Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Karin schreef:Om praktische redenen ruilen mijn ouders en ik weleens van auto. Ook maar niet meer doen dan? Stel je voor dat een van hen (bewust of onbewust) mijn auto gebruikt voor duistere doeleinden, of in een vlaag van verstandsverbijstering zich als een wegpiraat gedraagt met alle gevolgen van dien.
Met zo'n gebrek aan vertrouwen wil ik niet in het leven staan.
Want ja. Dat is een luxe die sommige dus inderdaad niet (meer) hebben.
Brainless schreef:CairnTerrier schreef:Als mensen vervolgens ''klagen'' dat ze geen bereik hebben of geen mogelijkheid tot 4G, jammer dan, dan moeten ze zelf maar niet zo krenterig zijn om geen 4G af te sluiten.
Tja, hier binnen in huis heb je geen bereik met Vodafone.
Neem aan dat die mensen niet krenterig zijn.. of moet ik dan zeggen: Dan had je maar KPN moeten nemen?
Brainless schreef:Mijn vriendin die hier binnen komt lopen is voor mij echt niet meer bezoek.
Zij heeft zeer beperkt internet op haar mobiel en heeft hier gewoon wifi.
Samen kijken we ook leuke filmpjes (zowel op mobiel, laptop, tv) kijken voor de fun naar huizen en leuke paarden enz.
Maar zij is hier rustig de hele middag, gewoon voor de gezelligheid.
anjali schreef:Brainless schreef:Mijn vriendin die hier binnen komt lopen is voor mij echt niet meer bezoek.
Samen kijken we ook leuke filmpjes (zowel op mobiel, laptop, tv) kijken voor de fun naar huizen en leuke paarden enz.
Als ik met een ander samen op de computer wil kijken dan log ik zelf in.Bewaak je privacy door nooit iemand zonder urgente reden je wachtwoorden te geven.En,ook vriendschappen en relaties kunnen uitgaan en soms keren mensen zich dan tegen je.
anjali schreef:Brainless schreef:Mijn vriendin die hier binnen komt lopen is voor mij echt niet meer bezoek.
Als ik met een ander samen op de computer wil kijken dan log ik zelf in.Bewaak je privacy door nooit iemand zonder urgente reden je wachtwoorden te geven.En,ook vriendschappen en relaties kunnen uitgaan en soms keren mensen zich dan tegen je.
Ibbel schreef:Maar nou eens omgekeerd: waarom zouden providers hun modems/routers dan in hemelsnaam met een wachtwoord/key afleveren als het allemaal toch geen fluit uitmaakt?
sowieso verstandig om regelmatig te doen. Ibbel schreef:Maar nou eens omgekeerd: waarom zouden providers hun modems/routers dan in hemelsnaam met een wachtwoord/key afleveren als het allemaal toch geen fluit uitmaakt?
Ayasha schreef:AnnaXBoy schreef:Ik heb hier nog nooit van gehoord. Dat mensen het een probleem vinden om hun wifi wachtwoord te geven. Ik vraag het zelf niet altijd bij andere, ik heb een grote internet bundel op mijn telefoon. Maar soms wordt het al aangeboden.
En dat mensen zeggen: ik zit niet op het internet als ik op bezoek ben. Maar soms wil je toch even wat opzoeken? Het ov bijvoorbeeld of een grappig filmpje dat je wilt laten zien. Ik snap dat het vervelend is als mensen gaan appen en niet meer naar je luisteren, maar het internet is niet altijd een slecht iets.
Hier mogen ze het wifi wachtwoord gewoon hebben. Dat ze duistere dingen gaan doen lijkt me sterk, maar goed dat kan. Maar dat hoeft niet alleen via de wifi. Lijkt me toch wel dat je de meeste mensen gewoon kent die over de vloer komen.
Ik ben toch blij dat de vrienden hier nog kunnen communiceren zonder internet-nood. Ik krijg het veelal op mijn zenuwen van dat filmpjes tonen.Praat in vredesnaam gewoon, als je filmpjes van internet wil showen stuur ze dan gewoon door en blijf lekker thuis.
Badeendje schreef:Ibbel schreef:Maar nou eens omgekeerd: waarom zouden providers hun modems/routers dan in hemelsnaam met een wachtwoord/key afleveren als het allemaal toch geen fluit uitmaakt?
Stel je voor hoeveel geld ze mislopen als iedereen z’n internetabbonoment met elkaar zou delen. Vooral in appartementencomplexen.
Jessix schreef:Grappig dat het zo verschilt bij mensen! Voor de een zo vanzelfsprekend als het aanbieden van een kopje koffie en bij de ander komt het gewoon nooit ter spraken.
Ibbel schreef:Maar nou eens omgekeerd: waarom zouden providers hun modems/routers dan in hemelsnaam met een wachtwoord/key afleveren als het allemaal toch geen fluit uitmaakt?
Ayasha schreef:Ik ben toch blij dat de vrienden hier nog kunnen communiceren zonder internet-nood. Ik krijg het veelal op mijn zenuwen van dat filmpjes tonen.Praat in vredesnaam gewoon, als je filmpjes van internet wil showen stuur ze dan gewoon door en blijf lekker thuis.
. Dan is samen grappige / interessante filmpjes kijken erg leuk om toch samen wat te delen en in je sociale contact te voorzien
. Als je samen naar de bioscoop gaat zeggen we toch ook niet dat dat blijkbaar betekent dat je niet communiceert met elkaar? anjali schreef:Brainless schreef:Mijn vriendin die hier binnen komt lopen is voor mij echt niet meer bezoek.
MarcoBorsato schreef:Badeendje schreef:
Stel je voor hoeveel geld ze mislopen als iedereen z’n internetabbonoment met elkaar zou delen. Vooral in appartementencomplexen.
Ja ik heb jaren internet gedeeld met de onderburen
. Daar deelden we het met 8 buren ofzo, ideaal, wat een tijden.
Surfen doe ik thuis op onze wifi.
Ik mijn speelgoed, hij het zijne. Als de zijne het begeeft mag hij de mijne wel gebruiken hoor haha, maar ik zie niet in waarom we, als we ieders ons eigen speelgoed hebben, elkaars wachtwoorden moeten weten, daar heb ik geen behoefte aan - we zijn een koppel, we wonen samen, we slapen en leven samen - maar zijn ook nog steeds individuen
Ik heb zijn laptop niet nodig, en hij de mijne niet, ik zie dus niet in waarom we dan elkaars wachtwoord moeten weten. Gelukkig denken we daar allebei hetzelfde over
(Mijn ex was vrij gestoord - die hackte constant mijn telefoon, laptop, tablet, mail, zelfs mijn account hier op bokt om me te "controleren", misschien dat ik daarom zo'n punt maak van privacy!)MarcoBorsato schreef:Ik noem het nooit wachtwoord maar gewoon de wificode en ik snap je verhaal maar ik vind het echt overdreven. Ik vind de wificode iets heel anders dan het wachtwoord van mijn computer of de toegangscode van m'n telefoon.
Overigens kan mijn partner in mijn laptop en ik in zijn computer. Ik houd niet van heel krampachtig zijn in een relatie.