Joman schreef:Hee mensen luister, dit is geen studieschuld topic. Nogmaals, mij boeit het niet wat iemand voor studieschuld heeft. IK zou me er zorgen over maken. Wat iemand anders doet, moet hij/zij zelf weten
Makkelijk praten wanneer je zelf over het onderwerp begint.
En ook grappig dat je het nu doet klinken alsof wij er allemaal geen probleem mee hebben. Natuurlijk vinden we het ruk, maar de overheid en helaas het merendeel van boomer Nederland zal het een zorg zijn (zoals je zegt) wat er met de studenten gebeurt. Het boeit jullie allemaal geen f*ck dat de prijzen van onze kamers vaak gemiddeld 500 euro per maand zijn (en dan zijn het kamers van 7 vierkante meter), dat we daarin op geen enkele manier tegemoet komen en dat een ongelofelijk groot deel van de studenten thuis zit met een burnout omdat je bovenop je hoge studielast nog moest werken omdat je met maximaal lenen simpelweg NIET rondkomt, ook als je zuinig bent. En zodra je daar dan als student je bek opentrekt, over een probleem wat jullie generatie veroorzaakt heeft, ligt het aan ons, zijn wij de ondankbare student en moeten we maar "wat verder weg" gaan wonen en meer werken. Want, die luie studenten altijd! Die vuile snotneuzen "die maar zitten te borrelen". Natuurlijk vinden we het ruk dat we regelmatig onontkombaar schulden van 20.000 euro hebben. Maar ja, wij kunnen er niets aan doen. Dus in plaats van te zeggen "ik zou me zorgen maken als ik jou was", kun je wellicht je attitude aanpassen, je oogkleppen afzetten, en erkennen dat het niet allemaal meer zo simpel en makkelijk is als "vroegah in mijn tijd".

Ik heb getemd op je bericht.
Ik heb me 3 slagen in de rondte gewerkt, maar studeren en een eigen huis en paard hebben, dat lukt niet echt met bijbaantjes alleen 
ik zou bijna "thank you, captain obvious" willen zeggen.