Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mvdende schreef:Ik ga hem niet downloaden. Heb geen zin in iedere keer weer in quarantaine moeten omdat ik in aanraking geweest ben met....
In de restaurants staan de tafeltjes wel 1,5m appart, de stoelen rug tegen rug redden dat vaak niet.
Dan zou je dus langer dan 15 minuten binnen die 1,5m gezeten hebben, maar de telefoon weet niet dat dat rug tegen rug was.
Of in het ov, nu met mondkapje alle stoelen weer gebruikt mogen worden.
Bluetooth vreet batterij, ook vanwege wat andere apps die ik op mijn telefoon heb staan die zodra Bluetooth aan gaat, gelijk continu gaan lopen scannen. Garmin enz doen dat. Die blijven de hele dag door scannen naar "hun" apparaat. Heb geen zin om die apps te moeten verwijderen omdat ik ze af en toe juist wél wil gebruiken en dan even de Bluetooth aan zet. En dus weer uit zodra ik klaar ben met bijvoorbeeld de Garmin.
purny schreef:@mvdende:
Ik heb de app er ongeveer 6 uur opstaan en pas 20% batterij weg. Dus zo hard loopt het niet.
Ik heb het idee dat het batterij verhaaltje onder het vakje smoesjes weggezet word.
Je kunt ook alleen je BT aanzetten als je de deur uit gaat.
purny schreef:Misschien dan eens kijken voor een andere foon? Zeker als je vaak wegbent en je batterij zo vaak en zo snel leeg is? Dan lijkt een andere telefoon mij geen overbodige luxe
Choiix schreef:Bluetooth scanning is iets anders dan de bluetooth techniek die nu gebruikt wordt. Die heet niet voor niets Bluetooth [b]Low Energy[/b]. Kost iets van 5% op een hele dag, althans hier op iOS.
En je krijgt een melding dat je mogelijk in contact geweest bent, betekent niet dat je ook klachten hebt en in quarantaine moet. Wel een extra waarschuwing dat je op moet letten.
Let wel, ik ben nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling tot een tijdje geleden, dus je zou kunnen denken dat ik partijdig ben. De manier hoe dit ontwikkeld is is zo on-overheid in de zin dat alles openbaar is gedaan, code gedeeld is, security op orde is, alles geanonimiseerd is etc.
Ik zou het begrijpen als mensen zeggen bluh ik moet geen overheid spionage app, maar daar is absoluut geen sprake van. Juist door het feit dat de code gewoon openbaar is, kan elke ontwikkelaar zien hoe het opgezet is en zien dat er bijzonder veel aandacht aan privacy etc geschonken is.
Zouden ze bij elk project moeten doen... hehehe
purny schreef:Je kan ook een tweedehandsje kopen. Als je het niet breed hebt dan is dat juist een goed idee
mvdende schreef:purny schreef:Je kan ook een tweedehandsje kopen. Als je het niet breed hebt dan is dat juist een goed idee
Waarom zou ik iets gaan vervangen, wat nog niet aan vervanging toe is?
Zolang ik vind dat er met mijn telefoon nog te werken is, ga ik hem niet vervangen.
Daarnaast een 2e hands telefoon ben ik helemaal geen voorstander van. Want wil bijvoorbeeld geen krassen op het scherm. Dat heb ik met mijn eigen telefoon ook niet....
Misschien als ik een Samsung S9 in perfecte staat zou kunnen kopen voor maximaal €150...
Maar ook 2e hands Samsung blijven gewoon gruwelijk duur.
Daarnaast kan je een telefoon wel terugzetten naar fabrieksinstellingen, helemaal zo leeg als een nieuw toestel krijg je het nooit meer. Zn 2e hands toestel is véél sneller weer oud als dat je een nieuwe koopt.
Polly schreef:als iemand de app niet wil is dat toch prima? Hoeven we volgens mij niet allemaal oplossingen te gaan verzinnen geen nut hebben als iemand niet wil.
SinneJ schreef:mvdende schreef:
Waarom zou ik iets gaan vervangen, wat nog niet aan vervanging toe is?
Zolang ik vind dat er met mijn telefoon nog te werken is, ga ik hem niet vervangen.
Daarnaast een 2e hands telefoon ben ik helemaal geen voorstander van. Want wil bijvoorbeeld geen krassen op het scherm. Dat heb ik met mijn eigen telefoon ook niet....
Misschien als ik een Samsung S9 in perfecte staat zou kunnen kopen voor maximaal €150...
Maar ook 2e hands Samsung blijven gewoon gruwelijk duur.
Daarnaast kan je een telefoon wel terugzetten naar fabrieksinstellingen, helemaal zo leeg als een nieuw toestel krijg je het nooit meer. Zn 2e hands toestel is véél sneller weer oud als dat je een nieuwe koopt.
Tegenwoordig zijn er echt wel degelijke smartphones onder de €200. Kijk bijvoorbeeld eens naar Motorola.
Ik snap dat je geen telefoon wil vervangen die werkt, maar vervolgens een hele boktpagina volklagen geeft wel gemixte signalen![]()
Neem de app gewoon niet en doe je ding.
SinneJ schreef:Dat lees ik niet in de reacties, enkel Purny misschien. Al de rest voegt toe dat ze snappen dat je niet wil en leggen hun kijk uit en proberen wat zaken te nuanceren.
Je hebt gewoon het recht de app niet te nemen. Om welke reden dan ook.