Ik ben van Bilthoven naar een heel klein dorpje in Westerveld gaan wonen, maar ik had het 'voordeel' dat mijn moeder van origine hier vandaan kwam. Het was wel even wennen (voor een puber meisje van 14) dat er zomaar mensen achterom kwamen, vooral omdat wij de douche in 't achterhuis hadden. Dus dan sta je met je handdoekje in de douche om vervolgens naar je kamer toe te lopen en dan hoor je 'Volk!" en staat er iemand binnen

Maar het went!
Het ligt aan 't dorp waar je gaat wonen, maar ook zeker aan je instelling. Hier in de buurt moet je niet direct beginnen met zeuren over dingen, zoals de motorcross of de dorpsfeesten, dan heb je het niet zo leuk meer. En ik herken een hele hoop! De sociale controle is erg groot, maar wel op zo'n manier dat wanneer je in de buurt app een 'help' berichtje plaatst, er binnen no time iemand komt helpen. Spontaan mensen die helpen met je tuin als je bezig bent (tijdens onze verbouwing) en gewoon gezellig langs komen om even wat te drinken. Ik vind het wel gezellig en we hebben erg leuk contact met onze buren. Nog een klein voordeel is dat mijn man hier vanaf kleins af aan al woont, dus hij kent iedereen al.
Ik zou nooit meer terug willen naar de drukte, ik geniet van de rust, de nuchterheid, het niet te druk maken want anders komt het morgen wel. Ondanks dat ik 14 was toen ik verhuisde, heb ik nooit een dag problemen gehad.