Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Een ieder ervaart dingen anders, om dat als aanstelleritis weg te zetten in niet eerlijk.
Uiteindelijk wil je het beste voor je kind.
Als ik terug kijk ben ik echt echt enkel vol lof over de plekken waar we waren. Dat zou ik ook precies weer zo over doen. Ik wens dan ook iedereen een geweldige oplossing toe, want je wilt wel met een goed gevoel terug kunnen kijken op die tijd.
Een oppasmoeder was voor ons geen passende oplossing, we hebben er een paar gesproken en ik vond ze allemaal erg hun eigen opvoedingsvisie opdringen. Dat zal ook door iedereen anders ervaren worden uiteraard.
Waar ik ook bij oppasmoeders wat huiverig voor ben is hoe ze reageren in een noodgeval. Diegene is dan ineens wel erg alleen. Een moeder hier uit de straat heeft ook regelmatig 3 kinderen om op te passen en toen laatst haar zoon zijn arm brak was dat echt even zwaar behelpen totdat er iemand in kwam springen.
Onze dochter heeft ook een keer in de opvang haar arm gebroken. Dat was ook flink verschoven en daar kunnen echt niet veel mensen op een rustige manier op reageren kan ik je verzekerenIn de opvang vond ik dat ze het fantastisch gedaan hadden met 1 lieve en rationele persoon volledig aan haar zij totdat de ambulance en ik er was.
Dieselpaard schreef:Hier eerst een fijne tijd bij de opvang, tot de leidsters begonnen te rommelen. Er waren veel wisselingen doordat mensen met ontslag gingen. Toen ging hier ook het een en ander mis. Niet alleen bij mij, bij meerdere ouders. Wij zijn toen ook in gesprek geweest.
Een keer hadden ze onze zoon s middags niet op bed gelegd (hij was zo lief aan het spelen)...eenmaal thuis niet eens meer een hap gegeten. Pyjama kon aan en hup naar bed. Daar was ik toen ook echt wel boos over geworden.
Net als toen mijn zoon zo hard in z’n gezicht was gebeten dat hij een week met tandafdrukken rond heeft gelopen. Toen ik een week later binnen stapte om onze zoon op te halen, beet toevallig datzelfde kind een ander kind. Dat andere kind begon gelijk te huilen en de leidsters bleven nog wel even praten. Toen ook gelijk m’n mond open getrokken en echt even boos geworden.
Daarna werd het beter, kwam de rust weer doordat de eigenaren ook meer aanwezig waren en meer aanstuurden.
Belangrijk blijft de communicatie. Zeker voeding, maar ook het slapen. Ik zou maandag aan de bel trekken en natuurlijk mag je wel je frustraties tonen. Alleen het gesprek moet wel gaande blijven. Boos worden heeft weinig zin als je een constructief gesprek wilt. Succes iig!
Talietjuh schreef:@Yalou:
Daar in bed is het absoluut niet te warm want het raam staat een halve meter open Yalou. Dat staat ookal beschreven.
Nu trek je het nog uit je verband ook.
Nogmaals hou de sfeer positief, lees eerst ff goed of reageer niet. Dit was mijn laatste post voor jou, sorrie maar hier help je niemand mee verder.
loez schreef:Onze kleine meid van nu bijna 16 maanden gaat 2x per week naar de opvang. Vanaf dat ze 12 weken is. Erg makkelijk meisje dus weinig gekke dingen gelukkig. Het is een soort boerderij opvang. De man van de eigenaresse heeft een koeienbedrijf en daarlangs hebben ze dus een nu sinds 6 jaar een opvang. Gebaseerd op enorm veel buiten zijn. Hebben allerlei soorten dieren, mega grote buitenplaatsen én ze kunnen buiten slapen.
Ze kijken per kind wat hij of zij nodig heeft en spelen daar op in. Dat bevalt ons enorm goed.
Tijdje terug had ze een aantal keer zodra we aan tafel zaten dat ze begon te huilen/schreeuwen enz, bleek ze gewoon mega honger te hebben. Aangegeven bij de opvang, met de vraag, Goh als ze uit bed komt tot wij haar komen halen, krijgt ze dan toevallig nog wat te eten? Nee normaal gesproken niet. Dus aangegeven dat die overbrugging vanuit haar laatste slaapje, tot we aan tafel zitten waarschijnlijk te lang is zonder eten. Dus voortaan geven ze haar een cracker of soepstengel als ze uit bed komt.
Probleem opgelost!
Als er dingen anders moeten of als we ergens niet tevreden over zijn dan kunnen we dat aangeven en dan wordt er bekeken hoe of wat.
Dit is overigens een groep van 0 tot 4 jaar. Daarna gaan ze naar een ander gedeelte op dezelfde plek.
PK_L schreef:Ik snap je helemaal hoor TS. Het gaat natuurlijk ook wel even wat verder dan die feitelijke dingen die je hier opnoemt, er komt gevoel bij kijken en als je het idee hebt niet gehoord te worden (want waarom zoveel voeding om 10u, waarom toch de verkeerde luier na een duidelijke overdracht van jouw kant, een belletje en het meegeven van de juiste luiers) dan doet dat wat met je moederinstinct en heb je alle recht om daar even een goed gesprek over aan te gaan hoor.
Hier gewisseld van kinderdagverblijf toen we keer op keer geen overdracht kregen aan het einde van de dag maar wel een super overprikkeld kind mee naar huis namen dat doodmoe was én honger had en waar geen land mee was te bezeilen na een dagje opvang. Toen ze eens een gigantische blauwe plek/bult had op haar hoofd en ze mij niet konden vertellen wat er was gebeurd hebben we haar afgemeld en een ander kinderdagverblijf gezocht. Een goede communicatie onderling is echt alles.
Talietjuh schreef:Do's
Fijne sfeer
Aandacht voor je kindje
Kleine groepjes
Voldoende begeleiding
Don'ts
Onverantwoorde dingen doen
Niet goed opletten
Geen vragen stellen, het zelf beter denken te weten, in de reden vallen, niet luisteren of samen willen werken met de ouder.
Slechte communicatie
HopeMyDay schreef:Talietjuh schreef:Do's
Fijne sfeer
Aandacht voor je kindje
Kleine groepjes
Voldoende begeleiding
Don'ts
Onverantwoorde dingen doen
Niet goed opletten
Geen vragen stellen, het zelf beter denken te weten, in de reden vallen, niet luisteren of samen willen werken met de ouder.
Slechte communicatie
Ik ben zelf geen moeder, ik heb ook geen aspiraties om dat wel te worden en ik lees enkel mee omdat ik het interessant vind maar wil hier wel even op inhaken.
De dingen die je noemt zijn allemaal ontzettend subjectief. Elk punt wat je noemt is voor iedereen anders en iedereen bedoelt er iets anders mee.
Ik wil je de tip geven om te kijken of je ook punten kan bedenken die meetbaar zijn. Kleine groepjes is erg breed bijvoorbeeld maar uit hoeveel kinderen bestaat naar jou idee een "klein" groepje en hoeveel medewerkers er moeten zijn.
Ik geloof dat (bijna) iedereen zijn uiterste best doet met de informatie die diegene bezit. Vanuit die filosofie is er waarschijnlijk een reden dat dingen daar op een bepaalde manier gebeuren. Miscommunicatie onderling tussen medewerkers, miscommunicatie met jou als ouder, misschien zelfs wel miscommunicatie tussen beide ouders en een andere visie op bepaalde dingen (zoals slapen en het optrekken van sokken) zijn allemaal factoren die meewegen.
Ga voor jezelf die factoren eens langs en kijk ook eens kritisch naar jezelf en eigen handelen. Ik merk aan je reacties dat je hier heel emotioneel van wordt maar dit is misschien juist een heel goed leermoment voor jezelf als ouder.
Het kindje is daarnaast pas 3 dagen geweest en ik zie enkel negatieve dingen voorbij komen. Benoem ook de positieve dingen van het kinderdagverblijf en ook voor jezelf en voor hem. Geef jezelf, je kindje en het kinderdagverblijf ook tijd om elkaar te leren kennen en geef ieder een kans. Switchen kan altijd nog maar gezien de beweegredenen om hem juist hier onder te brengen zou ik het toch ietsje langer de tijd geven.
Succes in ieder geval nog met je keuze, ik duik weer onder de meeleessteen.
Anoniem schreef:Oh geloof me, ik heb het gelezen. Ik heb gelezen dat je luiers had meegegeven (maar waarschijnlijk te weinig want hij had toch weer een 1 aan toen hij thuis kwam?). Winterslaapzak omdat het raam zeker een halve meter open staat.. als je merkt dat dat te warm is met kleding aan geef je toch gewoon een dunnere mee? Hoe moeilijk wil je het jezelf maken om zo’n strijd aan te gaan?
Jij bent degene die weet hoe warm of koud je kindje aangekleed moet worden hoor. Niet zij...
Ik vind het nogal wat om alles op de opvang af te schuiven...
Tsja en zeuren om een luier maat vind ik gewoon aanstelleritus. Hij gaat er absoluut niet dood van, zal hooguit wat sneller verschoont moeten worden omdat hij vol zit