Straat wordt gebruik als carpool

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Re: Straat wordt gebruik als carpool

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:30

:') :')

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 16:17

Jaren geleden kregen twee buurvrouwen hier verderop in de straat waar ik woon mot met elkaar omdat de een de haag van de ander aan het soppen was.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 21:02

Hahaha! Lig dubbel. Nee dat was ik niet!
Overigens is de werkbus of de carpoolauto ineens pleite? Snap er niks van...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:46

Wellicht heeft hij vakantie? Veel bedrijfswagens gaan dan ook voor onderhoud naar een garage zodat het bedrijf ze niet hoeft te missen en in die periode staan ze dan toch langere tijd stil.

Wijsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 07:56

Carpool is als meerdere mensen naar 1 locatie komen, om daar samen in 1 auto verder te gaan. Daar is hier toch geen sprake van?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:09

Tja, eerlijk? Dat heb je nou eenmaal in bepaalde steden/wijken, er is lang niet overal genoeg parkeerplaats. De meeste gezinnen hebben meer dan 1 wagen, en als je dan in een straat woont waar maar plaats is voor 1 wagen per woning, kan je al heel vlug niet meer in je eigen straat parkeren, laat staan voor je eigen deur.

De ene vind het niet erg, de ander wel.

Ik mijn vriend zouden dat als storend ervaren. Wij hebben de auto's graag voor de deur staan. Oplossing? Bij het op zoek gaan naar een nieuwe woning daar een heel groot punt van gemaakt. Resultaat: oprit waar 3 auto's op kunnen, plus nog 2 parkeerplaatsen voor onze voortuin. Zo gaat dat er in héél onze wijk aan toe. Iedereen heeft ruimte zat, zowel op eigen oprit als voor eigen voortuin (geen stoepen hier), niemand belandt voor de deur van een ander op die manier. HEERLIJK. Bezoek weet dat ze een zee aan ruimte hebben. Want bovenop de 5 eigen parkeerplaatsen, is er ook een gemeenschappelijke parking op nog geen 30 meter van onze deur, alsook een strook over onze deur waar nog een 6-tal auto's kunnen staan. Schuin over de deur nog een pleintje, waar je langs de lange zijdes mag parkeren. Wij hebben in onze wijk dus veel meer parking dan wagens.

Waar mijn mama woont, ligt dat véél moeilijker. Die wonen ook aan een pleintje. Slechts een huis of 4 heeft een oprit voor 1 wagen, de rest parkeert op 1 kant van de straat. Naast dat pleintje staan 3 flatgebouwen. 42 appartementen per gebouw = 126 appartementen. Ze zullen een 15 parkeerplaatsen per gebouw voorzien, plus parkeren aan 1 kant van de straat waar mogelijk. Er is 1 parkeergarage, maar daar moet je een plaats huren en dus betalen. De bewoners van de flatgebouwen belanden dus steevast in mijn mama haar straat. Alsook bewoners van omliggende flatgebouwen, die aan hun eigen gebouw ook niet voldoende parkeergelegenheid hebben, alsook bezoekers. De situatie loopt in de zomer vaak compleet uit de hand - er is een meer 5 minuten verderop, er rijden 2 minuten verderop 5 verschillende lijnen naar de stad (Antwerpen), en er worden festivals georganiseerd. Kun je het je voorstellen? Natuurlijk huren mijn ouders 2 plaatsen in de parkeergarage, maar als je van de winkel komt is dat ook niet handig, want je moet wel een stukje lopen. Zonder spullen in je handen is die afstand geen probleem, maar met 4 zakken wil je huilen hoor. Maar, dat weet je gewoon op voorhand als je daar gaat wonen... Als ik en mijn broer daar gaan eten, staan we daar in totaal met 4 auto's, want mijn ouders hebben zelf elk ook hun eigen wagen. Wij weten op voorhand dat de kans bestaat dat we geen plaats dichtbij vinden. Mijn ouders weten ook dat ze tijdens zo'n festivalweekend de auto beter niet van voor de deur halen, want die plaats zijn ze dan 3 dagen kwijt. Ofwel gaan ze dan op weekend, ofwel parkeren ze in de garage. Die doen daar niet moeilijk over, die wisten waar ze aan begonnen toen ze daar gingen wonen.

Iedereen wil voor zijn eigen deur staan. Alle begrip voor, zo ben ik zelf ook. Maar je kan niet zomaar een plaats gaan claimen (tenzij op je eigen oprit). Ik zou ook niet blij worden van de situatie die jij omschrijft, TS, maar om eerlijk te zijn had ik niet zo gereageerd als jij. Die man moet lopen jongleren met zijn vervoer omdat zijn baas gierig is, dat is voor die man zelf ook niet fijn. Nu parkeert hij achteraan in de straat - goed voor jou dus, maar je hebt het probleem imo op een ander afgeschoven. Als ik ergens MAG staan, ZAL ik er ook staan. Niet om jou te pesten, maar omdat het gewoon mag, snap je? Daarvoor dienen parkeerplaatsen. K*t dat jij hierdoor niet voor je eigen deur kan staan, maar dat mag gewoon.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 18:15

Ik zeg toch ook niet dat hij het niet mag? Ik heb hem alleen verzocht om ergens anders te staan waar het minder druk is. Het is toch logisch als je ziet dat het druk is in een straat en de bewoners zelf geen plek hebben dat je prima verderop kan staan waar het rustig is?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:20

Romeo2007 schreef:
Ik zeg toch ook niet dat hij het niet mag? Ik heb hem alleen verzocht om ergens anders te staan waar het minder druk is. Het is toch logisch als je ziet dat het druk is in een straat en de bewoners zelf geen plek hebben dat je prima verderop kan staan waar het rustig is?

Maar als het bij jou voor de deur zo druk is, zal dat in de rest van de straat toch ook zo zijn? Anders kan jij daar toch zonder problemen parkeren?

Ik zeg niet dat ik je niet snap - ik parkeer ook graag voor eigen deur. Alleen is dat lang niet overal meer mogelijk, door een overvloed aan auto's en een gebrek aan parkeerplaatsen. Als je per gezin 2 auto's rekent, staan de meeste straten/wijken heel snel vol. En hoewel we allemaal voor eigen deur willen parkeren, kan je dat niet zomaar verwachten/vragen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:02

LWDaisy schreef:
Romeo2007 schreef:

Maar als het bij jou voor de deur zo druk is, zal dat in de rest van de straat toch ook zo zijn? Anders kan jij daar toch zonder problemen parkeren?

Ik zeg niet dat ik je niet snap - ik parkeer ook graag voor eigen deur. Alleen is dat lang niet overal meer mogelijk, door een overvloed aan auto's en een gebrek aan parkeerplaatsen. Als je per gezin 2 auto's rekent, staan de meeste straten/wijken heel snel vol. En hoewel we allemaal voor eigen deur willen parkeren, kan je dat niet zomaar verwachten/vragen.

Vragen kun je altijd hoor, wat de reactie is merk je vanzelf. Hier in de buurt heeft vragen stellen juist gezorgd voor een prima verdeling en gebruik van de beschikbare plaatsen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:46

LWDaisy schreef:
Romeo2007 schreef:

Er zijn altijd wel plekken waar het wat rustiger is en waar de beste man geen problemen veroorzaakt met zijn parkeergedrag. Voor deze man maakt het niet zoveel uit waar hij parkeert als hij maar een plekje heeft.

Bij mij in de straat zijn er zat plekken en daar staan continue 2 witte busjes geparkeerd (deze busjes worden maar 1x in de 2 weken of zo gebruikt), maar omdat er genoeg plek is heeft niemand daar last van.
Een straat verderop is het een stuk drukker en zouden de bussen wel voor problemen zorgen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:21

Romeo2007 schreef:

Je hebt hem niet vriendelijk verzocht, sorry, maar dat schiet me in het verkeerde keelgat, je hebt zelfs zijn baas gebeld, dat gaat toch echt verder dan vriendelijk verzoeken. Verder geef je aan dat een stuk verder parkeren geen punt is, wellicht storen die mensen er zich niet aan, dan noemt iemand het egoïstisch dat je er geen punt in ziet dat een ander er nu last van heeft, met jouw vergelijking als je eens wist wat voor jaar je gehad hebt. Hopelijk is al het nare voor je over, maar het komt zeker egoïstisch over. Iedereen wil graag makkelijk en het liefst voor zijn deur parkeren. Of je nu slecht loopt (maar geen gehandicapten plaats hebt), dat kan een ander niet zien aan je voordeur en is dan ook geen rekening mee te houden, de parkeerplaats is openbaar. Ik vind het dan ook ver gaan dat je iemand er op aanspreekt en zelfs zijn baas gaat bellen.

Nu hoor ik dat er hier in de buurt in hele drukke straten beken aangelegd gaan worden om het probleem van blank staande straten na hevige regenval tegen te gaan. Ben heel benieuwd hoe ze dat gaan realiseren, volgens mij helpt dit zeker niet mee aan de parkeerproblemen die overal zijn. De straten daar zijn niet breder te maken, stoep wordt aan de ene kant smaller en aan de andere kant van de straat de beek. Hopelijk wordt er met aanleg van nieuwe wijken ook gedacht aan parkeermogelijkheden in de toekomst.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 11:19

Waarom mag je iemand er niet op aanspreken? Diegene die de overlast veroorzaakt door continu een plek in beslag te nemen weet wellicht helemaal niet dat er te weinig plekken zijn waar hij dacht fijn te kunnen parkeren. Voor hem maakt het denk ik niet uit waar hij parkeert zolang hij zijn werkauto maar kwijt is, dat er dan ook nog net even verder wel plek is die totaal geen overlast geeft is alleen maar mooi. Ik zou die persoon daar ook zeker op wijzen. Dat diegene dat een kort lontje heeft met reageren is niet leuk. Maar daar kan je dan op dat moment ook niets mee.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:20

Dat heeft ts ook gedaan en vragen staat vrij, maar de parkeerder gaf hier geen gehoor aan. Vervolgens is ts een stap verder gegaan en heeft zijn baas gebeld, dat vind ik verder gaan en had ik persoonlijk zelf nooit gedaan. Dat vind ik ook niet de parkeerder vriendelijk meer verzoeken, zoals ts het noemt.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:37

Als er nu verder geen mogelijkheden waren in de omgeving had ik het er ook bij gelaten, maar die mogelijkheid is er wel, die is er zelfs speciaal voor, dan was ik ook een stap verder gegaan ja.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:10

PoelieWoelie schreef:
Tsjah, als deze bus uiteindelijk weg is komt er wel weer een andere auto voor in de plaats. Het is gewoon vrij parkeren dus daar heb je helaas niks over te zeggen. Of je moet het aangeven bij de gemeente, dan maken zij er een parkeergelegenheid voor vergunninghouders van maar dan betaal je er ook voor. Maar ik zou het gewoon accepteren, tenzij je graag wil betalen :)

Als deze bus weg is dan komen er 2-3 parkeerplekken vrij voor gewone auto's.dan hebben de bewoners vrijwel altijd een parkeerplek.probleem is dus dat er vaak 2 of 3 van dit soort bussen geparkeerd staan. Soms nog met oplegger erachter. Deze bussen houden dus ieder 2-3 parkeerplekken bezet.
Afbeelding