mvdende schreef:HopeMyDay schreef:Ik vind de kwartel optie wel weer een hele goede optie voor mensen die met beperkte ruimte toch eieren en vlees willen. Japanse vleeskwartels leven graag in groepjes (4 hennen 1 haan bijvoorbeeld) en jongen zijn met 8 weken slachtrijp.
Voor 5 kwartels is een hok van 5m2 ruim zat. Maak er nog een opfokhokje bij en je hebt echt al een hoop eieren en vlees die je niet in de winkel hoeft te kopen.
Ik weet niet of kwartels veel herrie maken? Ik woon wel in een woonwijk dus kip is echt uitgesloten.
En ik kan/ wil niet zelf slachten. Ten minste, het hele proces van dood dier naar vlees voor in de vriezer prima. Maar ik kan het niet over mn hart verkrijgen zn kwartel zelf te doden.
Vergeleken met kippen zijn kwartels heel erg stil. Haantjes kukelen sowieso al niet en de hennetjes zijn erg stil. De eitjes zijn ook erg lekker!
Er zijn een hoop mensen vanuit het "homesteading" leven die je graag willen helpen met het leren slachten hoor! De eerste keer is altijd eng en het wordt nooit "leuk" maar het idee dat jijzelf ze hebt grootgebracht zonder verdere middelen en ze een veel beter leven gehad hebben dan het supermarktvlees is voor mij een groot argument om wel zelf te slachten.