Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lynnepinny schreef:Weet iemand hoe het werkt met tandartskosten? Ik zit nu bij Ditzo, maar heb toch 500 euro aan tandartskosten moeten ophoesten dit jaarmoet je daarvoor altijd een aanvullende verzekering afsluiten, of zijn er ook verzekeraars waarbij een deel al in het pakket zit?

sharoontje schreef:Ik ben ook aan het puzzelen en wordt er gek van![]()
Ik wil het nieuwe jaar facings laten zetten bij de tandarts (eigen tanden zijn niet mooi en vol met vullingen) en ik krijg ook behandelingen via sggz. Momenteel zit ik bij Univé en heb een tandarts verzekering tot 500€ en het beste aanvullende pakket (o.a voor de sggz).
chanicha schreef:Nou Flower, iedereen betaalt ook voor kraamzorg, bevalling dus die vlieger gaat niet op.
Mijn dochters zijn boven de 30 dus ik betaal er al die jaren al voor.
Het enige minpuntje bij DSW is dat je pas een brillenvergoeding krijgt als je een geleidehond nodig hebt.
TurdusMerula schreef:Aanvullend verzekeren voor de tandarts is vooral handig als je bijna zeker bent dat je het gaat gebruiken. De marge tussen extra premie en de vergoeding is heel klein: 'je hebt het er niet zo snel uit'.
Bij fysio is dat anders, daar ben je al snel goedkoper uit als je al maar een paar keer fysio gebruikt.
Dat komt omdat de kans dat je het daadwerkelijk gaat gebruiken, kleiner is.
Aantal dingen die ik hier niet hoor, maar imo heel belangrijk zijn:
Restitutiepolis of niet +
invloed van zorgverzekeraar op zorgverleners.
Ik zal binnenkort eens uitgebreider posten over dat laatste, heb ergens van vorig jaar nog een bericht erover. Dat zijn echt dingen die je niet weet als je niet zelf in de zorg werkt. Het heeft mijn kijk op verzekeraars echt veranderd. (En moet ik het wel flink in mijn portemonnee voelen voordat ik zal switchten; ben nu principieel bij dsw).
Hutcherson schreef:TurdusMerula schreef:Aanvullend verzekeren voor de tandarts is vooral handig als je bijna zeker bent dat je het gaat gebruiken. De marge tussen extra premie en de vergoeding is heel klein: 'je hebt het er niet zo snel uit'.
Bij fysio is dat anders, daar ben je al snel goedkoper uit als je al maar een paar keer fysio gebruikt.
Dat komt omdat de kans dat je het daadwerkelijk gaat gebruiken, kleiner is.
Aantal dingen die ik hier niet hoor, maar imo heel belangrijk zijn:
Restitutiepolis of niet +
Ik zal binnenkort eens uitgebreider posten over dat laatste, heb ergens van vorig jaar nog een bericht erover. Dat zijn echt dingen die je niet weet als je niet zelf in de zorg werkt. Het heeft mijn kijk op verzekeraars echt veranderd. (En moet ik het wel flink in mijn portemonnee voelen voordat ik zal switchten; ben nu principieel bij dsw).
Dat van die tandartsverzekering klopt, als je nooit wat hebt en alleen controle hebt is het makkelijker en goedkoper om je er niet voor te verzekeren. Maar dit vind ik altijd zo'n ding waar zorgverzekeraars heel erg op inspelen... Wat als de tandarts ineens een gaatje vindt, of dat je vulling loslaat of je draadje achter je tanden (als je dat hebt).
Ik vind het met tanden altijd tricky.
En inderdaad je weet pas hoe zorgverzekeraars zijn als je ermee te maken hebt als zorgverlener.. Dsw heeft standaard vertrouwen in zn zorgverleners. Geen paarse krokodillen en gedoe. Gewoon goed en eerlijk.
Menzis gaat nu ook mee in de tarieven maar ze kunnen echt veel leren van DSW.
Het duurste wat ik tot nu toe moest is een WKB van 480€. Daar ga ik me niet voor verzekeren. 
TurdusMerula schreef:.
Sonja_vR schreef:Tis ergens heel simpel
Als een prijs laag gehouden word richting consument
Moet dat geld ergens anders vandaan komen.
In het geval van zorgverzekeringen zal dat over het algemeen het afknijpen van vergoedingen richting de zorgverleners gaan en/of beperkingen van vrije keuze waar je wel alles vergoed krijgt (omdat de zorgverleners dus afgeknepen worden) en de rest krijg je tot bedrag x vergoed en mag je zelf bijlappen
Sonja_vR schreef:Tis ergens heel simpel
Als een prijs laag gehouden word richting consument
Moet dat geld ergens anders vandaan komen.
In het geval van zorgverzekeringen zal dat over het algemeen het afknijpen van vergoedingen richting de zorgverleners gaan en/of beperkingen van vrije keuze waar je wel alles vergoed krijgt (omdat de zorgverleners dus afgeknepen worden) en de rest krijg je tot bedrag x vergoed en mag je zelf bijlappen