Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:32

Afbeelding

Ik vind kerst ook heel leuk en gezellig.
Heb nu gelukkig een woning met een hoog plafond.
Vorig jaar paste de kerstboom van 2.20m niet :') en met piek al helemaal niet.
Ik heb overigens ook een ster als piek.
Afbeelding
Dit is dus zonder piek.

Nickeltje

Re: Wie heeft er ook al zo’n zin in kerst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:52

Dankjewel Claudia ;)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 21:40

Ik heb wel een piek, maar vind die sterren ook wel echt mooi! Ik denk dat ik dit jaar voor de afwisseling iets anders bovenop de boom ga zetten.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 05:25

_San87_ schreef:
Om even voor mijn beurt te spreken, maar volgens mij is dit er eentje van Primark, die heeft ieder jaar Harry Potter kerstballen :D.

LWDaisy schreef:
Ik heb hem gekregen van vriendjes, die ook gek zijn van Harry Potter!
Toevallig weet ik gelukkig wel vanwaar hij komt haha.. Primark! :D

-O-
En juist zij hebben geen webshop.... En ik helaas geen tijd om half België of half Nederland door te crossen voor een Primark >;)
Toch maar eens verzinnen, want vind ze wel heel gaaf... :j

Zelf mag ik ieder jaar een paar kleine dingetjes kopen (heb ook al teveel) en hou ik me ook aan het bedrag (lang leve de Action voor sommige zaken). Maar tot nu toe lukt het dit jaar goed, en laat ik het verder zo. Moet alleen nog iets verzinnen voor de kerstkrans. Had vorig jaar een mooie aan de voordeur, maar met nieuwe kunststof deuren en kozijnen ga ik daar natuurlijk geen spijkers of punaises in slaan :=

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 06:51

Ik heb geen bijzondere gevoelens o.i.d. bij kerst, maar vind de hele kerstmaand sinds een paar jaar wel een stuk leuker erop geworden, sinds ik de joy van luxe adventskalenders heb ontdekt. <<)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 07:05

Aantal jaren geleden had ik echt een hekel aan kerst gekregen. Ik vond het nep en gemaakt. Alles moest zogenaamd blij zijn en iedereen gelukkig en ik vond het een groot vreetfestijn. Zoveel mensen zijn ook eenzaam met kerst, het is heel confronterend.
Nu zie ik er wel de charme van in, ik vind het nu wel fijn om thuis te zijn en het gezellig te maken.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 07:36

Ja, als je de commerciële jongens moet geloven is kerst er vooral voor hun en moeten wij het spelletje vooral leuk meespelen.
Dat vertik ik dus ook, doe lekker waar ik zelf zin in heb. Zo zal mijn kerstdiner stamppot zuurkool worden met hertenstoof als mijn vader er is. Kan ik hem geen groter plezier mee doen :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 07:38

Nou ik eet ook wat ik wil hoor, maakt me geen flaus aus wat voor dag het is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 07:38

Siamsmeesje schreef:
Ja, als je de commerciële jongens moet geloven is kerst er vooral voor hun en moeten wij het spelletje vooral leuk meespelen.
Dat vertik ik dus ook, doe lekker waar ik zelf zin in heb. Zo zal mijn kerstdiner stamppot zuurkool worden met hertenstoof als mijn vader er is. Kan ik hem geen groter plezier mee doen :D

Oh dat klinkt echt heel goed :9.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 07:46

Ik heb gisteren toevallig voor het eerst weer kerstmuziek geluisterd <3

Vorig jaar was een heftig jaar voor mij en mijn familie. Dit zorgde onder andere voor een heftige kerst, die we wel met zijn alle goed door zijn gekomen. Daarom wil ik dit jaar voor mijn vrienden en familie een klein cadeautje halen, om ze te bedanken voor alle steun in moeilijke tijden en kerst lijkt me een mooi moment om dit te geven.
Heeft iemand hier leuke ideetjes?

Super leuk om te zien dat sommige van jullie al kerstversiering hebben staan {:) **\O/**

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 07:59

Oh ja, vanaf vorige week heb ik ook de kerstliedjes weer een en gisteren met mijn zusje afgesproken dat we de boom halverwege november gaan neerzetten.
Normaal gesproken doen we dat alleen altijd na 5 december, maar aangezien er ook geen intocht is dit jaar besloten dat het daarom wel vroeger kan. {:)

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:00

Nickeltje schreef:
Wie van jullie hebben een ( variatie op) een klassieke kerststal?
Ik ben al jaren er omheen aan het draaien om de kerststal te kopen die gemaakt is met de personages van Snoopy... O:)

Ik heb een nogal.. aparte kerststal in de maak.. Ik ben dinosaurussen van gips aan het maken om in mijn kerststal te zetten :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:06

_San87_ schreef:
Frummels schreef:
Ohh ik heb er ZOVEEL zin in! Elk jaar hoor, maar dit jaar extra omdat we in november naar Italie verhuizen. Dus dit wordt onze eerste kerst in het nieuwe huis en in Italie <3 Ik heb van de week al kerstlampjes geshopt bij Kruidvat voor in de tuin en bij de voordeur. :D

Wij hebben volgens mij geen visite dit jaar. Misschien 1 dag schoonmoeder en 1 dag schoonvader + vriendin. Mijn moeder mag vanwege haar slechte gezondheid helaas niet vliegen, met de auto is wat ver voor haar om voor 2 dagen langs te komen (1600 km). Ze mag helaas ook niet met teveel andere mensen in 1 ruimte zijn. :(:)
Zwager + vriendin komen "3e kerstdag" en blijven tot en met oud en nieuw <3

Omg jaloers :oo! Italië is echt mijn lievelingsland zo ongeveer :D.

Van ons ook! <3 :):)

Ik zag ook allemaal leuke spullen bij de action dus daar ga ik binnenkort maar eens een en ander kopen. Ik heb er zoveel zin in weer :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 08:44

LWDaisy schreef:
Nickeltje schreef:
Wie van jullie hebben een ( variatie op) een klassieke kerststal?
Ik ben al jaren er omheen aan het draaien om de kerststal te kopen die gemaakt is met de personages van Snoopy... O:)

Ik heb een nogal.. aparte kerststal in de maak.. Ik ben dinosaurussen van gips aan het maken om in mijn kerststal te zetten :+

Gaaf!! Ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien...

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 08:48

Wie weet een leuke Spotify-lijst met afwisselende kerstmuziek? Dan zet ik die alvast in mn bibliotheek :D

Qua eten kijk ik elk jaar waar ik zin in heb. Dat varieert van een all-out-kookmarathon tot gourmetten of zelfs gewoon een keer risotto gemaakt omdat mijn moeder daar zo’n zin in had.

Wat betreft eenzame mensen met kerst hè, dit jaar is alles natuurlijk lastig vanwege corona, maar bij mij zou volgend jaar, als we weer meer mensen bij elkaar kunnen hebben, best wel iemand mogen aanschuiven met kerst zodat diegene ook een leuke kerst heeft. Alleen, hoe bereik je die mensen om ze uit te nodigen? En eigenlijk geldt dat niet alleen voor kerst. Ik zou sowieso een eenzaam iemand door het jaar heen wel willen uitnodigen voor iets gezelligs hoor.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 09:01

Bellatrix heeft het een x aantal jaar hier via bokt gedaan :) gourmetten met een groepje geloof ik :)

Denk dat het bij ons ook rustige feestdagen gaat worden :D geen Sinterklaasviering met Sint en Pieten maar klein thuis met alleen 1 setje grootouders. Net als kerst

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:02

Heb een zelfgemaakte kerststal, heb hem alleen een aantal jaar ingepakt gelaten, misschien dit jaar weer eens tevoorschijn halen.

_San87_ schreef:
Mijn 'piek' is een roodborstje van keramiek, al jaren. Normale pieken zijn of best mooi maar allechristus duur, en als ze betaalbaar zijn, zijn ze niet om aan te gluren :)).

Waarom verbaast mij dat nou niet. :D leuk!

Ik was het zo gewend een piek van huis uit dus kwam er een oerlelijke piek. Daarna een Engel gemaakt van een wc rol, kinderen :') ook oerlelijk maar wel schattig.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 10:27

Wij hebben eigenlijk nooit een piek. Heb er nog nooit eentje gezien die ik mooi vind eigenlijk :+ Misschien vind ik er ooit eentje.

Josje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:01

Ceffyl schreef:
Wie weet een leuke Spotify-lijst met afwisselende kerstmuziek? Dan zet ik die alvast in mn bibliotheek :D

Qua eten kijk ik elk jaar waar ik zin in heb. Dat varieert van een all-out-kookmarathon tot gourmetten of zelfs gewoon een keer risotto gemaakt omdat mijn moeder daar zo’n zin in had.

Wat betreft eenzame mensen met kerst hè, dit jaar is alles natuurlijk lastig vanwege corona, maar bij mij zou volgend jaar, als we weer meer mensen bij elkaar kunnen hebben, best wel iemand mogen aanschuiven met kerst zodat diegene ook een leuke kerst heeft. Alleen, hoe bereik je die mensen om ze uit te nodigen? En eigenlijk geldt dat niet alleen voor kerst. Ik zou sowieso een eenzaam iemand door het jaar heen wel willen uitnodigen voor iets gezelligs hoor.

Volgens mij heb ik hier inderdaad wel eens een topic over voorbij zien komen!
Als ik verhuisd ben naar een grotere woning en we mogen weer met meer mensen bij elkaar komen dan lijkt het me ook leuk om eens een diner te organiseren :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 12:27

Leuk idee ja. Als er in onze nieuwe woonplaats behoefte aan is, lijkt het me ook leuk om mensen aan te laten schuiven :j

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 12:43

Ooh dat zou een mooi initiatief zijn <3 Echte kerstgedachte!

Ik ben door jullie in dit topic echt lekker gemaakt voor nieuwe kerstspullen. Dus ik denk dat ik van de week maar eens ga rondkijken voor wat leuks!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:04

Ik ga bewust niet naar het tuincentrum hier, die hebben zúlke leuke dingen, kan daar een heleboel geld uitgeven :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 14:57

Ohh hier ook inderdaad. Maar ik koop zelden kerstspullen bij een tuincentrum. Vind dat vaak allemaal veel te duur :o Ik ga meestal naar de Action, Xenos etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:47

Frummels schreef:
Ohh hier ook inderdaad. Maar ik koop zelden kerstspullen bij een tuincentrum. Vind dat vaak allemaal veel te duur :o Ik ga meestal naar de Action, Xenos etc.

Ik ook. Alleen mijn glazen kerstballen zijn duuuur, in een interieurwinkel gekocht. Maar ook echt heel erg mooi en ze hangen ieder jaar weer :).

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 16:49

Ik had ook hele mooie glazen idd. En toentertijd een kitten. Dus had :+ heb nu gewoon plastic ballen. Maar poes heeft sinds 6 jaar nog maar 1 achterpoot dus ze kan niet meer in de boom. :=