Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geke_Lizzy

Re: Waar zou jij heen willen emigreren en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:25

Ik woon sinds een half jaar in Noorwegen, vanwege mijn Noorse vriend. Wil hier blijven wonen tot ik mijn master afgerond heb en dan hopelijk samen naar Afrika, mijn droom is om daar een goed aantal jaar te werken in de natuurbeheer. Daarna waarschijnlijk terug naar Noorwegen. In ieder geval niet meer terug naar Nederland!

Leuk om de andere wensen te lezen, zie dat Zweden een erg favoriet land is om te verhuizen!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:28

Geke_Lizzy schreef:
Ik woon sinds een half jaar in Noorwegen, vanwege mijn Noorse vriend. Wil hier blijven wonen tot ik mijn master afgerond heb en dan hopelijk samen naar Afrika, mijn droom is om daar een goed aantal jaar te werken in de natuurbeheer. Daarna waarschijnlijk terug naar Noorwegen. In ieder geval niet meer terug naar Nederland!

Leuk om de andere wensen te lezen, zie dat Zweden een erg favoriet land is om te verhuizen!

Van Noorwegen naar Afrika geeft wel een ernorm temperatuurverschil :=

Maar wel heel leuk als je in natuurbeheer kan gaan werken !

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:30

Pandora2 schreef:
Geke_Lizzy schreef:

Van Noorwegen naar Afrika geeft wel een ernorm temperatuurverschil :=

Maar wel heel leuk als je in natuurbeheer kan gaan werken !

En ik kan niet wachten! :')
Ik heb echt helemaal niks met kou.. Ik ben geboren met een tropische temperaturen instelling :D

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:31

_Penotti schreef:
Half 4 donker, nou dat scheelt toch wel een stuk met hier hoor :)
16:27 is hij hier onder op zijn vroegst, dan is het nog ongeveer een half uurtje schemer. Dus rond 5 uur donker.

EvaC schreef:
Ja, dat ben ik met je eens. We zouden niet gek veel hoger dan Stockholm willen zitten, dan valt het echt nog reuze mee. Bij onze vrienden wordt het rond half 4 in de middag donker in de winter. Dat vind ik nog wel te doen en vrijwel vergelijkbaar met Nederlandse winters. Voordeel is dat ik er alleen nog maar in de winter ben geweest en het er toen iig wel heel leuk vond. Over 3 weken gaan we naar Zweden op vakantie, eens kijken hoe me het bevalt in de zomer ;)

Ik denk dat Gabyfedde wel echt hele donkere winters heeft als ik de locatie zie op google maps.

Daarintegen hebben wij nu meer en langer daglicht dan jullie.. :D

Wij wonen ongeveer 100 km boven de lijn Oslo- Stockholm. En inderdaad 's winters word het rond half 4 donker. Ik was ook bang dat ik daar niet tegen zou kunnen maar dat valt ontzettend mee. Zeker als er sneeuw ligt.
Ons plan was vroeger altijd om in Engeland te gaan wonen, we zijn daar ook gericht op zoek geweest maar een huisje met wat grond en stal voor de paarden was niet te betalen. Toen mijn man zo'n 16 jaar geleden voor het eerst in Zweden was voor zijn werk, zei tegen mij als je in Zweden bent geweest wil je niet meer naar Engeland.. 7 jaar geleden voor het eerst in Zweden geweest en nu wonen we er ruim 1½ jaar..

edit; typfout

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:43

Poosje81 schreef:
Popstra schreef:
I
Of kijk naar het programma ,,Ik vertrek,, dat is over het algemeen ook kommer en kwel en keren er ook veel terug.

Emigraties die gewoon soepel verlopen zenden ze helemaal niet uit, is niet genoeg sensatie. Heel soms zit er 1 tussen waarbij alles lekker loopt, maar dat is uitzondering die de regel bevestigd.

Ik ken genoeg immigranten, inclusief gezinnen met kinderen, waaronder wij ook vallen, waarbij het prima verloopt.
Natuurlijk zijn er altijd zaken waar je rekening mee moet houden en gaat niet alles vlekkeloos, maar dat hoort erbij.

Bij ik vertrek gaat het vaak ook wel goed. Het is ons favoriete programma.

Wij zijn ook een stel waarbij alles goed verlopen is en wij grommen hier ook wel eens dat er te weinig service wordt gegeven. Maar meestal gaat het goed.

Neemt niet weg dat toen in Nederland een mevrouw vd rijkswegverkeer dienst zich verontschuldigde dat we 10 minuten hadden moeten wachten want systeem lag eruit, maar afmelden auto was geregeld, dat we de slappe lach kregen want maar liefst 3x waren we naar Limoges gemoeten om een andere auto Frankrijk in te voeren, en Limoges is 50 minuten rijden _O-
Ze moest toen zelf ook lachen want was echt een "ik vertrek verhaal".

Wij zijn niet weggegaan uit Nederland omdat we er ongelukkig waren. Totaal niet. Maar hier konden we onze droom met paarden aan huis waarmaken want land is er zoveel en kost praktisch niets en voor 100.000 euro+ kun je hier leuke huisje kopen. In Nederland konden we dat echt niet betalen. En natuurlijk zijn ee hier voor de {:}

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:47

Wij zouden ook heel erg graag willen emigreren!
We vinden het lastig ivm onze kinderen (6&8) en inkomsten. Hopen over een jaartje of drie/ vier ons huis met ongeveer 80K overwaarde te kunnen verkopen ( tenzij de markt instort). Maar ja, je moet toch werken want daarmee redt je het niet zo lang natuurlijk een zul je ook nodig hebben om je nieuwe huis te bekostigen of te renoveren bijvoorbeeld.
Wij doen alles zelf qua verbouwing dus bijna niks is ons te gek hoewel het wel gewoon bewoonbaar moet zijn. We gaan niet jaren met de kinderen in een caravan wonen op het terrein waar mijn man een bouwval verbouwt :')

We zijn ons wat aan het oriënteren op Frankrijk. Maar ja, wat voor werk zou je daar moeten doen?!
Ik heb jaren op een backoffice gewerkt maar zoiets zal in het buitenland lastig zijn. Laat me momenteel omscholen in de ICT dus dat is wel handig voor emigratie. Maar dat duurt ook zo die drie a vier jaar voordat je daarin senior bent.
Manlief heeft inkomen wat mee kan naar het buitenland maar met zo'n €1000 per maand redt je het niet met zijn viertjes, dus ik zal sowieso ook wel moeten vinden.

We willen in elk geval vrij wonen, ivm de kinderen niet te afgelegen en met de paarden bij huis.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:48

tengeltje11 schreef:
Nadeel van Zweden is denk ik ook de veeeellleee muggen en andere vliegende prikkebeesten die er in de zomer rond je oren vliegen... ik wordt hier bv al gek ‘s nachts van een mug, maar bij momenten kan je daar niet buitenkomen zonder ingesmeerd te zijn of er hangt een zwerm rond je lijf...(door het vele water daar kunnen ze makkelijk hun eitjes kwijt)

Dat begreep ik inderdaad ook van een oud-collega die daarheen gegaan is. Hij woont met zijn gezin tegen een van de grotere meren in het zuiden aan... Drama!
Maar zo'n enorme muggenplaag heb je denk ik overal waar stilstaand water is. Schotland kan ook vréselijk zijn wat dat betreft :j -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:30

tengeltje11 schreef:
@Popstra, maar dat moet je weten voor je gaat emigreren toch?
Bij ‘ik vertrek’ zie je zoiets ook vaak. En het is altijd de schuld van alles en iedereen, maar nooit van hunzelf... heb ik altijd wat moeite mee.

Zat mensen doen en kunnen het wel met succes, dus het is weldegelijk mogelijk. Maar sommige bereiden zich enorm goed voor en andere denken vooral te weten hoe of wat. Ik denk dat daar veel verschil in zit. En natuurlijk ook je financiële situatie. In ‘ik vertrek’ zie je het ook zoooo vaak. Mensen die echt geen idee hebben wat ze bv gekocht hebben, amper geld hebben om te renoveren, laat staan nog tegenslagen te overbruggen,....
ben met je eens dat je vooraf alles moet uitzoeken maar liefde maakt vaak blind.
Mensen zien dan alleen de goede, leuke dingen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:39

LadyMadonna schreef:
Belangrijkste punt is inkomsten (voor mij dan toch ;) ). Ik ben helaas niet financieel onafhankelijk.
Dan het punt: als je wil werken, kan je overal werken... klopt misschien, misschien ook niet...
Wat betreft Griekenland (voor mij) zou het hoofdzakelijk uit het toeristen seizoen komen, want ook met een nagelsalon zal je meer toeristen dan locale mensen trekken., dus ijn pak m beet 6 maanden moet je het wel voor een heel jaar verdienen.
Een b&b oid zou ik niet willen. Gids lijkt me wel heel gaaf :j.
Maar je moet gewoon een dondersgoed plan hebben.
Ik kan hier de niet wel verkopen (oud arbeidershuisje, dus €160.000 max gok ik, en dan vertrekken...
Dan blijkt het niet te werken, en dan moet je terug...

Zou weleens willen dat ik wat minder beren overal zou zien en wat ondernemender zou zijn :')
Ik denk dat je met je laatste zin precies tot de kern komt. Ik denk dat je het of heel erg goed moet plannen en daarna ook vooral doen. Of echt spontaan gewoon gaan, zorgen dat je de zaken enigszins veilig achter kunt laten (je kunt uiteindelijk altijd wel bij iemand op de bank slapen) en echt besluiten er voor te gaan.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:46

Dat is zeker het grootste probleem van velen. Want we horen inderdaad heel vaak hoe dapper we wel niet zijn om die opmerking vervolgens te laten opvolgen door een hele waslijst van redenen waarom zij dat echt niet kunnen want.....en minstens driekwart van die redenen zijn dan toch echt terug te voeren op angst voor het onbekende.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:50

lizy29 schreef:
Dat is zeker het grootste probleem van velen. Want we horen inderdaad heel vaak hoe dapper we wel niet zijn om die opmerking vervolgens te laten opvolgen door een hele waslijst van redenen waarom zij dat echt niet kunnen want.....en minstens driekwart van die redenen zijn dan toch echt terug te voeren op angst voor het onbekende.
Angst voor het onbekende en angst voor het verliezen van het bekende, denk ik.

Ligt ook wel aan je karakter/positie in het leven. Ik was bijv. net geen 18 en woonde al op mezelf. Geen idee wat ik wilde met mijn leven, ja paarden, dat leek me wel wat. Voor de 2e week v.d. zomervakantie zat ik in het vliegtuig naar de UK. Kamer in NL paar maanden aangehouden (just to be sure) en ik het er een geweldige tijd gehad, bijna 2 jaar geweest. En dat is dus altijd blijven hangen, Dublin precies zo: Vrienden bezoeken tijdens de feestdagen, go eigenlijk best wel leuk hier en ze hadden een kamer vrij. 9 maanden kwam ik terug naar NL.

Nu kan dit gelukkig vanuit werk vrij makkelijk, internet en een laptop en ik red me verder wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:54

lizy29 schreef:

Zo herkenbaar dit of we weten niet wat voor dappers hebben gedaan. Hetwas allemaal goed doordacht en omdat wij begonnen met een vakantiehuis was het ook totaal niet spannend toen we eenmaal het emigratiebesluit genomen hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:19

Voor ons zou het eigenlijk wel dicht aansluiten alsof we op vakantie zijn, net omdat we met 1 loon rondkomen en mijn vriend van overal ter wereld zijn werk kan behouden bij de huidige werkgever.

Familie: mijn familie zou het prachtig vinden. Mijn moeder zou met alle liefde mee emigreren zelfs :)) maar helaas is er ook nog de zorg voor mijn broer.
Mijn schoonfamilie daarentegen... Die zou het alleen leuk vinden als ze dan gratis op vakantie kunnen komen maar wel met de hele service erbij :roll:

Veel mensen denken ook dat je zo maar even in kan mengen als je ergens heen verhuist en dat iedereen staat te springen om die leuke nieuwe uitbaters. Vind dat altijd zo meelijwekkend als een niet-voorbereide bende even vrolijk denkt te integreren in de wijnbouw of weetikveelwat alsof het niks is.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:49

Varekaj ik denk dat jullie nodig het huis van Pien moeten gaan bekijken. Niet groot maar groot zat voor 2 personen en een leuke tuin :j en buren waar je een weide kan huren voor je paardjes :))

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:04

Met een hele vriendelijke buuf, toch :')

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:13

:))

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:14

Lizy wat lief <3 <3 . Klopt ons gehucht daar wonen nog 3 andere koppels in (Fransen) en ze zijn zo vreselijk aardig en open ook voor buitenlanders. We hebben hele aardige buren hier.

De buuf van de gîte elders en waar we zelf in gaan wonen, was onaardig, maar nu we alles gedaan hebben zoals zij wilt, is het goed zo.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:16

Wat kost een weide huren in Frankrijk gemiddeld per jaar/maand?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:21

Emigreren is niet perse voor iedereen en dat hoeft ook niet :)
Er zijn omgekeerd ook een hoop mensen die naar NL immigreren.
Ik acht de kans dat ik persoonlijk naar NL terug kom bijzonder minimaal. Ik heb me er gewoon nooit echt op mijn plek of thuis gevoeld. Wel kijk ik af en toe wat verder naar eventuele andere landen maar NL staat bij mij niet op de lijst. Echter kun je niet in de toekomst kijken.
Mijn beste vriendin woont al jaren in Spanje, daarvoor heeft ze in de UK gewoond en is nu ook al 20 jaar weg. De kans dat zij terug gaat is ook echt heel klein.
Het maakt ook niet uit wat je doet, als je er zelf maar achter staat!
Echter denk ik dat als je het met de hoop op een beter financieel plaatje naar kijkt je bijna altijd teleurgesteld raakt. Dat is een te oppervlakkig en fragiel doel.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:23

opisop_shop schreef:
Wat kost een weide huren in Frankrijk gemiddeld per jaar/maand?

Zulke vragen kun je gewoon niet beantwoorden, voor geen enkel land. Dat ligt totaal aan de regio en het vraag/aanbod.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:29

pien_2010 schreef:
Lizy wat lief <3 <3 . Klopt ons gehucht daar wonen nog 3 andere koppels in (Fransen) en ze zijn zo vreselijk aardig en open ook voor buitenlanders. We hebben hele aardige buren hier.

De buuf van de gîte elders en waar we zelf in gaan wonen, was onaardig, maar nu we alles gedaan hebben zoals zij wilt, is het goed zo.
Fijn om te horen! Ik moet nodig eens gaan bijlezen, maar ik vond dit gedeelte zó vervelend voor jullie. Fijn dat het is opgelost :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:31

We hebben al genoeg discussie tussen Auvergne en Aude/Ariège, de Limousin er ook nog bij gooien weet ik niet of dat zo slim is. Straks kunnen we helemaal niet meer kiezen :))

Het kan dat we in Belgenland blijven hoor, maar ook dan willen we alleen voor het perfecte huis gaan en niet zomaar iets wat erop lijkt.
Een vakantiehuis in Frankrijk kan ook nog. Veel te veel mogelijkheden :P dat heeft ook zijn nadelen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:32

Neehee, dat heeft alleen maar voordelen :D

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:34

Nee joh, je vervangt gewoon alle opties voor de Limousin. Is perfect hier :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:35

Ailill schreef:
Neehee, dat heeft alleen maar voordelen :D
Gewoon alles doen, geen concessies. :))

Voor de dromers: ik volg altijd graag het advies van Tim Gunn uit Project Runway: "Make it work." Met alleen hopen, dromen en zwijmelen gebeurt er niets, je moet concrete plannen maken (of doen wat Ailill en ik doen en gaan waar de wind je voert, maar dat is ook niet voor iedereen weggelegd :)) ).

lizy29 schreef:
Nee joh, je vervangt gewoon alle opties voor de Limousin. Is perfect hier :))
Ik zal aan jullie denken vanuit, deo volente, Deauville over een paar weken. :D