Ik vind kerst ook heel leuk en gezellig.
Heb nu gelukkig een woning met een hoog plafond.
Vorig jaar paste de kerstboom van 2.20m niet
en met piek al helemaal niet.Ik heb overigens ook een ster als piek.

Dit is dus zonder piek.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_San87_ schreef:Om even voor mijn beurt te spreken, maar volgens mij is dit er eentje van Primark, die heeft ieder jaar Harry Potter kerstballen.
LWDaisy schreef:Ik heb hem gekregen van vriendjes, die ook gek zijn van Harry Potter!
Toevallig weet ik gelukkig wel vanwaar hij komt haha.. Primark!

Siamsmeesje schreef:Ja, als je de commerciële jongens moet geloven is kerst er vooral voor hun en moeten wij het spelletje vooral leuk meespelen.
Dat vertik ik dus ook, doe lekker waar ik zelf zin in heb. Zo zal mijn kerstdiner stamppot zuurkool worden met hertenstoof als mijn vader er is. Kan ik hem geen groter plezier mee doen
.
Nickeltje schreef:Wie van jullie hebben een ( variatie op) een klassieke kerststal?
Ik ben al jaren er omheen aan het draaien om de kerststal te kopen die gemaakt is met de personages van Snoopy...
_San87_ schreef:Frummels schreef:Ohh ik heb er ZOVEEL zin in! Elk jaar hoor, maar dit jaar extra omdat we in november naar Italie verhuizen. Dus dit wordt onze eerste kerst in het nieuwe huis en in ItalieIk heb van de week al kerstlampjes geshopt bij Kruidvat voor in de tuin en bij de voordeur.
![]()
Wij hebben volgens mij geen visite dit jaar. Misschien 1 dag schoonmoeder en 1 dag schoonvader + vriendin. Mijn moeder mag vanwege haar slechte gezondheid helaas niet vliegen, met de auto is wat ver voor haar om voor 2 dagen langs te komen (1600 km). Ze mag helaas ook niet met teveel andere mensen in 1 ruimte zijn.![]()
Zwager + vriendin komen "3e kerstdag" en blijven tot en met oud en nieuw
Omg jaloers! Italië is echt mijn lievelingsland zo ongeveer
.

LWDaisy schreef:Nickeltje schreef:Wie van jullie hebben een ( variatie op) een klassieke kerststal?
Ik ben al jaren er omheen aan het draaien om de kerststal te kopen die gemaakt is met de personages van Snoopy...
Ik heb een nogal.. aparte kerststal in de maak.. Ik ben dinosaurussen van gips aan het maken om in mijn kerststal te zetten
gourmetten met een groepje geloof ik 
geen Sinterklaasviering met Sint en Pieten maar klein thuis met alleen 1 setje grootouders. Net als kerst _San87_ schreef:Mijn 'piek' is een roodborstje van keramiek, al jaren. Normale pieken zijn of best mooi maar allechristus duur, en als ze betaalbaar zijn, zijn ze niet om aan te gluren.
leuk!
ook oerlelijk maar wel schattig.
Misschien vind ik er ooit eentje. Ceffyl schreef:Wie weet een leuke Spotify-lijst met afwisselende kerstmuziek? Dan zet ik die alvast in mn bibliotheek![]()
Qua eten kijk ik elk jaar waar ik zin in heb. Dat varieert van een all-out-kookmarathon tot gourmetten of zelfs gewoon een keer risotto gemaakt omdat mijn moeder daar zo’n zin in had.
Wat betreft eenzame mensen met kerst hè, dit jaar is alles natuurlijk lastig vanwege corona, maar bij mij zou volgend jaar, als we weer meer mensen bij elkaar kunnen hebben, best wel iemand mogen aanschuiven met kerst zodat diegene ook een leuke kerst heeft. Alleen, hoe bereik je die mensen om ze uit te nodigen? En eigenlijk geldt dat niet alleen voor kerst. Ik zou sowieso een eenzaam iemand door het jaar heen wel willen uitnodigen voor iets gezelligs hoor.
Echte kerstgedachte!
Ik ga meestal naar de Action, Xenos etc. Frummels schreef:Ohh hier ook inderdaad. Maar ik koop zelden kerstspullen bij een tuincentrum. Vind dat vaak allemaal veel te duurIk ga meestal naar de Action, Xenos etc.
.
heb nu gewoon plastic ballen. Maar poes heeft sinds 6 jaar nog maar 1 achterpoot dus ze kan niet meer in de boom.