Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:19

Zo'n mooie vierkante wastafel in de badkamer.. Het ziet er zo mooi uit maar in werkelijkheid zijn het ondingen! Alles blijft in de hoeken zitten en dan heb ik het over tandpasta, zeep resten, haren etc. De volgende keer wil ik alleen nog maar een kom vormige wasbak in de badkamer zodat alles makkelijker weg loopt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:22

Nooit meer laminaat van ikea, misschien ligt het aan diegene die ik heb maar ik ben het vertrouwen verloren. We lopen altijd op pantoffels, tillen alles op, maar zodra er toch per ongeluk iets op de vloer zit er gelijk een deukje, kras in en de kleur laag gaat eraf. Gelukkig heb ik een stift, maar vind het zo ontzettend zonde.

Verder liever geen hoekbank meer, met een losse hocker kun je veel makkelijker je woonkamer anders indelen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:57

Eigenlijk kan ik niets bedenken voor dit topic. Lang gespaard, zuinig geleefd en goed nagedacht over welk type meubels. En willen liever paar jaar wachten totdat we het juiste hebben ipv goedkoop ding kopen. Hebben echt niet alles achterlijk duur hoor. Maar denk wel dat we winnen qua prijs van onze hoekbank := die moesten we gewoon hebben. Bank kwam ook pas na 13 maanden wonen haha. 6 jaar daarvoor hadden we hem al uitgezocht. Opblaasbare lounge stoelen van Aldi waren een prima tijdelijke oplossing.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 23-10-20 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:00

Coentjuh schreef:
Eigenlijk kan ik niets bedenken voor dit topic. Lang gespaard, zuinig geleefd en goed nagedacht over welk type meubels. En willen liever paar jaar wachten totdat we het juiste hebben ipv goedkoop ding kopen. Hebben echt niet alles achterlijk duur hoor. Maar denk wel dat we winnen qua prijs van onze hoekbank := die moesten we gewoon hebben. Bank kwam ook pas na 13 maanden wonen haha. Opblaasbare lounge stoelen van Aldi waren prima oplossing.

Dat dachten wij ook met onze hoekbank, mega duur maar hij moest er echt komen! Maar we zijn er super blij mee en was zijn geld dubbel en dwars waard. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:17

Cubone schreef:
Ik heb ooit in een huurhuis gewoond met een glazen paarse wasbak in de badkamer.. Dat ging zo goed als je spiegel gebruiken om je tandpasta uit te spugen. Wat een ramp :+ MAAR, als je uitgebreid had gepoetst, en had drooggewreven met een krant was het heel mooi. Tot je je handen waste tenminste :')

Als ik ooit eens een koophuis zou hebben en de badkamer opnieuw inricht zou ik denk ik zoiets willen als wasbak. Dat lijkt me ideaal!

Als je ook maar een beetje kalk in je water hebt wordt je er heel ongelukkig van :=

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:18

flooooo schreef:
Ook een goede tip is om te kijken of meubels wel door je trapgat passen. Wat me meteen brengt op onze fantastische wenteltrap, hij is niet mooi, hij is onpraktisch en meubels naar boven sjouwen is een ramp. Ik heb past nog een prachtige brocante kast uit elkaar mogen halen omdat die anders niet door het trapgat kon, gelukkig kon dat wel met de kast maar wat een gedoe.

Maar hoe meet je dat nou handig? |(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 22:44

Cubone schreef:
Ik heb ooit in een huurhuis gewoond met een glazen paarse wasbak in de badkamer.. Dat ging zo goed als je spiegel gebruiken om je tandpasta uit te spugen. Wat een ramp :+ MAAR, als je uitgebreid had gepoetst, en had drooggewreven met een krant was het heel mooi. Tot je je handen waste tenminste :')

Als ik ooit eens een koophuis zou hebben en de badkamer opnieuw inricht zou ik denk ik zoiets willen als wasbak. Dat lijkt me ideaal!

Was die badkamer 18+ ? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:30

Een bank met losse kussens hoef ik nooit meer, verder kan ik niet 1-2-3 iets bedenken.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 00:08

Ik koop nooit meer een stuk hoogpolig vloerkleed als ik een hond en kinderen heb. De hond vond het als gras aanvoelen dus kotste er wel eens op. En als je het dan moest schoonmaken kon je de stukjes brok ertussenuit peuteren. En met stofzuigen moest ik op de knieën en met het mondstuk meerdere keren over de zelfde plek om kruimels en haren op te zuigen.

Oh, en ik koop ook nooit meer een bank met losse kussens.. € 1400 euro betaald, en maar 5 jaar mee gedaan. Totaal ingezakt en na 2 jaar zelfs nieuwe kussens gekregen maar na 5 jaar was de hele bank op.

Nu heb ik alweer 2 jaar een bank dan € 2850 euro en vaste kussens. Erg fijne bank!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:45

Cubone schreef:

Ze zijn prachtig, maar niet ideaal. Erg ondiep namelijk.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:08

Ceetje_bokt schreef:
Cubone schreef:

Ze zijn prachtig, maar niet ideaal. Erg ondiep namelijk.

Goed punt. Ander modelletje mogelijk, maar hopelijk zie je er in ieder geval niet direct vlekken op :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:09

KimD schreef:
Cubone schreef:

Ik vond condooms in de inbouwkast toen ik in trok dus ik denk het wel ja :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 09:48

Cubone schreef:
KimD schreef:

Ik vond condooms in de inbouwkast toen ik in trok dus ik denk het wel ja :')

Oh god! _O-

loez

Re: Wat heb jij geleerd van je meubels? (Wat koop je niet meer?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:10

Donkerbruine meubels incl glasplaten met 2 honden en geen poetsfanaat... mijn God, ik kon/moest daardoor elke dag stoffen :D geen tijd voor en al helemaaaaaal geen zin in :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:25

Een bank waar de kat onder kan. Nu was hij al aan vervanging toe destijds maar poekie heeft nog even extra geholpen door aan de onderkant ene gat te maken, erin te kruipen en alle vulling eruit te krabben :oo .

Zag er erg leuk uit een langharige kat onder gele schuimstukjes :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:28

Cubone schreef:
Goed punt. Ander modelletje mogelijk, maar hopelijk zie je er in ieder geval niet direct vlekken op :D

Natuursteen is juist weer heel lastig schoon te maken en je handzeep, tandpasta en dergelijke geven allerlei vlekken. Je kan het beste gewoon een keramische bak hebben, die maak je het gemakkelijkste schoon.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:31

verootjoo schreef:
Een bank waar robo stoffie niet onderdoor kan := we hebben hem verhoogd met karton :')

Whaha same here, onze "bobbie" kan er net niet onder door helaas.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 10:41

Wij hebben een douchebak van een of ander belgisch natuursteen/kalksteen, en dat ziet er prachtig uit maar je kan er geen antikal/azijn enz op gebruiken, dat bijt uit.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:02

8nnemiek schreef:
Wij hebben een douchebak van een of ander belgisch natuursteen/kalksteen, en dat ziet er prachtig uit maar je kan er geen antikal/azijn enz op gebruiken, dat bijt uit.

O zulk mooi materiaal idd, maar dat uitbijten was voor mij de reden om ons keukenblad te laten uitvoeren in gezoet Belgisch hardsteen composiet. Dan heb je niet het uitbijtprobleem.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:05

Ik zou trouwens ook nooit een wit keukenblad nemen voor mezelf. En al helemaal niet zo'n plastic goedkoop ding. Pasta saus laat vlekken achter die je er niet meer uit krijgt. Ziet er zo vies uit.

Sowieso witte keuken apparaten. No thanks :D

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:15

Ben super happy met mijn bank qua zitcomfort, maar een witgrijze bank neem ik nooit meer. Ik kan de hoezen wassen, maar ondanks dat ik alleen woon zonder huisdieren komen er vlekken op plekken waarvan je niet wist dat ze bestonden. :')

Ook heb ik meermaals online stellingkasten gekocht want dat leek me wel een leuke industriële look geven. Die zijn altijd scheef blijkbaar. :)) De laatste is bij de stort beland, foto van gemaakt en toen kreeg ik mijn geld terug. Echt waardeloos.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:45

een te lage bank, heb er 1 staan, we zitten er nooit op, de kat ligt er wel eens op. Hij kan niet weg, want past niet door het trapgat (20 treden krappe wenteltrap) en om nou een verhuislift te huren voor die bank..... Hij staat ook nog es in de weg.
Verder van die leuke gekleurde glanzend gelakte deurtjes in de Kallax. Mijn man sluit ze nooit met het knopje, maar duwt ze gewoon dicht, ik blijf de vieze vingers eraf poetsen.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:49

Morrie schreef:
een te lage bank, heb er 1 staan, we zitten er nooit op, de kat ligt er wel eens op. Hij kan niet weg, want past niet door het trapgat (20 treden krappe wenteltrap) en om nou een verhuislift te huren voor die bank..... Hij staat ook nog es in de weg.
Verder van die leuke gekleurde glanzend gelakte deurtjes in de Kallax. Mijn man sluit ze nooit met het knopje, maar duwt ze gewoon dicht, ik blijf de vieze vingers eraf poetsen.

Kan je er geen poten onder maken? Of hem op een andere manier verhogen? Al lost dat het ‘in de weg staan probleem’ niet op natuurlijk haha.

Wij hadden dus een soderhamn bank. Had mijn lieve man gekocht tijdens zijn vrijgezellenbestaan. Vreselijke bank. Veel te diep dus je kon alleen maar hangen/liggen, die losse kussens... Dat ding bezorgde je alleen maar rugklachten en hoofdpijn. We hebben nu een heerlijke bank. :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:54

haha de Soderhamm had ik ooit gekocht, dat werd natuurlijk helemaal niks, die heb ik heel snel op Marktplaats gezet.

Dat bankje wat we nu hebben staan, is, behalve te laag, ook gewoon veel te zacht, we zijn op leeftijd en ik kan beter 2 sta-op-stoelen kopen i.p.v. een bank

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:04

Wij hebben een bank van de Leen Bakker, volgens mij 1400 euro oid. Bank zit prima, kussens goede lengte, handige opbergruimte maar nu na ruim een jaar beginnen de kussens echt al heel erg in te zakken, het zijn losse kussens en de hoezen trekken helemaal scheef, zitten rare vouwen in.

Onze lampen, we hebben hele mooie hanglampen en tafellampen in dezelfde stijl. Alleen onze staande lampen vonden we gewoon heel mooi, maar is het gewoon net niet. Ik zou in het vervolg denk ik eerst de meubels in de ruimte willen zien en daar een plan voor lampen bij maken.

Ook zijn mijn vriend en ik beide dus net uit huis. We hebben toch vooral richting het einde ook veel op de prijs gelet. Achteraf zou ik het anders gedaan hebben, toch gewoon voor de grotere uitgaven zijn gegaan, desnoods op langere termijn. Veel hebben we nu toch vervangen, aangevuld, of gaan we vervangen (iets groter badkamermeubel, de open schoenenkast voor een langwerpige dichte die mooier in de hal past, gewoon allemaal net wat mooier).

Verder onze cavia's :') impulsaankoop voor onze eerste gezamenlijke dieren. Ze hebben het goed bij ons hoor maar achteraf had ik ze nooit genomen en hoop dat ik er een goed huisje voor kan vinden.