig klap! Gelukkig blijven de meeste klanten toch wel lekker breien en haken. Dus met een dagelijkse bezorgronde+webshop komen we er aardig doorheen. Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt, dan word het wel een probleem.

Oh 40 bestelling is best netjes! Leuk zeg! Heb je een beetje zicht op hoe klanten jou vinden?

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:42

Chatty Cats Creations op Etsy is van mij

Heb hem al een paar jaar maar meer voor de fun
Afgelopen jaar een boel meer mee gedaan, geen vetpot maar het is iets.
Aangezien mij 'echte' werk niet meer bestaat
Tja toe maar veder met Etsy erg leuk en simpel,

https://www.etsy.com/nl/shop/ChattyCatsCreations

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 11:44

Moonfight schreef:
Dat de winkel dicht moet is best een aardig klap! Gelukkig blijven de meeste klanten toch wel lekker breien en haken. Dus met een dagelijkse bezorgronde+webshop komen we er aardig doorheen. Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt, dan word het wel een probleem.

Oh 40 bestelling is best netjes! Leuk zeg! Heb je een beetje zicht op hoe klanten jou vinden?

De meesten komen toch wel via social media; adverteren daar werkt het best. Na wat akkefietjes met Facebook (die me onterecht geblokkeerd hadden :+ ), kan ik dat weer en daar merk je echt wel groei van :j

Fijn voor jullie dat het nog te doen is; ik hoop met jullie mee dat jullie snel weer open mogen :)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 12:53

Nirvana_ schreef:
Zijn er hier toevallig webshop houders die van webshop thuis naar externe locatie zijn overgegaan, of zelfs winkel, van geen personeel naar personeel, van geen stagiaires naar stagiaires?

Door de toch wel enorme groei loop ik tegen een aantal zaken aan waar ik nooit gedacht had mee te maken te gaan krijgen. Als iemand wil sparren, graag :D Ben vooral benieuwd waar anderen in dat proces tegenaan zijn gelopen.

Ik ben de webshop ooit thuis begonnen, en ben daarnaast een winkel begonnen, beiden staan wel los van elkaar, maar de webshop orders pak ik wel in de winkel in.
Ik heb via een uitzendbureau een kracht die ik kan inschakelen op drukke dagen, en als ik er zelf niet ben.

De bedoeling was een 2e winkel te openen afgelopen najaar, maar dat heb ik met de corona vooruitzichten toen niet gedaan.. (gelukkig nu..)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 19:48

Wat hebben jullie in het begin gedaan om je webshop te promoten? Tot nu toe heb ik het gedeeld op social media en heb ik een advertentie via social media. Hebben jullie bijv. ook gebruik gemaakt van Google Ads? Of andere manieren en heeft dat ook wat opgeleverd? :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 20:47

MariaMaaike schreef:
Wat hebben jullie in het begin gedaan om je webshop te promoten? Tot nu toe heb ik het gedeeld op social media en heb ik een advertentie via social media. Hebben jullie bijv. ook gebruik gemaakt van Google Ads? Of andere manieren en heeft dat ook wat opgeleverd? :)

Advertenties via Social Media idd. En ik heb op instagram een winactie gedaan (en doe binnenkort weer als sponsor bij grotere account mee). Dat levert toch wel weer wat op.

Google ads ook, maar daar ben ik echt nog lerende hoe je dat nou goed doet :’)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 12:48

SimoneeM schreef:
MariaMaaike schreef:

Advertenties via Social Media idd. En ik heb op instagram een winactie gedaan (en doe binnenkort weer als sponsor bij grotere account mee). Dat levert toch wel weer wat op.

Google ads ook, maar daar ben ik echt nog lerende hoe je dat nou goed doet :’)

Winactie is ook wel een goed idee :j Google ads ga ik binnenkort ook doen, maar dat is nog wel lastig denk ik. En ik heb nu ook een aantal advertenties op marktplaats, wie weet leverd dat ook nog wat op

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 20:29

Ik ben aangesloten bij diverse giftcards, gifts4men, gifts4kids, fashioncheque, en nog een aantal.
Heel veel mensen krijgen zo'n kaart, gaan zoeken waar ze hem kunnen besteden, en komen dan bij mijn webshop terecht..

Ik betaal dan wel een provisie van een paar procent aan de uitgever van de kaart, maar veel mensen besteden meer dan de kaart, en bestellen daarna nog vaker.
Ik vind het een mooi goedkoop reclame kanaal, en je betaald pas als iemand daadwerkelijk een bestelling plaatst :j

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 09:41

Ik ben wel benieuwd hoe het bij iedereen gaat? :) Hier hebben we het met Pasen heel druk gehad en nu is het weer normaal qua drukte!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:43

Hier ook mega druk. Ondertussen nieuwe webshop aan t inrichten en vullen zodat de oude offline kan.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 09:48

kiwiwitje schreef:
Hier ook mega druk. Ondertussen nieuwe webshop aan t inrichten en vullen zodat de oude offline kan.

Gaaf! Gewoon rebranding of een andere reden dat je een nieuwe website wilt?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:48

Hier gaat het ook best goed! Nog altijd groeiende en krijgen steeds meer bestellingen, super leuk! :)

Sky, ik volg jou ook op Instagram, zie steeds zoveel leuks voorbij komen! Ben jaloers op die onwijs leuke speeltjes die er bestaan voor honden. Voor katten ben ik zulk soort spul nog niet tegengekomen, zo jammer, haha!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-21 09:59

kiwiwitje schreef:

@SimoneeM, fijn dat het goed gaat! Ja wij zijn druk bezig om soortgelijke schattige speeltjes voor katten te vinden, helaas erg lastig!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:03

Hier ook flink doorgezet en sinds 3 februari is mijn webshop ook online; www.LittlePawsPetShop.nl - en ik denk dat ik als startende ondernemer écht niet mag klagen. Afgelopen zaterdag tikte we de 2 maanden bestaan aan en ruim over de 100 bestellingen heen. Hele grote bestellingen dat ik me afvraag hoe ik het verstuurd krijg, tot kleine brievenbusdoosjes. Maar wat is het ontzettend leuk om te doen! Zo blij dat ik heb doorgezet.

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:36

Wat tof xDenies! Kan me voorstellen dat dat echt een boost geeft!

Ik ben sinds 22 januari life gegaan met https://www.mmdprints.nl en heb tot nu toe 13 producten (excl. ophangsytemen e.d.) verkocht. Vind dat nu al heel tof, dat mijn foto's gewoon bij andere mensen in huis hangen :D De verkoop mag natuurlijk nog wel wat hoger, dus ik ben nu aan het experimenteren met adverteren :)

Roxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:17

Wat leuk om te lezen dat het bij jullie zo goed gaat!

Bij ons gaat het ook echt wel goed. De meeste bestellingen komen wel via Bol, maar er komen nu ook steeds iets meer bestellingen via de website. Er zit echt een stijgende lijn in qua verkopen dat is wel echt heel erg leuk.

@mariaMaaike dat is echt tof hè dat vind ik ook zo leuk dat andere onze producten neerzetten en gebruiken.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:32

Hier zijn we ook echt lekker bezig!
We zitten ruim over de helft van de omzet die we in heel 2020 hadden, echt super leuk om te zien en je wordt er nog enthousiaster van

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:43

Ik ben in oktober verhuisd naar externe ruimte, 18m2, en ben deze maand aan het verhuizen naar een ruimte van 140m2.

Kan wel zeggen dat het hier ook goed gaat dus :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:48

Sky schreef:
kiwiwitje schreef:

Vooral andere software dus moeten alles omzetten. En dan ook wat verbeteringen toevoegen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:57

Leuk om te horen dat het bij iedereen zo goed gaat!
Ik had verwacht na het 4e kwartaal wel een dipje te zien, meestal is December de beste maand, maar vooralsnog merk ik weinig, ik ben heel benieuwd hoeveel ik ga merken als de winkels weer open gaan.

Nirvana_ schreef:
Ik ben in oktober verhuisd naar externe ruimte, 18m2, en ben deze maand aan het verhuizen naar een ruimte van 140m2.

Kan wel zeggen dat het hier ook goed gaat dus :D

Jij groeit lekker door!

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 12:19

Wat leuk!
Vorige week donderdag is onze nieuwe website online gegaan en wij hebben hier ook een webshop aan toegevoegd. Omdat wij gericht zijn op de verkoop & onderhoud van paardenwagens leek het mij leuk om ook een webshop te starten gericht op alles wat nodig is bij het veilig vervoeren van je paard(en) en voor de inrichting van wagen of trailer. Het is echt nog in de kinderschoenen en we werken op dit moment samen met 2 leveranciers, maar mocht er animo voor blijken te zijn willen we dit zeker gaan uitbreiden. Onze website is www.bttshorsetrucks.nl.
Het hele website maken en webshop is compleet nieuw voor mij, dus kan zeker tips gebruiken!

Zelf ben ik ook aan het knutselen geslagen in deze corona periode en maak bijtringen en speenkoorden. Heb voor nu alleen nog een Facebook en Instragam pagina, maar mocht dit aanslaan wil ik mij gaan inschrijven bij de KvK en ook een webshop beginnen.