Ook het creatief huishouden van huisgenoten lijkt me lastig, want aan de ene kant zijn jullie samen verantwoordelijk maar aan de andere kant is het niet fijn je huisgenoten op hun eigen verantwoordelijkheid aan te spreken. Ook als iedereen van huis elkaar opstookt en zegt dat het normaal is ga je het na een tijdje ook normaal vinden. Maar nu met 40 man afspreken is echt verre van normaal. Studenten huishoudens worden officieel niet als huishouden gezien helaas, al snap ik wel dat onderling afstand houden binnenshuis gewoon niet te doen is (ben immers zelf ook student).
Maar is het niet mogelijk om de huishoudens tijdelijk echt te scheiden? Dus iedereen gaat met z'n 4/5en leven en als je een keer bij vriendin die in ander huis woont langs gaat dat je dan als gast telt.
Het blijft een beetje raar dat jullie jezelf als 1 huishouden zien als dat goed uitkomt en als 4 als dat beter uitkomt. Maar als er een uitbraak komt wil je echt niet een huis van 18 zijn en dan kun je wel denken zodra er een uitbraak is scheiden we wel, maar mensen zijn besmettelijk voordat ze ziek worden...
Ik denk dat het daar nu ook bij veel bokkers wringt. Want je lijkt zeker niet onintelligent juist niet. Jullie krnnen ook de corona regels prima, maar door hoe jullie die regels naar eigen wensen proberen te verbuigen geeft dat fricitie
Ik ben student en heb ook wel is in studentenhuis gewoond met toen een feestje dat uit de hand liep (tijdens tentamen tijd dus werd ook in t blok zeker niet gewaardeerd). Ik wist prima dat dit niet kon, maar heb niets gezegd en ben gaan slapen, want opkomen tegen een groep van 20 man in mijn eentje durfde ik ook niet.
Gelukkig heb je nu door bokt wel een beter idee van wat normaal is en niet normaal gebruik dat voor je ethisch kompas. Want nogmaals als je in zo'n huis zit en iedereen zegt joh het geluid valt toch wel mee snap ik dat je dat na een tijdje geloofd
.
hoef je geen toestemming te geven
Zoals ik het lees in dat artikel komt het er gewoon op neer dat ze toestemming moeten hebben via een officiële machtiging. Ofwel: een huiszoekingsbevel.
hoever wil je dat doortrekken? Nooit asogedrag vertoont: ontwikkelingsachterstand.

en lang niet zo vaak als vorige zomers. Waarschijnlijk speelt het gebrek aan visite/feestjes hieraan mee.