Waar voor mijzelf meer de make-up issue zit is dat veel vrouwen het toch echt als gewoonte aanleren in hun tiener- of twintigerjaren. Als het allemaal alleen maar ging om gewoon de mooie punten uit je gezicht naar voren te brengen, waarom dragen mannen dan gen makeup? Hebben die van zichzelf een gezicht dat al mooi genoeg is? En waarom worden mannen die het wél doen er dan op aan gekeken? (En dan heb ik het niet over mannen die een potje foundation hebben om een plekje weg te kunnen werken ofzo, of mensen die op TV komen.)
Kijk, echt waar, iedereen mag doen wat ie zelf wil, maar je maakt mij echt niet wijs dat het overgrote deel van de make-up dragers dit doet omdat ze dat zélf willen, en voor niemand anders. En dat is wel degelijk een probleem denk ik.
Overigens, verrassend genoeg draag ik nooit make-up, ik heb het wel eens gedaan voor feestjes maar ik wrijf te vaak in m'n ogen en vind het er heel snel 'too much' uitzien

Ik ben ook eens opgemaakt door een visagist voor een fotoshoot en hoewel m'n eerste gedachte was "Wow, wat mooi!" was mijn tweede gedachte "Wow, ik herken mezelf letterlijk niet meer". Dus nee. Liever niet. Mijn liefje vind me mooi zonder. Ik vind het teveel moeite/geldverspilling. Goed genoeg.