Kinderopvang ervaringsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:37

@Yalou:

Daar in bed is het absoluut niet te warm want het raam staat een halve meter open Yalou. Dat staat ookal beschreven.

Nu trek je het nog uit je verband ook.

Nogmaals hou de sfeer positief, lees eerst ff goed of reageer niet. Dit was mijn laatste post voor jou, sorrie maar hier help je niemand mee verder.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:38

Hier eerst een fijne tijd bij de opvang, tot de leidsters begonnen te rommelen. Er waren veel wisselingen doordat mensen met ontslag gingen. Toen ging hier ook het een en ander mis. Niet alleen bij mij, bij meerdere ouders. Wij zijn toen ook in gesprek geweest.
Een keer hadden ze onze zoon s middags niet op bed gelegd (hij was zo lief aan het spelen)...eenmaal thuis niet eens meer een hap gegeten. Pyjama kon aan en hup naar bed. Daar was ik toen ook echt wel boos over geworden.
Net als toen mijn zoon zo hard in z’n gezicht was gebeten dat hij een week met tandafdrukken rond heeft gelopen. Toen ik een week later binnen stapte om onze zoon op te halen, beet toevallig datzelfde kind een ander kind. Dat andere kind begon gelijk te huilen en de leidsters bleven nog wel even praten. Toen ook gelijk m’n mond open getrokken en echt even boos geworden.
Daarna werd het beter, kwam de rust weer doordat de eigenaren ook meer aanwezig waren en meer aanstuurden.

Belangrijk blijft de communicatie. Zeker voeding, maar ook het slapen. Ik zou maandag aan de bel trekken en natuurlijk mag je wel je frustraties tonen. Alleen het gesprek moet wel gaande blijven. Boos worden heeft weinig zin als je een constructief gesprek wilt. Succes iig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:43

Sizzle schreef:
Een ieder ervaart dingen anders, om dat als aanstelleritis weg te zetten in niet eerlijk.
Uiteindelijk wil je het beste voor je kind.

Als ik terug kijk ben ik echt echt enkel vol lof over de plekken waar we waren. Dat zou ik ook precies weer zo over doen. Ik wens dan ook iedereen een geweldige oplossing toe, want je wilt wel met een goed gevoel terug kunnen kijken op die tijd.

Een oppasmoeder was voor ons geen passende oplossing, we hebben er een paar gesproken en ik vond ze allemaal erg hun eigen opvoedingsvisie opdringen. Dat zal ook door iedereen anders ervaren worden uiteraard.
Waar ik ook bij oppasmoeders wat huiverig voor ben is hoe ze reageren in een noodgeval. Diegene is dan ineens wel erg alleen. Een moeder hier uit de straat heeft ook regelmatig 3 kinderen om op te passen en toen laatst haar zoon zijn arm brak was dat echt even zwaar behelpen totdat er iemand in kwam springen.
Onze dochter heeft ook een keer in de opvang haar arm gebroken. Dat was ook flink verschoven en daar kunnen echt niet veel mensen op een rustige manier op reageren kan ik je verzekeren :+ In de opvang vond ik dat ze het fantastisch gedaan hadden met 1 lieve en rationele persoon volledig aan haar zij totdat de ambulance en ik er was.

Ja daar ben ik het wel mee eens hoor wat huiselijke opvang betreft. Uiteraard doe je als gastouder graag wat jou goed past en wil je die ervaring mee geven. Maar toch is dat soms echt heel anders dan wat de moeder doet. Ieder gezin is ook heel anders. En ook idd als er wat is. Bij een kinderopvang zijn vaak wel altijd genoeg mensen aanwezig in nood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:47

Dieselpaard schreef:
Hier eerst een fijne tijd bij de opvang, tot de leidsters begonnen te rommelen. Er waren veel wisselingen doordat mensen met ontslag gingen. Toen ging hier ook het een en ander mis. Niet alleen bij mij, bij meerdere ouders. Wij zijn toen ook in gesprek geweest.
Een keer hadden ze onze zoon s middags niet op bed gelegd (hij was zo lief aan het spelen)...eenmaal thuis niet eens meer een hap gegeten. Pyjama kon aan en hup naar bed. Daar was ik toen ook echt wel boos over geworden.
Net als toen mijn zoon zo hard in z’n gezicht was gebeten dat hij een week met tandafdrukken rond heeft gelopen. Toen ik een week later binnen stapte om onze zoon op te halen, beet toevallig datzelfde kind een ander kind. Dat andere kind begon gelijk te huilen en de leidsters bleven nog wel even praten. Toen ook gelijk m’n mond open getrokken en echt even boos geworden.
Daarna werd het beter, kwam de rust weer doordat de eigenaren ook meer aanwezig waren en meer aanstuurden.

Belangrijk blijft de communicatie. Zeker voeding, maar ook het slapen. Ik zou maandag aan de bel trekken en natuurlijk mag je wel je frustraties tonen. Alleen het gesprek moet wel gaande blijven. Boos worden heeft weinig zin als je een constructief gesprek wilt. Succes iig!

Dankje! Ja idd emoties zo veel mogelijk thuis laten en even goed gaan praten is denk ik het beste idd.

Jeetje joh, ik was ook boos geworden in jouw plaats.

Ik hoor vaker verhalen van moeders die woest waren om verschillende redenen. Ik ben dan wel hier even woest maar zal dat niet zomaar daar uiten hoor, haha. Ik vraag juist daarom advies, wat is handig.

Behalve als er iets gebeurt waar ik bij ben wat echt niet kan natuurlijk. Dan kan ik ook woest zijn, maar mij zie je niet snel kwaad in het openbaar, dan moet er wel iets heel ergs gebeuren.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:49

Onze kleine meid van nu bijna 16 maanden gaat 2x per week naar de opvang. Vanaf dat ze 12 weken is. Erg makkelijk meisje dus weinig gekke dingen gelukkig. Het is een soort boerderij opvang. De man van de eigenaresse heeft een koeienbedrijf en daarlangs hebben ze dus een nu sinds 6 jaar een opvang. Gebaseerd op enorm veel buiten zijn. Hebben allerlei soorten dieren, mega grote buitenplaatsen én ze kunnen buiten slapen.

Ze kijken per kind wat hij of zij nodig heeft en spelen daar op in. Dat bevalt ons enorm goed.

Tijdje terug had ze een aantal keer zodra we aan tafel zaten dat ze begon te huilen/schreeuwen enz, bleek ze gewoon mega honger te hebben. Aangegeven bij de opvang, met de vraag, Goh als ze uit bed komt tot wij haar komen halen, krijgt ze dan toevallig nog wat te eten? Nee normaal gesproken niet. Dus aangegeven dat die overbrugging vanuit haar laatste slaapje, tot we aan tafel zitten waarschijnlijk te lang is zonder eten. Dus voortaan geven ze haar een cracker of soepstengel als ze uit bed komt.

Probleem opgelost! :)

Als er dingen anders moeten of als we ergens niet tevreden over zijn dan kunnen we dat aangeven en dan wordt er bekeken hoe of wat.

Dit is overigens een groep van 0 tot 4 jaar. Daarna gaan ze naar een ander gedeelte op dezelfde plek.

Mungbean

Re: Kinderopvang ervaringsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:52

Dingen als bijten kun je als opvang ook niet altijd voor zijn uiteraard, dat kunnen ouders vaak bij hun eigen kinderen al niet voor zijn. Het gaat en staat met de reactie erna.
Onze dochter is ook eens flink gebeten geweest, maar bij het ophalen werd ik daar uitgebreid over ingelicht hoe en wanneer dat gebeurd was en dat ze de ouders van dat andere kindje al gesproken hadden e.d.
Kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 14:56

Talietjuh schreef:
@Yalou:

Daar in bed is het absoluut niet te warm want het raam staat een halve meter open Yalou. Dat staat ookal beschreven.

Nu trek je het nog uit je verband ook.

Nogmaals hou de sfeer positief, lees eerst ff goed of reageer niet. Dit was mijn laatste post voor jou, sorrie maar hier help je niemand mee verder.

Ook dat heb ik gelezen en gezegd in een van mijn eerdere posts, maar hé jij leest mijn posts (ook) niet goed dus dat kan je niet weten.

Jij voelt je alleen maar aangevallen door mijn mening, die duidelijk anders is dan de jouwe. Jouw mening mag er zijn, maar ik mag ook zeker mijn mening hierover geven en ik vind dat je het jezelf erg moeilijk maakt door over sommige van dit soort dingen woest te worden.. Als je zo het gesprek in gaat op de opvang ben ik bang dat je er niet serieuzer door genomen zal worden.

Zet op papier waar je mee zit voor het aankomende gesprek en zet het dan voor de rest van het weekend even uit je hoofd om af te koelen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:03

Weet je zeker dat ze alle voeding voor 10:00 hebben gegeven en er niet een fout is gemaakt met het invoeren?

Die voeding als er zoveel is gegeven zou ik ook aankaarten (maar he als hij honger had en vroeg om meer had hij het schijnbaar nodig).
De rest is echt perceptie en lijkt mij het niet waard om je over op te winden. Een heel aantal dingen vind ik zelfs normaal (zoals geen pyjama).
En rode lijnen van de luier ook. Mijn dochter van 15 weken heeft dat ook bij maat 2 door lekkere spekpootjes, maar maat 3 past echt nog niet.

Zoveel slapen is normaal als ze starten op kdv. Het is echt veel indrukken voor ze.

En als je niet bevalt of ze doen niets goed moet je andere opvang zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:08

loez schreef:
Onze kleine meid van nu bijna 16 maanden gaat 2x per week naar de opvang. Vanaf dat ze 12 weken is. Erg makkelijk meisje dus weinig gekke dingen gelukkig. Het is een soort boerderij opvang. De man van de eigenaresse heeft een koeienbedrijf en daarlangs hebben ze dus een nu sinds 6 jaar een opvang. Gebaseerd op enorm veel buiten zijn. Hebben allerlei soorten dieren, mega grote buitenplaatsen én ze kunnen buiten slapen.

Ze kijken per kind wat hij of zij nodig heeft en spelen daar op in. Dat bevalt ons enorm goed.

Tijdje terug had ze een aantal keer zodra we aan tafel zaten dat ze begon te huilen/schreeuwen enz, bleek ze gewoon mega honger te hebben. Aangegeven bij de opvang, met de vraag, Goh als ze uit bed komt tot wij haar komen halen, krijgt ze dan toevallig nog wat te eten? Nee normaal gesproken niet. Dus aangegeven dat die overbrugging vanuit haar laatste slaapje, tot we aan tafel zitten waarschijnlijk te lang is zonder eten. Dus voortaan geven ze haar een cracker of soepstengel als ze uit bed komt.

Probleem opgelost! :)

Als er dingen anders moeten of als we ergens niet tevreden over zijn dan kunnen we dat aangeven en dan wordt er bekeken hoe of wat.

Dit is overigens een groep van 0 tot 4 jaar. Daarna gaan ze naar een ander gedeelte op dezelfde plek.

Super zeg!
Superfijn om zo te overleggen met elkaar.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:10

Ik snap je helemaal hoor TS. Het gaat natuurlijk ook wel even wat verder dan die feitelijke dingen die je hier opnoemt, er komt gevoel bij kijken en als je het idee hebt niet gehoord te worden (want waarom zoveel voeding om 10u, waarom toch de verkeerde luier na een duidelijke overdracht van jouw kant, een belletje en het meegeven van de juiste luiers) dan doet dat wat met je moederinstinct en heb je alle recht om daar even een goed gesprek over aan te gaan hoor.

Hier gewisseld van kinderdagverblijf toen we keer op keer geen overdracht kregen aan het einde van de dag maar wel een super overprikkeld kind mee naar huis namen dat doodmoe was én honger had en waar geen land mee was te bezeilen na een dagje opvang. Toen ze eens een gigantische blauwe plek/bult had op haar hoofd en ze mij niet konden vertellen wat er was gebeurd hebben we haar afgemeld en een ander kinderdagverblijf gezocht. Een goede communicatie onderling is echt alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:13

PK_L schreef:
Ik snap je helemaal hoor TS. Het gaat natuurlijk ook wel even wat verder dan die feitelijke dingen die je hier opnoemt, er komt gevoel bij kijken en als je het idee hebt niet gehoord te worden (want waarom zoveel voeding om 10u, waarom toch de verkeerde luier na een duidelijke overdracht van jouw kant, een belletje en het meegeven van de juiste luiers) dan doet dat wat met je moederinstinct en heb je alle recht om daar even een goed gesprek over aan te gaan hoor.

Hier gewisseld van kinderdagverblijf toen we keer op keer geen overdracht kregen aan het einde van de dag maar wel een super overprikkeld kind mee naar huis namen dat doodmoe was én honger had en waar geen land mee was te bezeilen na een dagje opvang. Toen ze eens een gigantische blauwe plek/bult had op haar hoofd en ze mij niet konden vertellen wat er was gebeurd hebben we haar afgemeld en een ander kinderdagverblijf gezocht. Een goede communicatie onderling is echt alles.

:) Dankje!

Ben het zo met je eens! Ik vind dat dus ook!

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 15:26

_lautje_ schreef:
En als je niet bevalt of ze doen niets goed moet je andere opvang zoeken.

Dit dus..
Kijk, niemand doet het zo goed als dat je zelf zou doen maar als het niet goed voelt, breng hem elders

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 16:00

De opvang, een vestiging van Human Kind, waar mijn kinderen heen gaan is fantastisch!
Super leuke en gezellige leidsters, ze leren spelenderwijs nieuwe dingen.

Geen te volle groepen en ze houden zich keurig aan het schema, maar ik ben daar dan ook niet zo spastisch over als het een keer wat afwijkt om wat voor reden dan ook.

Ze vertellen alles over de dag in de app, maar vaak ook nog aan de deur. Ze vragen zelf ook naar bijzonderheden, mocht ik t zelf ooit vergeten..
Gedurende de dag krijg ik meerdere foto’s van mijn kinderen, wat ze aan het doen zijn (knutselen, buitenspelen, binnen spelen, eten), gewoon leuk.

Ik vind ook; als het je ergens niet bevalt, of je kind vind het echt niks, Zoek je gewoon wat anders..

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 16:37

Ik snap TS aan de ene kant ook wel.
Het is erg moeilijk je kind ergens onder te brengen.
Als je er zelf ook niet bij bent, vooral je eerste kind.
Jij hebt in die weken dat je hem/haar thuis hebt een heel schema opgebouwd en daar doen ze het weer anders.
Ik denk dat elke moeder dat wel heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:26

Wat vinden jullie echt belangrijk van kinderopvang?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:45

Dat mijn kind er met plezier heen gaat en dat ze wordt voorzien in haar wensen en behoeften met alle liefde die de leidsters in zich hebben.

Daarnaast een goede communicatie over hoe de dag is verlopen, maar dat ligt voor een deel ook bij jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 18:56

Do's

Fijne sfeer
Aandacht voor je kindje
Kleine groepjes
Voldoende begeleiding

Don'ts

Onverantwoorde dingen doen
Niet goed opletten
Geen vragen stellen, het zelf beter denken te weten, in de reden vallen, niet luisteren of samen willen werken met de ouder.
Slechte communicatie

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:16

Talietjuh schreef:
Do's

Fijne sfeer
Aandacht voor je kindje
Kleine groepjes
Voldoende begeleiding

Don'ts

Niet goed opletten
Geen vragen stellen, het zelf beter denken te weten, in de reden vallen, niet luisteren of samen willen werken met de ouder.
Slechte communicatie

Ik ben zelf geen moeder, ik heb ook geen aspiraties om dat wel te worden en ik lees enkel mee omdat ik het interessant vind maar wil hier wel even op inhaken.

De dingen die je noemt zijn allemaal ontzettend subjectief. Elk punt wat je noemt is voor iedereen anders en iedereen bedoelt er iets anders mee.
Ik wil je de tip geven om te kijken of je ook punten kan bedenken die meetbaar zijn. Kleine groepjes is erg breed bijvoorbeeld maar uit hoeveel kinderen bestaat naar jou idee een "klein" groepje en hoeveel medewerkers er moeten zijn.

Ik geloof dat (bijna) iedereen zijn uiterste best doet met de informatie die diegene bezit. Vanuit die filosofie is er waarschijnlijk een reden dat dingen daar op een bepaalde manier gebeuren. Miscommunicatie onderling tussen medewerkers, miscommunicatie met jou als ouder, misschien zelfs wel miscommunicatie tussen beide ouders en een andere visie op bepaalde dingen (zoals slapen en het optrekken van sokken) zijn allemaal factoren die meewegen.

Ga voor jezelf die factoren eens langs en kijk ook eens kritisch naar jezelf en eigen handelen. Ik merk aan je reacties dat je hier heel emotioneel van wordt maar dit is misschien juist een heel goed leermoment voor jezelf als ouder.

Het kindje is daarnaast pas 3 dagen geweest en ik zie enkel negatieve dingen voorbij komen. Benoem ook de positieve dingen van het kinderdagverblijf en ook voor jezelf en voor hem. Geef jezelf, je kindje en het kinderdagverblijf ook tijd om elkaar te leren kennen en geef ieder een kans. Switchen kan altijd nog maar gezien de beweegredenen om hem juist hier onder te brengen zou ik het toch ietsje langer de tijd geven.

Succes in ieder geval nog met je keuze, ik duik weer onder de meeleessteen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:36

HopeMyDay schreef:
Talietjuh schreef:
Do's

Fijne sfeer
Aandacht voor je kindje
Kleine groepjes
Voldoende begeleiding

Don'ts

Niet goed opletten
Slechte communicatie

Ik ben zelf geen moeder, ik heb ook geen aspiraties om dat wel te worden en ik lees enkel mee omdat ik het interessant vind maar wil hier wel even op inhaken.

De dingen die je noemt zijn allemaal ontzettend subjectief. Elk punt wat je noemt is voor iedereen anders en iedereen bedoelt er iets anders mee.
Ik wil je de tip geven om te kijken of je ook punten kan bedenken die meetbaar zijn. Kleine groepjes is erg breed bijvoorbeeld maar uit hoeveel kinderen bestaat naar jou idee een "klein" groepje en hoeveel medewerkers er moeten zijn.

Ik geloof dat (bijna) iedereen zijn uiterste best doet met de informatie die diegene bezit. Vanuit die filosofie is er waarschijnlijk een reden dat dingen daar op een bepaalde manier gebeuren. Miscommunicatie onderling tussen medewerkers, miscommunicatie met jou als ouder, misschien zelfs wel miscommunicatie tussen beide ouders en een andere visie op bepaalde dingen (zoals slapen en het optrekken van sokken) zijn allemaal factoren die meewegen.

Ga voor jezelf die factoren eens langs en kijk ook eens kritisch naar jezelf en eigen handelen. Ik merk aan je reacties dat je hier heel emotioneel van wordt maar dit is misschien juist een heel goed leermoment voor jezelf als ouder.

Het kindje is daarnaast pas 3 dagen geweest en ik zie enkel negatieve dingen voorbij komen. Benoem ook de positieve dingen van het kinderdagverblijf en ook voor jezelf en voor hem. Geef jezelf, je kindje en het kinderdagverblijf ook tijd om elkaar te leren kennen en geef ieder een kans. Switchen kan altijd nog maar gezien de beweegredenen om hem juist hier onder te brengen zou ik het toch ietsje langer de tijd geven.

Succes in ieder geval nog met je keuze, ik duik weer onder de meeleessteen.

Wat een mooie feedback, dankjewel!

Met kleinschalige opvang bedoel ik maximaal 12 lopende kindjes met 2 begeleiders. Baby erbij betekend 1 extra begeleider.

Aandacht is kijken wat de baby verteld, niet gelijk speen of fles erin. Hoe is de baby aangekleed, vragen waarom dat is als je het anders wilt doen.

Juist om te leren heb ik dit topic geopend en daarom stel ik mij open en kwetsbaar op. Gelukkig reageert het overgrote deel met nuttige feedback en dat doet mij ook goed naar mijzelf kijken. Er zitten 9ok een paar negatievelingen tussen die 't weinig kan schelen allemaal, die heb je altijd.

Ik heb juist ook de positieve beweegredenen genoemd anders begin jij daar ook niet over toch?

Ik zeg ook van dat ik niet over wil komen als zeurpiet. En ik denk dat het goed is voor mij om te weten wat is nou belangrijk en wat niet. Is het terecht verontwaardigd te zijn over wat er mis gegaan is ja of nee. Wat is wel of niet gangbaar op de kinderopvang.

Want in mijn tijd was er veel meer aandacht voor wat de ouder te vertellen heeft over het kindje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-20 19:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:39

Ik kan trouwens nog specifieker zijn, heb nu slechts voorbeelden gegeven over wat ik zo ongeveer do's vind en het hoeft niet exact zo te zijn maar zeker wel in die richting.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:51

Maar eigenlijk wil jij dus dat er een extra leidster komt voor een baby? 12 kindjes op 2 leidsters en als daar dan een baby bij komt een extra leidster. Eigenlijk is die extra leidster er dan alleen voor de baby.

Kinderopvangcentra hebben zich te houden aan de leidster kind ratio. Er zijn dus regels voor hoeveel kindjes een leidster onder haar hoede mag hebben. Uiteraard is een kdv vrij om dit aan te passen naar minder kinderen per leidster, maar vaak zal je dan wel meer moeten betalen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:53

12 kinderen op 2 leidsters mag toch alleen maar als het peuters zijn :?

Hier is het bij de peuters vanaf 2,5 jaar 12-16 kinderen. Met 2 of 3 leidsters en bij de baby groep van 0-2,5 jaar 3/4 leidsters op 10 kinderen. Maar dat is meestal wel 1 stagiaire geloof ik.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:57

12 op 2 is idd peuters. Als je googled op ratio 1 kom je op een site waar je precies het aantal kindjes van iedere leeftijd in kan voeren en dan komt eruit hoeveel leidsters je daarvoor nodig hebt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 19:58

Ik vind er helemaal geen negatievelingen bij zitten. Denk dat je door je emoties gewoon erg snel geraakt bent en in de verdediging schiet.

Het is voor de leidsters een stuk makkelijker als je je baby kleertjes aantrekt waar hij ook mee kan slapen. Omkleden van een baby kan best een gedoe zijn, is vaak absoluut niet leuk voor de baby en op een opvang is er simpelweg minder tijd. Mijn kinderen kregen als baby thuis ook geen andere kleding aan voor het slapen.
Als jij denkt of hebt gemerkt dat hij het te warm heeft met slapen, geef dan door dat ze zijn broekje uittrekken. En alsnog kan het zijn dat je baby eens een keer te warm of te koud slaapt. Die fout zul je zelf ook nog wel maken.

Qua voedingsschema gewoon doorgeven wat jij doet, maar probeer ook een beetje soepel te zijn. De opvang is geen thuis en zijm ritme kan daar erg anders zijn. Soms kan hij misschien wat meer of minder willen drinken door de prikkels, voor de troost of zeg het maar. Zolang zij alles netjes doorbrieven kan jij daar op reageren en zo kom je samen vanzelf tot een oplossing. Ook zij moeten hem leren kennen en zullen in het begin veel signalen verkeerd interpreteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:14

Anoniem schreef:
Oh geloof me, ik heb het gelezen. Ik heb gelezen dat je luiers had meegegeven (maar waarschijnlijk te weinig want hij had toch weer een 1 aan toen hij thuis kwam?). Winterslaapzak omdat het raam zeker een halve meter open staat.. als je merkt dat dat te warm is met kleding aan geef je toch gewoon een dunnere mee? Hoe moeilijk wil je het jezelf maken om zo’n strijd aan te gaan?
Jij bent degene die weet hoe warm of koud je kindje aangekleed moet worden hoor. Niet zij...

Ik vind het nogal wat om alles op de opvang af te schuiven...
Tsja en zeuren om een luier maat vind ik gewoon aanstelleritus. Hij gaat er absoluut niet dood van, zal hooguit wat sneller verschoont moeten worden omdat hij vol zit _O-

Dit komt op mij negatief over. Ervanuitgaan dat ik te weinig luiers mee geef, mij gelijk een aansteller noemen.

Voor de rest zit er wel fijne feedback van andere bokkers tussen. Bedankt daarvoor.

Edit voedingschema had ik idd al doorgegeven. Kind dik in de slaapzak mee geven voor een autoritje, daar kun je toch v bedenken dat dat niet handig is. Net als heel veel voeding geven terwijl het kindje om de 3 uur drinkt en borstvoeding krijgt. Zijn maagje moet nog wennen aan kunstvoeding. Dat is ook beetje logisch denken vind ik :j

Edit hun zijn de profs toch!