Wat moet ik hiermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:52

Femke_Tweety schreef:
Maar wat heeft HIJ in jouw ogen nou precies fout gedaan?

Dan vroeg ik al in mijn eerdere bericht, maar misschien niet duidelijk genoeg.

Ik had wel wat aan je bericht. Was er idd nog niet op teruggekomen, maar het is wellicht in de toekomst ook een kans voor jezelf. Hoewel sommigen vinden dat ik zijn salaris daarin niet mag betrekken maar ok.

Nou hij heeft niks fout gedaan natuurlijk. Ik weet niet, heb er gewoon geen lekker gevoel bij. Als hij mij salaris indicatie niet had geweten had hij een lager bedrag gevraagd denk ik. Vind het gewoon een vreemde situatie en kan de vinger er niet goed opleggen waarom. (Ik heb hem van veel info voorzien, en hij belde me vaak last minute om nog info te verkrijgen, heb zn brief gelezen etc. Misschien is het ook meer dat ik zijn houding gewoon wat raar vind; ik kan voor hem ter beschikking staan als hij dat wil en ondertussen ‘misbruikt’ hij mijn goedheid ofzo, zoiets).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:52

Kinke schreef:
Maar eigenlijk gaat het jou natuurlijk helemaal niets aan wat hij eventueel zou gaan verdienen TS.

Nouja. Ik kan hem van alle info voorzien en vragen beantwoorden en wat hij gaat verdienen mag ik niet weten ter vergelijk! Dat vind ik raar...

Kinke

Re: Wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:54

Waarom is dat raar? Weet je dat ook van al je andere collega's?
Wat heb jij eraan dat hij een lager bedrag gevraagd zou hebben als hij jouw salaris indicatie niet had geweten?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:54

Maar in wel opzicht 'misbruikt' hij dat dan? Dat snap ik eigenlijk niet.
Hij wil blijkbaar financieel een flinke stap maken. Ik gok zomaar dat hij jouw salaris als uitgangspunt heeft genomen en er een percentage op heeft gezet zodat hij wat wisselgeld/onderhandelingsruimte heeft en dat hij gaat proberen om straks ongeveer hetzelfde te verdienen als jij. Daar is toch niets mis mee?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:55

En zolang jouw salaris netjes binnen de CAO en de regels valt hoef je daarover niet te vallrn.

Zíjn salaris valt dan ook binnen de CAO, maar gewoon wat ruimer dan dat van jou.

En ja, het zou zomaar kunnen dat je werkgever jouw bemoeienissen dan ineens minder waardeert.

Het valt me wel op dat je erg narrig reageert op iedereen die niet in je straatje antwoord. Het zit je gewoon dwars, dat is niet erg, iedereen zou er wel van balen denk ik.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:55

Bij mij is het meestal zo, als ik een raar gevoel bij de situatie heb, dat er uiteindelijk wel iets te voorschijn komt waarvan ik denk "zie je nou wel..". Dat kan van alles zijn. Ik snap dat TS zich er wat ongemakkelijk bij voelt. En ik geloof ook dat ik gelezen heb dat ze niet meer over salarissen gaat praten. Maar wat je er mee moet? Niks denk ik. Laat het maar gaan en laat er maar gebeuren wat er gebeurt. Je kan weinig aan de situatie veranderen. Misschien komt het rare gevoel een keer terecht, misschien niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:57

TS, had het een verschil gemaakt als hij je op voorhand wat uitgebreider verteld had meer loon te zullen vragen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:16

Hij misbruikt je goedheid? Op welke manier dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:19

Maar jij zou als vriendin toch juist blij moeten zijn als het hem lukt en de voordelen voor jezelf zien?
Hij doet niets verkeerd, hij krijgt de info die hij nodig heeft en zet hoog in. Dat is zijn goed recht en ook nog eens gewoon heel slim om te doen. Het gaat om zijn carriere en daarin hoeft hij geen rekening met lange tenen of tere zieltjes te houden. Het is ook niet dat hij je bedriegt, beliegt of gebruikt. Hij maakt gebruik van jouw informatie, die je hem vrijwillig geeft.
Jij kunt op jouw beurt dan weer gebruik maken van de informatie die hij jou geeft, als hij daadwerkelijk voor een hoger salaris aangenomen wordt.

Had hij moeten zeggen " ik kom hier via X, voor dezelfde baan als X, ik wil ook graag hetzelfde salaris als X."?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:27

TS, ik snap dat dit naar jou toe niet leuk overkomt. Waarschijnlijk omdat jij hem deze mogelijkheid, deels, bracht én waarschijnlijk omdat hij nu meer lijkt te gaan verdienen dan jij. Dat is natuurlijk niet leuk.

Maar het is vaak wel een kwestie van onderhandelen, en die optie krijg je vaakt maar een keer, aan het begin. Dus dat hij nu hoger gaat zitten wat betreft indicatie snap ik heel goed. Ik zou het als een tip zien voor de volgende keer. En als je daadwerkelijk een beter CV hebt, zul je dit middels je werkzaamheden kunnen bewijzen. Waardoor je bij je jaarlijks gesprek weer sterker staat.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:35

Joman schreef:
_Penotti schreef:
En misschien word hij wel niet aangenomen omdat ze niet mee kunnen gaan in zijn salariseis.
En verspeelt hij zo zijn kans op een nieuwe baan.

Ja, ook daarover heb ik al zitten nadenken. Gaat m'n aanbrengbonus ;)

Je leven zou maar alleen om geld draaien, bah.

Daarnaast is (drie)dubbel posten op Bokt niet toegestaan en dien je de edit knop te gebruiken, leest een stuk prettiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:48

Palmera schreef:
En zolang jouw salaris netjes binnen de CAO en de regels valt hoef je daarover niet te vallrn.

Zíjn salaris valt dan ook binnen de CAO, maar gewoon wat ruimer dan dat van jou.

En ja, het zou zomaar kunnen dat je werkgever jouw bemoeienissen dan ineens minder waardeert.

Het valt me wel op dat je erg narrig reageert op iedereen die niet in je straatje antwoord. Het zit je gewoon dwars, dat is niet erg, iedereen zou er wel van balen denk ik.

Nee hoor. Welke bemoeienissen heb je het over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:49

Dyphusion schreef:
Joman schreef:

Ja, ook daarover heb ik al zitten nadenken. Gaat m'n aanbrengbonus ;)

Je leven zou maar alleen om geld draaien, bah.

Daarnaast is (drie)dubbel posten op Bokt niet toegestaan en dien je de edit knop te gebruiken, leest een stuk prettiger.

Dat was een grap. Lolbroek. Grappig dat je uit een topic de conclusie kunt trekken dat een leven alleen om geld draait :+
En schrijf een mod aan als je de vorm van reageren onprettig vindt :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-20 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:50

Tieneke schreef:
TS, had het een verschil gemaakt als hij je op voorhand wat uitgebreider verteld had meer loon te zullen vragen?

Misschien wel ja. Hij deed er in het begin een beetje vaag over; hij hoeft dit niet te delen, maar dan vind ik anderzijds dat hij mij ook niet moet vragen om allerlei tips en tricks.
Dus ik geef openheid, en dat verwacht ik van hem ook. En inderdaad ik was er een beetje door overvallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:51

Anoniem schreef:
Maar jij zou als vriendin toch juist blij moeten zijn als het hem lukt en de voordelen voor jezelf zien?
Hij doet niets verkeerd, hij krijgt de info die hij nodig heeft en zet hoog in. Dat is zijn goed recht en ook nog eens gewoon heel slim om te doen. Het gaat om zijn carriere en daarin hoeft hij geen rekening met lange tenen of tere zieltjes te houden. Het is ook niet dat hij je bedriegt, beliegt of gebruikt. Hij maakt gebruik van jouw informatie, die je hem vrijwillig geeft.
Jij kunt op jouw beurt dan weer gebruik maken van de informatie die hij jou geeft, als hij daadwerkelijk voor een hoger salaris aangenomen wordt.

Had hij moeten zeggen " ik kom hier via X, voor dezelfde baan als X, ik wil ook graag hetzelfde salaris als X."?

Lange tenen en zere zieltjes? Pardon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:52

Ailill schreef:
TS, ik snap dat dit naar jou toe niet leuk overkomt. Waarschijnlijk omdat jij hem deze mogelijkheid, deels, bracht én waarschijnlijk omdat hij nu meer lijkt te gaan verdienen dan jij. Dat is natuurlijk niet leuk.

Maar het is vaak wel een kwestie van onderhandelen, en die optie krijg je vaakt maar een keer, aan het begin. Dus dat hij nu hoger gaat zitten wat betreft indicatie snap ik heel goed. Ik zou het als een tip zien voor de volgende keer. En als je daadwerkelijk een beter CV hebt, zul je dit middels je werkzaamheden kunnen bewijzen. Waardoor je bij je jaarlijks gesprek weer sterker staat.

Dat is ook zo hoor :) Dat is precies hoe ik me voel. Fijn dat je het begrijpt!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:55

Dat is begrijpelijk, ik weet niet hoe ik zou reageren maar het zou me allicht ook niet koud laten. Het zou op mij ook waarschijnlijk een beetje raar overkomen.
Alleen, en ik bedoel dat echt goed, heb je er geen vat op. Het enige wat jij onder controle hebt, is hoe jij ermee omgaat. Ik denk dat dat ook is wat velen proberen te zeggen. En hoe je je ook opstelt naar hem toe of naar je werkgever: het is ok, als jij je er maar goed bij voelt. Richt je aandacht op wat je hier zelf op een positieve manier mee doet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:04

Joman schreef:
Palmera schreef:

Je geeft zelf aan dat je je ongenoegen misschien gaat aankaarten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:06

Joman schreef:
Anoniem schreef:

Lange tenen en zere zieltjes? Pardon?

Is dat werkelijk het enige dat je leest in mijn bericht?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:10

Je weet wel wat je volgend jaar moet gaan onderhandelen bij je huidige functie: salaris verhoging :Y)
Oftewel, vraagt hij te hoog of zit jij te laag ;)
Salaris bepalingen zijn eigenlijk een uitermate interessante sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:13

Palmera schreef:
Joman schreef:

Je geeft zelf aan dat je je ongenoegen misschien gaat aankaarten.

Ik kan me vergissen maar volgens mij heb ik dat nergens gezegd? Hooguit een ongenoegen over m’n eigen salaris (waarover ik morgen gesprek heb). Terwijl ik prima verdien :)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:15

Cayenne schreef:
Hij misbruikt je goedheid? Op welke manier dan?

Dit vraag ik me ook af. Ik snap ook heus dat het vervelend is dat iemand die exact hetzelfde werk doet en dezelfde achtergrond heeft, meer gaat verdienen. Dat is volgens mij een logisch gevoel en niks geks. Maar hoe dit samenhangt met de door jou gegeven informatie, en het misbruiken van jouw goedheid?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:17

Hannanas schreef:
Je weet wel wat je volgend jaar moet gaan onderhandelen bij je huidige functie: salaris verhoging :Y)
Oftewel, vraagt hij te hoog of zit jij te laag ;)
Salaris bepalingen zijn eigenlijk een uitermate interessante sport.
Nee maar echt dit dus, op meerdere vlakken enorm interessant :j

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:23

Maar, het is toch logisch dat ie hoger inzet?

Stel hij wil uiteindelijk uitkomen op iets soortgelijks als jij verdient, dan ga je natuurlijk niet dat bedrag noemen bij je onderhandeling. Beter iets hoger gaan zitten, wetende dat de tegenpartij lager gaat zitten.

Ik zie hier dus echt totaal niks geks in.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 17:25

Heel eerlijk, maar echt heel eerlijk.. ik zou me gekwetst voelen als hij met een hoger loon dan mij zou eindigen. Het zou me een rot gevoel geven over mijn eigen onderhandeling destijds, mijn positie nu, twijfelen over mijn waardering en bijdrage en ik zou me genoodzaakt voelen óf hetzelfde voor elkaar te krijgen óf hem te peren. Dit staat dan helemaal los van de persoon, en ik begrijp de zakelijke kant in theorie, maar mijn gevoel zou ik hierbij niet kunnen uitzetten eerlijk gezegd :) Dat laatste overigens misschien voor een paar maanden of jaren, maar het blijft vreten. Is dat gek?