Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:07

tja, ik zie het anders. Hij heeft dit alles de laatste 3 jaar moeten doorstaan. Tot hij zo slecht was dat hij nog alleen maar als een dood vogeltje van 68 kilo met sondevoeding in bed lag. Als je dan uiteindelijk het loodje legt door een virus waarvan je vindt dat het allemaal wel meevalt, dat zou ik pas echt dom vinden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:08

Kinke Ik bedoelde zorgeloos wat betreft het virus. Dat klinkt als een vervelende medische geschiedenis. Hopelijk valt de uitslag mee en kan hij toch nog wat meer van zijn oude dag genieten.
Ik sluit mij aan bij Sizzle :) om die reden houd ik mij hart vast voor de verpleeghuizen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:13

Ik snap beide kanten. Uiteindelijk is het aan de persoon zelf. Ik zie ook regelmatig downhillers waarvan ik denk: sjonge die willen duidelijk niet oud worden. Of dat dom is of niet is dan eigenlijk niet aan mij om te beoordelen. Er zijn ook mensen die je voor slechtste moeder ter wereld uitschelden als je zwanger op een paard stapt.
Wat natuurlijk wel blijft is dat je dan wel moet proberen het risico voor anderen in te perken. Dat het voor jezelf niet uitmaakt betekend niet dat dit ook voor de buurvrouw zo is.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 04-08-20 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:14

Hoe is bij jullie verpleeghuizen. Hier mogen de bewoners nog streeds niet buiten zitten sinds maart.
Die zitten hier allemaal nog steeds 24 uur binnen opgesloten.

Ik vind dit echt mens onwaardig. Je zou maar zo je laaste levensjaren moeten slijten .

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:19

Blussem schreef:
Hoe is bij jullie verpleeghuizen. Hier mogen de bewoners nog streeds niet buiten zitten sinds maart.

Ik vind dit echt mens onwaardig. Je zou maar zo je laaste levensjaren moeten slijten .

Ik weet het alleen van het huis waar de oma van m’n vriend zat. Ze mogen wel naar buiten en sowieso in de tuin maar ze mogen niet bij elkaar op bezoek (want geen 1,5 meter in die kleine kamers) en ze mogen ook niet dicht bij elkaar zitten met eten. Dramatisch natuurlijk want ze zijn hartstikke doof dus kunnen elkaar niet verstaan. Mensonterend weet ik niet. Ik vind het wel vervelend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:36

Ik Skype af en toe met mijn oma. Ben er al maanden niet meer op bezoek geweest

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:58

Karuna dank voor het plaatsen. Dochter hadden we in maart dagje Toverland beloofd voor haar verjaardag. Dat waren we van plan binnenkort te gaan doen. Maar sla voorlopig dus maar even over. Sommige regels vind ik best bizar (zoals in het zwembad), maar anderhalve meter afstand ben ik wel erg op gericht om aan te houden. In de Efteling vond ik het wel keurig geregeld. Ja evengoed lang wachten ondanks minder bezoekers. Maar dat is puur omdat attracties idd halfvol of nog leger zitten. Best maf om te bedenken dat je dat zelf even aan past zo'n regel. Maar blijkbaar ligt Toverland niet in Nederland en geldt die 1,5 meter daar niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 12:59

Ze hebben de regel spontaan weggetoverd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:03

Blussem schreef:

Sorry maar je banketstaaf uit je nek, bijna alle verpleeghuizen zijn open voor bezoek en ze adviseren zelfs indien mogelijk om de client mee naar buiten te nemen. En dat mensen in een verpleeghuis opgesloten zitten is vanwege ernstige dementie en niet meer door corona.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:24

Donderdag persconferentie minister-president Mark Rutte en minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid). Bron: ANP/RVD
wat zouden ze te vertellen hebben.......

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:25

Dat er een tweede golf aankomt?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:25

en dat we een mondkapje op moeten zodra we de deur uit gaan?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:27

Morrie schreef:
en dat we een mondkapje op moeten zodra we de deur uit gaan?

Dat is te vroeg en een te grote stap. Wellicht wel binnen openbare gebouwen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:52

bigone schreef:
Blussem schreef:

Sorry maar je banketstaaf uit je nek, bijna alle verpleeghuizen zijn open voor bezoek en ze adviseren zelfs indien mogelijk om de client mee naar buiten te nemen. En dat mensen in een verpleeghuis opgesloten zitten is vanwege ernstige dementie en niet meer door corona.

Dat is dus niet waar :) en ik spreek dus uit ervaring. Alleen de tuin en verder niet.
Dit verschilt gewoon per huis en dat is het goed recht van de instellingen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:53

Dan staat er toch hetzelfde?

Tuin is buiten ... volgens mij
Dus niet opgesloten binnen... toch?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 13:54

Laatst bijgewerkt door Popstra op 04-08-20 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

SusanH schreef:
Karuna dank voor het plaatsen. Dochter hadden we in maart dagje Toverland beloofd voor haar verjaardag. Dat waren we van plan binnenkort te gaan doen. Maar sla voorlopig dus maar even over. Sommige regels vind ik best bizar (zoals in het zwembad), maar anderhalve meter afstand ben ik wel erg op gericht om aan te houden. In de Efteling vond ik het wel keurig geregeld. Ja evengoed lang wachten ondanks minder bezoekers. Maar dat is puur omdat attracties idd halfvol of nog leger zitten. Best maf om te bedenken dat je dat zelf even aan past zo'n regel. Maar blijkbaar ligt Toverland niet in Nederland en geldt die 1,5 meter daar niet.

We zijn nog net voor de vakantie in Toverland geweest. Was helemaal niet druk, amper tot geen rijen en geen problemen met afstand houden. Maar zal in de zomervakantie wel anders zijn.

lenaa_tje

Cer schreef:
Dan staat er toch hetzelfde?

Tuin is buiten ... volgens mij
Dus niet opgesloten binnen... toch?

Nee vind ik verre van hetzelfde. Deze mensen mogen normaal gewoon naar de supermarkt etc.
Dit noem ik ook echt niet eruit gaan met de mensen die op bezoek komen. Dat is dus niet eens even fietsen of wandelen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:14

SusanH schreef:

Ik woon er in de buurt. Vorige week een paar keer langs gereden en de parkeerplaats staat echt tot aan de nok toe vol. Toen zei ik nog dat ze daar zeker geen corona kennen. Het gekke is dat ik er zelf nog nooit binnen ben geweest maar dat best een keer had willen doen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:15

Maar is de info van Blussem correct? Of uit dezelfde bron die beweert dat er in de noordelijke provincies 0 corona doden zijn?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:17

Kinke schreef:
Maar is de info van Blussem correct? Of uit dezelfde bron die beweert dat er in de noordelijke provincies 0 corona doden zijn?

Dat zegt ze nu toch niet? Of ben ik nou gek.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:22

Blussem schreef:

Hier mag iedereen gaan en staan waar ze willen. En in maart mochten ze ook al in de binnentuin zitten.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:24

verootjoo schreef:
Blussem schreef:

Hier mag iedereen gaan en staan waar ze willen. En in maart mochten ze ook al in de binnentuin zitten.

Ik vind het hier dus jammer dat er geen landelijke regels over zijn. Maar goed hier zijn sinds begin juli ingeval geen regels meer over het bezoek, ook wat waard.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:32

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:59

Morrie schreef:
Donderdag persconferentie minister-president Mark Rutte en minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid). Bron: ANP/RVD
wat zouden ze te vertellen hebben.......

Vergeet irma niet...