Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Geke_Lizzy schreef:Ik woon sinds een half jaar in Noorwegen, vanwege mijn Noorse vriend. Wil hier blijven wonen tot ik mijn master afgerond heb en dan hopelijk samen naar Afrika, mijn droom is om daar een goed aantal jaar te werken in de natuurbeheer. Daarna waarschijnlijk terug naar Noorwegen. In ieder geval niet meer terug naar Nederland!
Leuk om de andere wensen te lezen, zie dat Zweden een erg favoriet land is om te verhuizen!
Pandora2 schreef:Geke_Lizzy schreef:Ik woon sinds een half jaar in Noorwegen, vanwege mijn Noorse vriend. Wil hier blijven wonen tot ik mijn master afgerond heb en dan hopelijk samen naar Afrika, mijn droom is om daar een goed aantal jaar te werken in de natuurbeheer. Daarna waarschijnlijk terug naar Noorwegen. In ieder geval niet meer terug naar Nederland!
Leuk om de andere wensen te lezen, zie dat Zweden een erg favoriet land is om te verhuizen!
Van Noorwegen naar Afrika geeft wel een ernorm temperatuurverschil![]()
Maar wel heel leuk als je in natuurbeheer kan gaan werken !
_Penotti schreef:Half 4 donker, nou dat scheelt toch wel een stuk met hier hoor
16:27 is hij hier onder op zijn vroegst, dan is het nog ongeveer een half uurtje schemer. Dus rond 5 uur donker.EvaC schreef:Ja, dat ben ik met je eens. We zouden niet gek veel hoger dan Stockholm willen zitten, dan valt het echt nog reuze mee. Bij onze vrienden wordt het rond half 4 in de middag donker in de winter. Dat vind ik nog wel te doen en vrijwel vergelijkbaar met Nederlandse winters. Voordeel is dat ik er alleen nog maar in de winter ben geweest en het er toen iig wel heel leuk vond. Over 3 weken gaan we naar Zweden op vakantie, eens kijken hoe me het bevalt in de zomer
Ik denk dat Gabyfedde wel echt hele donkere winters heeft als ik de locatie zie op google maps.
Poosje81 schreef:Popstra schreef:I
Of kijk naar het programma ,,Ik vertrek,, dat is over het algemeen ook kommer en kwel en keren er ook veel terug.
Emigraties die gewoon soepel verlopen zenden ze helemaal niet uit, is niet genoeg sensatie. Heel soms zit er 1 tussen waarbij alles lekker loopt, maar dat is uitzondering die de regel bevestigd.
Ik ken genoeg immigranten, inclusief gezinnen met kinderen, waaronder wij ook vallen, waarbij het prima verloopt.
Natuurlijk zijn er altijd zaken waar je rekening mee moet houden en gaat niet alles vlekkeloos, maar dat hoort erbij.

tengeltje11 schreef:Nadeel van Zweden is denk ik ook de veeeellleee muggen en andere vliegende prikkebeesten die er in de zomer rond je oren vliegen... ik wordt hier bv al gek ‘s nachts van een mug, maar bij momenten kan je daar niet buitenkomen zonder ingesmeerd te zijn of er hangt een zwerm rond je lijf...(door het vele water daar kunnen ze makkelijk hun eitjes kwijt)
tengeltje11 schreef:ben met je eens dat je vooraf alles moet uitzoeken maar liefde maakt vaak blind.@Popstra, maar dat moet je weten voor je gaat emigreren toch?
Bij ‘ik vertrek’ zie je zoiets ook vaak. En het is altijd de schuld van alles en iedereen, maar nooit van hunzelf... heb ik altijd wat moeite mee.
Zat mensen doen en kunnen het wel met succes, dus het is weldegelijk mogelijk. Maar sommige bereiden zich enorm goed voor en andere denken vooral te weten hoe of wat. Ik denk dat daar veel verschil in zit. En natuurlijk ook je financiële situatie. In ‘ik vertrek’ zie je het ook zoooo vaak. Mensen die echt geen idee hebben wat ze bv gekocht hebben, amper geld hebben om te renoveren, laat staan nog tegenslagen te overbruggen,....
LadyMadonna schreef:Ik denk dat je met je laatste zin precies tot de kern komt. Ik denk dat je het of heel erg goed moet plannen en daarna ook vooral doen. Of echt spontaan gewoon gaan, zorgen dat je de zaken enigszins veilig achter kunt laten (je kunt uiteindelijk altijd wel bij iemand op de bank slapen) en echt besluiten er voor te gaan.Belangrijkste punt is inkomsten (voor mij dan toch). Ik ben helaas niet financieel onafhankelijk.
Dan het punt: als je wil werken, kan je overal werken... klopt misschien, misschien ook niet...
Wat betreft Griekenland (voor mij) zou het hoofdzakelijk uit het toeristen seizoen komen, want ook met een nagelsalon zal je meer toeristen dan locale mensen trekken., dus ijn pak m beet 6 maanden moet je het wel voor een heel jaar verdienen.
Een b&b oid zou ik niet willen. Gids lijkt me wel heel gaaf.
Maar je moet gewoon een dondersgoed plan hebben.
Ik kan hier de niet wel verkopen (oud arbeidershuisje, dus €160.000 max gok ik, en dan vertrekken...
Dan blijkt het niet te werken, en dan moet je terug...
Zou weleens willen dat ik wat minder beren overal zou zien en wat ondernemender zou zijn
lizy29 schreef:Angst voor het onbekende en angst voor het verliezen van het bekende, denk ik.Dat is zeker het grootste probleem van velen. Want we horen inderdaad heel vaak hoe dapper we wel niet zijn om die opmerking vervolgens te laten opvolgen door een hele waslijst van redenen waarom zij dat echt niet kunnen want.....en minstens driekwart van die redenen zijn dan toch echt terug te voeren op angst voor het onbekende.
lizy29 schreef:Dat is zeker het grootste probleem van velen. Want we horen inderdaad heel vaak hoe dapper we wel niet zijn om die opmerking vervolgens te laten opvolgen door een hele waslijst van redenen waarom zij dat echt niet kunnen want.....en minstens driekwart van die redenen zijn dan toch echt terug te voeren op angst voor het onbekende.
maar helaas is er ook nog de zorg voor mijn broer.
en buren waar je een weide kan huren voor je paardjes
. Klopt ons gehucht daar wonen nog 3 andere koppels in (Fransen) en ze zijn zo vreselijk aardig en open ook voor buitenlanders. We hebben hele aardige buren hier.
pien_2010 schreef:Fijn om te horen! Ik moet nodig eens gaan bijlezen, maar ik vond dit gedeelte zó vervelend voor jullie. Fijn dat het is opgelostLizy wat lief![]()
. Klopt ons gehucht daar wonen nog 3 andere koppels in (Fransen) en ze zijn zo vreselijk aardig en open ook voor buitenlanders. We hebben hele aardige buren hier.
De buuf van de gîte elders en waar we zelf in gaan wonen, was onaardig, maar nu we alles gedaan hebben zoals zij wilt, is het goed zo.

dat heeft ook zijn nadelen.
Ailill schreef:Gewoon alles doen, geen concessies.Neehee, dat heeft alleen maar voordelen

).lizy29 schreef:Ik zal aan jullie denken vanuit, deo volente, Deauville over een paar weken.Nee joh, je vervangt gewoon alle opties voor de Limousin. Is perfect hier